Taktyka walki na dużych mapach

Zaczęty przez Rudel, Luty 09, 2016, 12:32:50 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Bardzo fajnie to wygląda - tylko jedną rzecz bym zmienił - prędkości w węzłach w przedziale 20-40 węzłów.

W tym przedziale zawierała się (i nadal zawiera) większość prędkości okrętów wojennych, a przy tym
algorytmie, te dwadzieścia węzłów, to tylko dwa poziomy albo 6, albo 7 heksów.

To strasznie spłaszcza charakterystykę ruchu - tu bym się jednak wyłamał i zrobił co pięć węzłów.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

W zasadzie tabelka z prędkościami podanymi w węzłach jest praktycznie u nas zastosowana w efilu.  Zaś prędkości samolotów wydają się interesujące. Na dużych mapach jest to istotne.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatW zasadzie tabelka z prędkościami podanymi w węzłach jest praktycznie u nas zastosowana w efilu

Nie, na pewno przeliczałem co 5 węzłów. 20-4, 25-5, 30-6, 35-7 - i.t.d.

Właśnie dlatego, że granica 30, a potem 35  węzłów wydaje mi się istotna. Nie bez
powodu cała literatura podaje 33 węzły Iowy jako element poważnej przewagi nad
Yamato (27).

Niszczyciele i krążowniki włoskie stawiane były jako przykład szybkich jednostek,
bo rozwijały 38-39 węzłów, podczas gdy przeciętny niszczyciel - ok 35.

 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Niestety oba rozwiązania nie są zbyt optymalne,
funkcja liniowa ze stałym krokiem daje ładnie zróżnicowane prędkości okrętów, ale powoduje że okręty o prędkości 20 węzłów i mniejszej są bardzo powolne (w porównaniu do równorzędnych jednostek lądowych);
natomiast funkcja wykładnicza dobrze skaluje się z jednostkami naziemnymi, ale zapewnia zbyt mało kroków (2 kroki w przedziale 20-35 węzłów)...;
Nie mam na razie pomysłu na pogodzenie tych dwóch kwestii.
W przypadku okrętów, zapewne najlepiej będzie pozostać przy obecnym rozwiązaniu...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons