No nie, nie przesadzaj - przecież nie musisz mnie pytać czy możesz skonwertować scenariusze.
Efil jest narzędziem dla wszystkich do pracy - dowolnej.
Ja wyraziłem tylko wątpliwość, czy to ma sens - tak jak remont kapitalny samochodu. Czasem lepiej kupić nowy
. Pracy będzie ogrom - testów trzeba przeprowadzić tyle samo (żeby zbilansować całość). Dlatego jestem zwolennikiem brania się za pisanie nowych, skoro stare już mają na czym grać.
Oczywiście
każde praktyczne zastosowanie efila będzie miało nieocenioną wartość doświadczalną. Konwersja też. Chodziło mi tylko o poświęcony czas i opłacalność takiego procesu. Tylko w tym kontekście wyraziłem swój sceptycyzm.
---------
dopisek odnośnie głównych założeń Gustlik e-file - więcej informacji -> TUTAJ ----------
Zasady główne:
1) - Low efile oparty na szacunkach cenowych zgodnych z pierwotną koncepcją oryginalnego efila SSI
2) - Do pełnego wykorzystania możliwości, potrzebuje instalacji specjalnego zestawu flag przy pomocy NAJNOWSZEGO wydania GraphicSwitch'a, który zawiera tenże, mój zestaw - oznaczony jako "GustlikFlags". Do pobrania od Adlera:
http://www.adlerkorps.com/3) - Efil wykorzystuje poszerzoną listę krajów, obejmującą wszystkich najważniejszych aktorów teatrów europejskiego i dalekowschodniego - z Japonią, Australią, Koreą Pn i Pd oraz Chinami i Chinami Komunistycznymi - jako osobnymi państwami.
4) - Możliwości specjalne jednostek - opisane są kodem literowym, zgodnym z kodem stosowanym w opcji PEBM w LG Suite
5) - Transportowanie jednostek (zgodnie z najnowszymi efilowymi trendami) dopasowane do "wagi" sprzętu. Wyklucza możliwość transportowania ciężkich dział przy pomocy np: ciężarówek na 8-9 heksów. Aczkolwiek nie zamierzam robić tego tak drobiazgowo jak u Adlera.
- na razie ta opcja funkcjonuje dla USA, Polski, Niemiec i Anglii -
6) - Nazewnictwo jednostek: w językach oryginalnych dla Niemiec, Anglii, USA, Francji, USSR, Polski i Włoch - dla pozostałych transkrypcja angielska. (wyszedłem z założenia, że oryginalne nazwy formacji fińskich, węgierskich, czy japońskich są niepotrzebnymi popisami, które nie wpływają dobrze na grywalność)
"Znaki szczególne" e fila:
1) - Polski sprzęt historyczny dla 1939 roku, potem dostępne z opisów, planowane, prototypy i teoretyczny (fikcyjny) sprzęt, aż do konca lat 40-tych - dla kampanii 'co by było gdyby"
2) - Dwa nowe 'kraje" z własnymi flagami: ONZ i Terroryści, dla umożliwienia wprowadzenia do kampanii, wszelkiej maści, ekstremistów, najemników, buntowników, junt, "państw w państwie" - i.t.d.
3) - Wszystkie jednostki artylerii zmotoryzowanej, oraz oddziały moździerzy mogą zajmować heksy, ale skłaniam się ku temu, żeby w ogóle każda jednostka mogła to zrobić
4) - Działa dużych kalibrów mają wyłączone wsparcie, a ppanc strzelające na dwa heksy - włączone. Podobnie - włączone wsparcie mają czołgi piechoty wyposażone w haubice, oraz oddziały km w klasie piechoty
5) - Niektóre działa plot mają włączoną opcję strzelania do celów naziemnych
6) - Niszczyciele moga zwalczać samoloty
7) - Ograniczona - do 2 pkt - amunicja większości bombowców i do 4 pkt - ciężkiej artylerii. To wymusza ograniczenie używania tych środków, zamiast zabawy ceną.
- Elitarne jednostki w późnym okresie wojny mogą atakować z transporterów zaraz po przybyciu na miejsce - jednak wtedy siła ataku jest poważnie zredukowana.
EDIT Polskie jednostki NIE ZAWIERAJĄ sprzetu historycznego, którym posługiwało się LWP. Wyszedłem z założenia, że trzeba się na coś zdecydować, a nie mieszać T-34 z Shermanami w panelu zakupów. Zresztą sprzęt zachodni też jest reprezentowany tylko szczątkowo. Wynika to z faktu, ze w nowej wersji silnika gry, ma pojawić sie podział jednostek na "fronty" w obrębie jednego kraju. Wtedy dorobię naszej armii sprzęt sojuszniczy, bo już nie będzie można mieszać wschodu z zachodem.
Przykładowe ceny:
POLSKA
PZL P11c - 336
PZL P23 Karaś - 372
PZL P46 Sum - 444
Kawaleria - 84
Piechota - 72
7TP - 156
105mm wz 29 - 312
NIEMCY
Me 109 - 492
FW190D - 672
Ju 87G - 504
He111H - 600
Piechota - 108
SS Regular - 168
PzIIIG - 192
Tiger - 456
10.5 sK18 - 300
USA
P40Warhawk - 456
P51D - 684
B25J - 612
B17 - 1428
Piechota - 120
Rangers - 240
ShermanM4A1 - 276
ShermanM476 - 324
155mm - 324
USSR
Jak9 - 468
La9 - 684
Il2 - 528
Pe2 - 564
Piechota - 96
Kawaleria Gw. - 180
T34-76D - 324
IS-2 - 492
152 wz43D1- 312
Objaśnienia skrótów literowych przy nazwach jednostek
A - może być transportowana samolotem - z lotniska na lotnisko
B - kładzie mosty
C - Combat Support - wspomaga doświadczeniem sąsiednie jednostki
D - nie wysiada z transportu gdy zostaje zaatakowana (słabiej się broni)
E - inżynier
F - może strzelać do samolotów (dla jednostek innych niż przeciwlotnicze)
G - może strzelać do celów naziemnych (dla jednostek plot)
H - może zajmować heksy (dla tych, które dotąd nie mogły tego robić - artyleria)
M - chodzi po górach
L - level bomber - bombowiec strategiczny
P - spadochroniarz, można zrzucić w dowolnym miejscu mapy
R - ruch rozpoznawczy (fazowy)
S - ogień wspierający WŁĄCZONY - dla innych niż artyleria
s - ogień wspierający WYŁACZONY - dla artylerii
T - przy transporcie - może być zrzucany razem z jednostką na spadochronach
W - przy transporcie - jednostka może z niego strzelać bez wysiadania
Y - samolot pokładowy - może startować z lotniskowca.
Autor: Gustlik