Aktualna wersja gry

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 16, 2010, 10:35:55 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

derwiszx

Oficjalnie pojawiła się nowa wersja, Jest kilka ciekawych zmian.

Version beta 0.90.3 ( 28-Sep-2012)
Changed behavior of AD, from now they won't make defender to retreat like in Pg2
Air units do not require direct LOF to fire, regardless class.
AI didn't check properly remaining fuel when scanning movements/attacks and a good target was withing minimal consumption range (short fly)
When using Air Missions, AI planes getting mission 0 never move. That happend when AI received air units as reinforces in 0.90.0
Units with DAM and "Exploit Success" specials, could not carry their transport if exploiting combat success after moving using the transport
Unit transported on trains was not handling properly movement on minefields occupied by friendly unit
AI units was skipping losing transport when moving to hexes where transport could not enter
Custom movement method can be customized by adding to Strings_Efile.txt a new [[movement2] section following the custom movement method.
A supply factor penalty can be defined for Custom terrain by adding a number following custom inititative cap (i.e: 4 to be same than sand)
Planes with recon movement could execute, attack mission (if not very far), and then can execute recon mission with rest of his range     (  pisałem o tej mozliwosci, szkoda, że juz jej nie będzie :( )
Building time was raised to 3 turns, but that was not intended, it is 2 again
Units embarking on helo transport will lose organic transport it that is not able to use helo-transport
As with rest of embarking, organic transport's weight are not checked against non-organic transport's weight
MSU units killed by minefields was not recorded
Gratia gratiam parti

Gustlik

Jest również nowa wersja Suite....5.0.5

Jedną z najważniejszych zmian jest możliwość ustanawiania lotnisk na mapach, na których ich nie ma.

Do tej pory było tylko jedno wyjście - zbudować lotnisko przy pomocy saperów, ale
- zajmowało to 2 kolejki
- komputer nie potrafił tego zrobić dla siebie

Teraz można to zrobić budując scenariusz i lotnisko będzie do dyspozycji od początku gry.
Wystarczy na heksie "clear/sand" położyć flagę i zaznaczyć okienko Dirt (airfield/port)
Po rozpoczęciu scenariusza pojawi się tam piękne lotnisko - jest tylko jedna sprawa:

Taki heks sam wcześniej nie może być lotniskiem. Jeśli klikniemy funkcję "Dirt" na istniejącym lotnisku, zmieni się ono w lotnisko prowizoryczne ("Dirt") i nie będzie obsługiwało wszystkich typów samolotów

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

Ściągnąłem ze strony Louisa instalkę - fajna, ale czemu tam nie ma naszych (Gustlik e-file) kampanii? To chyba najlepszy sposób na reklamę naszego forum i naszych kampanii.

Gustlik

Bo ciągle nie są przetłumaczone na angielski...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Własnie pojawiła sie nowa wersja silnika gry.

Version beta 0.90.5 ( 4-Oct-2012)
When upgrading, units country was changed to be same than new equipment country
PBEM games was not saving at the end of turn.
AI was crashing when checking some embarked units.
Ground won't change to mud when snowing it will become frozen without being muddy before.

.............................
Version beta 0.90.4 ( 30-Sep-2012)
Bridge units was not working properly
Gratia gratiam parti

Gustlik

Uwaga!
Wersja ma błąd - nie pozwala załadować jednostek na samoloty ani helikoptery!
Nie sprawdzałem czy wszystkich ale Gromu na pewno nie.

Jedyna, która dobrze pracuje - to wersja z 30 września.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Cytat: Gustlik w Październik 06, 2012, 01:18:07 AM
Uwaga!
Wersja ma błąd - nie pozwala załadować jednostek na samoloty ani helikoptery!
Nie sprawdzałem czy wszystkich ale Gromu na pewno nie.

Jedyna, która dobrze pracuje - to wersja z 30 września.


Nie potwierdzam.
Przed chwilą bez problemu załadowałem na samoloty Grom wraz z transportem i  jednostkę PKW wraz z transportem.
To samo jeżeli chodzi o załadowanie Gromu na helikopter. Załadunek działa zarówno na lotnisku jak i w terenie.

OpenGen 0.90.5 * (4 Oct 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\ognfgusefile\  * Efile version:GusOpen Ver:3.2
Campaign: G28 Siły Zbrojne III RP,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%
Gratia gratiam parti

Gustlik

A mara i ja mamy z tym problem. Sprawdzałem na TEJ SAMEJ jednostce, na TYM SAMYM savie - podmieniając kolejne wersje exe. Na wersjach z 2 i 4 października nie działało. Pojawiał się komunikat  "cannot embark this unit".

