Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 02:18:52
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
>
Panzer General 2 - kampanie
(Moderator:
Gustlik
) >
"Big Red One" - rusza do boju!
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
26
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: "Big Red One" - rusza do boju! (Przeczytany 136004 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #30 :
Grudzień 29, 2008, 04:37:49 »
Ja będę bronił Achillesów i podobnych, bowiem nawet 2 w stosie i ściągam po 1 punkcie umocnienia, ale skoro Shermanem 1/1 robię overruny to czekam tylko aż mnie edzie stać na własne. Poza tym jak je dasz po boku czołgu w szpicy, to idealnie bronią czoła, do tego samobieżna artyleria i blitzkrieg w toku
Bowiem artyleria samobieżna jest według mnie o wiele bardziej uniwersalna. Co prawda zawsze muszę mieć dwa, trzy tradycyjne, z uwagi na zasięg, bowiem służą mi jako zmiękczacze plotek i artylerii. a sztab wystarczy dawać przed samobieżną artyleria, dostaną co prawda mocno, ale zdobędą raz dwa doświadczenie.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #31 :
Grudzień 29, 2008, 04:57:11 »
Cytuj
- mam problem z ikonami lub efilem w pierwszym scenie na wschodnim VH jest chyba airbase czy coś w tym stylu - tylko u mnie na mapie widać przekreślony czołg, a w LG suite nie ma ikonki do jednostki nr 2558
Masz nieaktualny plik panzer.dat - tak ikona była pośród innych w ostatniej aktualizacji - tu masz aktualny:
http://rapidshare.com/files/153687324/Panzer2.dat
Cytuj
- czy przy upgrade lub zakupach można korzystać ze sprzętu innych nacji czy umawiamy się tylko na amerykański (jestem za tylko amerykańskim, więc może jakaś blokada)
Oczywiście, że tylko amerykański i tak to należy traktować, a blokadę - jak poprzednio - wprowadzę po zatwierdzeniu scenariuszy do ostatecznej wersji.
Cytuj
- powtarzam Zsamota - czy można sprzedawać jednostki? wg mnie 9 piechoty to za dużo, wolę mieć 6 lepszych, prestiż można wydawać na ulepszenia i dalej nasza armia ma 0 (wkleję swoją armię po 4 scenach)
To jest kampania dywizji piechoty - według rzeczywistych etatów:
1st Cavalry Reconnaissance Company
16th Infantry Regiment x 3 bat
18th Infantry Regiment x 3 bat
26th Infantry Regiment x 3 bat
5th Field Artillery Battalion
7th Field Artillery Battalion
32nd Field Artillery Battalion
33rd Field Artillery Battalion
1st Engineer Battalion
No więc skoro umawiamy się na historyczną kampanię, to sami sobie odpowiedzcie. Oczywiście, zawsze występowały jednostki pomocnicze, (AT, AD) które na początku są przydzielone, ale stopniowo można je sobie będzie dokupić.
Przed lądowaniem w Normandii dywizja wyglądała tak:
116th Infantry Regiment
18th Infantry Regiment
26th Infantry Regiment
1st Reconnaissance Troop
1st Engineer Combat Battalion
5th Field Artillery Battalion
7th Field Artillery Battalion
32nd Field Artillery Battalion
33rd Field Artillery Battalion
Attachments
745th Tank Battalion
741st Tank Battalion
746th Tank Battalion
81st Chemical Battalion
186th Field Artillery Battalion
62nd Armored Field Artillery Battalion
635th Tank Destroyer Battalion
116th Combat Team ?
111th Field Artillery Battalion
115th Combat Team ?
Więc tu pole manewru może być duże (nie wiem co dokładnie oznaczają te 115 i 116 Combat Team'y - ale się dowiem). Tak, że po opuszczeniu Sycylii będzie można nieco zaszaleć. A jedną nową jednostkę można sobie kupić już i po El Guettar - przed Bizertą. Poza tym, tam można dostać prototyp, więc w sumie dwie - o ile prototyp będzie lotniczy. Jeśli otrzymamy prototyp lądowy, to nie należy już niczego kupować, bo braknie miejsca.
Cytuj
- w El Guettar chyba jest błąd w JC bo wynosi 380, co prawda armia ma wartość 0, ale z mapy można dużo punktów zdobyć, więc można nie dostać nagrody
Oglądając scenariusz pod LG Suite, pamiętaj, że widoczny JC to wartość NA WEJŚCIU do scenariusza, a flagi i nagrody zdobyte w trakcie oglądanego scenariusza, będą porównywane do JC dla NASTĘPNEJ bitwy. Po El Guettar masz Bizertę i to tamten JC musisz oglądać, żeby wiedzieć ile z El Guettar możesz wynieść.
