Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 10:05:13 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampanie polecane ( spoza puli Gustlik Center )  (Przeczytany 39981 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #15 : Maj 09, 2010, 12:15:16 »

Cytuj
Bf 109T-1 ma takie same statystyki jak Bf 109E-3, a różnią się ceną.
Wersję "T"- to na lotniskowiec możesz zaokrętować, stąd wyższa cena- limitowaną ograniczoną ilością egzemplarzy.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #16 : Maj 09, 2010, 01:56:58 »

Cytuj
Kawaleria jest świetnym pomysłem. I nie zgodzę się, że pożytek bojowy z niej niewielki. Jest piechotą! A piechota, przy tak dużej liczbie umocnień, jest niezbędna.

Ta, o której piszę jest z klasy "recon" - jest szybsza. Zwykła nie wyrobi.

Cytuj
Bf 109T-1 ma takie same statystyki jak Bf 109E-3, a różnią się ceną.

Zasięg "T"=15, a "E"=13. Sporo daje, gdy trzeba ubezpieczać bombowce latające (u Adlera) dalej niż myśliwce. 
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #17 : Maj 09, 2010, 03:52:40 »

The Channel Ports.
Ponad 50 jednostek wroga na bardzo małym obszarze. I to wystarczy do opisu scenariusza.
Bf 110C-1 jest bombowcem.

Advance to Dunkirk.
Pola rozstawienia w bagnie. Interesujące rozwiązanie.
Wojska core były szybciej pod Watten, niż moje etatowe.
Bitwa na wzgórzach bardzo sympatyczna. Pod koniec, tradycyjnie, umocnienia. Ale tym razem rzeka jest przekraczalna.
Zwycięstwo przez zniszczenie wszystkich jednostek.

Wygląda na to, że mamy różne wersje Adlera. W mojej nie ma samolotu FW 200 Condor, kawalerii recon, a oba samoloty Bf 109T-1 i Bf 109E-3 mają te same statystyki. Ta pierwsza może startować z lotniskowca.
I chyba ja mam tą złą wersję, bo w scenariuszu Gambit Barbarossa pojawia mi się jakaś bzdurna jednostka.
Moja wersja to AK 4000 Beta 0.63.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #18 : Maj 09, 2010, 04:20:54 »

No, to trochę stara. Teraz jest 0.83
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #19 : Maj 09, 2010, 09:20:30 »

Wydawało mi się, że zgrywałem najnowszą wersję. Przy tylu komputerach nie trudno o pomyłkę.

Gambit Barbarossa.
Podmieniłem efila i nadal mam dziwną jednostkę. Ale już chyba ok. Jest to ciężka armata mająca sea movement. Dlatego pojawia się na okręcie. Szkoda, że wcześniej nie wpadłem, do czego to służy.
Strasznie tu ciasno, jedyne przejście to Brest, jak zwykle mnóstwo jednostek na małym obszarze.
Świetnym pomysłem są pojawiające się pontony. Aczkolwiek, były nieco za wcześnie.
Po raz pierwszy pojawia się KV-2, w dodatku 12. Moje próby zmiękczania go bombowcem były żałosne. Na szczęście, nie był zbyt agresywny.

Pozdrawiam, Czata

Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #20 : Maj 09, 2010, 10:54:38 »

Tak - jej poruszanie się jest tak zrobione jak w przypadku pociągów pancernych. Tyle, że akurat mógł ją postawić na torach i tam zrobić te heksy "ocean". Wyglądało by realistyczniej.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #21 : Maj 10, 2010, 11:47:47 »

2 Army Encirclement.
Prawie same duże flagi.
Ilością błędów, które popełniłem w tym scenariuszu, można byłoby obdzielić kilka gier. No, ale jak się nie zna języków obcych...
Ale po kolei. Główne siły dałem po przekątnej, na ogólnym kierunku na Mińsk, w celu zajęcia punktów znajdujących się na tej linii. Siły core miały zająć się pozostałymi punktami, wraz z Volkovyskiem i Novogrudokiem.
Wraz z pozostawianiem części sił w zajętych miastach i odsyłaniem do pomocy siłom aux, impet sił core słabł. W dodatku, pod Stoubey pojawiły się czołgi. Zrobiło się ciężko.
Dopiero wtedy zrozumiałem, że te dwie twierdze nie są mi potrzebne do wygrania. Ale wtedy było już za późno na BV.
Jednostka 40 Schutzen jest lepsza do 41 MG-Schutzen. Dziwne. W dodatku, obie kosztują tyle samo.

