Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 24, 2024, 11:31:22 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 40   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania: "Znak Orła"  (Przeczytany 269045 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #30 : Luty 08, 2008, 03:32:23 »

Z niejakim opóźnieniem, ale melduję, że mapa "Mokra" została ukończona i rozesłana do dystrybutorów map (Stahlhelm, Gilestiel, Steve Brown). Teraz trzeba tylko poczekać na potwierdzenie, że można ściągać i możemy ruszać z pracami już na serio.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #31 : Marzec 18, 2008, 07:39:55 »

Ponieważ trzy osoby już mają do testów pierwszy scen (Bitwa pod Mokrą) nowej kampanii (a Greg nawet już go zagrał), otwieram dyskusję tutaj.

Pozwalam sobie niniejszym zacytować wnioski Grega z maila:

Cytuj
Przyłożyłeś się solidnie do tego scenariusza nazwy jednostek, miejscowości itp.

Dzięki - nie wiem czy uda się to utrzymać do końca - tzn. zawsze znaleźć tak szczegółowe dane.

Cytuj
Dodał bym jeszcze szachownicę dla Karabinu PPanc wz35, oraz dla jednej kawalerii i

Może być - ale poczekajmy jeszcze na innych i ich wnioski.

Cytuj
jakąś chociaż o niskiej wartości Pzl P-7 bo z tymi sztukasami nie dawałem sobie rady.

Tu pojawia się problem autentyzmu - polskie lotnictwo myśliwskie tam nie interweniowało. Ale możemy zrobić to tak, że gracz dostanie wśród swojego "core" jakiegoś fightera.

W dalszym ciągu pozostaje problem - jak ten scenariusz powinien się kończyć. Raczej nie jestem zwolennikiem tego, by Polacy mieli zająć heks niemiecki na zachodzie.  Mogę zrobić go tak, jak w kampanii rosyjskiej raz zrobiłem. Heks zwycięstwa dla Polaków, za ich plecami, ale wolno na niego wejść dopiero w fazie "tactical victory", a wszystkie wcześniejsze kolejki będą wyrzucać z gry. Oczywiście w ten sposób nie będzie prototypu na koniec, ale to może i lepiej.

No i jednostki typu "core" dla gracza - wyznaczyć spośród istniejących na mapie, czy dodać kilka nowych (wtedy oczywiście Niemcom też)?

Wszyscy inni chętni do przetestowanie niech śmiało piszą do mnie na maila - wyślę, tylko proszę pamiętać, że nowy Datup jest niezbędny. Polskie ikony są już wzięte z nowej puli. 

Jest także kilka propozycji - co dalej. Moja jest taka:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Borow%C4%85_G%C3%B3r%C4%85 - zachowuje zgodność i ciągłość miejsca i niektórych jednostek.
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2008, 07:43:19 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #32 : Marzec 19, 2008, 01:15:35 »

