Test - W00 Wielka Rzecz...pospolita

Zaczęty przez Zsamot, Lipiec 08, 2010, 12:39:34 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Jest to trudna kampania, bo po przełamaniu i zdobywaniu terenu, często nadciągają posiłki. a siły pancerne (rosyjskie i amerykanskie0 często są bardzo mobilne, w dodatku często z liderem, więc nie ma pewności, że można odpuścić sobie asekurację. ale nawet 6 dział, 2 pepance nie dają gwarancji- ZATRZYMANIA ataku IS-a. I wcale ich nie ma mniej- za to jest sporo T-54. Czasem bym dodał parę samobieżnych pepanców, chociaż prawdą jest, że były one wycofywane z zakończeniem wojny.
Wiesz- jak docieram pod ostatnie VH-y, czołgi często maja 4/10, działa amunicji 2/6 wiec wtedy każdy wróg jest mocno zagrażający. ;)
Japończykom dodałbym trochę flaków, do tego brakuje w polskim efilu rozwinięcia w klasie flac, w pewnym momencie pozostaje tylko ckm. W ogóle ich efil jest mocno niedokończony jeżeli chodzi o sprzęt hipotetyczny. W ostatnim numerze bodajże Techniki wojskowej czy Poligonu jest opis projektów lotniczych. Warte to uznania w sprzęcie japońskim dla efilu.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Greg

Cytat: zsamot w Wrzesień 17, 2010, 02:22:41 PM
W ogóle efil jest mocno niedokończony jeżeli chodzi o sprzęt hipotetyczny.
Mam podobne odczucia. Cały czas mam opory do tej kampanii ze względu na brak sprzętu.
W sprzęcie polskim jakiś ckm bardziej mobilny "samobieżny" nowe lotnictwo, czołgi itp itd.
Dlatego tutaj delikatna sugestia do Gustlika (jak znajdzie chwilę czasu :)), żeby dodał chociaż po kilka nowych jednostek Polakom i Japońcom wtedy będzie bardziej grywalnie.

Gustlik

Cytatżeby dodał chociaż po kilka nowych jednostek Polakom i Japońcom wtedy będzie bardziej grywalnie.

Z Polakami - nie ma problemu, to i tak jest sprzęt fikcyjny, ale Japonia, to już jednak kraj realny i raczej nie wyobrażam sobie żeby potem w jakiejś historycznej kampanii takie prototypy się pojawiały... Po prostu twórca kampanii wybrał Polakom najbardziej egzotycznego sojusznika z mozliwych....

PS - w tej chwili koncentruję się na sprzęcie z I Wojny, myślę, że w nastepnym wydaniu efila będzie juz to widać, może nawet jakiś scenariusz uda sie na próbę zrobić, bo całej kampanii to chyba jednak jeszcze nie....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#93
Kowdar- sprawdź proszę te lotniska, bo te w scenie Moskwa (5,0) też chyba uzupełnia tylko nad... Lotnisko w centrum (24,14) też nie uzupełnia...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Sprawdź czy flaga leży na heksie "Airfield" czy przypadkiem nie obok, na heksie, który wydaje się leżeć na lotnisku, ale tak naprawdę już jest "clear" albo jakiś inny.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

Sprawdziłem lotniska w scenie "Moskwa" i jest tak:

1. Lotnisko wg mapy na heksach 23,13 i 24,14 ma faktycznie źle umieszczoną flagę - do poprawienia w następnej edycji.

2. Pozostałe lotniska są OK. Sprawdziłem także uzupełnianie na heksach sąsiadujących z lotniskami (wszystkimi) i nie zdarzyło mi się aby lotnictwo się nie uzupełniło.

Jeżeli faktycznie tak jest jak piszesz, a więc na heksach obok lotniska (oprócz tego feralnego z pkt.1) samoloty nie uzupełniają się, to niestety nie wiem na czym może polegać błąd. Jedyne co mi się sugeruje, to jakiś związek z pogodą ?
W każdym razie, moje szybkie testy, tego nie potwierdziły.

Jak masz jakieś dodatkowe dane, np. na którym konkretnie heksie i przy jakiej pogodzie lotnictwo Ci się nie uzupełniło,
to je podaj - sprawdzę ten konkretny przypadek.

PS.
Jest jeszcze jeden "bug" na mapie, na który trzeba zwrócić uwagę (w kontekście lotnisk) - lotnisko wyglądające na mapie jak zlokalizowane na heksach 12,19 i 13,19 w rzeczywistości jest lotniskiem na heksach: 12,19 i 13, 18.