Race to Smolensk.
Scenariusz idiotoodporny, nie daje możliwości popełnienia błędu, ściśle przestrzega zadania z briefingu.
Pewnym zagrożeniem są jednostki szybkie przeciwnika, pojawiające się z znienacka.
Stosunkowo bezproblemowy brylant.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #22 : Maj 10, 2010, 07:16:57 »

Race to Smolensk.
Zacząłem bardzo, bardzo ostrożnie. Wojska aux zostawiłem nie ruszone, to core miało zdobyć VH. Strachy na lachy. Rosjanin atakował, ale słabo, więc ruszyłem całością sił. Brylant.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #23 : Maj 10, 2010, 07:31:40 »

To dwa podejścia do tego samego? Czy piszesz już o nastepnym? Bo u mnie "Race To Smoleńsk" budzi nadal pewną traumę. Mimo kilkukrotnego rozegrania tej kampanii.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #24 : Maj 10, 2010, 08:06:35 »

Błąd. Oczywiście, chodzi o Smolensk-Drive to Yelnya.

Pozdrawiam, Czata

Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #25 : Maj 11, 2010, 02:11:28 »

Yeremenko's Stab.
To była walka szalenie ofensywnych bokserów wagi ciężkiej. Wygrałem na punkty, ale nokaut był bardzo, bardzo blisko.

Collision at Konotop.
Zadanie nakazywało użycie samych wojsk pancernych i artylerii. Zlekceważyłem to, wystawiając również piechotę i rozpoznanie. Piechota w tej kampanii to podstawa, mimo że jest to kampania Guderiana.
Także w tym scenariuszu bez corowej piechoty bym sobie nie poradził. Sam Konotop to majstersztyk. Nie da się wziąć miasta z marszu, trzeba ześrodkować siły, a potem długo zmiękczać.

Pozdrawiam, Czata
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2010, 03:29:45 wysłane przez czata » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #26 : Maj 11, 2010, 02:48:46 »

Cytuj
Zadanie nakazywało użycie samych wojsk pancernych i artylerii. Zlekceważyłem to, wystawiając również piechotę i rozpoznanie.

No własnie - podobny dylemat jeszcze raz będzie przed Tobą w scenariuszu zimowym pt:
"Operation Typhoon-Battle of Mtsensk"

Chodzi tam o przełamanie linii obrony za rzeką i uchwycenie miasta na drugim końcu mapy.
Początkowo masz 4 DHexy i polecenie rozstawić tam 4 swoje czołgi, a z resztą wojsk czekać aż przyjdzie jednostka i odblokuje ci
SHex na południu. Do tego są 3 czołgi aux. Efekt jest taki, że jeśli grasz zgodnie z zaleceniami, to przez pierwsze kilka kolejek, na przeciw uzbrojonych po zęby okopów masz jedynie 7 czołgów - i nic więcej. Oczywiście próba atakowania tych okopów czołgami i to przez rzekę kończy się tragicznie. Nikt, kto grał zgodnie z regułami, nie zrobił nic więcej niż TV (jeśli nie Loss).

Jeśli natomiast zamiast czołgów wystawisz tam 4 działa, no to sytuacja zmienia się diametralnie. Wybijasz sobie bramę w linii okopów, wpuszczasz tam jeden z czołgów aux i gnasz na złamanie karku do VHexa. Wybór należy do gracza.

