Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 23, 2024, 01:01:07
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
>
Panzer General 2 - kampanie
(Moderator:
Gustlik
) >
Kampania "Ghost Division" cz. I
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
13
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Kampania "Ghost Division" cz. I (Przeczytany 111315 razy)
majerek
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 838
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #30 :
Luty 18, 2010, 10:48:58 »
Cytat: zsamot Luty 18, 2010, 01:01:40
Na nagrody majerek nie narzekaj, bo mozesz nic nie dostac
Już nie narzekam dowództwo w nagrodę za mą postawę postanowiło skorygować swój błąd i po Mińsku podarowało mi StuGIIIF
Mińsk
- przerobiłem działo na 21K38 i piechotę na Brandenburgers
. Tu grało się całkiem fajnie do końca choć też nie za trudno. Praktycznie tylko 2 piechoty i nowy recon miały na koniec stan mniejszy niż 6/10
W prezencie jak wyżej.
Zapisane
Nie bo nie
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #31 :
Luty 19, 2010, 08:49:23 »
Minsk Kessel
- długie podejście i krótki finał. Za to podoba mi się obrona miasta- nawet na kierunku, gdzie ja nie atakuję, od południa są oddziały, naprawdę dopracowany scenariusz. Niemniej szkoda, że ten bombowiec komputer puszcza bez eskorty, nieco słabsze siły puściłem na drugi VH, potem część sił z głównego nurtu musiałem przekierować, mam kiepska piechotę, tzn. transport, ale wciąż mam coś ważniejszego... Piechotę z ruchem fazowym ostatecznie wymieniłem na kawalerię, ma lepsze statystyki.. Dwie piechoty zdobyły liderów, nic szczególnego. Ale działo dostało lidera ostatnio, a obliczu wyłączenia z mych planów dział z zasięgiem powyżej 6, to każdy taki oddział jest na wagę złota. A raczej ołowiu.
Przede mną następny scenariusz, który tradycyjnie rozpocznę bez nagrody z dowództwa. Ale wiele sobie obiecuje po tej nawale pancernej;) Uzupełniam już ppance 88mm.
«
Ostatnia zmiana: Luty 20, 2010, 11:56:36 wysłane przez zsamot
»
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #32 :
Luty 19, 2010, 02:47:29 »
Barbarossa.
W tym scenariuszu jest wszystko: forsowanie rzeki, natarcia i kontrnatarcia, a na koniec wyścig z czasem.
Trochę feralnie ustawiłem siły. Sporo jednostek dałem na kierunki pomocnicze, mające na zadanie obejście przeciwnika. Potem się okazało, że właśnie w tych miejscach dostałem wsparcie. Tak więc, w którymś momencie, kierunek pomocniczy natarcia okazał się kierunkiem głównym.
Na szczęście udało mi się opanować przyczółki (w tym Alytus) zanim kontr natarły sowieckie czołgi. Przeciwnik radził sobie bardzo dzielnie, aczkolwiek mógłby być skuteczniejszy, gdyby nie chował się w pojazdach.
Bardzo żałuję, że musiałem zniszczyć wrogą bazę lotniczą. Bardzo, ale to bardzo by mi się przydała.
W briefingu jest chyba niedokończone zdanie: ?Sowieccy saperzy podjeli nieudana probe wysadzenia mostow, ale Niemcy byli.?
Minsk Kessel.
Założyłem sobie, że 20. Dywizja Pancerna nie poradzi sobie sama i zgadłem. Przydzieliłem im część jednostek, w tym saperów mostowych. Dzięki temu mogłem obejść Borisov od północy i zaatakować z drugiej strony. Z dobrym skutkiem.
Obrona Mińska niespodziewanie ustawiona była bardzo wysoko. Udało mi się ją przebić i zająć lotnisko, zanim moim bombowcom skończyła się amunicja. Po zajęciu lotniska było już łatwiej, choć przeciwnik przez cały czas wynurzał się w dziwnych miejscach.
Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #33 :
Luty 19, 2010, 07:00:53 »
Vitebsk
- powiem szczerze, rozegrałem to źle, kiepko rozplanowałem siły, ale d...uratowały mi ppance i plotka;) No i Focke -Wolf się udowódczył, a na koniec otrzymałem prezent, wersję czwórki z 75mm długą lufa, czyli F2;) Scenariusz ciekawy, pod koniec dałbym tylko po 1 sztabie, ew. ckmie do miasta.