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Zsamot

Wschód na kolanach- ruszam na zachód. ;) Dokupuję plotkę- 4 zasięg i podwyższam stany...
1. proszę twórców/ modyfikatorów efila o niezamykania dostępności sprzętu w hipotetycznych kampaniach, bo obecnie nie mam nic niemal do kupienia...
2. skoro Rosja pokonana, to może ich sprzęt byłby dostępny???
Oto me siły... Stawiam na działa i czołgi... Lotnictwo owszem, ale elitarne, nieliczne. W obliczu walk na zachodzie i tak nie liczę na nic innego, jak tylko odpieranie szturmów...

OpenGen 0.59.v * (31 Jul 2010) *  Efile folder:D:\Nowy OG\
Campaign: Wielka Rzecz ... pospolita v.1.00,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   WR #00 Grodno , #0 , Brilliant Victory
2   WR #01 Metz , #1 , Brilliant Victory
3   WR #02 Ulan Ude , #2 , Brilliant Victory
4   WR #03 Władywostok , #3 , Brilliant Victory
5   WR #04 Mińsk , #4 , Brilliant Victory
6   WR #05 Syberia , #5 , Brilliant Victory
7   WR #06 Ryga , #6 , Brilliant Victory
8   WR #07 Ałma Ata , #7 , Brilliant Victory
9   WR #08 Don , #8 , Brilliant Victory
10   WR #09 Ural , #9 , Brilliant Victory
11   WR #10 Stalingrad , #10 , Brilliant Victory
12   WR #11 Klin 48 , #11 , Brilliant Victory
13   WR #12 Moskwa , #12 , Brilliant Victory

Current scenario: WR #13 Ardeny , VH prestige is 800 ,  All hex prestige is: 1240
Total army value: 13570 , Current prestige is 10
Prestige available on map yet is 1240 pp ( 800 pp in VH to capture)
if BV: +1100, WR #14 Paryż , cap 15000, 15 turn prestige: 300
if V : +700, WR #14 Paryż , cap 15000, 18 turn prestige: 360
if TV: +500, WR #14 Paryż , cap 15000, 21 turn prestige: 420
if Ls: +500, WR #33b Normandia , cap 24000, 21 turn prestige: 420

Infantry
*  Piechota Zmech. , PZInz 450 Szakal [W] ,Piech2 + Szakal , 4 bars , 404 exp , Polska , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:006)
*  Batalion Szturmowy , US-6 , , 1 bars , 184 exp , Polska , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:007)
*  Piechota Zmech. , PZInz 450 Szakal [W] ,Piech1 + Szakal , 3 bars , 326 exp , Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:012)
*  Komandosi , Jeep ,Komandosi most , 5 bars , 610 exp , Polska , 10/10 , Infiltration Tactics , 7 kill , 0 pp (U:013)
*  Kawaleria Pancerna , PZInz 222 [W] , , 3 bars , 374 exp , Polska , 10/10 , 8 kill , 0 pp (U:015)
*  Saperzy , US-6 , , 2 bars , 289 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:016)
*  Sztab , PF 508/518 , , 2 bars , 217 exp , Polska , 7/3 , 0 kill , 0 pp (U:022)

Tank 
*  M45TP Anders ,1 infl , 5 bars , 1226 exp , Polska , 14/10 , Influence , 104 kill , 0 pp (U:001)
*  M45TP Anders ,2 infl. , 5 bars , 1849 exp , Polska , 10/10 , Influence , 167 kill , 0 pp (U:002)
*  M45TP Anders ,3det.def. , 5 bars , 1178 exp , Polska , 13/10 , Determined Defense , 97 kill , 0 pp (U:003)
*  M45TP Anders ,4 , 5 bars , 1323 exp , Polska , 12/10 , 123 kill , 0 pp (U:004)
*  M45TP Anders ,5 infl. , 5 bars , 1095 exp , Polska , 15/10 , Influence , 78 kill , 0 pp (U:019)

Recon
*  Wz-45 Ogar ,r2 , 5 bars , 630 exp , Polska , 10/10 , 16 kill , 0 pp (U:005)
*  Wz-45 Ogar ,r1 bridging , 5 bars , 863 exp , Polska , 10/10 , Bridging , 14 kill , 0 pp (U:010)
Wz 45 Ogar 2 , , 1 bars , 125 exp , Polska , 10/10 , 4 kill , 444 pp (U:038)
Wz 45 Ogar 2 , , 0 bars , 13 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 444 pp (U:042)

Anti-Tank
*  205/wz45 ,AT1 , 3 bars , 396 exp , Polska , 10/10 , 8 kill , 0 pp (U:017)
*  205/wz45 ,AT2 , 2 bars , 277 exp , Polska , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:032)

FlaK
*  CKM wz.39 , Jeep ,1ckm , 2 bars , 297 exp , Polska , 12/10 , 2 kill , 0 pp (U:023)

