Forum OpenGeneral

Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI => Panzer General 2 - kampanie => Wątek zaczęty przez: kowdar Lipiec 04, 2010, 10:20:41



Tytuł: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita".
Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 04, 2010, 10:20:41
Witam

(będzie długo .......)

Jest to mój pierwszy wpis na tym forum (i tak naprawdę, pierwszy wpis na jakimkolwiek forum - niedzisiejszy jestem :) ).
Na początek, wielkie podziękowania dla aktywnych autorów na tym forum (a szczególnie dla Gustlika), dzięki którym nauczyłem się sporo nowych rzeczy o mojej ulubionej grze czyli PG2.

Nie lubię przychodzić do znajomych z "pustymi rękami" więc zapraszam do testów, zabawy, oceny, wytykania błędów itd.
A ponieważ należy popierać to co Polskie (efile Gustlika) to przedstawiam:

Nową kampanię na efile Gustlika: "Wielka Rzecz ... pospolita".

Co prawda nie poczuwam się do autorstwa pomysłu i kampanii, bo jest to konwersja i remake wg mojej skromnej
opinii najlepszej kampanii na PG2 czyli "Balance of Power" Jorge Gabitto (tylko dzięki tej kampanii PG2 mnie "wciągło",
ale jestem raczej nielicznym zwolennikiem kampanii "post WW2"). Ale zmian w stosunku do oryginału jest bardzo dużo .......

Link:        http://opengeneral.pl/ (http://opengeneral.pl/)     

Od razu zastrzegam, nie jest to kampania w której należy się doszukiwać zgodności historycznych, geograficznych i innych. Dla mnie po prostu dobra zabawa i tyle. Szczególnie (tak jak w oryginale) polecam scen "Bitwa o Anglię" - scen gdzie gramy wyłącznie lotnictwem.

Po drugie, oryginał znam na wylot. Ale konwersji w całości jeszcze nie rozegrałem i miałem do wyboru czy testować jeszcze ze dwa-trzy miesiące czy też dać Wam się pobawić. Wybrałem to drugie - stąd też jak dostrzeżecie błędy, za mało/dużo prestiżu, za mało/dużo/nie takich jednostek - proszę o komentarze. Kolejna wersja będzie poprawiana zgodnie z tymi sugestiami (zapewne lepszych ode mnie graczy).

Po trzecie, opublikowałem plik na onecie - jest tam jakiś limit (nawet nie wiem jaki), nie ma żadnych przeszkód abyście opublikowali go na stronie pg2.net.pl (chociaż patrz kolejna uwaga).

Po czwarte, formalnie nie mam zgody autora oryginalnej kampanii na jej konwersje i zmiany. Z tego co widziałem autor mniej więcej od czterech lat nie wypowiadał się np. na forum JP"s Panzers. Nie wiem jakie dokładnie zwyczaje panują wśród autorów kampanii/scenariuszy. Jeżeli jest to niedopuszczalne, proszę o info - skasuję plik i będziecie o mnie mogli zapomnieć. Będę konwertował sobie kampanie na własny, prywatny użytek. Ale sądzę, że byłaby to jakaś szkoda - wykonanie konwersji zajmuje mi jakieś dwa tygodnie - jak coś takiego Wam się spodoba, mogę zrealizować podobne konwersje "zapomnianych" kampanii na efile Gustlika.

Za klika dni, przekażę jeszcze moje doświadczenia z wykorzystania efile Gustlika do kampanii po roku 45. Niestety, ale ma on pewne ograniczenia (może możliwe do zmiany ?), stąd też ta konwersja nie nie jest doskonała i nie tylko z tego względu.

Przebieg kampanii i konieczne mapy:

Campaign: Camp_WR * Wielka Rzecz ... pospolita
 # File        Scenario                 Date                                             BV   V  TV    L        Map
 0 WR00.scn    WR #00 Grodno            Jul  7, 1945                      1   1   1   Ls            DESSAU.MAP *NF (#17).
 1 WR01.scn    WR #01 Metz              Sep  7, 1945                       2   2   2   Ls            Metz.map *NF (#26).
 2 WR02.scn    WR #02 Ulan Ude          Mar 21, 1946                   3   3   3   Ls            UlanUde.map *NF (#73).
 3 WR03.scn    WR #03 Wladywostok       May  1, 1946              4   4   4    4             IRKUTSK.MAP *NF (#54).
 4 WR04.scn    WR #04 Minsk             Jun 30, 1946                     5   5   5    5             LITOVSK.MAP *NF (#35).
 5 WR05.scn    WR #05 Syberia           Sep  3, 1946                     6   6   6    6             KHABAROV.MAP *NF (#59).
 6 WR06.scn    WR #06 Ryga              Jan 16, 1947                       7   7   7    7             leneast.map *NF (#65).
 7 WR07.scn    WR #07 Alma Ata          Jun  7, 1947                    8   8   8    8             ALMATY.MAP *NF (#53).
 8 WR08.scn    WR #08 Don               Nov 29, 1947                       9   9   9   13            DON.MAP *NF (#70).
 9 WR09.scn    WR #09 Ural              Apr  2, 1948                         10  10  10   13        EKATERINBURG.MAP *NF (#55).
10 WR10.scn    WR #10 Stalingrad        Nov 17, 1948                 11  11  11   28         VOLGOGRD.MAP *NF (#57).
11 WR11.scn    WR #11 Klin 48           Dec 12, 1948                     12  12  12   28         KLIN.MAP *NF (#4).
12 WR12.scn    WR #12 Moskwa            Jan 15, 1949                13  13  13   28         moscow.map *NF (#67).
13 WR13.scn    WR #13 Ardeny            Apr 11, 1949                  14  14  14   33         VOLOKOL.MAP *NF (#11).
14 WR14.scn    WR #14 Paryz             Jun 15, 1949                     15  15  15   33        Berlin.map *NF (#72).
15 WR15.scn    WR #15 Singapor          Sep 19, 1949                 16  16  16   16        SINGAPORE.MAP *NF (#71).
16 WR16.scn    WR #16 Bitwa o Anglie    Apr 15, 1950              17  17  17   33        ENGLAND.MAP *NF (#60).
17 WR17.scn    WR #17 Lew Morski 50     Jun  9, 1950             18  18  18   33        SOUTHENG.MAP *NF (#88).
18 WR18.scn    WR #18 Londyn            Sep 17, 1950                 19  19  19   33         WINDSOR.MAP *NF (#7).
19 WR19.scn    WR #19 Taejon            Apr 15, 1951                   20  20  20   38        Taejon.map *NF (#78).
20 WR20.scn    WR #20 Azory             Jul  5, 1951                      21  21  21   Ls        GILBERT.map *NF (#90).
21 WR21.scn    WR #21 Seul              Sep  7, 1951                      22  22  22   38        Seoul.map *NF (#77).
22 WR22.scn    WR #22 St. George        Mar  2, 1952                 23  23  23   Ls       IWO.map *NF (#198).
23 WR23.scn    WR #23 Tajwan            May  7, 1952                  24  24  24   24         TAIPEI.map *NF (#155).
24 WR24.scn    WR #24 Savannach 52      Aug  7, 1952             25  25  25   Ls        SAVANNAH.MAP *NF (#13).
25 WR25.scn    WR #25 San Francisco     Mar 15, 1953            26  26  26   Ls         Panzer01.map *NF (#40).
26 WR26.scn    WR #26 Tennessee         Jun 23, 1953             27  27  27   Ls        OAKRIDGE.MAP *NF (#27).
27 WR27.scn    WR #27 Waszyngton        Oct 11, 1953              Win Win Win   Ls  RUHR.MAP *NF (#85).
28 WR28a.scn   WR #28a Smolensk         Nov 17, 1949            29  29  29   29          TULA.map *NF (#125).
29 WR29a.scn   WR #29a Novgorod         May 25, 1950            30  30  30   30          NOVGOROD.MAP *NF (#24).
30 WR30a.scn   WR #30a Ukraina          Aug  3, 1950                 31  31  31   31         PROKHORV.MAP *NF (#0).
31 WR31a.scn   WR #31a Litwa            Nov 23, 1952                  32  32  32   Ls         DON.MAP *NF (#70).
32 WR32a.scn   WR #32a Bug              May  9, 1953                    Win Win Win   Ls  SEELOW.MAP *NF (#10).
33 WR33b.scn   WR #33b Normandia        Jul 10, 1951             34  34  34   34         CAEN.MAP *NF (#25).
34 WR34b.scn   WR #34b Sedan 51         Aug  4, 1951               35  35  35   35         SEDAN.MAP *NF (#22).
35 WR35b.scn   WR #35b Ruhr             Apr  9, 1952                   36  36  36   36         RUHR.MAP *NF (#85).
36 WR36b.scn   WR #36b Elba             Jul 24, 1952                     37  37  37   37         ARNHEM.MAP *NF (#79).
37 WR37b.scn   WR #37b Berlin           Sep 11, 1952                  Win Win Win   Ls  DESSAU.MAP *NF (#17).
38 WR38c.scn   WR #38c Korea 53         May 15, 1953               39  39  39   39         Seoul.map *NF (#77).
39 WR39c.scn   WR #39c Mongolia         Oct 20, 1953               40  40  40   40         ULANUDE.map *NF (#73).
40 WR40c.scn   WR #40c Hong Kong        May 21, 1954            41  41  41   41         SEALION.map *NF (#288).
41 WR41c.scn   WR #41c Nanjing          Sep  4, 1954                 Win Win Win   Ls   KAZAN.MAP *NF (#52).

