KAMPANIE

Zaczęty przez kkedziorr, Listopad 29, 2009, 01:12:29 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

kowdar

Chodzi o przekonwertowane kampanie przeze mnie.
Wybacz, ale ja nie uruchamiałem starego PG2 już gdzieś tak od pół roku
i niestety, ale nie zamierzam ...
Tak więc pomimo całej sympatii do "starej gry" nie zamierzam już się w żaden
sposób angażować w wyjaśnianie problemów z kampaniami pod PG2.

Co do wyłączenia widoczności pojedynczych scenariuszy, to tak zrobiłem we wszystkich
konwersjach (i będę się tego trzymał w przyszłości), z tym że pod OpenGen można sobie włączyć opcję "Pokaż ukryte scenariusze" i wówczas można pograć w indywidualne sceny.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

czata

Naturalnie, chodzi o kampanie przekonwertowane przez Kowdara.
Ponieważ w opisach jest informacja, że można w nie grać pod efilem z PG2, to spróbowałem.
Bardzo, bardzo żałuję, że się w nie grać nie da, ponieważ występuje błąd ze zmianą przynależności jednostek. I nie mam pojęcia, jak to zmienić.

Pozdrawiam, Czata

kowdar

#47
Strasznie mnie zaintrygowałeś tymi "zdrajcami", a więc przysiadłem przy problemie.
Już mniej więcej wiem o co chodzi.

1. Faktycznie masz rację i to nie jest żadna wina u Ciebie z grą czy plikami. PG2 rzeczywiście zamienia dla tych jednostek
stronę Axis/Allied.
2. Wiem jak zobaczyć w Suite ten błąd (scenariusza). W oknie jednostek scenariusza, w polu sortowania, gdzie standardowo jest "Player Unit" należy wybrać "Global Unit". W bezbłędnych scenariuszach przy tej drugiej opcji, jednostki są wyświetlane kolejno dla Axis i potem dla Allied. W błędnych scenariuszach (ze "zdrajcami") jest tak że jedna lub kilka jednostek Axis jest wyświetlanych na końcu. A PG2 jakby czytał je w takiej kolejności, stąd taka ilość jednostek ma zamienioną stronę Axis/Allied.
3. Dlaczego tak się stało - nie wiem. Może to być błąd w oryginalnym scenie lub jakaś specyfika która wyszła przy konwersji.
4. Open Gen sobie z tym radzi - PG2 nie i stąd wcześniej ten błąd nie wyszedł.
5. Jak to poprawić - niestety, ale bardzo "upierdliwie" - trzeba wykasować te jednostki Axis które są "na końcu" po jednostkach Allied i je ponownie postawić na mapie. Innej metody nie znalazłem.
6. Czy to zmienię - nie wiem, może w wolnym czasie, tym bardziej że Open Gen to nie przeszkadza, a nie wiem jaka jest skala tego błędu - jeżeli jest w dużej ilości scenów i w wielu konwersjach, byłoby to dość czasochłonne.

EDIT:
I jeszcze jedna uwaga. W konwertowanych kampaniach jest faktycznie info, że można grać
na GUS 7.2 lub OpenGus 0.6 (w domyśle i wyżej), ale było to pisane w sensie takich efili,
ale na Open General, a nie PG2.
Chociaż gdyby nie takie błędy jak wyżej opisany, sądzę, że nie byłoby problemu aby je grać na PG2.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

Możesz mi podesłać zrzut ekranu Suite z widokiem tych zdrajców? Wyślę Luisowi - choć nie wiem czy będzie mu się chciało zajmować problemem z PG2 - ale to interesujące.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

I jeszcze jedno uzupełnienie.

Sprawdziłem oryginalny scen przed konwersją i jest tam ten sam błąd.
I ten oryginalny scen także w PG2 ma "zdradzieckie" jednostki.

Sądzę, że sceny były tworzone "starymi" dosowymi narzędziami i jeżeli po
postawieniu jednostek Axis, potem Allied autor coś dodawał Axis, to te jednostki
były umieszczane na końcu zestawu i stąd taki błąd.

