Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Grudzień 01, 2023, 09:49:39
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Edytor Open Suite
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Zsamot
,
kowdar
,
Waldzios
) >
Pliki konfiguracyjne CFG
Strony: [
1
]
2
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Pliki konfiguracyjne CFG (Przeczytany 26526 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4590
"Let me see your war face."
Pliki konfiguracyjne CFG
«
:
Kwiecień 08, 2018, 12:57:03 »
W związku z powtarzającymi się pytaniami, mała instrukcja korzystania z plików konfiguracyjnych kampanii.
W folderze Efila znajduje się "gloalny" plik konfiguracyjny EQUIP.cfg.
Plik zawiera parametry konfiguracyjne Efila.
Nie należy go modyfikować
.
Ewentualne zmiany mogą powodować nieprawidłowe działanie Efila.
W tym momencie (kwiecień 2018) jego zawartość wygląda tak:
Cytat: EQUIP.cfg
* --- CFG setting file created by OpenSuite.
* --- only $Variables included.
sabotage_min = 40
sabotage_max = 85
ground_carrier = 2
evade_special = 11
flak_range = 2
flak_ex2 = 1
upgrade_ldr = 1
avoid_cbf = 1
wild_weasel_ex = 1
blow_any_terrain = 1
attach_on=1
attach_1=Recon, 0, 2, -1, 30, 25, * Spot,Mov
attach_2=Air Defense, 0, 2, -1, 30, 25, * AA/AD, Ini
attach_3=Bridging, 0, 0, -1, 120, 10, * Bridge, Mov
attach_4=AntiTank, 0, 2, -1, 30, 25, * HA, Mov
attach_5=Support, 0, 2, -1, 30, 25, * MaxAmmo, Mov
attach_6=Forward Observer, 0, 2, -1, 30, 25, * SA/HA to adjacent targets, Ini
attach_7=Special Munition, 0, 2, -1, 30, 25, * Add fire dice, Mov
attach_8=FastEntrench, 0, 2, -1, 30, 25, * Add terrain-entrench, Ini
Lista parametrów jest stosunkowo krótka, ponieważ wpisy w EQUIP.cfg są opcjonalne.
Wystarczy zdefiniować tylko te parametry które wykorzystujemy. Pozostałe ustawienia przyjmują wartości domyślne.
Pełną listę konfigurowalnych parametrów wraz z domyślnymi wartościami, można znaleźć w referencyjnym pliku EQUIP.cfg (folder OPENTXT_SAMPLE).
W razie kłopotów ze znalezieniem, aktualny plik referencyjny:
EQUIP.cfg
(2018-01-27).
Tyle podstaw. Teraz bardziej zaawansowana część.
Pliki cfg można wykorzystać nie tylko na poziomie Efila. Dla każdej kampanii można stworzyć indywidualny lokalny plik cfg.
Nazwa lokalnego pliku cfg (
[nazwa].cfg
) musi być identyczna z nazwą pliku głównego kampanii (
[nazwa].xcam
).
Plik lokalny może modyfikować dowolne parametry dostępne dla podstawowego EQUIP.cfg.
Oczywiście należy zachować pewien umiar, by nie zmodyfikować zbyt drastycznie funkcjonowania podstawowych mechanizmów bazowego Efila.
Wskazane są też intensywne testy przed opublikowaniem tak zmodyfikowanej kampanii.
Przykładowe wykorzystanie:
Kampania
G05 BLITZKRIEG
:
Cytat: G05_gb.cfg
exp_bar_factor=10
Wariant "minimalny".
Efektem modyfikacji jest zmniejszone tempo zdobywania doświadczenia.
Kampania
W51 8th USAAF v.4.0
:
Cytat: W51_8th.cfg
green=1
green_cost=65
green_exp=65
green_autorefit=1
Modyfikacja dodaje i konfiguruje "zielone" uzupełnienia.
