Kilka pytań nowicjusza.

Zaczęty przez triste, Czerwiec 26, 2010, 06:37:46 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Cytatzamysł ciekawy, tylko że kto będzie się męczył jakimiś ograniczeniami, skoro przy najbliższej okazji wymieni wszystko, bądź ulepszy???

To jest akurat to załatwienia na dwa sposoby:
- po pierwsze - w opisach scenariusza - wielu twórców tak robi - podaje skład jaki na danym etapie masz mieć. Potem można to sprawdzić w raporcie.
- po drugie - OG pozwala dodawać grającemu jednostki "core" na kolejnych etapach gry. Zatem można mu "zorganizować" dywizję, a kasy dać minimalnie - tylko na naprawy.

Cytat: Hansen w Październik 11, 2010, 06:59:07 PM
Dyw.Panc.   Pułk Panc. 1xPanther,1xPzIV
                       Pułk Art. 1xhb105,1xhb150 lub Nebel
                       Bat. Rozpoznawczy  1 dowolny pojazd
                       Bat.plot. 1 dowolny ale nie 88(ta jest przeznaczona na korpus)
                       Bat StuG lub Niszczycieli czołgów,jeden do wyboru batalion i jeden pojazd ppanc.
                       Nie występuje bat.Pionierów bo jedna ikona to jeden pułk.....więc u mnie pierwszy to  pułk .gren.panc. a drugi to pionierzy.Oba przemieszczają się na SPW.

Przyznam, że nie bardzo rozumiem tego "jedna ikona to pułk", bo w takim razie batalion StuG'ów nie powinien w ogóle zaistnieć, albo wyłącznie w formie przydzielonej o liczebnmości = 5. Podobnie - Tygrysy czy Jagdpanthery. Liczbę jednostek w efilu mozliwych do zakupu dla gracza powinniśmy, w takim razie, ograniczyć w zasadzie tylko do piechoty. A i to nie każdej. Nawet czołgi nie stanowiły przecież homogenicznego pułku pod względem typów - zwłaszcza w pierwszych latach wojny. Artyleria składała się z trzech batalionów 105mm i jednego 150mm - czyli co, 150-tki też nie do kupienia? Niestety nie da się kupować tylko niektórych jednostek o sile 5, a reszty po 10.

Co do liczebności Armii Cz., to juz to pisałem. Niemiecki pułk pancerny liczył 120-130 czołgów (dwa bataliony po ok 65 czołgów). Sowiecki pułk to...32 czołgi. Czyli - jesli ikona niemieckiego pułku ma 10 pkt siły, to radzieckiego ile, 2-3? Wtedy rzeczywiście może ich być 20. Tylko padną od pierwszych overrunów. Dopiero sowiecka brygada pancerna mogłaby mieć siłę 5, bo jej etat odpowiadał niemieckiemu batalionowi - czyli połowie pułku pancernego. No a 10 pkt., u Rosjan, miałoby - nie wiem co - korpus pancerny?

Zawsze podkreślam, że ten efil budowany był z myślą o skali BATALIONOWEJ. Tylko wtedy można kupić batalion Tygrysów, czy ciężkich haubic.


"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Hansen

Moim zdaniem niczego nie trzeba blokować,ktoś kto będzie chciał grać na etacie zrobi to a inny nie (ale wtedy nie odczuje prawdziwej ''wojny'').  Jeden będzie grał na 50% a drugi na 300%.

A co do bat.StuG itp ........Gustlik to nie matematyka  (nie da się wszystkiego oddać,trzeba coś założyć)....po prostu taki etat dyw, i pod ten trzeba zrobić przeciwników......jeśli Niemcy mają 2 czołgi w dywizji  to Rosjanie 4 i tyle ;)

A co do Ikona-Batalion.....to można by tę kampanię potraktować inaczej to po prostu kosmetyka i nie ma o co kruszyć kopii....ja tam nie widzę żadnego problemu.  A 50 bitew na etacie to piękna sprawa.....u A.Bolesty zawsze trzymałem się etatu....Apel do Generałów...ot tak z marszu zagrajcie kampanię 1943 niekoniecznie do końca, tylko bitwy w Normandii...nieważny efile......potraktujcie to jak poligon....ja przeszedłem na 50%....zagrajcie od razu na 150% :)....domyślam się że wiele może się nie spodobać.  Ale tu chodzi o pokazanie trudnej kampanii która jest do przejścia.