Uff, ale się rozpisałem ........ na razie to wszystko.
Życzę miłej zabawy

kowdar


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 04, 2010, 10:28:16
No proszę - jaka niespodzianka! Gratulacje!

Co do publikowania, to myślę, że przy zastrzeżeniu podania autora oryginału - nie ma problemu. Kiedyś, jeszcze na forum PSFF, tłumaczyłem teksty o mechanice gry z JP's Panzers. Pytając o zgodę, taką właśnie odpowiedź uzyskałem.


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: majerek Lipiec 05, 2010, 10:53:02
Witam i gratuluję mocnego wejścia  :D

Mój etap testów/zabawy jest następujący (Raport AAR), z tym że ja już od paru miesięcy wszelkie kampanie gram na OpenGen (błędy są już sporadyczne, praktycznie niezauważalne i niewielkie, a komfort grania/obsługi bije PG2 na głowę).
Tu moja mała uwaga, też lubię grać na OpenGen ale zachowanie komputera na klasycznym PG2 i OpenGen jest totalnie inne i nie wiem czy da się to ze sobą porównywać, dlatego testy można podzielić na 2 osobne wątki.


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Lipiec 05, 2010, 04:19:05
No proszę, piękna sprawa, witam serdecznie kolejnego Autora kampanii. ;)
Me pytania:
- czy w efilu jest coś na wzór jednostek piechoty z ppk- tu zasięg
musiałby mieć 2,
-  jak z tymi śmigłowcami, są? W jakiej klasie? Ja bym je dał do
bombowców...
-  czy są na poziomie taktycznym wyrzutnie rakiet? Byłyby potrzebne.
Oczywiście nie z tak mocnym SA i HA, bo celność daleka od dzisiejszych,
ale...
- obrona plot.? Ręczne wyrzutnie? Rosyjskim 37mm od razu dałbym atak SA
i HA
- W ostatnim - bodajże Poligonie jest opis brytyjskich planów
prewencyjnego ataku na ZSRR. Nie wspomniałeś czy tylko Niemcy i Chiny

tutaj jako strojna dla gracza?
- Jak tylko upały zelżą, to siadam.
ps. jakie są różnice miedzy Open a PG2???


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Greg Lipiec 05, 2010, 06:53:48
Po trzecie, opublikowałem plik na onecie - jest tam jakiś limit (nawet nie wiem jaki), nie ma żadnych przeszkód abyście opublikowali go na stronie pg2.net.pl (chociaż patrz kolejna uwaga).
Witam na Forum  :welcome
Jak będziesz chciał kampanię umieścić na pg2.net.pl to tylko daj znać.
Jak chcesz możesz także przesłać mi tekst opisu kampanii jaki będzie przy jej downloadzie.

Za klika dni, przekażę jeszcze moje doświadczenia z wykorzystania efile Gustlika do kampanii po roku 45. Niestety, ale ma on pewne ograniczenia (może możliwe do zmiany ?), stąd też ta konwersja nie nie jest doskonała i nie tylko z tego względu.


Myślę, że trzeba się przyjrzeć efilowi po roku 45, zwłaszcza jeżeli chodzi o stronę Polską, bo przecież jest to zupełnie fikcyjne uzbrojenie.
Można tutaj wprowadzić dla urozmaicenia jednostki, które były tylko prototypami lub pozostały na deskach kreślarskich w PRL-u.

Mój etap testów/zabawy jest następujący (Raport AAR), z tym że ja już od paru miesięcy wszelkie kampanie gram na OpenGen (błędy są już sporadyczne, praktycznie niezauważalne i niewielkie, a komfort grania/obsługi bije PG2 na głowę).
Ja także większość kampanii rozgrywam już na OpenPG.
Trzeba zacząć powoli się przesiadać.

Tu moja mała uwaga, też lubię grać na OpenGen ale zachowanie komputera na klasycznym PG2 i OpenGen jest totalnie inne i nie wiem czy da się to ze sobą porównywać, dlatego testy można podzielić na 2 osobne wątki.
Myślę, że ważniejsze są już testy na OPG niż klasycznym PG2 zwłaszcza, że chyba w niedalekiej przyszłości  ;), wszyscy przesiądziemy się na nową odsłonę Panzera.

Taktyczna Wygrana ,  score:-46
Brylantowa Wygrana , score:43
Wygrana ,                      score:21
Nazwy wygranych sugerują mi, że używasz spolszczenia do OpenPG - czy to jest spolszczenie ze strony pg2.net.pl czy jakieś Twoje zrobione już pod OpenPG ???



Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 05, 2010, 07:54:42
Cytuj
Me pytania:
- czy w efilu jest coś na wzór jednostek piechoty z ppk- tu zasięg
musiałby mieć 2,
-  jak z tymi śmigłowcami, są? W jakiej klasie? Ja bym je dał do
bombowców...
-  czy są na poziomie taktycznym wyrzutnie rakiet? Byłyby potrzebne.
Oczywiście nie z tak mocnym SA i HA, bo celność daleka od dzisiejszych,
ale...
- obrona plot.? Ręczne wyrzutnie? Rosyjskim 37mm od razu dałbym atak SA
i HA

To jest pytanie do działu Gustlik efile - nie zauważyłeś, że Kowdar to przekonwertował na mój efil?

Nawiasem mówiąc nie wiem, czy to nie za szybko - bo jak na razie większość jednostek w efilu kończy się na 1945. Tylko USA i ZSRR mają późniejsze jednostki, ze względu na wojnę w Korei. Tak więc grając Polakami, niestety nie będzie prototypów, a ich sprzęt pozostanie na poziomie 1945-46, podczas gdy amerykański będzie się zmieniał...


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Lipiec 05, 2010, 08:12:18
ps. jakie są różnice miedzy Open a PG2???
Zagraj na Open a zobaczysz różnicę  ;)
A tak poważnie, w Open komp gra nieco rozsądniej, czasami zbyt zachowawczo. Ale czasem bardzo zdecydowanie atakuje. :D Na początku trudno się przestawić, ale to tylko kwestia przyzwyczajenia.
PS
Czy ktoś mi może powiedzieć jak wyłączyć siatkę Heksów i widok zasięgu?


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 05, 2010, 08:43:38
Cytuj
Czy ktoś mi może powiedzieć jak wyłączyć siatkę Heksów i widok zasięgu?

W "Additional Options" - w prawej kolumnie przycisków. A jak juz tam będziesz, to wypróbuj opcję ukrycia
wskaźnika siły jednostki i spodziewanego rezultatu walki :) To jest dopiero zabawa!


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Lipiec 05, 2010, 09:07:02
Cytuj
Me pytania:....
Cytuj
Nie do końca, bo przecież on -Autor/ Modyfikator tam sprzęt ostatecznie umieszczał.
Ale- proponuję, by zacząć testować te kampanie na Open, zwłaszcza, że to już pieśń przyszłości...
Tylko: trzeba uzgodnić ustawienia. Ja  proponuję tę kampanię i Ghost division testować na Open.


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Greg Lipiec 05, 2010, 09:23:20
Nawiasem mówiąc nie wiem, czy to nie za szybko - bo jak na razie większość jednostek w efilu kończy się na 1945. Tylko USA i ZSRR mają późniejsze jednostki, ze względu na wojnę w Korei. Tak więc grając Polakami, niestety nie będzie prototypów, a ich sprzęt pozostanie na poziomie 1945-46, podczas gdy amerykański będzie się zmieniał...
Dlatego ta kampania ma sens jeżeli rozwinie się stronę "Polską" po 1945.
Inaczej grywalne będzie kilka pierwszych scenariuszy a potem to już  :(


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 05, 2010, 10:00:33
Cytuj
Dlatego ta kampania ma sens jeżeli rozwinie się stronę "Polską" po 1945.

W tej chwili, efil ma 3096 jednostek. Trzeba bardzo rozsądnie gospodarować miejscem, bo może mieć tylko 4000. Cały czas jest w planach I WW - przypominam. Ja osobiście nosiłem się z zamiarem pociągnięcia dalej, ale jednostek realnych - kraju "Poland", czyli PSZ, mając na myśli operację "Unthinkable" (to chyba miał na myśli Zsamot). Do tego trzeba też dodać nieco Brytyjczykom.

A tak by the way - nikt nie zauważył, że Polacy w PSZ nie mieli dotąd w ogóle inżynierów?? :). Robiąc przegląd, pod kątem dodawania - dopiero teraz na to wpadłem. :)


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Greg Lipiec 05, 2010, 10:14:04
Cytuj
Dlatego ta kampania ma sens jeżeli rozwinie się stronę "Polską" po 1945.

W tej chwili, efil ma 3096 jednostek. Trzeba bardzo rozsądnie gospodarować miejscem, bo może mieć tylko 4000. Cały czas jest w planach I WW - przypominam. Ja osobiście nosiłem się z zamiarem pociągnięcia dalej, ale jednostek realnych - kraju "Poland", czyli PSZ, mając na myśli operację "Unthinkable" (to chyba miał na myśli Zsamot). Do tego trzeba też dodać nieco Brytyjczykom.
myślę, że to jeszcze spory zapas - 900 jednostek. Tutaj wystarczy dodać dla strony Polskiej jakieś 20 do 30 jednostek w przedziale czasowym 45 - 60. Mam trochę pomysłów, głownie projekty LWP, które nie zostały zrealizowane.