Sprawdziłem na ten błąd kilka scenów kampanii CASE RED i na przykład w pierwszym scenie,
też jest tak jednostka  ???
W kilku kolejnych jest już OK, ale sądzę, że to może być dość powszechny błąd - niestety ...
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

Cytat
Sprawdziłem oryginalny scen przed konwersją i jest tam ten sam błąd.
I ten oryginalny scen także w PG2 ma "zdradzieckie" jednostki.

Nie sądzę - gdyby tak było ten błąd wylazłby już dawno.  Byłoby o nim wiadomo.
A skoro nikt o takich rzeczach nie wspomniał, to znaczy że kiedyś nie przeszkadzał
w graniu na PG2 - dlaczego więc teraz przeszkadza?

Mam już pewną teorię, ale jest za późno żeby się rozpisywać - w każdym razie
podpowiem: w widoku listy jednostek włącz "Edit bytes" i porównaj bit nr 3 dla
zdradzieckiej jednostki i dla pozostałych.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

#51
Sprawa wygląda chyba jeszcze ciekawiej (przynajmniej dla mnie).

Nie sądzę, aby był to tylko ustawienie bitu nr 3, bo wówczas dlaczego jako Axis ustawia się pierwsza jednostka Allied,
a ona nie ma tego bitu ustawionego ? A ten bit wyróżnia tą jednostkę, bo ona jako jedyna nie jest na Deploy Hexsie,
więc pojawia się w kampanii.

W oryginale, scen jest zbudowany z trzech plików (także *.ply),
oraz ma zaznaczone User Scenario oraz Scenario Shows up in game.
Przy takich ustawieniach, jeżeli pliki są w katalogu SCENARIO, to pojedyńczych scenów nie można grać
(są wyświetlane na niebiesko).

I teraz moje próby:
1. Kopiuję trzy pliki (razem z ply) do katalogu Userscen oraz wyróżniam w txt nazwę aby rozróżnić na liście w PG2,
z którego katalogu jest scen.
Wynik: Oba sceny (pomimo iż są na niebiesko) można odpalić - brak "zdrajców"

2. Kasuję pliki z Userscen, w Suite usuwam zaznaczenie User Scenario, aby scen można było wczytać z katalogu Scenario.
No i faktycznie, na liście jest na biało, można go wczytać ale są "zdrajcy" !!!
Jeszcze dla pewności kasuję plik ply ze Scenario, jest tak jak poprzednio - wczytuje, ale ze zdrajcami.

Tak więc chyba jest to mój błąd (?), bo w każdej konwersji usuwałem zaznaczenie User Scenario i pliki ply,
uznając iż są one niepotrzebne. Co prawda zaznaczałem także, aby pojedyncze sceny nie pokazywały się
na liście - ale zakładałem, że jak ktoś będzie chciał to sobie odkryje w Open ukryte sceny (i w Open ten błąd się nie objawiał - a w PG2 tak).

Nie mam dużego doświadczenia z pojedynczymi scenami i byłem pewny że pliki ply przy umieszczaniu kampanii i scenów w katalogu Scenario nie grają żadnego znaczenia jeżeli odznaczymy opcję User Scenario.

Tak więc sądzę, że błąd powstaje wówczas gdy sceny były przygotowywane jako Userscen i łączone w kampanię.
Wówczas faktycznie nie można pozwalać grać ich indywidualnie.

Mam też wrażenie, że przy graniu w kampanię, to to się nie objawi także w PG2 - ale to jest do sprawdzenia

EDIT:
Sprawdziłem na PG2 i oryginalnej kampanii - przy jej graniu, po wejściu w drugi scen, "zdrajca" się pojawia,
i to bez względu na to czy plik ply jest czy go nie ma. Dziwne ? Coś chyba faktycznie z całym scenem jest nie tak ?

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

I sprawdziłem jeszcze ten bit 3 - jego ustawienie dla tej jednostki nic nie zmienia.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

CytatNie sądzę, aby był to tylko ustawienie bitu nr 3,

Nie, ale - jak pisałem wczoraj - nie miałem już siły na szczegóły....

