Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 13, 2022, 12:29:48 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania "Ghost Division" cz. I  (Przeczytany 94166 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Luty 14, 2010, 11:34:39 »

Nowa kampania "Ghost Division", przedstawia działania 7 Dywizji Pancernej Wehrmachtu. Na razie część pierwsza historii tej dywizji obejmująca 12 scenariuszy, na froncie zachodnim w 1940 i wschodnim - w okresie: czerwiec 1941 - marzec 1942.

Jest to wersja "beta" ale w miarę dokładnie przetestowana przez mnie. Niemniej nie zostanie oczywiście uznana za oficjalną bez testów forumowych. Zwłaszcza bez Rommla nie wypada Smiley. Zatem na razie na wątek nie jest jeszcze "przyklejony" grubą czcionką.

Spis map w załączonym pliku readme

Jeśli ktoś ma ochotę na intro przed pierwszym scenariuszem - to plik *smk będzie do pobrania od Grega, oczywiście wszystko po jesgo potwierdzeniu że jest na stronie. W razie komplikacji oczywiście można się zgłaszać mailowo do mnie - wyślę wszystko co trzeba.

Do gry NIEZBĘDNY jest efil 6.1. - już do pobrania z Gustlik Center - do Grega też wysłałem.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Luty 14, 2010, 12:21:11 »

Kampania do pobrania także z Gustlik Center

http://ssi.gildiageneralow.pl/gustlik_campaigns.php
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 534



WWW
« Odpowiedz #2 : Luty 14, 2010, 01:06:43 »

Kampania,  efil i smack do pobrania na stronie:
www.pg2.net.pl
Zapisane

Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #3 : Luty 14, 2010, 02:00:39 »

Intro powala;) Poza tym widzę, że sztab został jeszcze mocniej odchudzony... Skład początkowy, nazwy- aż chce się grać. Po prostu super!
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #4 : Luty 15, 2010, 09:49:40 »

Zatem pierwszy scenariusz za mną- powiem tylko, ze jest super, naprawdę całość dopracowana,zróżnicowana. Muszę ostro kombinować dostępnymi siłami, zwłaszcza, ze ostro dostałem po d... , ale przy nowym scenie pewne pomyłki są nieuniknione. Do tego jedna rzecz mocno mnie zdziwiła- sztab. Wink Zatem pokrótce:
- przydzielonymi siłami w miarę prędko przechodzę przeprawę, potem wiążę siły w kompleksie leśnym, ale tylko dwoma oddziałami, resztą szturmuje lotnisko, gdzie tylko Sztukasy i Messerschmitt obroniły mnie przed kontratakami, właściwie prze 4- 5 tur walczą niczym kocioł, oblegani i atakowani, lotnictwo zmiękcza, czasem coś dobije, ale po prostu raczej gram na zwlokę- niestety nie zwłoki;)- ciągle ktoś przeżywa na poziomie 1/10, 2/10...  Ech, brakuje mi po prostu jeszcze jednego myśliwca.
- artyleria świetnie rozstawiona, gdyby nie lotnictwo, to ciężko byłoby się przebić. Czołgi ostro prą, 2 od razu zyskują liderów, w tym mój ulubiony rec. movement Wink
- sztab- genialny pomysł Wink Po prostu super, aczkolwiek zanim się zorientowałem, ze to nie zwykłe IVD, to ostro nim atakowałem, w efekcie mam sztab na liczebności 2/1...
- me starania- brylant w ostatniej turze- zostały docenione: ppanc na podwoziu  bodajże "dwójeczki" z 5cm działkiem. Zawsze coś.
Po scenie ulepszyłem 2 sztandarowe czołgi do standardu IVD, ppanc na samobieżny, z 88mka, bo inaczej kiepsko widzę swe siły w konfrontacji z czołgami francuskimi, nie mówiąc o Matyldach...
Reasumując- jest genialnie, nazewnictwo, briefingi, nawet oddziały obce są sensownie pokazane, jawią się jako przeciwnik w ramach jakieś armii. Szczerze- jeden z lepszych scenów. Ma klimat- nie do przecenienia. A już jak się Francuzi rozpędzili w kontratakach, to me oddziały po prostu ostatkiem sił przetrwały.
Mam tylko pytanie- te algierskie oddziały - nawet z liderami- nie miały mieć doświadczenia?