A co do pomysłu  itd. ,to moim zdaniem najpierw trzeba by zrobić listę bitew,oczywiście tych najważniejszych.....to nie musi być 50....może być 49 :)



Gustlik

Cytatnie da się wszystkiego oddać,trzeba coś założyć

Dlatego zakładam, że ikona to batalion
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Hansen

Czyli pułk gren.panc. to będą 2 ikony x2=4....kilka takich dywizii (mam na myśli tez piechoty)....to jakaś hydra ;) się zrobi ,o waffen -ss to juz nawet nie wspomnę ..po 3 bat na pułk.

Gustlik

Proponuję - zagraj sobie kampanię 1 DP USA, albo 1 DP Marines, albo 7DPanc Rommla i zobacz jak to z tą "hydrą" jest.

A w pułkowej skali, to już była kampania SSI "Blitzkrieg" i tam ruskie wojska wyglądały jak od linijki:
3 x piechota 1 x artyleria
3 x piechota 1 x artyleria
3 x piechota 1 x artyleria
3 x piechota 1 x artyleria
3 x piechota 1 x artyleria
3 x piechota.....i.t.d.

No bo jak w takiej skali pokazać kompanię?

Cytatjeśli Niemcy mają 2 czołgi w dywizji  to Rosjanie 4 i tyle

Akurat napisałem coś dokładnie odwrotnego...... Pomijając już to, że Sowieci nie mieli takiej formacji jak: "Dywizja Pancerna"
był pułk, potem brygada, potem korpus
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Hansen

Ale nie rozumiem w czym problem....albo chcesz zrobić taką kampanię , albo nie . A czy jedna ikona to pułk czy batalion to bez znaczenia....po prostu zakładamy ze niemieckie etaty są takie i do nich robimy ruskich i aliantów i tyle......reszta to Twoje chęci......a że rosyjski korpus pancerny to odpowiednik niemieckiej dywizji pancernej to wiem doskonale.....i zazwyczaj miał 2 razy więcej czołgów od niemieckiej dyw.panc.

Gustlik

No w tym problem, że jak robisz kampanię w skali pułkowej, to z definicji ogranicza Ci to możliwość stosowania w niej jednostek, które występowały w skali batalionu, a kompania jest już w ogóle niemożliwa do pokazania.

Skoro pułk (jedna ikona) = 10, to batalion = 5, to kompania......ile?

A jak sobie gracz kupi Tygrysa 10 punktowego, to znaczy że kupił pułk Tygrysów?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Cytatzazwyczaj miał 2 razy więcej czołgów od niemieckiej dyw.panc.

Powiedzmy....

Lipiec 1944

21st Panzer Division

1/,2/100th Panzer Regiment, each with

3 Panzer Companies (22 PzMk III ea)

1 Panzer Company (22 PzMk IV)

Czyli - 2 bat. po 4 komp. po 22 czołgi w każdym to jest: 8x22=176 wozów



W tym samym czasie Sowieci:

Russian XI Guard Armored Corps

40th Guard Armored Brigade

1st Armored Battalion

2nd Armored Battalion

3rd Armored Battalion

44th Guard Armored Brigade

1st Armored Battalion

2nd Armored Battalion

3rd Armored Battalion

45th Guard Armored Brigade

1st Armored Battalion 

2nd Armored Battalion

3rd Armored Battalion


On 7/12/44 it had 48 T34/76, 70 T34/85, to równa się 118 czołgów w korpusie
Oczywiście to jest liczba niepełnego ale realnego etatu, gdyż brygada powinna liczyć jakieś 65 czołgów. Zatem trzy brygady w sowieckim Korpusie daje nam teoretycznie 195 wozów. Wcale nie taka wielka przewaga.