Zwróć uwage na kombinacje bitów 3, 12 i 13. One wyczerpują wszystkie mozliwości statusu jednostki:
a) NO CORE (czyli aux),
b) initial core (czyli jest od początku) i
c) core buyed (core zakupiony).

Więcej możliwości nie ma, a "zdrajca" nie ma zaznaczonej żadnej z trzech powyższych. Prawdopodobnie, komputer
nie wie co z taką jednostką zrobić. Więc dodaje ją na koniec listy i - nie wiem na skutek jakiej operacji logicznej - dochodzi do wniosku, że jednostka na pewno nie jest gracza.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

#54
Luis mi poradził tak - zamienić miejscami (podczas widoku "Global") jednostkę nr 19 (ten zdrajca) i pierwszą na liście dla komputera czyli nr 10.

Robisz to tak zaznaczasz 19, po prawej stronie przy samym brzegu masz mały przycisk "copy" - więc kopiujesz jej dane, wtedy pojawią Ci się tam jeszcze dwa przyciski "paste" i "Swap" (z żółtą strzałką). Przytrzymując "Ctrl" zaznaczasz dwie jednostki i wykonujesz "Swap" - sprawdziłem - zamienia. Teraz trzeba sprawdzić, czy zmieni to coś w kampanii.

EDIT
Przepraszam - nie musisz kopiować "Swap" powinien pojawić się od razu - choć mnie się nie pojawił - dopiero po copy. Ale w kolejnych próbach już przycisk był aktywny od razu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

#55
Zamiana jednostek pomogła, dokładnie tak jak opisałeś.

Otwierając w PG2 tak zmodyfikowany scen (oczywiście wcześniej ustawiając jego widoczność przy wyborze scena),
jest OK - brak zdrajców - a więc jest to metoda poprawienia błędnych scenów.
Sprawdzę jeszcze jak to będzie przy kampanii.

EDIT:
Także w kampanii jest OK.

Na Open zmiana nie miała wpływu

PS.
A wiesz, że podobną operację próbowałem, tylko zamieniałem inne jednostki w obrębie Axis,
licząc na to że po zamianie i zapisaniu ponownie scena, coś się poprawi.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

Ponieważ już wiadomo jak poprawić omawiany błąd i biorąc pod uwagę, że Czata jest zainteresowany graniem na PG2,
poprawiłem ten błąd i opublikowałem na stronie zaktualizowaną kampanię

W17 For Honor and Japan, wersja 1.1

Błąd występował w scenach: 2, 17, 33, 36.

Powodzenia w grze na PG2 !

PS.
Poprawiłem także "Crusade in the East", ale o tym w watku poświęconym tej kampanii.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

czata

Gram w kampanie pod PG2 z bardzo prostej przyczyny. Są dla mnie za trudne pod OG. Wartością dodatkową jest to, że mogę sobie porównywać sposób gry komputera, a także różnice między grami.
I tak dla przykładu. W kampanii The Legions of the Duce komputer ładuje swoje wojsko na okręty i wyładowuje je w okolicach VH gracza. Inna sprawa, że SH zmusza go wręcz do tego. W PG2 takich pomysłów nie ma.
Pancernik pod PG2 zajmuje 7 pól, pod OG jedno. Dzięki temu, w pierwszym scenariuszu kampanii For Honor and Japan jest w stanie ostrzeliwać dolny VH komputera. W PG2 nie jest w stanie, bo nie może dopłynąć tak daleko.

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

Zakres pływania po mapie można- jak Gustlik wspominał- ograniczyć, przez przypisanie mapie/ konkretnemu heksowi cechy oceanu, morza itd.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Nie w tym rzecz. W tym konkretnym przypadku zakres pływania jest ograniczony przez gabaryty jednostki.
W OG pancernik musi mieć ocean wokół pola, na którym stoi. W OG tego ograniczenia nie ma. Wobec tego, może podpłynąć bliżej.

Pozdrawiam, Czata