Kampania
H04 1940-44 WE SEARCH FOR WAYS
:
Cytat: H04.CFG
green=1
green_cost=65
green_exp=65
green_autorefit=1
attach_on=1
attach_1=Recon, 0, 2, 0, 30, 25, * Spot,Mov
attach_2=Air Defense, 0, 2, 0, 30, 25, * AA/AD, Ini
attach_3=Bridging, 0, 0, 0, 120, 10, * Bridge, Mov
attach_4=AntiTank, 0, 2, 0, 30, 25, * HA, Mov
attach_5=Support, 0, 2, 0, 30, 25, * MaxAmmo, Mov
attach_6=Forward Observer, 0, 2, 0, 30, 25, * SA/HA to adjacent targets, Ini
attach_7=Special Munition, 0, 2, 0, 30, 25, * Add fire dice, Mov
attach_8=FastEntrench, 0, 2, 0, 30, 25, * Add terrain-entrench, Ini
allow_pontoon_ex=1
critical_hit=2
Wariant bardziej rozbudowany.
Modyfikacja dodaje i konfiguruje "zielone" uzupełnienia, modyfikuje parametry "dodatków" (likwiduje kary), pozwala na mosty pontonowe w dowolnym terenie, oraz włącza trafienia krytyczne.
«
Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2018, 02:20:13 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #1 :
Listopad 04, 2020, 04:24:42 »
Kod:
player_sp_row=1,0,0,0
Jak konkretnie działa ten parametr?
Skąd bierze barwę dla:
- jednostki core przed ruchem, po ruchu
- jednostki aux przed ruchem, po ruchu
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4590
"Let me see your war face."
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #2 :
Listopad 04, 2020, 04:35:43 »
Z tego co kojarzę parametr określa rząd symboli w pliku unitinfo.png którego używają kolejni gracze (stąd 4 wartości).
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #3 :
Listopad 04, 2020, 04:56:27 »
Na początku myślałem, że
=0,0,0,0
określa każdego z graczy 1,2,3 i 4, a liczba rząd w tym pliku unitinfo.png.
Ale po kilku próbach (które zamieszczam poniżej) kompletnie nie rozumiem logiki tego parametru...
Kod:
player_sp_row=0,0,0,0
Kod:
player_sp_row=1,0,0,0
Kod:
player_sp_row=2,0,0,0
Kod:
player_sp_row=3,0,0,0
Kod:
player_sp_row=4,0,0,0
Kod:
player_sp_row=5,0,0,0
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4590
"Let me see your war face."
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #4 :
Listopad 04, 2020, 05:40:36 »
Z tego co widzę na obrazkach, parametr oznacza zapewne bazowy rząd, reprezentujący symbole jednostek CORE, symbole jednostek AUX są przesunięte o 2 rzędy, a symbole jednostek które wykonały ruch są przesunięte o 4 rzędy.
Wartości 0 są prawdopodobnie nieprawidłowe.
Przyglądając się plikowi unitinfo.png, zakładam że dopuszczalne wartości to tylko 1,2,7,8.
Domyślna wartość parametrów to zapewne: player_sp_row=1,2,7,8 .
Jedyne co możesz uzyskać (bez edycji pliku) to zamiana kolorów poszczególnych graczy.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #5 :
Październik 22, 2022, 10:49:29 »
Omówienie poszczególnych parametrów konfiguracyjnych było w tych postach:
LIDERZY
Kod:
noldr_auxunits=0
* Default =0
* Set to 1 to avoid P1 aux units to get a leader (when playing campaigns).
https://forum.opengeneral.pl/akademia-wojskowa-b48/ilosc-liderow-t3285/msg56236/#msg56236
Kod:
remove_leader
* Set 2 to remove leader if units loses al its bars due to replacements
https://forum.opengeneral.pl/akademia-wojskowa-b48/ilosc-liderow-t3285/msg56387/#msg56387
AUTO-UZUPEŁNIENIA PRZYDZIELONYCH JEDNOSTEK CORE
Kod:
newcores_use_scensettings=0
* Set to 1 to force new cores to skip cam auto-refit/resuply
https://forum.opengeneral.pl/rozne-inne-zagadnienia/2076/msg54488/#msg54488
INNE PARAMETRY
Z liderami też są związane te parametry: pierwsza opcja chyba umożliwia manipulowaniem, którzy liderzy mogą być lub nie (?), a druga opcja umożliwia wyłączenie poszczególnych klas jednostek aby uniemożliwić im zdobycie lidera:
Kod:
noldr_randtype = R1, R2, ...