Nie wiem, może jest sposób żeby na samym początku, przekroczyć gdzieś rzekę tymi czołgami i w ogóle nie zawracając sobie głowy linią obrony Sowietów pojechać na północny wschód, a okopy załatwić jak przyjdzie reszta.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #27 : Maj 11, 2010, 08:28:30 »

The Ring of Steel.
Kolejny raz odbiła mi się czkawką nieznajomość języka. Z briefingu zrozumiałem, że piechota ma zająć Romny, a wojska szybkie obejść to miasto od zachodu i pospieszyć do Lokhvitsy.
Zanim czołgi wygrzebały się z błota, piechota już zajmowała Lokhvitsę. W piątej turze miałem już wszystkie VH. A gra się nie skończyła! A więc, są ukryte punkty. Tylko gdzie? Podejrzałem w LG Suite. No i pięknie. Tylko, że nie da się dojść do tego punktu.
Scenariusz wygrywa się poprzez wybicie wszystkich jednostek przeciwnika. Oczywiście, trzeba też odbić stracone, a nie pilnowane VH  Smiley. Na szczęście, komputer jest agresywny i to on szuka walki.
Pod koniec moje jednostki nie poruszały się i tylko czekały na pojawiającego się przeciwnika.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #28 : Maj 12, 2010, 02:54:11 »

Operation Typhoon-Breakthrough at Bryansk.
Tym razem szybko załapałem, o co tu chodzi. Przez mur radziecki przebiłem się aż w trzech miejscach. Później było, nieco wymuszone, poszerzanie niektórych wyłomów.
W głównych rolach wojska aux. To one zajęły najgorsze miasta: Lokot, Karachev oraz Bryansk.
Czołgi radzieckie są poza zasięgiem.

Operation Typhoon-Battle of Mtsensk.
Bardzo złe podejście. Zgodnie z sugestią, wystawiłem ciężką artylerię i dodałem do tego piechotę. Jednak trzeba tą artylerię ustawić bardzo uważnie, gdyż większość terenu to sand.
W próbie robienia przejścia pomagało jeszcze lotnictwo. Rzadko im to wychodziło, bo pogoda nie była sprzyjająca.
W wyłom wprowadziłem dwa czołgi i jedną artylerię. Jednak marsz szedł powoli. Co rusz, wpadałem na pola minowe. Gorsze, że demaskują one moje ruchy. To wystarczyło wrogim czołgom.
Czołgi pojawiły się również w okolicach Mtsenska, dość swobodnie go odbiły i pomaszerowały na Orel. Żeby odbić bezcenne lotnisko, wyprowadziłem z miasta piechotę. Skorzystał z tego samotny czołg, co skończyło grę. Grę, której i tak bym nie wygrał.
 
przyjdzie jednostka i odblokuje ci SHex na południu.
Jaki SHex???

Jestem za słaby na ten scenariusz. Mam do dyspozycji 9 jednostek lądowych (w tym posterunek) przeciwko 55 jednostkom przeciwnika (14 typu fortyfikacja). W lotnictwie względna równowaga. Tymi siłami muszę zająć i utrzymać trzy miasta. Nie mam szans.

Mój wynik:
Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
Gambit (#0), Brilliant Victory
Battle of Wizna (#1), Tactical Victory
Bialystok (#2), Loss
Brest (#3), Victory
Chelm (#4), Brilliant Victory
Break to Sedan (#5), Victory
Sedan Bridgehead (#6), Victory
De Gaulle's Counter-Attack (#7), Victory
Amiens (#8), Victory
The Channel Ports (#9), Victory
Advance to Dunkirk (#10), Victory
Gambit Barbarossa (#11), Victory
2 Army Encirclement (#12), Victory
Race to Smolensk (#13), Brilliant Victory
Smolensk-Drive to Yelnya (#14), Brilliant Victory
Yeremenko's Stab (#15), Victory
Collision at Konotop (#16), Brilliant Victory
The Ring of Steel (#17), Brilliant Victory
Operation Typhoon-Breakthrough at Bryansk (#18), Brilliant Victory

