Tytuł: Co dalej z Gustlik efile? Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 14, 2010, 03:23:19 Wyjaśnienia:
- opcja 1 - nie wyklucza grania na niej w Open PG, ale nie pozwala na np: wprowadzenie do efila nowych krajów. - opcja 2 - oznacza przerobienie efila W CAŁOŚCI na realia OpenPG. np: wprowadzenie większej liczby krajów, niestety wtedy PG2 nie będzie tych krajów "widział". Jednocześnie efil dla PG2 przestaje być "oficjalnym" - opcja 3 - w zasadzie podobna do opcji nr-2, ale zakłada zrobienie i pozostawienie kopii starego efila i podtrzymanie pewnego (niewielkiego) supportu technicznego. Ale prace rozwojowe dla wersji do PG2 zostają przerwane. - opcja 4 - jest najtrudniejsza do zrealizowania, bo na pewno się okaże, że w Open PG niektóre realia walki są zupełnie inne i propozycja np: "Zwiększyć GD dla samolotów" - zaowocowałaby koniecznością przeprowadzanie OSOBNYCH prób dla jednej i drugiej gry. Oba efile pozostają wówczas RÓWNOWAŻNE i oficjalne. - opcja 5 - to opcja 4 w wersji "light", czyli prace koncentrują się na efilu dla OpenPG, ale większe zmiany, a niewymagające wielkich prób, np: wprowadzenie nowej ikony, czy nowego modelu czołgu - są wprowadzane i tu i tu. Tytuł: Odp: Co dalej z Gustlik efile? Wiadomość wysłana przez: majerek Lipiec 14, 2010, 08:44:08 Ja oddałem głos za opcją nr 5 ale równie dobrze może być 3.
Tytuł: Odp: Co dalej z Gustlik efile? Wiadomość wysłana przez: Rozprza Lipiec 14, 2010, 10:49:02 PG2 to zabytek. :no
Mam nadzieję, że nasza liga nie będzie ostatnią, która zagra na Open. Tytuł: Odp: Co dalej z Gustlik efile? Wiadomość wysłana przez: Zsamot Lipiec 15, 2010, 01:22:54 Wybrałem 5. Odpowiedź jest prosta, jeżeli OG nie będzie takim remedium a bolączki PG2, to zawsze można wrócić w miarę bezboleśnie. ;)
Tytuł: Odp: Co dalej z Gustlik efile? Wiadomość wysłana przez: Greg Lipiec 15, 2010, 05:44:17 Ja wybrałem 3.
Uważam, że obarczanie Gustlika prowadzeniem dwóch efili na raz jest nie w porządku. W opcji trzeciej przechodzimy wszyscy na Open i tam koncentrujemy wszystkie nasze pomysły. Natomiast wersja na PG2 pozostaje dostępna (może z niewielkimi zmianami od czasu do czasu) i zawsze można będzie sobie pograć np. na starym laptopie :). Tytuł: Odp: Co dalej z Gustlik efile? Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 16, 2010, 12:07:42 Zagłosowałem na 3.
Uważam iż w dłuższej perspektywie nie ma co rozwijać efila dla PG2. Z czasem nie wierzę aby wszyscy zainteresowani nie przeszli na Open Gen. W obecnych realiach, granie w rozdzielczości 640x480 nie zainteresuje nikogo nowego. Z czasem będą coraz większe problemy z uruchamianiem PG2 na nowszych PC i systemach. A może autor Open Gen pokusi się o natywną wersją dla Linuksa ? Tytuł: Odp: Co dalej z Gustlik efile? Wiadomość wysłana przez: mikeyello Lipiec 16, 2010, 01:37:35 Głosuję na 5.
Tytuł: Odp: Co dalej z Gustlik efile? Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 24, 2010, 01:21:58 Przyglądałem sie dziś efilowi i stwierdzam ze smutkiem, że dalsze utrzymanie kompatybilności/wymienności efila do działania pod PG2 i JEDNOCZEŚNIE pod Open PG jest bardzo trudne - jeśli nie wręcz niemożliwe.