Cytuj
- a wracając do punktów z mapy, to mam taką refleksję, czy nie można jakoś podawać za które małe flagi są punkty, bo inaczej bez oglądania każdego scena w LG Suite nie da się zdobyć wszystkiego, a przecież nie o to chodzi, żeby za każdym razem wchodzić do LG, ewentualnie zredukować liczbę małych flag
Wiesz co, po prostu wycofam punkty za małe flagi, tylko El Guettar będę musiał inaczej zbilansować - zamiast dwóch małych, płatnych - zrobię po włoskiej stronie jeden VH - 2x40 zamienię na 1x80. A jesli gdzieś będzie premia, to będzie i informacja.
Cytuj
- co oznacza litera T przy piechocie? czy to że można ją zapakować razem z gazikiem do samolotu? pytam bo jednostka SS ma MPTC, a bodajże Rangersi tylko MPC?
Dokładnie tak - Rangersi nie byli typową jednostką spadochronową. To raczej elitarna piechota. Nawet nie jetem przekonany, czy powinni mieć [P], ale ponieważ byli szkoleni przez brytyjskich komandosów w Szkocji, zakładam, że krs spadochronowy mieli.
c.d.n.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #32 :
Grudzień 29, 2008, 05:11:01 »
Cytuj
może ktoś jeszcze napisze o swoich doświadczeniach z ppancami, moze się do nich przekonam
Też nie umiałem nimi grać przez całe lata (z wyjątkiem strzelających na 2 i samobieżnych), ale się nauczyłem i w polskiej kampanii nieraz mi Boforsy tyłek ratowały, tylko trzeba pamiętać, że:
1) Raczej niech bronią, a nie atakują - chyba że piechotę.
2) Jeśli już atakują, to nigdy jako pierwsze - zawsze należy zmiękczyć obrońców czymkolwiek - nawet jeśli prognoza będzie 0:0, to każdy atak redukuje inicjatywę obrońcy. Po dwóch atakach innych jednostek, ppanc może strzelać na pewniaka (no, może nie każdy i nie od razu do Tygrysa).
3) Wyniki są znacznie lepsze jeśli strzela się PRZED ruchem (nie ma karnej redukcji inicjatywy), więc jeśli jest wybór: strzelać z miejsca do wroga, który się akurat nawinął, czy przesunąć i strzelać do czegoś innego, to lepiej wybrać to pierwsze.
Ale podstawą jest punkt 2)
Cytuj
a jeśli chodzi o sztab to Combat Support działa w ten sposób - o ile się nie mylę - że dodaje połowę swojego doświadczenia do doświadczenia jednostek zlokalizowanych w pobliżu i teraz pytanie do znawców - czy dodaje połowę belek czy połowę doświadczenia tzn czy jednostka mająca np 150 doświadczenia i mająca lidera CS, wspiera innych doświadczeniem 75 czy nie wspiera niczym?
Statystycznie można przyjąć, że CS dodaje połowę ale proces jest o wiele bardziej skomplikowany. Są sytuacje, że potrafi dodać nawet całość. W każdym razie zaokrągla do góry, więc 1 belka CS dodaje jedną belkę sąsiadowi.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #33 :
Grudzień 29, 2008, 06:00:10 »
El Guettar - już zrobiłem tak jak mówiłem - były dwa włoskie heksy z małymi flagami, teraz jeden z nich jest VH = 80pp, drugi jest małą flagą bez punktów, czyli suma zostaje taka sama.
I tak na wyjściu z El Guettar mamy: 160pp za heksy
60pp za kolejki
250pp za BV (podniosłem)
------------------------------------
to daje: 470pp możliwych do wyniesienia
Następny scenariusz - Bizerta ma JC na poziomie 500 (poprawka) więc wszystko się mieści, przy założeniu, że wartość armii = 0 czyli walczymy tym co mamy od początku, bez sprzedaży i zakupów. Każdy zakup zdemoluje JC.
Zatem wchodzimy do Bizerty mając 470, co pozwoli na zakup jednostki za około 250pp, no i zostanie 220 na remonty (transportery!!). Ponieważ jednak po BV w El Guettar NA PEWNO dostaniemy prototyp, więc praktycznie całość można wydać w obrębie posiadanej armii, bo drugiej lądowej jednostki nie będzie jak rozstawić (szczęśliwi, którzy dostaną samolot).
Można jeszcze rozważyć taki układ, żeby nadal blokować prototypy (powiedzmy do D-Day) i prowadzić gracza ustalonymi i wskazanymi zakupami.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #34 :
Grudzień 29, 2008, 06:20:31 »
Bizerta (Tunis) - też z małą modyfikacją. Zdjąłem punkty z jednej małej flagi (dwie zostały punktowane i opisane), natomiast podniosłem nagrodę za BV i tak:
400pp za heksy
80pp za kolejki
220pp nagroda za BV
-----------------------
700pp możliwe do wyniesienia
Do tego dojdzie jednostka zakupiona przed bitwą - max 275pp, co daje 700 + 275 = 975pp.
