Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 10:20:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Proponowane zmiany dotyczące samolotów  (Przeczytany 51917 razy)
Mapet
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 31


« : Październik 28, 2009, 07:07:39 »

Witam

Po konsultacjach z Gustlikiem zaproponowałem gruntowne zmiany jeżeli chodzi o parametry (głównie atak i inicjatywa) samolotów.
Zmiany są na etapie testów, wyniki powinien przedstawić Gustlik w niedługim czasie.
A w skrócie co brałem pod uwagę przy wprowadzaniu zmian:
Inicjatywa:
prędkość (pozioma, wznoszenia), zwrotność, silnik
Atak:
głównie siła ognia, celownik

Wszelkie pytania i uwagi mile widziane.

PS. Gustlik jeżeli stwierdzisz, że powinien to być nowy temat, to proszę o przeniesienie.

Pozdrawiam
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Październik 28, 2009, 09:04:19 »

Wydzielam watek, ponieważ jest to zbyt obszerny temat.

Proszę o ewentualne pytania do autora zmian - w razie czego, jest arkusz z nowymi, proponowanymi wartościami. Myślę że Mapet lub ja, możemy zainteresowanym podesłac do obejrzenia.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #2 : Październik 28, 2009, 11:08:38 »

Ja proszę, bo nie rozumiem określeń celownik itp.  Musiałeś zaintrygować Gustlika Mapet, skoro rozważa On duże zmiany;) Witaj na forum;)
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Październik 28, 2009, 11:39:09 »

Celownik - czyli wszystkie urządzenia wspomagające celowanie. Od zwykłych, prymitywnych, metalowych krzyżaków, przez optyczne, aż po początki lotniczej elektroniki...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #4 : Październik 29, 2009, 06:39:31 »

Chodziło mi o odzwierciedlenie tego we współczynnikach... Wiem, co to jest celownik...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Scheisskopf
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 73


« Odpowiedz #5 : Październik 29, 2009, 10:21:08 »

A w skrócie co brałem pod uwagę przy wprowadzaniu zmian:
Inicjatywa:
prędkość (pozioma, wznoszenia), zwrotność, silnik
Jak silnik wpływa na inicjatywę?
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #6 : Październik 29, 2009, 10:41:38 »

Prędkość wznoszenia... Sprężarka... Tak to rozumiem.  Kurcze, zmiany ogłaszane są jako radykalne, tymczasem  mało wiadomo. mam nadzieje, że będzie można zabrać głos, jak będą wprowadzane, co by móc poznać mechanizm ich zmiany... No i źródła pewnych danych. Bo te często są sprzeczne, bądź nieco rozbieżne.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Scheisskopf
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 73


« Odpowiedz #7 : Październik 29, 2009, 10:49:38 »

Prędkość wznoszenia... Sprężarka... Tak to rozumiem. 
No właśnie, z tym że prędkość i wznoszenie już wyszczególniono przecież osobno. Więc czy nie policzono czegoś 2x?
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #8 : Październik 29, 2009, 11:06:27 »

Dlatego ja proszę o podanie wytycznych i propozycji- nawet ogólnych, co i jak będzie zmieniane. Czy lotnictwo całe? bo rozumiem, ze tak, bo skoro pewne zmienne będą uwzględniane przy lotnictwie myśliwskim, to przy szturmowym- a np. pochodne FW-190 są takowe, to od razu trzeba nanieść.  Chętnie pomogę;) Pozdrawiam .Z.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mapet
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 31


« Odpowiedz #9 : Październik 29, 2009, 09:08:16 »

Na razie wprowadziłem zmiany dotyczące tylko samolotów zaliczonych jako myśliwskie, ale bombowców zmiany tez dotkną.
Zapisane
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #10 : Październik 29, 2009, 11:34:27 »

Pamiętajcie, że sprzęt to nie wszystko. W Bitwie o Anglię (poza radarem, rzecz jasna) nie decydowała technologia! Umiejętności bojowe pilotów i determinacja były kluczowe (dowodzenie powiązane ściśle z radarem). Myślę, że współczynnik inicjatywy dla jednostek UK musi być wyższy niż dla niemieckich.
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2009, 11:41:54 wysłane przez Rozprza » Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Październik 29, 2009, 11:43:27 »

Nie możesz brac pod uwagę warunków jednej bitwy. Ten sam samolot będzie mógł byc uzyty w scenariuszu afrykańskim, w obronie Singapuru, czy w dowolnym innym fikcyjnym miejscu.

Inicjatywa dotyczy organizacji "czystej" jednostki, bez uwarunkowań lokalnych.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #12 : Październik 29, 2009, 11:51:23 »

Nie możesz brac pod uwagę warunków jednej bitwy. Ten sam samolot będzie mógł byc uzyty w scenariuszu afrykańskim, w obronie Singapuru, czy w dowolnym innym fikcyjnym miejscu.

Inicjatywa dotyczy organizacji "czystej" jednostki, bez uwarunkowań lokalnych.

Oczywiście masz rację, ale w takim razie trzeba rozpatrywać na przykład morale jednostek Ghurków w obronie Singapur (totalna klęska) i w każdej innej bitwie w czasie II wojny światowej (bohaterska postawa). Rozstrzygnij, czy jedna bitwa ma decydujące znaczenie i kiedy???!!! Może dla każdej kampanii inne? (Oczywiście bzdura).
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #13 : Październik 29, 2009, 11:58:36 »

Pomijam, że w obronie Singapur lotnictwo było użyte marginalnie...
I sprzęt stary jak cholera (nieporównywalny z Bitwą o Anglię)...
Myślę, że to był zły przykład
 Kiss
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2009, 12:04:56 wysłane przez Rozprza » Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Październik 30, 2009, 12:34:20 »

Cytuj
Oczywiście masz rację, ale w takim razie trzeba rozpatrywać na przykład morale jednostek Ghurków w obronie Singapur (totalna klęska)
.

Dlatego właśnie takie coś jak: "morale", nie jest brane pod uwagę w parametrach jednostki.

Do inicjatywy zalicza się POTENCJALNE możliwości jednostki, a ich wykorzystanie w danej bitwie reguluje się belkami doświadczenia, które modyfikują zarówno wartości ataku jak i inicjatywy.

Właśnie belki decydują o tym czy będzie to jednostka elitarna, czy wystraszone zające. Ale inicjatywa dla danego typu oddziału pokazuje tylko możliwości jakie dawała jego organizacja i wyposażenie. Inne okoliczności nie są brane pod uwagę.

W przypadku jednostek mechanicznych inicjatywa określa możliwości narzucenia walki na swoich warunkach WYŁĄCZNIE na podstawie możliwości technicznych, a nie wyszkolenia załóg czy ich morale.

Powtarzam jeszcze raz - autor scenariusza/kampanii może sobie wymyślic dowolne okoliczności bitwy, dlatego wysoka determinacja pilotów, akurat w Bitwie o Anglię, nie przekłada się nijak na możliwości Spitfire'ów wychodzących z fabryki.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.135 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.017s, 1q)