Mokra- wnioski na gorąco- po przydługich bojach, wreszcie zagrałem, zatem pokrótce:
- brylant zrobiony 4 tury przed, ale to nieistotne z uwagi na planowany inny charakter tego scenariusza (do przegrania),
- przydzielone siły naprawdę wystarczają, teraz tylko decyzja co dać jako stałe, corowe jednostki? Może 1 ckm, piechotę, kawalerię?
- gdybym w 6 rundzie nie poszarżował w odbijaniu miasta- mogłem poczekać..., to myślę, że jeszcze szybciej byłaby osiągnięta stabilizacja- czytaj odparcie ataków niemieckich- na froncie,
- jeżeli będą nazwy miejscowości dalej, to byłoby super, nawet z punktu wdzenia grywalności, zawsze łatwiej mi potem zaplanować przebieg ataku w oparciu o realne punkty a nie namiary heksów,
- idealnie oddane jest zgranie obrony wspartej pociagami pancernymi- właściwie tylko dzięki nim osiągnąłem sukcesy tak małymi kosztami, a już rola kawalerii jest w ogóle przeważajaca nad resztą sił polskich, właściwie tylko jej smiałe wypady, by dobić poranione jednostki niemieckie dały mi szansę na stopniową annihilacje Wehrmachtu,
- nie dawałbym żadnej szachownicy karabinowi- to był w miarę świeży sprzęt, obycie z nim żadne, prędzej piechocie, kawalerii,
- małe pytanie, mając prestiż nie mogłem uzupełniać jednostkek, dopiero później- to było zamierzone?
- myśliwiec nie jest potrzebny, jeżeli zgra się ckm-y, plotkę usadowi koło pociągów pancernych, to naprawdę stwarza się w miarę twardą obronę, predzej plotkę, bo inaczej czym wytłumaczyć brak sił myśliwskich ze strony niemieckiej, skoro polski PZL będzie smigał po niebie?
- swoja drogą, to ta Czapla mogłaby być core, tylko oczywiście z możliwoscia uzupełnienia jej później do 10, tylko startowałaby z poziomu 5,
- ja i tak jestem za dodaniem temu Boforsowi 40mm atakowi naziemnemego..., kąty pozwalały...
- podpuszczałem Niemców długo , bowiem tory kolejowe sa równoległe do frontu, zatem poza 5 heksami nie poza nimi nie mógłbym liczyć na główne wsparcie... ale sumiennie wytłukłem wszystko  oprócz 1 unitu piechoty, jedynie miałem pecha i ciągle nie mogłem dobić jednego niedobitka piechoty na zaplecze mi się przedarł, a wtedy musiałem odpierać ataki na VH-y, nie zaś bawić się w takie drobiazgi,
 Reasumując, świetny początwek, na - miejmy nadzieję, jeszcze ciekawsze rozwinięcie, jedynie żal iz nie bedzie nagrody, ale przychylam się do stanowiska Gustlika, by był to scenariusz to przegrania. Jako corowe proponuję: kawaleria, ckm, plotka, piechota, artyleria. I to 3 z nich ustawić  już z przydzielonych, jeżeli z doświadczeniem, jeżeli- tabula rasa, to jako dodatkowe.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2008, 01:24:28 wysłane przez zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #33 : Marzec 19, 2008, 02:09:55 »

Cytuj
- małe pytanie, mając prestiż nie mogłem uzupełniać jednostkek, dopiero później- to było zamierzone?

Tak - zawsze musisz patrzeć na statystykę jednostki "Current / Basic".
Jeżeli ma 10/10 - to znaczy, że ma 10 i uzupełnić można do 10
Jeżeli ma 5/5 - to znaczy, że ma 5 i można uzupełnić tylko do 5
Jeżeli ma 10/5, to znaczy, że ma 10 na początku, ale uzupełnić można dopiero jak spadnie poniżej 5 i tylko do 5
Jeżeli ma 10/1, ogólnie - x/1, to znaczy że W OGÓLE nie można jej uzupełniać - bo "spaść" poniżej 1 się nie da - jednostka ginie.

Może też być odwrotnie 5/10 - czyli zaczynasz z 5, ale jeszcze w czasie scenariusza możesz dokupić brakujące 5 i po skończeniu jednostka już będzie miała normalnie 10/10, a potem może iść w górę do - 15.

W grę wchodzą wszystkie możliwe kombinacje wartości z przedziału 1-15

Oczywiście jednostki dane dla gracza, do kampanii, które mają być z nim na dłużej, trzeba ustawiać trochę inaczej.
Komputer, między scenariuszami, uzupełnia do wartości Basic - czyli tej PO kresce "/".
Gracz może dopłacić jeszcze za max 5 punktów "overstrength" zgodnie z ilością belek.

Czyli jednostka 10/10 będzie darmowo uzupełniana do 10, a za kasę - do max. 15/10 - jeśli będzie miała 5 belek.