* Default = omit it
* Set the list (delimited by commas) of random leader type numbers to disable ( >=9 and <=34)
Kod:
noldr_classunits= C1,C2,...
* Default omit it
* Set the list (delimited by commas) of unit's classes you want to disable getting a leader
Jest też interesujący parametr, który wypatrzyłem. Jak dobrze rozumiem wycofana jednostka z walki będzie nadal widoczna, nie w pełni:
Kod:
know_ex
* Set to 1 to make retreating units into unspotted hees turn demi-spottet for rest of turn
Możliwość uniknięcia ostrzału kontr-bateryjnego o ile jednostka artylerii czy morska ma "Recon" i pozostały ruch (?):
Kod:
avoid_cbf
* Ser 1 to allow aty/ships units having "Recon" special to avoid CounterBatteryFire as far as thy have remaining momevent
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #6 :
Październik 22, 2022, 12:47:15 »
Cytuj
Set the list (delimited by commas) of unit's classes you want to disable getting a leader
Jeśli można operować na klasach jednostek umożliwiając wyłączenie przydzielania liderów to myślę, że teoretycznie by można stworzyć taką konfigurację, która by umożliwiała manipulowanie stanem base strenght poszczególnych klas w nowych jednostkach core: np. twórca kampanii by ustawiał czołgi na 8, a piechotę na 12.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4590
"Let me see your war face."
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #7 :
Październik 22, 2022, 04:08:48 »
Cytat: Alberich Październik 22, 2022, 12:47:15
Jeśli można operować na klasach jednostek umożliwiając wyłączenie przydzielania liderów to myślę, że teoretycznie by można stworzyć taką konfigurację, która by umożliwiała manipulowanie stanem base strenght poszczególnych klas w nowych jednostkach core: np. twórca kampanii by ustawiał czołgi na 8, a piechotę na 12.
Nie specjalnie dostrzegam użyteczność. Grzebanie w stanach bazowych nie prowadzi do niczego dobrego. Zbyt wiele mechanik opiera się na założeniu ze stany bazowe wynoszą 10.
Na-przykład jeśli ustawisz czołgi na 8, a piechotę na 12, to zmienisz ceny jednostek. Cena czołgu spadnie, a piechoty wzrośnie. Rożnica będzie istotna. Zamiast zwiększyć atrakcyjność piechoty, zmniejszysz ją.
Nie mówiąc już o bałaganie w kwestii szarzy. Bo nawet jeśli TY jako autor rozumiesz konsekwencje tej zmiany, to przeciętny gracz może mieć z tym problem. Z jego punktu widzenia szarże przestaną działać przeciwko piechocie, a będą mieć przesadną skuteczność przeciwko czołgom.
Generalnie jestem przeciwnikiem modyfikowania tej wartości.
Kiedyś dyskutowaliśmy z Gustlikiem, którym jednostkom można obniżyć stany bazowe z poziomu efila (po wprowadzeniu opcji w suite). Na początku kwestia wyglądała optymistycznie.
Po długiej analizie doszliśmy do wniosku, że żadnym. Zawsze jest jakiś problem techniczny, albo logiczny.
Na przykład jeśli obniżysz stany wodno-samolotów pokładowych, to będziesz musiał obniżyć stany śmigłowców pokładowych, w efekcie takie śmigłowce nie będą w stanie zatopić okrętu podwodnego, i masz problem.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6898
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #8 :
Październik 23, 2022, 10:47:54 »
Tak, na siłę szukanie realności burzy grywalność. Niby oczywiste, ale najważniejsze.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
besiu
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 528
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #9 :
Styczeń 25, 2023, 01:54:39 »
Cytat: Waldzios Kwiecień 08, 2018, 12:57:03
W folderze Efila znajduje się "gloalny" plik konfiguracyjny EQUIP.cfg.
Plik zawiera parametry konfiguracyjne Efila.
Nie należy go modyfikować
.
Ewentualne zmiany mogą powodować nieprawidłowe działanie Efila.