Tylko jedna uwaga, wystarczy zająć górny, północny VH a gra się kończy... dlaczego? Przecież są 2 VH-y???
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #34 :
Luty 19, 2010, 10:39:54 »
No pomyliłem sie, no.... Ale za ten dolny i tak można wziąć kasę.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #35 :
Luty 20, 2010, 11:53:24 »
Vyazma
- super, skojarzył mi się z Banditen z Żelaznego Krzyża. Przeciwnik wszędzie i trudno wykorzystać przewagę sprzętu. Wiele razy niedobitki podchodziły pod VH, więc dobrze, ze tam zostawiłem po parę oddziałów, głównie niedobitki, a lotnisko na północnym zachodzie rozegrała się bitwa chyba najzaciętsza i gdyby nie posiłki lotnicze i pancerne, oddałbym tam inicjatywę. Bardzo ciekawy, dodałbym tylko z dwa oddziały lekich- moze pływających czołgów, z 2 recony, no i może jeszcze coś z lotnictwa? Przede mną Klin, bez rezentu, za to zyskałem dwóch liderów, nie trzech;) W tym skill ground na Stukasie, do tego piechota i artyleria;)
«
Ostatnia zmiana: Luty 20, 2010, 11:57:53 wysłane przez zsamot
»
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #36 :
Luty 21, 2010, 12:16:38 »
Klin
... Powiem wprost- moi motocykliści polegli na tym terenie... Jak i sporo przydzielonej piechoty... Koszmarny teren. Koniecznie musiałbym przestudiować mapę ponownie... A sam scenariusz- super. Tylko pytanie- jedna piechota (nazwa: 20 SD) ma 5 belek a 166pd. ?
ps. nie piszę limitu tur, bo prawda jest taka, ze ię skusiłem na zajmowanie heksów...
ps.2 dokupiłem sobie drugiego flaka, a piechota zyskała lidera;)
«
Ostatnia zmiana: Luty 21, 2010, 12:21:38 wysłane przez zsamot
»
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
majerek
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 838
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #37 :
Luty 21, 2010, 01:29:37 »
Vitebsk
- Zagrałem 2 raz bo za pierwszym na płd poleciałem za bardzo do przodu i za moimi plecami pojawiła się niespodziewanie ruska artyleria no i nie było szans na wycofanie się ani na walkę bo byłem otoczony. Za drugim razem postanowiłem najpierw ustawić jakoś obronę i kontrować. Fajny dynamiczny scenariusz. Wszystkie flagi mogłem zająć 3 kolejki przed BV.
Vyazma
- Jak mam tyle jednostek Aux to nie zastanawiam się tylko pędzę do przodu. Na płn tam gdzie były moje czołgi nie było w ogóle problemów, natomiast w centrum i na płd brak sprzętu ciężkiego był bardzo odczuwalny. Zaskoczyły mnie te posiłki ruskie przy lotnisku, na szczęście akurat moje sztukasy ładowały amunicję i miałem jakieś jednostki w pobliżu. Mój klin pancerny wspierany przez brandemburgers był nie do zatrzymania i wszystkie ruskie czołgi rozjechałem w 2 kolejki. BV 3 kolejki przed po zajęciu wszystkich flag.