Artillery
*  M50 kal 155 ,4art. , 5 bars , 680 exp , Polska , 15/10 , 6 kill , 0 pp (U:008)
*  wz43 155mm , PZInz 223 ,3art. shock t , 5 bars , 1023 exp , Polska , 15/10 , Shock Tactics , 7 kill , 0 pp (U:009)
*  M45P kal180 ,6art. agg.man , 4 bars , 479 exp , Polska , 14/10 , Aggressive Maneuver , 7 kill , 0 pp (U:020)
*  M45P kal180 ,1art.skilled rec. , 5 bars , 667 exp , Polska , 15/10 , Skilled Reconnaissance , 12 kill , 0 pp (U:021)
wz43 155mm , PZInz 342 ,2art. , 4 bars , 435 exp , Polska , 14/10 , 8 kill , 672 pp (U:024)
wz43 155mm , PZInz 342 ,6art shock t , 5 bars , 637 exp , Polska , 15/10 , Shock Tactics , 9 kill , 720 pp (U:026)
M50 kal 155 ,5art resilence 5zas , 5 bars , 578 exp , Polska , 15/10 , Resilience , 2 kill , 720 pp (U:027)
*  M50 kal 155 ,7art. 5zas , 2 bars , 205 exp , Polska , 12/10 , 1 kill , 0 pp (U:035)
*  M50 kal 155 ,8art 5 zas 2 , 2 bars , 257 exp , Polska , 12/10 , 1 kill , 0 pp (U:037)
M50 kal 155 ,9art 5 zas , 1 bars , 187 exp , Polska , 11/10 , 0 kill , 528 pp (U:040)
M50 kal 155 , , 0 bars , 0 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 480 pp (U:043)
M45P kal180 ,11 art zas.8 , 0 bars , 36 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 456 pp (U:044)
M50 kal 155 ,10art zas5 , 0 bars , 59 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 480 pp (U:045)

Air Defense
*  wz 36/40 , PZInz 343 ,3ad , 5 bars , 567 exp , Polska , 15/10 , 1 kill , 0 pp (U:014)
*  wz37/75/342 ,2ad , 4 bars , 438 exp , Polska , 14/10 , 6 kill , 0 pp (U:018)
wz37/75/342 ,1ad , 4 bars , 425 exp , Polska , 14/10 , 2 kill , 470 pp (U:025)
*  wz 46/90  , PZInz 223 ,AD 4zas. , 2 bars , 257 exp , Polska , 12/10 , 2 kill , 0 pp (U:028)
232/wz41/40 ,5ad , 1 bars , 148 exp , Polska , 11/10 , 2 kill , 264 pp (U:030)
wz 46/90  , PZInz 223 ,AD 4zas.2 , 0 bars , 0 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 780 pp (U:161)

Fighter
*  PZL 101 Iskra S ,1 , 5 bars , 738 exp , Polska , 15/10 , 23 kill , 0 pp (U:011)
PZL 101 Iskra S ,2 , 3 bars , 353 exp , Polska , 10/10 , 15 kill , 828 pp (U:033)
PZL 102 Grom , , 0 bars , 45 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 840 pp (U:041)

Tactical Bomber
PZL-45b Jaguar ,2szt fire disc. , 5 bars , 853 exp , Polska , 15/10 , Fire Discipline , 3 kill , 1116 pp (U:029)
PZL-45b Jaguar ,1szt , 5 bars , 631 exp , Polska , 14/10 , 3 kill , 1041 pp (U:031)
PZL-48 Puma ,1bomb infl , 5 bars , 580 exp , Polska , 13/10 , Influence , 6 kill , 982 pp (U:034)
PZL-46 Puchacz ,Rozpoznanie , 1 bars , 141 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 708 pp (U:036)

Level Bomber
PZL-44c Mamut ,1strategiczny , 1 bars , 190 exp , Polska , 11/10 , 0 kill , 1597 pp (U:039)

Killed: AD 94 ,  AT 109 ,  ATY 194 ,  INF 312 ,  REC 37 ,  TK 135 ,  FTR 54 ,  TB 13 ,  Total: 948
Lost  : AD  3 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  8 ,  REC  7 ,  TK 10 ,  FTR  4 ,  TB  2 ,  Total:  34

BV 13
V   0
TV  0
L   0
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

A propos tych lotnisk - skoro jedno z nich ma źle położona flagą, to nie będzie uzupełniać, drugie - jak pisał Kowdar nieco inczej wygląda na mapie, niż funkcjonuje na heksach. Tak że Zsamot - spokojnie, nie stawiaj samolotów "na oko", tylko najpierw sprawdx myszką gdzie faktycznie są heksy lotniska (a nie - gdzie wygląda że są), a dopiero potem wysyłaj tam samoloty.