Na wersji z 30 września - wszystko działało poprawnie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Podeślij mi save'a. U mnie nie ma i nie było żadnego problemu. Przed chwilą zagrałem dwa scenariusze i wszystko jest OK.
Gratia gratiam parti

Gustlik

Dopiero wieczorem - bo w pracy siedzę
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

marekreaktywacja

Pobrałem OpenGen 0.90.4.4*. I teraz wrażenia. Pierwsze kurcze ile tu efili (11) będzie zabawa :clap.
Następne: jest efil Kaiser a w nim aż 3 polskie kompanie (no dobra 2 bo Legiony Polskie zawieszają mi całego kompa pomaga dopiero wyjęcie wtyczki z gniazdka) powstającej naszej armji :) Gra się miodnie jak będę miał chwilkę to rozpiszę PGW 1914-1920. W międzyczasie zajrzałem na efil Composite Equipment tam Blitzkrieg i tu fatalna niespodzianka Legion Condor zrobiony na stałe tzn. zakupy tylko myśliwców i bombowców przez Niemców, chcesz czołg kup sobie włoski, pół biedy gdyby reszta jednostek była zgodna z rzeczywistością ale jak tak to czemu twórca nie dał 88 w wersji FLAK? Przecież to tam zrobiono jej testy i się zachwycono. Jednym słowem odebrano miodność  :banghead jaką była swoboda grania albo zgodnie z etatami i zgodnością historyczną albo kompletnie fantastycznie. Teraz muszę grać zgodnie z wytycznymi autora kampanii.  Dalej wchodzę sobie na efil GCE muzyczka cudo.... i na tym się kończy brak map i wrzeszczy bydle, że ich nie ściągnie, moja wina? znowu czegoś nie wiem? ale powtarza się ten problem jeszcze w jednym efilu ale tam część kampani chodzi część nie (Pacific Equipment)...
A teraz pytanie dlaczego nie można wrzucić do instalki Luisa Twojego efila Gustlik bez tłumaczenia? Najwyżej kilku ludzi na świecie nauczy się polskiego :) A poważnie przetłumaczyć tylko nazwy kampani i to podać je w nawiasach pod polskim tekstem.

derwiszx

#281
Cytat: marekreaktywacja w Październik 06, 2012, 01:54:59 PM
Pobrałem OpenGen 0.90.4.4*.


Pobrałeś instalke Luisa. My pisząc o najnowszej wersji OG mamy na myśli nie instalkę tylko sam silnik gry.
Silnik gry to zaledwie kilkadziesiąt KB.

Wystarczy pobrać plik OpenGenADV.rar rozpakować go i wkleić do instalki Kowdara i już grasz na najnowszej wersji.
Liczba Efili nie ma co się ekscytować. Do instalki Kowdara możesz wkleić kazdy Efile z osobna i wszystkie naraz również.
Jeżeli mam kaprys zagrać jakąs kampanię na innym efilu to i tak raczej nie korzystam z materiału zawartego w instalce Luisa.
Na przykładzie efila Composite przekonałem się, ze nie zawsze sa tam najnowsze wersje efili, to samo dotyczy kampanii.

Owszem w celach poznawczych ta instalka jest dobra, ale jeżeli chce się zagrać w coś co sie nam spodobało to lepiej sciagnać najnowszą wersję efila i kampanii prosto ze strony jej Autora.

Osobiście zawsze staram się mieć najnowszą instalkę Kowdara. którą później aktualizuję samodzielnie, aż do chwili kiedy u Kowdara pojawi się następna jej wersja,  ale nawet grając kampanie Gustlika czy Grega, które są na tej instalce i tak zawsze dla pewności sciągam ich najnowsze wersje ze strony Grega lub Kowdara, gdyż Kowdar nie zawsze nadąża z uaktualnianiem instalki. Nie ma co się temu dziwić, bo gdyby chciał nadążać to musiałby co drugi dzień uaktualniać upload.


CytatA teraz pytanie dlaczego nie można wrzucić do instalki Luisa Twojego efila Gustlik bez tłumaczenia? Najwyżej kilku ludzi na świecie nauczy się polskiego

Nie nauczą się, bo efile Gustlika nie jest spolszczony. Mam nadzieję, ze kiedy nadejdzie na to czas Luis weźmie pod uwagę fakt, że  podczas wyboru opcji językowych wypadałoby zmieniać je nie tylko dla silnika gry, ale również dla efila.



Gratia gratiam parti

marekreaktywacja

Instalkę Kowdara też posiadam  ;)

Gustlik

OK - faktycznie - nie ma błędu.

Mara!  Puk, puk! Pewnie robiłeś to samo co ja. Chciałeś ładować jednostkę od razu prawym klikiem.
Teraz jest tak, że trzeba najpierw lewym, żeby ją podświetlić (wziąć w obwódkę) a potem prawym - i działa.

Jeden klik - a taki problem się zrobił. Siła przyzwyczajenia......
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Version beta 0.90.6 ( 13-Oct-2012)
Transport could be upgraded when set as standalone units
Minefields could remove full remaining strenght from a unit, although not really killing
Xlog was not working properly if end of scenario occurred while replaying
Pause/Resume options added to XLog replay (P to pause and Ctrl+P to resume)
Units arriving into a hex they cannot move into but having a transport that can enter the hex, will arrive mounted
Game was freezing/crashing if Alt+L was pressed while AI was running.
Expert Cammo. and Ext.Front leaders are now disbled for Pg2-Mode
Battlefield Intelligence leader is now disabled for units with "Partizan" special
Shock Tactics leader is disabled if unit does already lasting suppresion
Unitinfo.png can be expanded to show unit strength above 20
Marine special allow unit to move after disembarking, regardless the transport it used (air, naval, helo or train)
Gratia gratiam parti