Analogicznie - jednostka 5/5 byłaby między scenariuszami uzupełniana do 5, a gracz może dopłacić za dalsze (max 5)  i mieć 10/5 - przy pięciu belkach. Kiedyś rozważałem - czy w ten sposób nie traktować "reconów", żeby nie powstawały monstra po 15 punktów, no ale zawsze można takiego mikrusa sprzedać, dołożyć i kupić normalnego 10/10 - więc nie wiem czy jest to warte zachodu.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2008, 02:14:18 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #34 : Marzec 19, 2008, 02:20:16 »

Teraz co do map i nazw - jeśli uda się znaleźć rzeczywiste mapy, to nie ma problemu, ale jeśli trzeba będzie dopasowywać na "mniej-więcej" z puli innych map - to nie zawsze będzie możliwość wyznaczenia wszystkich nazw. Spróbuję na po Świętach zrobić mapę tej Borowej Góry czyli kolejnej bitwy - ale nie mogę robić nowej mapy do każdego scena, bo nigdy nie skończymy. Kock jest i można wykorzystać na zakończenie części wrześniowej. Jak będzie z innymi - zobaczymy.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #35 : Marzec 19, 2008, 03:32:58 »

Odnośnie uzupełniania, chodzi mi o to, iż mając Tks bodajże, w maksymalnej liczebności bodajże 4, nie mogłem go uzupełnić z 2 do 4- mając prestiz w ilości 86 pkt-ów. A co do ograniczania liczebności reconów, to zawsze można rzec, że plotki też nie poruszały się jako takie giganty... Ja bym zatem zostawił normalne warunki uzupełniania i liczebności...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #36 : Marzec 19, 2008, 06:12:03 »

Ten TKS ma Current / Basic: 5/3, więc można najwyżej do 3. Nic dziwnego, że do 4 nie chciał.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #37 : Marzec 19, 2008, 09:14:09 »

- nie dawałbym żadnej szachownicy karabinowi- to był w miarę świeży sprzęt, obycie z nim żadne, prędzej piechocie, kawalerii,
Z tą szachownicą dla karabinu PPanc to bardziej symboliczna sprawa, wszędzie w opracowaniach o wrześniu jest mowa, ze gdyby był wykorzystany na szeroką skalę mógł odmienić losy września dlatego dla podkreślenia jego zalet dałbym mu szachownicę.

- myśliwiec nie jest potrzebny, jeżeli zgra się ckm-y, plotkę usadowi koło pociągów pancernych, to naprawdę stwarza się w miarę twardą obronę, predzej plotkę, bo inaczej czym wytłumaczyć brak sił myśliwskich ze strony niemieckiej, skoro polski PZL będzie smigał po niebie?
Tu się zgodzę moja propozycja myśliwca była trochę przesadzona po pierwszym teście scenariusza za drugim razem jak testowałem  to już było lepiej i odpowiednie rozstawienie plotek + ckm wystarczyło.
Za drugim razem był BV 6 tur przed końcem

Także jestem za tym żeby był to scenariusz typowo defensywny jak 3 lub 4 (dokładnie nie pamiętam)  z kampanii sowieckiej.

 Proszę więcej pociągów pancernych Smiley

Zapisane

Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #38 : Marzec 24, 2008, 11:54:15 »

Zgodnie z zapowiedzią machnąłem mapę tej Borowej Góry - nazywa się "Piotrków". Mam nadzieję, że najdalej jutro (wtorek) będzie można ją znaleźć na serwerach. Niniejszym przystępuję więc do produkowania scenariusza nr 2.