W tym momencie (kwiecień 2018) jego zawartość wygląda tak:
Pliki cfg można wykorzystać nie tylko na poziomie Efila. Dla każdej kampanii można stworzyć indywidualny lokalny plik cfg.
Nazwa lokalnego pliku cfg (
[nazwa].cfg
) musi być identyczna z nazwą pliku głównego kampanii (
[nazwa].xcam
).
Plik lokalny może modyfikować dowolne parametry dostępne dla podstawowego EQUIP.cfg.
Oczywiście należy zachować pewien umiar, by nie zmodyfikować zbyt drastycznie funkcjonowania podstawowych mechanizmów bazowego Efila.
Wskazane są też intensywne testy przed opublikowaniem tak zmodyfikowanej kampanii.
Czyli tutaj mogę - jak w Ghost Division od Gustlika, w pierwszym scenariusz, ustawić jednostki CORE przydzielone ze sztabu, na 12 bazowych (tak, czytałem dalszą część wątku, że to "załamuje balans rozgrywki, kwestie szarż czołgów itd.".
Cytuj
Przykładowe wykorzystanie:
Kampania
G05 BLITZKRIEG
:
Cytat: G05_gb.cfg
exp_bar_factor=10
Wariant "minimalny".
Efektem modyfikacji jest zmniejszone tempo zdobywania doświadczenia.
Jak to działa, ów współczynnik, że o 10% zmniejsza się tempo? Czy zmniejsza się -> do 10% normalnego tempa przyrostu?
Cytuj
Kampania
W51 8th USAAF v.4.0
:
Cytat: W51_8th.cfg
green=1
green_cost=65
green_exp=65
green_autorefit=1
Modyfikacja dodaje i konfiguruje "zielone" uzupełnienia.
Rozumiem, że w pierwszej linii, green = 1, to działa tutaj system 0/1, czyli 0 wyłącz, 1 - włącz.
To powoduje - jak rozumiem - że NIE ma możliwości samodzielnego uzupełnienia, przez "doświadczone wojsko", czyli np. 3 belkowe, jak to ma miejsce w tej chwili, przy autouzupełnieniach na poziomie doświadczenia jednostki, po bitwie a przed kolejną bitwą?
Czyli NIE ma, jak w PG 1, że można było sobie wybrać, czy chcę zielone czy doświadczone uzupełnienia (koszt był różny dla takich rodzajów uzupełnień)?
Co oznaczają green cost = 65? Czy chodzi o koszt dla wszystkich jednostek? Co to za współczynnik te "65"? Skąd się wziął? Z ceny jednostki? Z czym jest powiązany?
Cytat: Alberich Styczeń 23, 2023, 07:40:40
Polecam poczytać ten post autorstwa Gustlika:
https://forum.opengeneral.pl/edytor-open-suite/1987/0/
Co do zielonego uzupełnienia to masz tutaj post i template:
https://forum.opengeneral.pl/edytor-open-suite/2888/0/
Jak masz pasek z okienkami w Suite to znajdujesz
Edit CFG file
- fioletowy sześciokąt i tam możesz tworzyć własne ustawienia CFG. Co do wersji to nie wiem.
Dzięki, Alberich, bardzo cenne informacje!
«
Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2023, 02:01:30 wysłane przez besiu
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #10 :
Styczeń 25, 2023, 04:12:01 »
Cytat: besiu
Czyli tutaj mogę - jak w Ghost Division od Gustlika, w pierwszym scenariusz, ustawić jednostki CORE przydzielone ze sztabu, na 12 bazowych (tak, czytałem dalszą część wątku, że to "załamuje balans rozgrywki, kwestie szarż czołgów itd.".
Nie.
Ustawanie
Default Units Strenght
odbywa się w Suicie w sekcji
Scenario Summary View
. Tylko najpierw trzeba to umożliwić w
Scenario Option
.
Jak działają i co oznaczają zielone uzupełnienia (i nie tylko to) to masz tutaj ładnie opisane:
https://www.opengeneral.pl/upload/EQUIP.cfg
Ewentualnie tak samo jest opisane w Suite w sekcji
Edit CFG file
- tak wszystkie aktualnie dostępne opcje są opisane.