Arras- nadal świetnie zbudowana kampania, postęp mam nawet dobry (zasługa artylerii i tego ppanca z 88-mką (już z liderem Wink )- chociaż łatwo nie jest, co prawda w powietrzu rządzę, do tego całkiem dobrze od samego początku kampanii rozstawiam swą plotkę, to jednak cały czas coś mi obrywa od lotnictwa... Brakuje mi jednego recona, motocykliści w poprzednim ledwo przeżyło i teraz aż tak łatwo nie pędzę nimi, by nie przeholować... Ostatnio skończyli na 1/10...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #5 : Luty 15, 2010, 09:52:15 »

No to ja zacznę - a momencie kiedy pisałem Zsamot zamieścił swój post  Cheesy
Intro naprawdę super - mnie szczególnie podoba się muzyczka  Evil

Na razie tylko Meuse Crossing  
Panharda rozniosłem w 1 turze (może go cofnąć trochę), na płn piechota francuska opuściła chyba małą flagę i jechała do VH, samotne działo nie stanowiło problemu. W centrum rzuciłem na przynętę pelotkę AUX (RIP ale wyciągnęła 1 piechotę z miasta i przyjęła ogień artylerii), podszedłem czym mogłem pod VH i w 3 turze przekroczyłem  czołgami rzekę. Na płn siły AUX musiały zatrzymać się na chwilę i zlikwidować zgrupowanie francuskie. Już witałem się z gąską i zastanawiałem się jak tu rozstawić jednostki do szturmu na VH, a tu Niespodzianka (nie będę pisał jaka niech każdy zobaczy) niestety na jej nieszczęście miałem w pobliżu 2 sztukasy, nie padał deszcz, do tego 3 artylerie cały klin pancerny dookoła  niej.  Dlatego po jednej kolejce nie było praktycznie zagrożenia (dla bezpieczeństwa zostawiłem na żer artylerię samobieżną). Następnie przystąpiłem do likwidowania tej piechoty pod VH i 4 lub 5 kolejek przed końcem BV mogłem skończyć.

Nie pamiętam kiedy ostatnio dostałem 3 liderów Grin (czyżby Niemcom trafiały się częściej  Wink )  
Jako prezent 109
Pierwsze co zrobiłem przed kolejnym scenem to przerobiłem wszystkie czołgi na PzIV bo strasznie mnie denerwowała ich skuteczność przeciw celom soft (artyleria poczeka na kolejną porcję prestiżu)  
  
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2010, 12:21:48 wysłane przez majerek » Zapisane

Nie bo nie Smiley
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #6 : Luty 15, 2010, 12:07:59 »

Co do liderów- to mim zdaniem przesądza tu określony poziom doświadczenia, ja w pierwszej turze sam dostarczyłem 3 liderów, co prawda starałem się, by za długo nie cieszyli się z awansu Wink , ale jednak i przeciwnik ma ich trochę;) A ten francuski recon, to jednak dostarcza informacji, co i jak się dzieje pod miastem... Gratuluje tempa, mi niestety najwięcej czasu zajęło skręcenie na VH, pierwotnie zorientowałem cały atak na środek... W efekcie brakowało mi potem amunicji i paliwa.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #7 : Luty 16, 2010, 12:41:25 »

Meuse Crossing.
Uważnie studiuję mapę oraz dostępne jednostki. Zastanawia obecność mostu. Oznacza to, że albo autor sugeruje próbę obejścia belgijskiego miasta, albo nie ma w tym mieście mostu. Tak, czy inaczej, siły szybkie będą próbowały obejść ten VH od południa. Siły na północy będą zdobywać lotnisko.
Życie szybko weryfikuje plany. Zdobyłem Dinant, nim grupa południowa przeszła obie rzeki. Wpadam na nowy pomysł. Nie zajmę miasta! Może dzięki temu jednostki przeciwnika trochę się rozdzielą?
I tak się stało. Do miasta wjechał min. Char B z podwójnym strzałem!  A tam już na niego czekali.
Jednak napięcie do końca. Grupa północna zatrzymała się na lotnisku, dalej nie dała rady. Grupa południowa wdała się w trochę niepotrzebne walki, nim podeszła pod VH. A tam wroga pod dostatkiem. Bałem się, że mam w tym miejscu za małe siły. Tym bardziej, że zaczął padać deszcz i nie mogło operować lotnictwo.
Udało się w ostatniej rundzie. Strach jednak pomyśleć, co by było, gdyby kontrataki wroga były bardziej zdecydowane.
JC w ostatnim scenariuszu wynosi 0.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Luty 16, 2010, 01:07:27 »

Cytuj
JC w ostatnim scenariuszu wynosi 0.