Bitwę pod Mokrą, rzeczywiście ustawię defensywnie - wycofać się będzie można tak koło 10 kolejki. Wcześniejsze zajęcie Vheksa, będzie oznaczało ucieczkę.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #39 : Marzec 27, 2008, 02:57:52 »

Zatem ponownie przeszedłem pierwszy scenariusz- teraz już z tymi przydzielonymi jednostkami, myślę, że optymalnie zostały one dobrane. Choć zamiast Ur-a dałbym normalne działko, ale to już detal. Zwłaszcza, że i tak je zaraz po bitwie wymieniłem na zwykłe, ale na Fiacie, bowiem soft attack 1 to zbyt mało. A sama pierwsza bitwa, już rozegrana z myślą o przechodzeniu poszczególnych jednostek, musiała być utrudniona, bowiem nie szarżowałem "moimi" stawiając na opór, acz bez szaleństw. Od razu też uzupełniłem me działo do pełnej 10. Tym razem nie zająłem niemieckich punktów, ale to "zasługa" korelacji losowych- wielokrotnie musiałem bezsilnie patrzeć jak wykończone PRAWIE jednostki z 1 w stosie wracają w wielkim stylu...  W efekcie to wciąż musiałem trwać, jedynie pod koniec ma kawaleria dorwała się do dział niemickich, ale skoro miałem zwyciężyć taktycznie, to niestety na porządnym poszarpaniu się skończyło. W ogóle do zajęcia tego miasteczka na tyłach, to chyba idealni są rowerzyści- nic nie pomagają, a jakoś dojada, no chyba, że mi komputer zmasakruje kawalerię...
Drugi scenariusz naprawdę udany, ciężko na początku zbalansować opór, ja nieco przedobrzyłem w kontratakach i potraciłem parę jednostek, ale chyba też ogłupiłem komputer, bo na moment odpuścił zaciekłe ataki, wtedy też zająłem a właściwie odzyskałem VH, podciągnąłem zakupiony 7TP (trudno mi się gra bez choćby jednego czołgu, jakbym nie miał jednej ręki...) i poszedłem na centrum. upiorna była jdna artyleria z liderem, ale dorwałem ją artylerią i ckm, potem jeszcze mój pachnący jeszcze  farbą Wink Ursus (recon) i wróciłem do inicjatywy. Gdybym nie przeoczył zbyt małej ilości amunicji a jednostkach, to nie musiałbym opuszczać VH na zachodzie, ale odzyskałem go, po części za pomocą świeżo przybyłej artylerii. Pewnie gdybym nie utracił tego miasta na moment, to i 6, 7 tur przed końcem miałbym finał...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #40 : Marzec 27, 2008, 03:28:55 »

Cytuj
Drugi scenariusz naprawdę udany, ciężko na początku zbalansować opór, ja nieco przedobrzyłem w kontratakach i potraciłem parę jednostek,

A wiesz, to zabawne, bo on jeszcze W OGÓLE nie był przez mnie tknięty, celem bilansowania. Ot - po prostu postawiłem na boisku to, co wynikało z opisu bitwy i tyle.... Smiley. No, ale to znaczy, że niewiele jest do poprawiania. Chociaż jak wpadnie tam Rommel to... Smiley

Jednak postanowiłem zrobić mapę do trzeciego scena też. Kombinowałem, kombinowałem i wychodziło mi na to, że jedynym logicznym rozwinięciem "przygód Wołyńskiej BK" jest obrona Warszawy. Ale nie taka zmasowana naparzanka jak u Adlera, tyko kilka ciekawych wypadów na wschód w kierunku Mińska Maz, w których uczestniczyli.

Niestety istniejąca Warszawa nie oferuje zbyt wiele miejsca na wschodzie, a poza tym dziwnie by wyglądało gdyby scenariusz "dział" się tylko na jednej trzeciej mapy, a reszta była pusta.

No więc stwierdziłem, że mając tę mapę za punkt wyjścia obetnę ją z zachodu i dorzucę więcej wschodu - w ten sposób połowę roboty mam już załatwioną, a mapa może się przydać też do jakiegoś "Cudu nad Wisłą".