Current scenario: Operation Typhoon-Battle of Mtsensk , VH prestige is 80 , All hex prestige is 160
Total army value: 13526 , Current prestige is 745

Infantry
 , 40 Bruckenpioniere[SdKfz 7] , 5 bars , 677 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , Skilled Reconnaissance - +1 spottin , 6 kill , 228 pp (U:001)
 , 40 Pioniere[Blitz 3t] , 5 bars , 1185 exp , Deutschland , 10 base , 8 curr , Aggressive Attack - +2 HA, +2 SA , 63 kill , 528 pp (U:011)
 , 40 Pioniere[SPW] , 5 bars , 1475 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , Battlefield Intelligence - Cannot b , 42 kill , 660 pp (U:012)
 , 40 Pioniere[Blitz 3t] , 4 bars , 428 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , 3 kill , 528 pp (U:025)
 , 41 Kavallerie , 5 bars , 515 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , 7 kill , 252 pp (U:029)

Tank
*  , Pz IVF , 5 bars , 1731 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , Bridging - Rivers act as rough , 104 kill , 0 pp (U:004)
 , Pz IVF , 5 bars , 1399 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , 76 kill , 432 pp (U:010)
 , Pz IVF , 5 bars , 855 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , Shock Tactics - Inflicts supression , 35 kill , 432 pp (U:020)
 , Pz IIIH , 4 bars , 484 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , Bridging - Rivers act as rough , 8 kill , 384 pp (U:028)

Recon
 , sPzSpWg (8rad) , 5 bars , 1446 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , Liberator - Double the prestige for , 36 kill , 372 pp (U:013)
 , lePzSpWg (2) , 5 bars , 733 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , Determined Defence - +2 GD, +2 AD , 14 kill , 360 pp (U:023)

Anti-tank
 , PzJag I , 5 bars , 510 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , 5 kill , 168 pp (U:019)

FlaK
 , 2 Flak Sfl , 5 bars , 1041 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , 18 kill , 192 pp (U:005)
 , 8,8 Flak36[SdKfz 7] , 5 bars , 609 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , 9 kill , 348 pp (U:022)

Artillery
 , 10,5 K18[SdKfz 7] , 5 bars , 1440 exp , Deutschland , 10 base , 15 curr , Influence - Half price to upgrade,  , 18 kill , 900 pp (U:006)
 , 15 sIG auf PzIB , 5 bars , 741 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , 13 kill , 372 pp (U:009)
 , 10,5 K18[SdKfz 7] , 5 bars , 806 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , 12 kill , 600 pp (U:021)
 , 17 K18[SdKfz 7] , 3 bars , 339 exp , Deutschland , 10 base , 5 curr , 1 kill , 1560 pp (U:031)

Fighter
 , Bf 109E-4 , 5 bars , 1204 exp , Deutschland , 10 base , 4 curr , 44 kill , 972 pp (U:008)

Tactical Bomber
 , Fw 200C-3 , 5 bars , 1861 exp , Deutschland , 10 base , 13 curr , Influence - Half price to upgrade,  , 26 kill , 1622 pp (U:017)
 , Fw 200C-3 , 5 bars , 690 exp , Deutschland , 10 base , 9 curr , 7 kill , 1248 pp (U:024)
*  , Hs 129B-1 , 3 bars , 358 exp , Deutschland , 10 base , 5 curr , 2 kill , 0 pp (U:027)
*  , Bf 109F-4/B , 5 bars , 744 exp , Deutschland , 10 base , 7 curr , Aggressive Attack - +2 HA, +2 SA , 23 kill , 0 pp (U:030)

Level Bomber
 , Do 217E-1 , 4 bars , 479 exp , Deutschland , 10 base , 10 curr , Aggressive Attack - +2 HA, +2 SA , 6 kill , 1368 pp (U:026)