Wkleję jeszcze moją armię przed Klinem
Campaign: Ghost Division , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Played Scenarios:
01 Meuse Crossing Brilliant Victory
02 Arras Brilliant Victory
03 Ghost Division Brilliant Victory
04 St Valery Brilliant Victory
05 Cherbourg Brilliant Victory
06 Barbarossa Brilliant Victory
07 Minsk Kessel Brilliant Victory
08 Vitebsk Brilliant Victory
Current scenario: Viazma , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 1908 , Current prestige is 484
BV: 150 , Klin , cap 3500 , 14 turn prestige: 85
V : 100 , Klin , cap 3500 , 17 turn prestige: 85
TV: 50 , Klin , cap 3500 , 21 turn prestige: 85
Ls: 150 , Viazma 1942 , cap 0 , 21 turn prestige: 85
Infantry
* Schutzen[Opel Blitz] , 5 bars , 526 exp , 10 base , 8 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 8 kill , 0 pp
* Schutzen[Opel Blitz] , 5 bars , 663 exp , 10 base , 7 curr , 11 kill , 0 pp
* Brandenburgers [EMPC][Opel Blitz] , 5 bars , 531 exp , 10 base , 3 curr , 12 kill , 0 pp
* Schutzen[Opel Blitz] , 5 bars , 530 exp , 10 base , 7 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 13 kill , 0 pp
* Pionere [AE][251/1 [W]] , 5 bars , 503 exp , 10 base , 10 curr , 14 kill , 0 pp
* Kradschutzen [R] , 5 bars , 655 exp , 10 base , 4 curr , 10 kill , 0 pp
* Hauptquartier [AEC][Pz IVD] , 2 bars , 259 exp , 1 base , 3 curr , 6 kill , 0 pp
Tank
* PzKpfw 747(r) , 5 bars , 688 exp , 10 base , 7 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 75 kill , 0 pp
* PzKpfw 747(r) , 5 bars , 868 exp , 10 base , 10 curr , Reconnaissance Movement - Phased mo , 93 kill , 0 pp
* PzKpfw 747(r) , 5 bars , 602 exp , 10 base , 9 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 64 kill , 0 pp
Recon
* PSW 231 [A] , 5 bars , 763 exp , 10 base , 10 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 11 kill , 0 pp
PSW 231 [A] , 1 bars , 145 exp , 10 base , 7 curr , 4 kill , 180 pp
Anti-tank
* Sd Kfz 8/Flak 18 [S , 4 bars , 484 exp , 10 base , 7 curr , 6 kill , 0 pp
* StuG IIIF [AS , 1 bars , 114 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 0 pp
Artillery
* 15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 3 bars , 362 exp , 10 base , 10 curr , 14 kill , 0 pp
* 15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 3 bars , 363 exp , 10 base , 10 curr , 8 kill , 0 pp
* Wurfrahmen40 , 1 bars , 131 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp
* 21 cm K38 [s [SdKfz 9] , 3 bars , 377 exp , 10 base , 11 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 6 kill , 0 pp
Air Defense
* 88mm FlaK 36 [G][SdKfz 7] , 5 bars , 535 exp , 10 base , 10 curr , 12 kill , 0 pp
Fighter
Fw-190A-1 , 1 bars , 139 exp , 10 base , 10 curr , 4 kill , 540 pp
* Me-109F , 5 bars , 565 exp , 10 base , 7 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 7 kill , 0 pp
Tactical Bomber
Fi 156 [R] , 1 bars , 157 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 228 pp
Ju-87D , 2 bars , 202 exp , 10 base , 10 curr , 4 kill , 480 pp
Ju-87D , 1 bars , 138 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 480 pp
Killed: AD 46 , AT 24 , ATY 85 , INF 238 , REC 15 , TK 36 , FTR 10 , TB 5 , Total: 459
Lost : AD 1 , AT 1 , ATY 0 , INF 5 , REC 0 , TK 1 , FTR 0 , TB 0 , Total: 8
BV 8
V 0
TV 0
L 0
Summary * 24 Units * 8 Leaders
Total : 10300 exp, 384 kill, 1908 pp
Average: 429 exp, 16 kill, 80 pp
«
Ostatnia zmiana: Luty 21, 2010, 01:36:58 wysłane przez majerek
»
Zapisane
Nie bo nie
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #38 :
Luty 21, 2010, 09:46:39 »
Klin Bulge
- moze to kwestia rozstawienia, ale najpierw zmiotłem obronę wokół lotniska, by wysadzić swe lotnictwo i - ironio- przez ponad 6 tur mogło ono robić za zwiad, bo aura była niebojowa... Za to na ziemi dynamicznie, tradycyjnie coś przekombinowałem no i me przechwycone T34 służyły- wsparte działem z liderem- czeskie( niech żyje zdobyczne uzbrojenie...- jako typowa straż pożarna. W każdym razie scenariusz bardzo udany. Tylko nie rozumiem, czemu w moskiewskim rejonie nic nie ma, zajechałem oddziałami, a tam pusto... Chociaż jakieś barykady, bunkry? Zająłem heksy, ale tylko dla sportu, bo bez prestiżu...
Briefingi, scenariusze- kampania po prostu rewelacyjna.
ps. doceniono mnie- dostałem kawalerię kozacka, super,-zwłaszcza że mam limit oddziałów i tak ich nie zdołam teraz użyć, o ironio...