Dlaczego? Otóż Open PG wprowadza szereg możliwosci dla jednostek, które nie mogą być wykorzystane w PG2. Np jednostka budująca mosty, lotniska, porty i pola minowe. Taka jednostka jest bardzo cenna, stąd musi być bardzo droga. Ale tylko w Open PG. W PG2 pozostanie jej tylko możliwość budowy przepraw, więc istnienie jej w efilu, za taką, cenę nie ma po prostu sensu. Dublowanie jednostki, za każdym razem (żeby się tylko numery w efilu zgadzały), doprowadzi wkrótce do "zapchania" efila dla PG2 jednostkami, które nie będą spełniały tam żadnej sensownej roli, a jedynie będą pozwalały na granie wymiennie kampanii. W drugą stronę problem nie jest aż tak duży. Co prawda OpenPG pozwalałby wyeliminować kilka jednostek niepotrzebnych - m.in pola minowe, które w Open PG działają zupełnie inaczej - ale zostawię jak jest, żeby można grać stare kampanie. Efile dla Open PG ma limit 8000 jednostek, a wiec zapchanie prędko nie grozi. Dlatego polecam, co następuje: - Niestosowanie krzyżowej instalacji tzn. dwóch plików wykonawczych PGUK220.exe i OpenG2.exe w jednym katalogu. - Należy zrobić sobie dwa niezależnie działające katalogi czyli dwie osobne gry - dla PG2 i OpenPG - Należy pamiętać, że do OpenPG możemy wrzucić dowolną starą kampanię z PG2 i grać tak samo jak przyszłe kampanie dla OpenPG, natomiast w katalogu PG2 mogą być wyłącznie kampanie dla PG2. - Już wkrótce efil zostanie zróżnicowany na wersje dla Open PG i PG2 (stary) dlatego należy pilnować aby w odpowiednim katalogu, był odpowiedni efil. Niestety, pliki efila nazywają się tak samo - jak odróżnić który jest który? Na dwa sposoby: - Pierwszy - włączyć LGSuite i sprawdzić linię nazwy PIERWSZEJ JEDNOSTKI NA LIŚCIE - tej odpowiadającej za Incompability Error - jej linia zawierać będzie również nazwę wersji efila. Jesli w nazwie wersji efila jest "Open" to znaczy, że mamy efila do Open, a jeśli "PG", to znaczy że jest to stary efil. - Drugi - włączyć OpenPG i zobaczyć wersję efila na dole menu głównego. Niestety stary PG2 nie czyta tej linii i w katalogu z PG2 - pozostaje tylko sposób pierwszy. Kolejna różnica zawierać się będzie w paczce z efilem i tak jest chyba najłatwiej: Otóż efil do PG2 posiada trzy pliki EQUIP97.eqp, EQUIP97.txt i GUI97.txt Natomiast efil do Open PG, zamiast GUI97, będzie posiadał w paczce plik NATIONS.txt Tytuł: Odp: Co dalej z Gustlik efile? Wiadomość wysłana przez: Gustlik Listopad 07, 2010, 02:35:19 W związku z pojawiającymi się co jakiś czas pytaniami i sugestiami dotyczącymi starego efila dla PG2 - oświadczam co następuje:
Ten efil, w najbliższym czasie (lub dającym się przewidzieć), NIE BEDZIE przez mnie uzupełniany, ani rozwijany. Niestety nie pozwala na to ilość pracy jaką trzeba włożyć w efila dla OpenGen, a to przecież wciąż tylko początek drogi. Mam natomiast propozycję - jesli ktoś chce kontynuować tę pracę, to niech się do mnie zgłosi - otrzyma stosowną (słowną) licencję i pozwoleństwo na dalsze działania, pod kilkoma warunkami: - Musi być zachowana filozofia efila (ceny, support, zajmowanie hexów, zasięgi artylerii, amunicja dla samolotów i.t.p.) - Musi być zachowana wsteczna kompatybilność - tzn nie można usuwać ani drastycznie zmieniać jednostek już istniejących. - Musi być zachowana lista krajów i flagi - tak by pasowały do pakietu flag GraphSwitchera |