Jest jeszcze jeden lotniskowy problem na tej mapie - lotnisko 5,0 jest wyznaczone za blisko końca mapy. Pamiętam ten problem ze Znaku Orła z mapy Predappio - bodajże. Robiąc tę mapę też wyznaczyłem lotnisko na samym skraju i też był problem. Oczywiscie na mapę już nic nie poradzimy, ale można spróbowac obejść to tak, że flagę lotniska wyznaczyć na innym z jego heksów - nie na skrajnym. Ten rząd heksów dla gry już nie istnieje - a przez to może nie istnieć całe lotnisko, lub jego część.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Zawsze sprawdzam myszką- bez dwuznaczności ;) - lotniska nie uzupełniały.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

"Ardeny" za mną, brylant, choć za drugim podejściem, bo schrzaniłem coś- nie cierpię jak się śpieszę, lepiej grę przełożyć... A zatem: początkowo dopuściłem lotnictwo wroga- ostro zaatakowałem plotkami (mam dwie z zasięgiem na 4 i powiem, że i trzecia by się przydała...). Potem natarłem na północ, by odbić na centrum. Południe potraktowałem ulgowo, trafnie, bo tam jest o wiele lżej. Co brakuje? Trochę lotnictwa bombowego u przeciwnika. Przede mną Paryż.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Zacząłem testować. Skończyłem po pierwszej turze. Włączona jest opcja "Friend Units DO NOT block LOF". Nie umiem tak grać. Czy właśnie taki jest zamysł autora?

Pozdrawiam, Czata

kowdar

Przeczytałem to i zdębiałem  ???

Oczywiście że moją intencją nie jest umożliwienie strzelania przez inne jednostki !
Sprawdziłem co się stało. Otóż OpenGen się zmienił w tym zakresie.
Zobaczcie wątek "ustawienia OpenGen" i pierwszy screen.
Tam ta opcja jest inna. W Suite jest także tak jak na tym screenie.

Wszystkie skonwertowane kampanie w takim wypadku są tak poustawiane.
Oczywiście jest to do poprawy. Postaram się to zmienić jak najszybciej we wszystkich kampaniach.
Na szybko proponuję korzystać z "Registry setting"  u ustawić sobie zgodnie z moim zamierzeniem,
czyli:

NIE - True range 0
NIE - True spotting 0
TAK - Mountain Cities & Forest blocked direct LOF (line of fire) even if range >2
TAK - Units blocks LOF
NIE - Extended LOS (line of spotting) rules
NIE - Air units extended ZOC
TAK - Air unit can be fired when entering AD range
TAK - BB CV BC can fire as flaks
TAK - Roads extended
TAK - Allow barrage fire
TAK - Reinforces arrive when player is active
NIE - Allow bridges over impoassable rivers

TAK - Allow to BLOW
TAK - Allow to REPAIR
TAK - Allow to BUILD

a sporny wpis - obecnie  "Friend Units DO NOT block LOF"
zamiast "Units blocks LOF"
ustawiać na NIE, NIE i jeszcze raz NIE (a więc bez "ptaszka").

Niestety, ale są to "koszty" uczestniczenia w przedsięwzięciu, które się cały czas zmienia.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

Cytat"Friend Units DO NOT block LOF"

Jesteś pewien, że "DO NOT" ?
U mnie jest "ALSO" - czyli "również blokują", czyli tak jak było...

Z tym, że ja mam nieoficjalną, nowszą, testową wersję, a więc w tym kierunku pójdą zmiany. Spokojnie - ostatecznie przez chwilę możesz sam NIE STRZELAĆ przez swoich. :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#103
Ja nie mogę strzelać, a to wiem choćby, że ppanc nie wspierał w obronie...
ps. CrissRS- po pierwsze witaj na forum. ;) Po drugie ta masa sprzetu bez doświadczenia to sprzęt nowokupiony? Nie używasz dział z supportem? Obrony plot i AT też nie?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatOczywiście że moją intencją nie jest umożliwienie strzelania przez inne jednostki !
Sprawdziłem co się stało. Otóż OpenGen się zmienił w tym zakresie.
Zobaczcie wątek "ustawienia OpenGen" i pierwszy screen.
Tam ta opcja jest inna. W Suite jest także tak jak na tym screenie.

Wszystkie skonwertowane kampanie w takim wypadku są tak poustawiane.
Oczywiście jest to do poprawy. Postaram się to zmienić jak najszybciej we wszystkich kampaniach.
Na szybko proponuję korzystać z "Registry setting"  u ustawić sobie zgodnie z moim zamierzeniem,
czyli:

Pisałem do Luisa - to faktycznie był błąd jednego wydania, więc chyba nie ma sensu zmieniać ustawienia w kampaniach, bo potem będziesz musiał zmieniać z powrotem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/