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #39 :
Luty 22, 2010, 10:17:04 »
Vitebsk.
Ojojoj, to jest tak, jak się gra z przerwami. Gdy zaczynałem scenariusz, nie pamiętałem już o briefingu. I zacząłem grać normalnie. Szybko zostałem sprowadzony na ziemię i zwinąłem swoje wojska do kupy. To, że byłem tu otoczony, to jest słabo napisane. Ja byłem wprost miażdżony. Na szczęście, moje czołgi stoczyły tu życiowe pojedynki i zaliczyły mnóstwo overrunów. Dlatego, już w czwartej turze, przeciwnik był wystrzykany.
Jednak wcale nie był to koniec. Dałem za dużo wojska na południe i potem z trudem, w wielkim pośpiechu musiałem je przenosić do centrum. Tam walka trwała do ostatniej rundy. Ale udało się.
Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #40 :
Luty 22, 2010, 11:16:02 »
Ano właśnie, mam to samo, gdy zaczynam grę,z save z rozstawianymi oddziałami, nie pamiętając o briefingu... Swoją drogą, nie ma opcji ponownego włączenia tego w trakcie gry? U mnie było podobnie, za to błogosławiona stepach Rosji moje ppance 88mm, co prawda to cele miękkie i ostro dostają od artylerii, gdy ta wspiera, ale jako bron z dystansu- nieoceniona. Polecam. Pozdrawiam. Z.
ps. Gustlik- kampania Ci się udała;)
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #41 :
Luty 22, 2010, 03:13:55 »
To wcale nie jest najgorsze. Znacznie gorsze jest to, że między scenariuszami trzeba wzmacniać armię, zanim obejrzy się mapę. Wcześniejsze obejrzenie mapy grozi utratą punktów rozstawienia.
Pozdrawiam, Czata
Zapisane
connor71
Generał dywizji (General Major)
Offline
Wiadomości: 327
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #42 :
Luty 22, 2010, 03:56:41 »
Cytat: czata Luty 22, 2010, 03:13:55
To wcale nie jest najgorsze. Znacznie gorsze jest to, że między scenariuszami trzeba wzmacniać armię, zanim obejrzy się mapę. Wcześniejsze obejrzenie mapy grozi utratą punktów rozstawienia.
Teoretycznie, możesz zapisać grę, obejrzeć mapę, wczytać grę, wzmocnić armię i rozstawić ją. Ale w rzeczywistości raczej nie masz możliwości rozstawić armię do walki, obejrzeć pole walki a potem cofnąć się w czasie i jeszcze raz rozstawić jednostki.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #43 :
Luty 22, 2010, 06:16:48 »
Ja nie lubię się asekurować, ale briefingi bym ponownie poczytał, chociażby dla klimatu zmagań;)
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Kampania "Ghost Division" cz. I
«
Odpowiedz #44 :
Luty 23, 2010, 07:27:06 »
Pierwsza część za mną... I powiem wprost- gdybym posłuchał intuicji i skierował choć część sił na zachód, to byłbym o wiele spokojniejszy, jeżeli chodzi o wynik starć, a tak 3 VH musiałem odbijać:
Na całe szczęście siła artylerii plus pancerna szpica nadrabiała me braki taktyczne. Niemniej aura mocno mi nie dopisywała... Non stop miałem niedobitki, które cudownie się odradzały- dobrze, że do stanów obniżonych, bo takie 12, czy 19-stki to ciężko byłoby mi ponownie niszczyć. Stukas ledwo przetrwał, ale rozpoznanie kulało, jeszcze problem z zaopatrzeniem, słowem- w ostatniej turze...
Scenariusz:
- (minus) nie rozumiem, kiedy mogę uzupełniać na lotnisku swe samoloty? Jak nie ma flagi to nie działa/ funkcjonuje jako lądowisko???
+ nagle pojawiające się VH, choć przyznam, że mocno mnie to zdziwiło, gdy nagle ciężar zmagań mocno się przeniósł na centralny VH, bo te posiłki po zdobyciu zachodniego VH poszły do centrum,
+ naprawdę ciekawy, dynamiczny scenariusz.
A kampania- właściwie 1-wsza cześć- super, dopracowana, klimatyczna.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
13
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...