Wiem - błąd. Też to dziś zauważyłem - ale zanim do niego dojdziecie zdążę chyba wysłać następną partię scenariuszy - z poprawionym i tym błędem. A jeśli ktoś daje sobie radę z LG Suite, to niech tam wpisze: 3500. Chodzi o scenariusz: "Wiaźma 1942"
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #9 : Luty 16, 2010, 09:08:09 »

Arras - BV w 11 turze. Na zachód celem zdobycia małych flag i zbadania terenu wysłałem 1 oddział SS i tak jak myślałem napatoczyli się na jakichś francuzów, na szczęście z niewielkimi stratami. Myślałem że będzie to scen defensywny - a tu niespodzianka (przynajmniej dla mnie) komp pędzi na mój VH. Skontrowałem a przy użyciu moich PzIV i Arras było praktycznie na wyciągnięcie ręki.  Zatrzymały mnie te działa na płn niszcząc mi przy okazji piechotę AUX ale przy wsparciu lotnictwa w miarę szybko wyczyściłem teren. Wielka tu zasługa mojego recona z DevFire siejącego spustoszenie wśród artylerii. Podejrzewałem że coś na takiej mapie mogę przegapić dlatego obstawiłem zdobyczne VH jednostkami z 5 Panzernej i pod koniec coś się tam złapało w pułapkę  Smiley .

Ghost Division - BV -1 Przerobiłem 2 działa na te strzelające na 6 pól i dałem większości piechoty ciężarówki z ruchem 10 pól żeby mogli chłopaki nadążyć za czołgami. Kolejek mało więc trzeba się spieszyć. 2 działa, 88, recon  i czołg z liderem CS wystawiłem na przodzie. Po salwie artylerii czołgiem rozjechałem działo i 2 piechoty. Na płn lotnisko zająłem Kradami wspartymi strzelcami. Krótka miła przeprawa. Moja 109 się doświadcza ale niestety drugi kolejny scenariusz bez liderów. Czyli u mnie jak zwykle miłe złego początki. No nic dziś mam nadzieję kolejna tura
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2010, 09:14:14 wysłane przez majerek » Zapisane

Nie bo nie Smiley
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #10 : Luty 16, 2010, 09:56:02 »

To w Arras które heksy są płatne? VH i co? Mi zniknął save i ostatecznie nie mogłem inaczej tego rozwiązać, jak rozegrać to od nowa, poszło ok, tylko lider z ppanca nie zaistniał... Mocno dostała piechota na południu, ale po prostu to efekt losowości wyników,  Scen ok, odczuwam brak myśliwca, no i samobieżnego działa...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Luty 16, 2010, 10:30:40 »

Cytuj
To w Arras które heksy są płatne?

Dobrze, że przypomniałeś - miały być płatne dwa heksy za rzeką, na południu (miasto i lotnisko) i lotnisko na połnocy, ale mi się omskło, i zamiast lotniska płatny jest jeden z heksow za Arras. Zostanie to poprawione i wyjaśnione.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 762



« Odpowiedz #12 : Luty 16, 2010, 06:56:19 »

Gustlik, opanuj się!!! Twoja "płodność"  Wink "rodzi we mnie"  Wink frustrację!!! Ja nie nadążam Bullhorn...
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #13 : Luty 16, 2010, 07:01:53 »

A wiesz kiedy zacząłem? Pierwszy plik ma datę 26 listopada - czyli średnio jeden scenariusz na tydzień - to nie jest jakieś wielkie tempo. Smiley
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #14 : Luty 16, 2010, 10:48:08 »

Gustlik, a czy myślałeś, żeby zacząć kampanię od epizodu w Polsce? Wielkich różnic między 2. Dywizją Lekką z 1939 roku a 7. Dywizją Pancerną z 1940 przecież nie było. Jedynym problemem pozostałoby nazewnictwo.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.06 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)