Killed: AD 29 ,  AT 46 ,  ATY 100 ,  INF 517 ,  REC 20 ,  TK 110 ,  FTR 43 ,  TB 21 ,  Total: 886
Lost  : AD  1 ,  AT  3 ,  ATY  3 ,  INF 59 ,  REC  5 ,  TK 12 ,  FTR  0 ,  TB  3 ,  Total:  86

BV  7
V  10
TV  1
L   1

Infantry *  5 Units * 3 Leaders
 Total :   4280 exp,    121 kill,   2196 pp
Average:    856 exp,     24 kill,    439 pp

Tank *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   4469 exp,    223 kill,   1248 pp
Average:   1117 exp,     56 kill,    312 pp

Recon *  2 Units * 2 Leaders
 Total :   2179 exp,     50 kill,    732 pp
Average:   1090 exp,     25 kill,    366 pp

Anti-tank *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    510 exp,      5 kill,    168 pp

FlaK *  2 Units * 0 Leaders
 Total :   1650 exp,     27 kill,    540 pp
Average:    825 exp,     14 kill,    270 pp

Artillery *  4 Units * 1 Leaders
 Total :   3326 exp,     44 kill,   3432 pp
Average:    832 exp,     11 kill,    858 pp

Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :   1204 exp,     44 kill,    972 pp

Tactical Bomber *  4 Units * 2 Leaders
 Total :   3653 exp,     58 kill,   2870 pp
Average:    913 exp,     15 kill,    718 pp

Level Bomber *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    479 exp,      6 kill,   1368 pp

Summary * 24 Units * 12 Leaders
 Total :  21750 exp,    578 kill,  13526 pp
Average:    906 exp,     24 kill,    564 pp


Do plusów tej kampanii należy zaliczyć:
1. Wszystkie jednostki komputera mają base na poziomie 1 bądź 2.
2. Świetne, szczegółowe briefingi. Szkoda, że nie po polsku.
3. Szczegółowo dopracowane nazwy na mapie (geograficzne i wojsk).
4. Odzwierciedlenie historyczne.
5. Duża ilość scenariuszy w krótkim odstępie czasowym .

Mankamentem gry jest to, że grafika map rzadko odzwierciedla faktyczną jej zawartość.

Pozdrawiam, Czata
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2010, 04:09:53 wysłane przez czata » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #29 : Maj 12, 2010, 06:27:10 »

Cytuj
Jestem za słaby na ten scenariusz. Mam do dyspozycji 9 jednostek lądowych (w tym posterunek) przeciwko 55 jednostkom przeciwnika (14 typu fortyfikacja). W lotnictwie względna równowaga. Tymi siłami muszę zająć i utrzymać trzy miasta. Nie mam szans.

Spokojnie, na południowym wschodzie (w lewym dolnym rogu), koło Twojego posterunku i lotniska pojawi sie piechota, którą trzeba przesunąć o jeden hex wzdłuż drogi, żeby pojawił się (niewidoczny dotąd) Twój własny SHex. Dla ułatwienia ta jednostka nazywa się: "Move to 5,29" - czyli współrzędne ukrytego SHexa.

Dalej postępujesz jak wyżej opisałem. W pierwszej chwili dobrej pogody, Condory do przodu i niech od razu pozamiatają w okolicach ostatniego VHexa, widzę, że masz na tyle bombowców, że jeszcze i na Mtsensk Ci starczy. Ja sobie radziłem z dwoma Smiley  Jak już tam na północy będzie pusto, to wystarczy jeden czołg. Wjedzie do heksa akurat jak się Ruscy pojawią i tylko im pomacha.

PS. Przy posterunku trzeba zostawić jakąś jednostkę, bo pojawią się tam partyzanci w ilościach sporych i ta jedna do odblokowania Heksa nie starczy, żeby sie obronić, ale zauważyłem, że jak zobaczą 1-2 solidne jednostki, to nawet nie mają czasem ochoty na atak.
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2010, 06:31:34 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.094 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.014s, 1q)