Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 09, 2010, 09:57:55 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Większość umiejętności jednostek i przydzielanych im liderów jest identyczna jak w PG2, jest jednak kilka wyjątków oraz wiele dodatków - i tak:

Lider w klasie Flak - w PG2 był to "Tank Killer" (jak w klasie AT), w Open PG jest to "Multiple Fire Support" (jak FTR)
Lider "Forrest Camouflage" - w PG2 tylko ukrywał jednostkę w lesie, w OpenPG działa dodatkowo jak "Overwatch" w lesie.
Lider w klasie Level Bomber, póki co, ten sam co w Tactical Bomber - jest jeszcze przedmiotem dyskusji

Umiejętności nadawane w efilu
- Barrage Fire - Artyleria może strzelać do nieodkrytych heksów (acz wiele zniszczeń nie narobi). Oznaczenie "="

- Sapper - budowa i niszczenie pól minowych, mostów, lotnisk, portów. Oznaczenie: "B"+"z" ("B" wymagane do budowy mostów)

- Marine - może zaatakować po wylądowaniu (z morza)

- Mechanized - może zaatakować PO ruchu (dotyczy ART i AD) - w PG2 był to lider przydzielany losowo

- No Surrender - jednostka się nie poddaje, nawet jeśli wyniki walki na to powinny wskazywać

- Dismount after move - po ruchu, jednostka automatycznie "wysiada" z transportu - jest gotowa do działania w czasie tury AI, w przypadku AT może jeszcze strzelać po ruchu, co w zasadzie sprowadza ją do działa samobieżnego

- No Dirt Airfield - samolot nie może zaopatrywać się na prowizorycznych lotniskach. Dotąd było to automatycznie związane z klasą Level Bomber

- Torpedo - samolot może atakować jednostki lądowe i morskie z dystansu (ustawionego w efilu)

- Cut LOS - jednostka blokuje pole widzenia (jak przeszkody terenowe)

- Allow LOF - można strzelać zza takiej jednostki, ogniem "na wprost"

- No ZOC - jednostka nie posiada strefy kontroli wokół siebie

- Evade - jednostka może zwiać, unikając walki (jak okręty podwodne)

Wiele z tych umiejętności jest wciąż w fazie eksperymentu, ale myślę, że nic nie zostanie wycofane. Wiele nie ma także skrótów literowych, ale każdą (o ile jest zastosowana) można zobaczyć, najeżdżając kursorem na ikonę jednostki, po wywołaniu jej danych w oknie zakupu. Wówczas, na wyskakującym okienku, pokaże się szczegółowy opis.

A to jeszcze nie wszystko, co planowane jest w OpenPG, ale o tym sza...... :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat- Mechanized - może zaatakować PO ruchu (dotyczy ART i AD) - w PG2 był to lider przydzielany losowo
Losowo? Ja go miałem w PG2 tylko w AD. I to jako pierwszą podstawową.
CytatNo ZOC - jednostka nie posiada strefy kontroli wokół siebie
Wprowadzałeś u Siebie Gustlik coś takiego/ jednostkę z taka cechą? Chyba nie?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

mara


Gustlik

CytatLosowo? Ja go miałem w PG2 tylko w AD. I to jako pierwszą podstawową.

Sorki - masz racje.

CytatWprowadzałeś u Siebie Gustlik coś takiego/ jednostkę z taka cechą? Chyba nie?

Jeszcze nie, ale zakładam, że to będzie dotyczyć jednostek/batalionów partyzanckich, pomocniczych, paramilitarnych - i.t.p. Ogólnie mówiąc takich, które nie posiadały zbyt rozbudowanego zaplecza czy otoczenia rozpoznawczo-logistycznego.

Cytatdziała dodatkowo jak "Overwatch" w lesie.

Tzn, że jak jednostka stoi na terenie typu "Close Combat", to pierwsze: nie widać jej z odległości większej niż 1 heks, a po drugie, każdy, kto tylko wejdzie w jej zasięg jest natychmiast atakowany jakby na nią wpadł z zaskoczenia. Czyli tak samo jak na czołg z cechą "Overwatch"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

a co z lotnictwem, jeżeli samolot wroga znajdzie się na hexie na którym jest jednostka lub hexie obok, to rozumiem że widzi tą jednostkę

CrissRS

Samolot widzi każdą jednostkę w lesie na maks 2 heksy, oczywiście jeśli jest dobra pogoda.

mara


CrissRS

Na to wygląda, oczywiście swój test przeprowadziłem w lesie i przy dobrej pogodzie.

majerek

Która artyleria daje przy ostrzale tłumienie na całą kolejkę (to samo co lider Shock Tactics)?
Zauważyłem to przy moździerzu 310mm, i dziale 155mm wz 40. Czy to dotyczy artylerii która ma wyłączony ogień wspierający czy tej która posiada barrage fire?
Nie bo nie :)

Gustlik

CytatCzy to dotyczy artylerii która ma wyłączony ogień wspierający czy tej która posiada barrage fire?

To akurat nie ma nic do rzeczy, bo artyleria ma tłumienia zapisane w klasie. Chyba że w OG cos się zmieniło...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

majerek

Od kiedy? W PG2 tylko samoloty szturmowe miały long term suppression, artyleria nie miała tej umiejętności chyba że dostała takiego lidera.
Nie bo nie :)

majerek

#11
Znalazłem odpowiedź na JP`s

Bomb Size actually means several different things:
* Any unit (any class) with Bomb Size > 0 can inflict Lasting Suppression on the target. That is, any strength points suppressed during an attack will remain suppressed until the end of the turn. The actual Bomb Size value is not important. Note that currently, this effect is not displayed in the unit abilities. Also it does not depend on any scenario settings.

Czyli zapewne każda jednostka z opcją Barrage [=] ma long term sopperssion
Nie bo nie :)

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rozprza

Cytat: Gustlik w Luty 18, 2011, 01:13:17 PM
CytatLosowo? Ja go miałem w PG2 tylko w AD. I to jako pierwszą podstawową.

Sorki - masz racje.

CytatWprowadzałeś u Siebie Gustlik coś takiego/ jednostkę z taka cechą? Chyba nie?

Jeszcze nie, ale zakładam, że to będzie dotyczyć jednostek/batalionów partyzanckich, pomocniczych, paramilitarnych - i.t.p. Ogólnie mówiąc takich, które nie posiadały zbyt rozbudowanego zaplecza czy otoczenia rozpoznawczo-logistycznego.

Cytatdziała dodatkowo jak "Overwatch" w lesie.

Tzn, że jak jednostka stoi na terenie typu "Close Combat", to pierwsze: nie widać jej z odległości większej niż 1 heks, a po drugie, każdy, kto tylko wejdzie w jej zasięg jest natychmiast atakowany jakby na nią wpadł z zaskoczenia. Czyli tak samo jak na czołg z cechą "Overwatch"
Działa również w mieście, co troszkę gryzie się z nazwą "forest"  ;) Chociaż miasto to taka dżungla...
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

sachiel24

CytatZnalazłem odpowiedź na JP`s

Bomb Size actually means several different things:
* Any unit (any class) with Bomb Size > 0 can inflict Lasting Suppression on the target. That is, any strength points suppressed during an attack will remain suppressed until the end of the turn. The actual Bomb Size value is not important. Note that currently, this effect is not displayed in the unit abilities. Also it does not depend on any scenario settings.
Czy dobrze rozumiem, że według tego bomb size jest niestotny, o ile przekracza 0 ? \czyli czy to jest 1 czy 100, przytłumia tak samo??