Aktualna wersja gry

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 16, 2010, 10:35:55 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

Ja mam jego efila.

A co do instalki ...

Nie wiem, czy to dobre miejsce, ale proponuję reformę katalogów efilowych w instalce. Nie przekonuje mnie obecność kampanii niedokończonych oraz wersji roboczych. Dlatego postuluję likwidację katalogów Gustlika i Santiago, zawierających takie właśnie kampanie.

W katalogu Wx pozostawiłbym jedynie te kampanie, które w istotny sposób różnią się od oryginalnych (np. W01 czy W35 - są świetne). Natomiast usunąłbym te, których konwersja polega jedynie na prostej podmianie plików efilowych, nawet wersji 2.0. Uważam, że powinniśmy promować kampanie wykorzystujące nowe możliwości gry i efila.

W zamian za te kampanie, proponuję stworzenie katalogów efilowych, z oryginalnymi starymi efilami, w których te kampanie byłyby zawarte. Te katalogi nie byłyby w instalce, a mogły by być dostępne na stronie Kowdara do ściągnięcia.

Natomiast do instalki dołożyłbym katalogi z kampaniami na efile Adlera, Composite, Kaisera i LG, przegotowane dla OG.

Oczywiście, w miarę możliwości, jak najwięcej plików tekstowych powinno być przetłumaczonych.

Zsamot

CytatNatomiast usunąłbym te, których konwersja polega jedynie na prostej podmianie plików efilowych, nawet wersji 2.0. Uważam, że powinniśmy promować kampanie wykorzystujące nowe możliwości gry i efila.
A dlaczego? Co to Tobie przeszkadza??? Ja jestem na nie.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Cytat: kowdar
Moim celem poprzez skonwertowanie tych kampanii, jest ich spopularyzowanie wraz z grą Open General (...), a także spopularyzowanie kampanii autorów z "całego świata".

Absolutnie mi one nie przeszkadzają. Uważam jedynie, że istnieje obecnie łatwiejszy sposób na spopularyzowanie tych kampanii.

Zamiast zmian polegających jedynie na podmianie jednostek z jednego efila na jednostki z innego efila, lepiej byłoby udostępnić oryginalne kampanie, wraz z oryginalnymi efilami. W OG nie ma z tym żadnego problemu.

Aczkolwiek, mnie by bardzo pasowało przetłumaczenie plików tekstowych.

Zsamot

CytatZamiast zmian polegających jedynie na podmianie jednostek z jednego efila na jednostki z innego efila, lepiej byłoby udostępnić oryginalne kampanie, wraz z oryginalnymi efilami. W OG nie ma z tym żadnego problemu.
Gdyż?
A może ja np. nie mam ambicji poznawania innego efila, a chcę pograć w coś ciekawego? To dlaczego nie mam skorzystać z pracy Kowdara- bynajmniej nie podmieniającego tylko jednostki...
Powiedz wprost o co Tobie chodzi? Jeżeli jest link na stronach z odnośnikiem do OG Kowdara, jego instalki i my też je wrzucamy, gdzie tylko można, to jaki masz zamysł popularyzowania i dla kogo?
A na pewno masz, skoro piszesz:
CytatUważam jedynie, że istnieje obecnie łatwiejszy sposób na spopularyzowanie tych kampanii.
Pliki tekstowe możesz wszak sam tłumaczyć, na pewno Gustlik, Kowdar chętnie uwzględnią każdą pomoc. ;) Ew. podczepisz pod Swymi postami dot. danej kampanii...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Nigdzie nie napisałem, że chcę usuwać wszystkie kampanie z tego katalogu. Wręcz przeciwnie, niektóre konwersje są bardzo udane. Kilka tytułów nawet wymieniłem.

Ja tylko nie do końca rozumiem cel robienia konwersji polegającej jedynie na prostej wymianie jednostek, bez wykorzystania nowych możliwości gry i efila, na który robi się konwersje. A efil Gustlika posiada już przeszło 4000 jednostek.

Tym bardziej, że gra daje możliwość łatwiejszej metody pozostawienia starych kampanii w naszej pamięci. We wcześniejszym poście pisałem, jaki jest mój pomysł.

Cytat: Zsamot w Kwiecień 07, 2012, 10:14:33 AM
A może ja np. nie mam ambicji poznawania innego efila, a chcę pograć w coś ciekawego?
A ja akurat lubię poznawać nowe efile. Próbowałeś grać kampanie na efile np. 1848 albo Napoleon? Całkiem fajna zabawa.

I nie tylko nowe efile lubię poznawać. Nie wiem, czy nie wolałbym zagrać tych starych kampanii na ich oryginalnych efilach.
Oczywiście, to stwierdzenie nie dotyczy tych konwersji, które w istotny sposób zmieniają struktury starych kampanii.

Cytat: Zsamot w Kwiecień 07, 2012, 10:14:33 AM
Pliki tekstowe możesz wszak sam tłumaczyć
Mam nadzieję, że nie napisałeś tego złośliwie. Kilkakrotnie pisałem na forum, że jestem jednojęzyczny ...

Zsamot

Odnośnie tłumaczenia- wybacz, nie pamiętałem, pomyliłem Cię z kimś innym...

Co wykorzystania efile Gustlik,a ,no to by trzeba daną kampanię wziąć w dział testy i podać, co i jak byś zmienił. Pytanie, czy Kowdar i Gustlik mają czas, by takie rzeczy potem poprawiać?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Muszę przyznać, że nie rozumiem powyższego zdania. Mógłbyś jakoś innymi słowami?