JC przed Sycylią = 1000pp - znów mieścimy się, o ile gramy zgodnie z zasadami.
Jak widać, w każdej bitwie jest odrobina prestiżu "kolejkowego", który pozwoli raz na scenariusz uratować jakąś bardzo postrzępioną jednostkę. Oczywiście można go nie wydawać i dopisać sobie do bilansu końcowego, dlatego JC uwzględnia prestiż kolejkowy, tak jakby zawsze był wyniesiony w całości.
«
Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2008, 06:27:40 wysłane przez Gustlik
»
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #35 :
Grudzień 30, 2008, 12:16:06 »
A to tak w kwestii zaległych scenariuszy:
El Guettar
- nie wiem ,jak sie na to inni zapatrują, ale ja bez Shermana na dole to męczyłbym się niesamowicie, sam scenariusz o tyle ciekawy, ze mimo, że u góry nie ma motywacji do ataku, to jednak ma sie ten pęd i parłem do przodu, mocno wykrwawiając swe siły. Niemniej prawie dotarłem do tego heksu z flagą, co prawda reklamy piwa przekonują, że "prawie" to jednak jest duża różnica- niemniej ja byłem dumny. Zwłaszcza w obliczu upiornych zmagań z Panzerwaffe na północy...Te recony...
Bizerte- cóż, największy błąd, nie uwzględniałem na początku podłoża i uzupełniałem jednostki na piasku, w efekcie każdy kontraatak Osi był wyczerpujący siły przed mym atakiem, takie błędne koło, odparłem, ale nie miałem siły w artylerii, by zaatakować... Dobrze, że ma supremacja w powietrzu za sprawą Cyrku skalskiego stała się prędko faktem. I podtrzymuję me zdanie- samobieżna artyleria plus sztab- jak najbardziej na tak;) Oczywiście plus plotki, ta udowódczona zniszczyła mimnóstwo piechoty, itp. nie do zdarcia, tylko brak amunicji stopował jej postępy. Zakończyłem około 12, bo chciałem jednostki podoświadczać. Czekam na następny, podobno jutro/ dziś, więc czekam.
Z.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Exiter
Pułkownik (Colonel)
Offline
Wiadomości: 229
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #36 :
Grudzień 30, 2008, 10:27:00 »
Cytat: Gustlik Grudzień 29, 2008, 04:57:11
Masz nieaktualny plik panzer.dat - tak ikona była pośród innych w ostatniej aktualizacji - tu masz aktualny:
Mam datup z lutego 2008, chyba nie było nowszego?
Cytat: Gustlik Grudzień 29, 2008, 04:57:11
Oglądając scenariusz pod LG Suite, pamiętaj, że widoczny JC to wartość NA WEJŚCIU do scenariusza, a flagi i nagrody zdobyte w trakcie oglądanego scenariusza, będą porównywane do JC dla NASTĘPNEJ bitwy. Po El Guettar masz Bizertę i to tamten JC musisz oglądać, żeby wiedzieć ile z El Guettar możesz wynieść.
Ja to wiem, ale w 2 scenie było 750, w 3 scenie 380, a Bizerta 1000, więc to 380 mi nie pasuje
Zapisane
Exiter
Pułkownik (Colonel)
Offline
Wiadomości: 229
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #37 :
Grudzień 30, 2008, 10:34:37 »
Cytat: Gustlik Grudzień 29, 2008, 06:00:10
El Guettar - już zrobiłem tak jak mówiłem - były dwa włoskie heksy z małymi flagami, teraz jeden z nich jest VH = 80pp, drugi jest małą flagą bez punktów, czyli suma zostaje taka sama.
I tak na wyjściu z El Guettar mamy: 160pp za heksy
60pp za kolejki
250pp za BV (podniosłem)
------------------------------------
to daje: 470pp możliwych do wyniesienia
Następny scenariusz - Bizerta ma JC na poziomie 500 (poprawka) więc wszystko się mieści, przy założeniu, że wartość armii = 0 czyli walczymy tym co mamy od początku, bez sprzedaży i zakupów. Każdy zakup zdemoluje JC.
Zapominasz, że niektórzy mogą ciułać punkciki na lepszy sprzęt (np. ulepszenie piechoty do Rangersów i dołożenie lepszego transportu). Mogą zatem nie wydać całego dostępnego prestiżu i na wejściu do El Guettar mieć 40pp. Zobacz że margines luzu to tylko 30pp. Takie ciasne ustalanie JC nie jest chyba dobre.