EDIT - Aha przypomniałem sobie - nad Piotrkowem nie ma jeszcze zrobionych samolotów niemieckich !!!!
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2008, 03:38:07 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #41 : Marzec 27, 2008, 03:56:36 »

Aha przypomniałem sobie - nad Piotrkowem nie ma jeszcze zrobionych samolotów niemieckich !!!!
Domyślam się... I dlatego właśnie  wspominam, że jest zbilansowany stosunek sił... Na pewno mocno ucierpią oddziały podcza walk, jak znacząco obrona bedzie słabsza jak ckm inaczejporostawiam, by broniły również przed lotnictwem. Czy zatem dodasz plotkę, czy jednostkę lotniczą?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #42 : Marzec 27, 2008, 07:02:08 »

Jestem ponownie po pierwszym scenariuszu, wejdę w polemikę z Zsamotem Smiley  i jestem za pozostawieniem jednak karabinu PPanc i dodał bym mu jeszcze szachownicę Cheesy
Cykarzew  zająłem w ostatniej turze bo trochę przespałem i ledwo później zdążyłem dojść tam kawalerią.
Na początek drugiego scenariusza kupiłem sobie P-7,  bo liczyłem na jakieś lotnictwo niemieckie, ale jak widzę będzie dodane później, więc pomagał w wykańczaniu piechoty.
Tak jak Gustlik pisałem w meilu dodałem sobie mus'a na rozpoczęcie pierwszego scenariusza oraz podłożyłem sobie muzykę z kampanii Adlera pliki PPlay1 i PPlay2 (do pobrania ze strony Adlera), po tych zabiegach całkiem inna gra, jeszcze jakieś  konkretne brefingi i zapowiada sie naprawdę super kampania.
Zapisane

Ervin von Rommel
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 323


Achtung Panzer!


« Odpowiedz #43 : Marzec 31, 2008, 12:49:07 »

hej

witam po dłuższej przerwie Smiley skończyła mi się umowa na neta i przez te święta załatwienie nowego zajęło mi ponad 2 tygodnie :/ ale do rzeczy Smiley
Sama aktualizacja gry zajęła mi ponad  pół godziny Smiley Nowy datup, mapy, kampania, mapfiles, e-file. Żeby mieć wszystko nowe to nawet sobie ściągnąłem nowego GraphSwitchera i SuitePG2 Smiley

Przed odpalenie scena włączyłem sobie mapę żeby ją przeanalizować i już rzuciło mi się w oczy małe niedociągnięcie. Tory są tylko do Klobucka że nie wspomnę o torach na wschodzi i zachodzi które tylko wyglądają jak tory ale cechy PORT to nie mają. Zaraz zagram to coś napiszę o samej rozgrywce.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel
Zapisane
Ervin von Rommel
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 323


Achtung Panzer!


« Odpowiedz #44 : Marzec 31, 2008, 03:28:39 »

hej

co do zgodności historycznej to należy dodać 2 PSK jakąś broń p-panc (działko w sile 3-5).
Tego TKS-a i samochód rozpoznawczy ustawiłbym jednak jako CORE i zarazem ograniczył trochę prestiż z 300 do powiedzmy 150 czy 200. Przed 2 bitwą mam 505 i za bardzo nie wiem na co to wydać Wink
Przeglądnąłem też sobie polską artylerię i p-lotki (ponad godzinę) i miałem się czegoś czepiać le prawie nie ma czego.
Można dorzucić też rozpoznawczego Lublina (samolot).
Nie wiem jak z transportem ale może jeden z 3 zaprzęgów dałoby się zamienić na np. Citroën-Kegresse?
A co do samej bitwy to Niemców należałoby nieco zdyslokować aby uderzali nieco na południe (na południe od rzeki) bo Ci moi prawie wszyscy poszli górą. 19DP to w ogóle zajęła Pajęczno i zaczęła obchodzić mnie wielkim łukiem chcąc mi chyba odciąć odwrót (bałem się że zajmą Cykarzew przede mną to podesłałem rowerzystom jeszcze kawalerzystów do pilnowanie tego hexu).

Następna bitwa jutro rano a teraz dobranoc Panom Generałom.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 40   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.062 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)