Podsumowując. Zaproponowałem dwa pomysły dotyczące instalki:
1. Usunięcie kampanii roboczych i niedokończonych. W zamian za to, wstawienie kampanii przygotowanych specjalnie do OG. Także tych zrobionych na innych efilach, niż Gustlika.
2. Rezygnacja z konwersji polegających jedynie na wymianie jednostek. W zamian za to, stworzenie katalogów z oryginalnymi kampaniami na starych efilach i umieszczenie ich na stronie do pobrania. Docelowo, stworzenie takich katalogów ze wszystkimi możliwymi efilami.

Zsamot

Ale co Tobie przeszkadza przypadek z pkt 2???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Bo uważam, że samo konwertowanie już nie wystarcza. Teraz wymagana jest openizacja (Openized), czyli przystosowanie kampanii do możliwości OG.

A niektórych konwersji (także tych wersji 2.0) nie da się określić mianem openizacji: nie wykorzystują nowych możliwości gry (nie ma nowych warunków zwycięstwa, nie ma frontów, nie ma pól minowych, zniszczeń, itp.); nie wykorzystują możliwości efila (konwersje są robione tak, jakby były z efila 1000 na efil 1000); nie rozwiązują starych problemów, a tworzą nowe (co powoduje, że konieczne są kolejne poprawki).

Zsamot

Ale Konwerter- czyli Kowdar, sukcesywnie je poprawia, zatem co za problem? A zawsze możesz prędko rozegrać testowo i dać Jemu sugestie, ew. z Nim porozmawiać, czy już na etapie konwersji nie pomóc. ;) Wszystko jest do dogadania.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Cytat: Zsamot w Kwiecień 09, 2012, 08:51:15 PM
Ale Konwerter- czyli Kowdar, sukcesywnie je poprawia

To ja już wolę gorsze kampanie, niż ciągle poprawiane.

Zsamot

A ja wolę sukcesywnie poprawiane. I chętnie pomogę przy testach, o ile takowej pomocy będzie ktoś potrzebował. A już za nic nie mogę Twej argumentacji zrozumieć...
CytatTo ja już wolę gorsze kampanie, niż ciągle poprawiane.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Wyobraź sobie sytuację, że Twój znajomy reżyser zdecydował się puścić w telewizji serial w wersji roboczej, jeszsze przed ostatecznym montażem.
Po obejrzeniu wiekszości odcinków dowiadujesz się, że jest już wersja oficjalna. Oglądasz od początku, jesteś w połowie i okazuje się, że reżyser dokonał kolejnych zmian.

Czy, przy trzecim tak zrobionym serialu, przyznasz się publicznie, że znasz reżysera?

"Opiekuję" się trzeba graczami spoza forum. Sciągnąłem im instalkę, zainstalowałem, aktualizauję grę i efila, podrzucam kampanie. Wiedzą, że mam cos wspólnego z tworzeniem kampanii.
Mimo sugestii, żeby nie ruszali roboczych wersji kampanii, grają w nie. W końcu, są ogólno dostępne! Często zdarza się, że wchodzi oficjalna wersja 2.0 w momencie, kiedy akurat grają w roboczą.
Co wtedy? Podmienić pliki na nowe, czy zostawić stare? Co wtedy, gdy podmienię, a za chwilę pojawia się nowa wersja? Co wtedy, gdy nie podmienię, a kampania okazuje się za trudna i kolega zniechęca się do OG?
Czy Tobie przyjemnie byłoby usłyszeć pytanie: "To kiedy w końcu dasz mi dobrze zrobioną kampanię do grania?"

I wreszcie, co mam napisać w analogicznych sytuacjach na forum, na które loguje sie dziennie 100 osób?

Zsamot

Też się "opiekuję" paroma graczami, ale nie widzę w tym problemu, jest dział kampanii rankingowych, nie ma tam krytycznych błędów. Jeżeli zaś zdarzą się - nic w tym strasznego...- wtedy Kowdar/ Gustlik/ Mara czujnie reagują.
Swego czasu- w testach jeszcze na PG2 pogrywałem kilkanaście razy dana kampanię, nic mi się nie stało, że poszło ostatecznie nieco inaczej, zwłaszcza jak np. Gustlik wprowadzał innowacje w eflile- chociażby zabranie niektórym działom support.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

derwiszx

Pojawiła się nowa wersja gry:

Version 0.80.6 (20-Apr-2012)
Red binoculars show all hexes visible by spotted enemies
Units cannot build if 2 or more enemies in zoc, and cannot repair if 3 or more enemies in zoc
AirTransportable special is only needed to be set for transport (PG2UK210 requieres to be set for unit and transport)
Score average won't change for scenarios marked with no-score option (choice scenarios)
Units retreated from map was not included in AAR, now they are.
AAR will show now protopytes raised in scenarios played (for new scenarios played ...)
Prototypes in AAR are marked differently (+) than initial core units (*)
There were a really strange bug when trying to move a unit (using transport) when located in a narrow path plus being in contact with enemy forces
Flags didn't appear on the map unless country was assigned to some player.
Subs didn't ambush.
ships & ground units can use any deployment hex they can enter (ground units still will check if they can enter using available NTP
(or ATP if airborne).
To allow any movement method to be customizable roads won't work in Ports, to avoid the issue when using ports as pseudo-rails
If a minefield was beside an airfield hex and a plane is above the mine then it could not re-supply.
Now minefield only avoids re-supply if it is in the airfield (no adjacent hexes can re-supply either)
Units with bridge attribute or Bridge Leader will use cost 254 if not able to enter stream/river terrain.
If a unit can access a hex (movement cost for the hex 1-254) but it's transport cannot (cost for the hex 255),
player should choose either to abandon the transport and enter the hex or to cancel the movement.
Gratia gratiam parti