Cytat: Gustlik Grudzień 29, 2008, 06:00:10
Można jeszcze rozważyć taki układ, żeby nadal blokować prototypy (powiedzmy do D-Day) i prowadzić gracza ustalonymi i wskazanymi zakupami.
Chyba nie trzeba blokować prototypów, im wcześniej nabiorą doświadczenia tym lepiej.
Zapisane
Exiter
Pułkownik (Colonel)
Offline
Wiadomości: 229
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #38 :
Grudzień 30, 2008, 10:40:51 »
Cytat: Gustlik Grudzień 29, 2008, 06:20:31
Bizerta (Tunis) - też z małą modyfikacją. Zdjąłem punkty z jednej małej flagi (dwie zostały punktowane i opisane), natomiast podniosłem nagrodę za BV i tak:
400pp za heksy
80pp za kolejki
220pp nagroda za BV
-----------------------
700pp możliwe do wyniesienia
Do tego dojdzie jednostka zakupiona przed bitwą - max 275pp, co daje 700 + 275 = 975pp.
JC przed Sycylią = 1000pp - znów mieścimy się, o ile gramy zgodnie z zasadami.
Tu jest jeszcze mniej luzu, aczkolwiek nie wiem czy jest sens kupować nową jednostkę, zanim nie wymieni się Infantry na lepsze i nie doda transportów, a to jest kosztowne. Znów pewnie rozgorzeje dyskusja - czy dawać Dodge czy jakiś lepszy transport od początku, tzn nie rozgorzeje bo ma być historycznie więc pewnie nie mieli tyle wozów opancerzonych.
A tak przy okazji to mam prośbę niech mi ktoś przypomni
jakie właściwości mają Inżynierzy (oprócz oczywiście wysokiego CD)
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #39 :
Grudzień 30, 2008, 10:50:22 »
Z tego co pamiętam, to inżynierowie są predysponowani do demontowania umocnionych jednostek, bunkrów, o wiele rzadziej wystepuje przy ataku na umocnioną jednostkę sławetny komunikat o "twardej obronie". Poza tym też bym nie blokował prototypów, a poza tym, jeżeli ktos, np. ja
, woli dokupić kolejny oddział, który mu pasuje (np. Achilles), niż ulepszać piechoty, to już sam on sobie stwarza problem. Prawda? Zatem ścisłe zarachowanie z punktami wprowadzi pewną linearność postepowania z armią, chyba, ze takie jest założenie Gustlik?
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Exiter
Pułkownik (Colonel)
Offline
Wiadomości: 229
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #40 :
Grudzień 30, 2008, 10:57:55 »
Zacząlem od nowa i tu niespodzianka. Myślałem, że pójdzie łatwiej, bo człowiek już ma bagaż doświadczeń
a tu lipa. Pod Kasserine męczyłem się niemiłosienie. Lotnictwo mnie masakruje na pn-wsch, czy nie można by tam dać jakiejś plotki, nawet słabej.
No właśnie i wracamy do problemu egzystencjonalnego - czy więcej historyczności czy więcej grywalności, jeśli chodzi o mnie to wolę bardziej grywalność, dlatego nie jestem zwolennikiem tak sztywnego ustawiania JC. Z tego co piszesz Zsamot to nie wiem czy jesteś za ścisłym pilnowaniem JC, czy większym luzem?
Zapisane
Exiter
Pułkownik (Colonel)
Offline
Wiadomości: 229
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #41 :
Grudzień 30, 2008, 11:04:31 »
no proszę jesteśmy online
forum się zamieniło w czat
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #42 :
Grudzień 30, 2008, 01:06:35 »
Cytat: Exiter Grudzień 30, 2008, 11:04:31
no proszę jesteśmy online
forum się zamieniło w czat
Już jestem online;) Tak do 15:30, potem wieczorkiem. A poważnie, to jestem za historycznym charakterem, z daniem graczowi możliwości wykazania się własną inicjatywą, wszak i tak suma sumarum, to jest hipotetyczna rozgrywka, jednak każdy lubi mieć jakiś tam wpływ na swe oddziały.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Exiter
Pułkownik (Colonel)
Offline
Wiadomości: 229
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #43 :
Grudzień 30, 2008, 02:14:59 »
otóż to, im bardziej się będziemy ograniczać tym mniej frajdy, chociaż te pierwsze sceny są "smakowite"
zaraz nas Gustlik zruga, że mu koncepcję burzymy
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: "Big Red One" - rusza do boju!
«
Odpowiedz #44 :
Grudzień 30, 2008, 03:43:50 »
Uwaga! Post informacyjny - przez godzinę proszę nic nie pisać, bo właśnie odpisuję na wszystko powyżej
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
26
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...