Reasumując - w strukturze batalionowej pokazujemy to tak, że Niemcy mają dwie ikony po 10p, a Rosjanie trzy ikony po (powiedzmy) 11. W strukturze pułkowej - Niemcy 1 ikona 10p, Sowieci 1 ikona 12p. Oczywiście mówimy o teoretycznych etatach.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Hansen

Ja to wszystko wiem, od lat zajmuję się walkami na makietach ,posiadam dyw. panc. SS w skali 1:72 oczywiście w naszym klubowym przeliczniku i walczymy na swoich przepisach. Moim zdaniem szkoda tyle pisać...po prostu zrób jakiś scenariusz pod te etaty i zobaczymy jaka będzie grywalność.   A co do bat.Tygrysów...jak ktoś będzie chciał to w każdej kampanii może wyposażyć z czasem swoje dywizje w takie czołgi i rozjedzie wszystko.......ja tak nie gram bo to dla mnie bez sensu...wolę grać w ''realu''

Hansen

A etaty etatami.....1 SS w Normandii miała....103x PzIV i 67x Panther czyli 170 wozów to jakieś 90% etatu. I już nigdy do końca wojny nie osiągnęła nawet takiego stanu ,w Ardenach 34xPzIV i 38xPanther i to był jedyny batalion tej dywizji i tak już zostało do końca wojny a przecież to była jednostka elitarna,po prostu przemysł już nie dawał rady (nie wspominam o bat.Kingtigerów bo ten był przydzielony z korpusu)....a na Węgrzech nie dostawali już uzupełnień (tylko to co naprawili sami) ....a teraz sprawdź etaty 6 Armii Pancernej Gwardii z tego okresu....w czołgach wyjdzie wtedy 2 do 4 dla sowietów.

Dlatego nie ma co się trzymać sztywnych przeliczników.Wiadomo że przeciwnicy Niemców mieli wszystkiego więcej.

A teraz jeżeli ikona to bat. to jak Twoim zdaniem będzie wyglądał pułk.gren panc.ss ...zakładam że 3 ikony gren.panc. a co kompaniami: Sig, pionier i plot??? a w niektórych dywizjach były jeszcze rozpoznawcze.

Hansen

Cytat: Zsamot w Październik 11, 2010, 07:45:06 PM
A ja bym ten wpis przeniósł do Gustlik centrum=>wątek o kampaniach, ew. zbliżony tutaj.
Co do słów Hansen'a: zamysł ciekawy, tylko że kto będzie się męczył jakimiś ograniczeniami, skoro przy najbliższej okazji wymieni wszystko, bądź ulepszy??? Niemniej pewnym rozwiązaniem byłoby zablokowanie dużych zakupów=> w ramach danej kampanii oczywiście.

Dlatego uważam że taka kampanie powinna być zrobiona tylko dla zaawansowanych i znających historię a nie dla Tych którzy są sobie po prostu pograć....taki gość zawsze zamiast PzIV kupi Tigera II a zamiast hb105 (standardowej w armii niemieckiej) kupi 10xhb 150....i gdzie tu wtedy logika........ja się chętnie pomęczę ;)

Gustlik

#41
CytatMoim zdaniem szkoda tyle pisać...po prostu zrób jakiś scenariusz pod te etaty i zobaczymy jaka będzie grywalność.

No teraz, to się załamałem.....

Jeśli nie zauważyłeś, to zrobiłem przynajmniej trzy "etatowe" kampanie, o których już tu pisałem.... To jest jakieś 60 scenariuszy.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Hansen

Cytat: Gustlik w Październik 12, 2010, 04:39:51 PM
CytatMoim zdaniem szkoda tyle pisać...po prostu zrób jakiś scenariusz pod te etaty i zobaczymy jaka będzie grywalność.

No teraz, to się załamałem.....

Jeśli nie zauważyłeś, to zrobiłem przynajmniej trzy "etatowe" kampanie, o których już tu pisałem.... To jest jakieś 60 scenariuszy.



Zauważyłem.....ale zrób długą niemiecką ;)

Zsamot

A dlaczego "zrób" i dlaczego niemiecką?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Hansen

Dobra zakończmy ten temat...Gustlik ma po prostu swoją wizję.   

Może kiedyś w przyszłości ogarnę LG Suita to coś pokombinuję.