Ta pierwsza wojna światowa (chociaż bardziej chodzi mi o wojnę 1920) też mnie męczy, ale tutaj 200 - 300 jednostek też załatwi sprawę.
Jak to fajnie wygląda w teorii :)


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 05, 2010, 10:56:24
Wiesz co, tak dla przykładu - jak zauważyłem brak tych inżynierów w PSZ, to wziąłem się za dorabianie.

A wyglądało to tak:
- zacząłem od inżynierów PSZ w Normandii - czyli: "Saperzy Szturmowi 44", no dobra, ale "44", to znaczy, że musi by też inna taka  jednostka do Afryki. Dobra - no to: "Saperzy Szturmowi 40", ok - ale to był standard brytyjski, a kampania we Francji? No to trzecia jednostka - i w tym momencie zauważyłem, że Brytyjczycy mają jednych inżynierów przez całą wojnę, aha - znaczy - trzeba dorobić jeszcze dwie.... Potem patrzę, a Amerykanie też mają jednych - to jedziemy. I tak, skutkiem jednej dorobionej jednostki, nagle - zrobiło się osiem.


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: majerek Lipiec 06, 2010, 08:57:49
Ja też zacząłem na OpenGen - powoli się przyzwyczajam
Grodno - Trochę to strasznie wyglądały te zagony pancerne na początku na początku ale jakoś poszło. Udało mi się zastawić kilka pułapek na samoloty (nie mogę się przestawić, że komputer nie atakuje celów osłanianych przez pelotki) więc lotnictwo po 4 kolejkach panowało w powietrzu.  Wkurzył mnie błąd w grze - atakowałem czołgiem pelotkę osłanianą przez działo ale nie miało już amunicji, wynik starcia wyrokował że będzie overrun ale nie za każdym razem (sprawdzałem wczytując zapis) był zwykły atak  >:( . Liderów niestety dla corowych jednostek brak, tylko Aux czołg dostał CS i to był klucz do zwycięstwa BV w przedostatniej kolejce. Jako prototyp dostałem Iskrę  :clap
Teraz kilka uwag: Czemu Niemcy mają tylko Pionierów? - trochę to sztucznie wygląda.
Czy artyleria niemiecka (nie wiem czy wszystka) ma specjalnie zwiększony stan amunicji?


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Lipiec 06, 2010, 04:25:43
Cytuj
Czy ktoś mi może powiedzieć jak wyłączyć siatkę Heksów i widok zasięgu?

W "Additional Options" - w prawej kolumnie przycisków. A jak juz tam będziesz, to wypróbuj opcję ukrycia
wskaźnika siły jednostki i spodziewanego rezultatu walki :) To jest dopiero zabawa!
Tjaaa.....
Chyba w mojej wersji Open nie ma "Additional Options"  :rollin :huh? :dunno :laff
Co do wskaźników, już to robiłem ;D Totalna katastrofa (moja)! Ale trzeba się tylko przyzwyczaić...
A tak by the way  ;), jak myślisz, kiedy projekt Open stanie się standardową wersją do różnych rozgrywek ligowych?


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Lipiec 06, 2010, 04:28:21
Udało mi się zastawić kilka pułapek na samoloty (nie mogę się przestawić, że komputer nie atakuje celów osłanianych przez pelotki) więc lotnictwo po 4 kolejkach panowało w powietrzu.
Atakuje, jak ich nie widzi :laff


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 06, 2010, 04:53:59
Cytuj
Chyba w mojej wersji Open nie ma "Additional Options"

No weź przestań.... Taki guzik z białym plusem, często myli mi się zresztą z klawiszem przejścia w tryb lotniczy - w PG2 jest taki sam.

Cytuj
jak myślisz, kiedy projekt Open stanie się standardową wersją do różnych rozgrywek ligowych?

Masz na myśli jakąś konkretną ligę?  ;)



Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Lipiec 06, 2010, 05:52:49
Cytuj
Chyba w mojej wersji Open nie ma "Additional Options"

No weź przestań.... Taki guzik z białym plusem, często myli mi się zresztą z klawiszem przejścia w tryb lotniczy - w PG2 jest taki sam.

Cytuj
jak myślisz, kiedy projekt Open stanie się standardową wersją do różnych rozgrywek ligowych?

Masz na myśli jakąś konkretną ligę?  ;)


"Guzik z białym plusem" :xplode A ja szukałem w ustawieniach przed wczytaniem scena :laff
Liga jakakolwiek (a może ktoś już używa?), bo nasza to zapewne z opóźnieniem...