«
Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2023, 05:00:46 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4590
"Let me see your war face."
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #11 :
Styczeń 25, 2023, 04:31:50 »
Cytat: besiu Styczeń 25, 2023, 01:54:39
Czyli tutaj mogę - jak w Ghost Division od Gustlika, w pierwszym scenariusz, ustawić jednostki CORE przydzielone ze sztabu, na 12 bazowych (tak, czytałem dalszą część wątku, że to "załamuje balans rozgrywki, kwestie szarż czołgów itd.".
Nie ma takiej opcji w pliku CFG, a kampania Ghost Division nie posiada pliku CFG.
Domyślne SP jednostek możesz ustawić z poziomu scenariusza (w Suite).
Cytat: besiu Styczeń 25, 2023, 01:54:39
Jak to działa, ów współczynnik, że o 10% zmniejsza się tempo? Czy zmniejsza się -> do 10% normalnego tempa przyrostu?
Współczynnik oznacza poziom redukcji doświadczenia. Nie jest to stała wartość, zależy od ilości posiadanych belek:
Kod:
exp_bar_factor=0
* factor to decrease experience gained in combat according bars (0..20)
* default 0, no reduction
* set 10 to get 90,80,70,60,50 for 1,2,3,4,5 bars.
* Set 20 to get 80,60,40,30,0 for 1,2,3,4,5 bars.
* values higher than 20 will be set as 20
Cytat: besiu Styczeń 25, 2023, 01:54:39
Co oznaczają green cost = 65? Czy chodzi o koszt dla wszystkich jednostek? Co to za współczynnik te "65"? Skąd się wziął? Z ceny jednostki? Z czym jest powiązany?
To relatywny koszt uzupełniania jednostki. W tym przypadku 65% ceny tradycyjnego uzupełnienia.
Kod:
green_cost=0
* cost percent for green replacements, relative to standar cost (0..100)
* default 0 means 25% (same than PG)
* ignored if green replacement disabled (green=0)
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
besiu
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 528
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #12 :
Styczeń 26, 2023, 02:06:51 »
Super odpowiedzi! a to?
To powoduje - jak rozumiem - że NIE ma możliwości samodzielnego uzupełnienia, przez "doświadczone wojsko", czyli np. 3 belkowe, jak to ma miejsce w tej chwili, przy autouzupełnieniach na poziomie doświadczenia jednostki, po bitwie a przed kolejną bitwą?
Czyli NIE ma, jak w PG 1, że można było sobie wybrać, czy chcę zielone czy doświadczone uzupełnienia (koszt był różny dla takich rodzajów uzupełnień)?
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #13 :
Styczeń 26, 2023, 02:13:50 »
Można sobie wybrać. Sprawdź sobie dowolną kampanię z listy kampanii skonwertowanych z PG, a najlepiej trochę pograć by wiedzieć jak działają w praktyce i sprawdź przy okazji jak dana kampania jest w Suite.
Zapisane
besiu
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 528
Odp: Pliki konfiguracyjne CFG
«
Odpowiedz #14 :
Styczeń 27, 2023, 12:35:57 »
Cytat: Waldzios Styczeń 25, 2023, 04:31:50
Cytat: besiu Styczeń 25, 2023, 01:54:39
Co oznaczają green cost = 65? Czy chodzi o koszt dla wszystkich jednostek? Co to za współczynnik te "65"? Skąd się wziął? Z ceny jednostki? Z czym jest powiązany?
To relatywny koszt uzupełniania jednostki. W tym przypadku 65% ceny tradycyjnego uzupełnienia.
Waldzios - z czego wynika wysokość tych procentów, na 65? Bo z tego, co -= chyba - wydziałem w pliku .CFG, to tam opis odnosił się do PG !, że tam był to współczynnik 25%, w stosunku do uzupełnień "doświadczonych na poziomie jednostki" (czyli aby utrzymać, po uzupełnieniu, ilość experiencu dotychczas posiadanego w jednostce uzupełnianej).
Czemu akurat 65? Z czego to wynika?
Zapisane
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...