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 06, 2010, 10:31:35
Wątek bardzo się rozwinął. A na dodatek rozbudziłem zainteresowanie OpenGen co też dobrze wróży na przyszłość.
Postaram się odpowiedzieć i ustosunkować do waszych pytań i spostrzeżeń (i znowu będzie długo).

Efile Gustlika i niniejsza kampania:
Tak zgadzam się, że efil nie jest (jeszcze ?) przystosowany optymalnie do grania po 45 roku, ale nie jest tak najgorzej.
Najbardziej przy konwersji mi przeszkadzało (na razie tylko kilka spraw) i jest to lekki postulat do zmian:
- przedłużyć transport morski dla wszystkich krajów do 1955
- przedłużyć okręty wojenne części krajów do 1955 (szczególnie Japonia, Polska)
- przedłużyć fortyfikacje do 1955 i je rozbudować np. tak jak dla ZSRR (chociaż widzę dość rozbudowane jednostki w All Nations - czy ma jakieś znaczenie że użyta zostanie jednostka "nie z danego kraju" ? W tej kampanii się tego obawiałem,
więc fortyfikacje są dość ujednolicone - większość krajów ma 2 fortyfikacje, pkt. obs. i fort) - jeżeli nie ma to żadnych negatywnych konsekwencji to faktycznie wystarczy w efilu tylko All Nations (ale wówczas po co indywidualne ikony - kompatybilność ze starszymi kampaniami ?)
- baaaardzo ubogie jednostki po 45 dla Chin, Korei itp. krajów - przydałoby się aby każdy kraj miał 1-4 jednostki w każdej kategorii w tym okresie.

Racja co do prototypów (dla Polski) - są dostępne faktycznie przez kilka pierwszych bitew (tak nazywam w swoim spolszczeniu scenariusze - chyba ładniej ?), ale nie sądzę aby bardzo to przeszkadzało. Polskie jednostki i tak są uważam iż za silne - porównywalne parametry dla czołgów USA, ZSRR pojawiają się wtedy gdy kampania się właściwie kończy. To jest także pewna odp. dlaczego np. w pierwszym scenariuszu Niemcy mają w miarę jednolitą piechotę - przy konwersji starałem się dobierać jak najsilniejsze jednostki - i tak czołgi piechotę właściwie rozjeżdżają - chyba że jest właściwie "zakopana w ziemi".  Ale postulat przyjęty - bardziej różnicować jednostki. Zauważycie jeszcze zapewne jedną rzecz związaną z artylerią - w oryginalnym efilu cała artyleria wspierała. Po konwersji mam wrażenie że jest łatwiej bez wspierania obrony przez najbardziej dalekosiężną artylerię.

Co do rozbudowy efila o jedn. po 45 - na pewno należy iść na duże uproszczenia. Zapewne nie da się (limit 4000) tak rozbudowywać sprzętu w różnych wersjach jak np. niemieckie czołgi w WW2. Należałoby się ograniczyć do najbardziej popularnych jednostek i ich wersji. Efil na którym była oryginalna kampania Waffenkammer WW3 ma 880 jedn. - sądzę, że do rozbudowy efila Gustlika należałoby wykorzystać ok. 400-500. Jeżeli byłaby taka wola, to mogę przygotować propozycję (wyciąg z efila WK do zaimportowania do efila Gustlika) - czyli byłby to jednostki + ikony (takich jedn. których nie ma u Gustlika). Potem należałoby ustalić ich parametry, cenę i okres czasu w stosunku do reszty efila - i tutaj niestety nie czuję się w pełni na siłach do realizacji samodzielnie tego zakresu. Ponadto musiałbym wiedzieć jaki rok byłby końcowy. Należałoby pewnie także przedłużyć dostępności dla jedn. już istniejących w efilu. Ale Gustlik musi wyrazić taką chęć - nie chciałbym robić tego na darmo.

I jeszcze jedna uwaga związana z efilem. Jak już mówiłem, jestem zwolennikiem gry post WW2. Można zapytać dlaczego nie PeG - nie podoba mi się sposób grania. To w takim razie dlaczego nie kampanie i efil LGCW - bo nienawidzę, nie lubię i po prostu nie potrafię czerpać przyjemności z gry ikonami, które w datupie są opisywane jako JKxxx - Yakobinets. I do sedna - zauważyłem iż Gustlik zaczął używać tych ikon w efilu (zaczęło się chyba od ikon dla www.1939.com.pl). Oczywiście formalnie nic mi do tego, faktycznie ikony najbardziej dostosowane do post WW2, ale zacytuję klasyka: "Gustlik ... nie idź tą drogą ...". Są takie piękne ikony np. IAS81 (w WK T-64A )- wg mnie najpiękniejsza ikona czołgu - może mogłaby ujść za "Twardego" ?!.

Na koniec kilka słów o samej konwersji i jednostkach. Oryginał został zrobiony na lata 1959-1968 i gra się Niemcami i Chinami (z jedn. typu Tiger III, HS-243 - ten samolocik wymiata wszystko). Wykonując konwersję musiałem przyjąć pewne uproszczenia co do zmiany jednostek, stąd też są one mocno ujednolicone (z lenistwa ?). Bałem się także aby nie wypaczyć zupełnie gry przez zastosowanie zbyt słabych jednostek. Stąd też np. w oryginale było 4 typy piechoty - u mnie dwie. Jest to do poprawienia ale po rozegraniu kampanii i są to ręczne poprawki.
Zresztą zauważcie że zrobienie konwersji to tak naprawdę zrobienie jednej tablicy przyporządkowującej jednostki z jednego efila jednostkom z drugiego (tablica tbl). Wówczas konwersja kampanii to 5 sek. w LGSuite. Potem ew. trochę zabawy z prestiżem i różnicami w krajach. Zauważcie, że zrobienie DOBREGO tbl z  efile AK na efile Gustlik pozwoliłoby uzyskać możliwość grania na naszym ulubionym efilu setek kampanii - może nie tak dopracowanych w szczegółach - ale ile zabawy.

Padło pytanie o zwiększoną amunicję artylerii - nawet tego nie dostrzegłem ): - nie było to specjalnie ustawiane - zapewne urok konwersji (może został stan z poprzedniej jednostki - jak będę miał czas sprawdzę)

I na razie tyle ...... w innym wątku jeszcze napiszę o moich doświadczeniach z OpenGen.

wrkoda


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 06, 2010, 10:56:32
Pojawiło się pytanie:

Nazwy wygranych sugerują mi, że używasz spolszczenia do OpenPG - czy to jest spolszczenie ze strony pg2.net.pl czy jakieś Twoje zrobione już pod OpenPG

Na to spolszczenie natknąłem się w sieci kilka lat temu (mam wrażenie że jest to to samo co na w/w stronie), ale mocno je zmodyfikowałem i to bardziej pod PG2 niż OpenPG np. zawsze miałem kłopot z zapamiętaniem co oznaczają literki przy jednostkach. To zmodyfikowałem ten plik tak, że po naciśnięciu "2" (strona ze skrótami klawiaturowymi) pojawiają mi się opisy literek. Mogę ta wersję do efila Gustlika wrzucić na stronę gdzie umieściłem kampanię - zainteresowani ?

Największy "problem" w tłumaczeniu to mam z Axis, Alied - Faszysci, Alianci. A jak gra Polska kontra Zachód to jak  ???
A Axis = Os - głupio jest. Ostatnio zmieniam na Strona A, Strona B  :)

O OpenPG trochę napiszę w wątku ... PanzerGeneral IV

wrkoda


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: majerek Lipiec 07, 2010, 09:31:20
kowdar - cz mnie się wydaje czy ty straciłeś przynajmniej 4 jednostki corowe (może nazwa podstawowe lub główne byłaby lepsza)  - gdzie twoja piechota, zwiad i p-panc  ?


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: majerek Lipiec 07, 2010, 01:15:10
Zacząłem wczoraj scenariusz Metz - strasznie trudny, zacząłem go drugi raz bo przejechał się po mnie ten amerykański walec pancerny. Za pierwszym razem zostawiłem na miejscu większość oddziałów na zachodzie i nic z nich nie zostało. Za drugim zarządziłem odwrót na całej linii i obronę na linii rzeki, na północy co prawda przedarł się centurion ale zaraz został zlikwidowany. Piechota jest nic nie warta w tym okresie nawet atakując czołg w lesie nic mu nie robi a przy okazji sama ginie  >:( zupełnie bez sensu.
Dla grywalności obniżyłbym doświadczenie komputerowi - szczególnie temu P-80 za nic miał moje pelotki  i nawet je atakował bez strat własnych, na szczęście w następnej kolejce po ostrzelaniu z tejże pelotki ataku Iskrą i Krukiem odpłyną do krainy wiecznych łowów. Na chwilę obecną jestem na etapie kontratakowania (zniszczyłem większość czołgów), ale już nie widzę najmniejszej szansy na BV.
Inna uwaga to na razie trochę bez sensu zachowują się komputer z reconami, tylko jeżdżą i zwiedzają teren, i bardzo rzadko atakują, dodatkowo amerykański Liberator u mnie miła lidera Recon movement i nie atakował tylko latał i zwiedzał (chyba turystów woził - albo Patton chciał mieć rozeznanie pola bitwy  ;D )


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 07, 2010, 07:55:59
kowdar - cz mnie się wydaje czy ty straciłeś przynajmniej 4 jednostki corowe (może nazwa podstawowe lub główne byłaby lepsza)  - gdzie twoja piechota, zwiad i p-panc  ?

Wiesz, wojna to straszna rzecz. Straty są nieuniknione  >:(

A bardziej poważnie, tak straciłem te jednostki.
Piechotę i ppanca w Metzu (jak zauważyłeś nie jest łatwo w tej bitwie).
Zwiad - w Mińsku. Jak dorwą zwiad dwie jednostki z IS-4, to niewiele z niego zostaje  >:(

Nie zdarza Wam się utrata corowych jednostek ? Mi niestety tak, ale bitew nie powtarzam (no chyba, że AI mi zupełnie zdemoluje armię) tylko gram dalej.


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 07, 2010, 08:07:58
Zacząłem wczoraj scenariusz Metz - strasznie trudny, ............

Zgadza się. Jak widać u mnie tylko TV.
Ale tak ma być ... Polacy wybrali się z wizytą na zachód i muszą pokazać że umieją się bić  ;)

W Grodnie, u mnie V, u ciebie BV, a więc nie jest najgorzej z balansem scena.
W drugim jest dużo trudniej. Oczywiście można by to zmienić (dodać parę tur), ale
rodzi się pytanie, czy robić tak aby BV był w ogóle osiągalny ... a może jest, ale tylko przy szczęściu
lub wybitnych umiejętnościach gracza ? Jak nikt z grających nie osiągnie BV podyskutujemy o zmianach.

W ogóle, sądzę że czasami będziecie musieli się pogodzić ze stratami, sta też prestiżu jest dość dużo (ale i tak mniej niż w oryginale). Początkowe sceny w Azji są duuużo łatwiejsze - zdobywamy jednostki i doświadczenie.
Rzeźnia to się zacznie (przynajmniej powinna chyba że mocno zepsułem konwersję), jak po scenach w Rosji, Polacy ponownie pójdą na zachód.

Co do piechoty, tak jak wcześniej pisałem i tak wybierałem silne jednostki (ale takie jak efil pozwala). W oryginale np. jest piechota niemiecka X-7b Inf. gdzie ma HA z tego co pamiętam w okolicach 18. Piechota mi służy ew. do wykańczania osłabionych jednostek + sceny z dużymi miastami.


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: Greg Lipiec 07, 2010, 08:17:42
Pojawiło się pytanie:

Nazwy wygranych sugerują mi, że używasz spolszczenia do OpenPG - czy to jest spolszczenie ze strony pg2.net.pl czy jakieś Twoje zrobione już pod OpenPG

Na to spolszczenie natknąłem się w sieci kilka lat temu (mam wrażenie że jest to to samo co na w/w stronie), ale mocno je zmodyfikowałem i to bardziej pod PG2 niż OpenPG np. zawsze miałem kłopot z zapamiętaniem co oznaczają literki przy jednostkach. To zmodyfikowałem ten plik tak, że po naciśnięciu "2" (strona ze skrótami klawiaturowymi) pojawiają mi się opisy literek. Mogę ta wersję do efila Gustlika wrzucić na stronę gdzie umieściłem kampanię - zainteresowani ?
Jak możesz to prześlij mi to spolszczenie.
Napisz czy kampanie umieszczać na www.pg2.net.pl


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 07, 2010, 09:57:27
Jak możesz to prześlij mi to spolszczenie.
Napisz czy kampanie umieszczać na www.pg2.net.pl

Wysłane na maila ze stopki strony.


Tytuł: Odp: Kampania "Wielka Rzecz ... pospolita"
Wiadomość wysłana przez: majerek Lipiec 08, 2010, 10:39:58
Nie zdarza Wam się utrata corowych jednostek ? Mi niestety tak, ale bitew nie powtarzam (no chyba, że AI mi zupełnie zdemoluje armię) tylko gram dalej.
Dla mnie są one dobrem narodowym  ;D i zawsze je chronię, dlatego uwielbiam jak są jakieś jednostki AUX bo można się nimi zasłaniać, kiedy tylko mogę to wystawiam coś na wabia.
Ja czasem powtarzam scenariusz, jak zupełnie źle zacznę.

Skończyłem Metz V w ostatniej turze, szczerze powiem że te posiłki mnie mocno zaskoczyły, bo i tak było trudno. Zarobiłem mnóstwo doświadczenia i 4 liderów , kupiłem sobie komandosów, na razie są kiepscy ale sukcesywnie dociągną do 5 belek i będą wspierać czołgi  >:D a wtedy drżyjcie  :t34  i  :sherman.