Problemy z Open General - pytania i odpowiedzi.

Zaczęty przez Gustlik, Październik 14, 2010, 04:42:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: Reb84 w Maj 04, 2020, 08:23:18 PM
Jako nowy użytkownik oraz dwie lewe ręce informatyczne mam pytanie - czy w najnowszej wersji gry są kampanie z zakładki Kampanie V czy trzeba je ściągnąć i oddzielnie rozpakować?
Wersja instalacyjna zawiera wszystkie kampanie dostępne na stronie.

Niewielkie rozbieżności mogą powstawać w przypadku aktualizacji kampanii.  Wersje instalacyjne powstają co jakiś czas (obecna była aktualna na dzień 31.01.2020). Może się więc zdarzać że kampanie w poszczególnych zakładkach mogą być nowsze niż te w instalatorze.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

aw26

Witam.
Potrzebuje pomocy  z wgraniem 9 mapy w kampanii G45.  Mapka się nie wgrywa i  wyskakuje mi komunikat "Cannot create surface 5370x5500 for tiled map. Max texture size is 4096x4096"

Wersja instalacyjna
wersja 5.05

Instalator kompletu map do OG
wersja 5.06

Śmigam  jeszcze na systemie XP  ;) i zastanawiam się czy to nie jest przyczyną.




Waldzios

Cytat: aw26 w Maj 27, 2020, 08:28:34 PM
Potrzebuje pomocy  z wgraniem 9 mapy w kampanii G45.  Mapka się nie wgrywa i  wyskakuje mi komunikat "Cannot create surface 5370x5500 for tiled map. Max texture size is 4096x4096"
To niestety efekt niekompatybilności twojej karty graficznej i bibliotek graficznych aktualnego silnika gry (SDL2) .
W skrócie, karta graficzna odmawia wczytania do pamięci tekstur (map) większych od  4096x4096.

Mam ten sam problem.
Jedyne doraźne rozwiązanie (poza wymianą karty graficznej/komputera) to rozegranie scenariusza za pomocą starczej wersji silnika.
W katalogu gry powinien znajdować się plik OpenGenDD.exe, wykorzystujący starsze biblioteki graficzne (DDraw).

Niestety OpenGenDD nie posiada części nowych funkcjonalności OG (m.in. nowe dodatki) więc nie jest to idealne rozwiązanie.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Alberich

Mam dwa szybkie pytania:

1) mam "Way-points" zablokowane, w jaki sposób można odblokować?
2) w jaki sposób w naszym efilu można mieć niebieski zasięg, taki jak na obrazku poniżej?


kowdar

AD.1
Jak rozumiem, chodzi Ci o możliwość ręcznego ustalania ścieżki ruchu jednostki.
Aby to działało, to trzeba wyłączyć możliwość odtwarzania gry z xlogów.
(powinieneś dostać komunikat jak nie można z tego skorzystać ...)

Ustawienia Interfejsu i zaznaczyć: Wyłącz zapis logów ...


AD. 2
informacje są tutaj:
http://forum.opengeneral.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/3000/0/
wystarczy skopiować odpowiedni plik tam gdzie trzeba ...
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Alberich

#665
Cytat: KowdarJak rozumiem, chodzi Ci o możliwość ręcznego ustalania ścieżki ruchu jednostki.

Tak, dokładnie. Wyłączyłem zapis i wszystko teraz działa. Bardzo przydatna możliwość.

Cytat: WaldziosJeśli u Ciebie nie działa, upewnij się, czy w  EFILE_GUS_PeG masz aktualny plik hex_outlines.png.

Co do drugiego problemu. Mam plik hex_outlines.png w efilowym katalogu OPENGUI, ale pomimo tego nadal nie wyświetla się. Po kampanii G35 będę reinstalować całą grę i wtedy wrócę do tego problemu.

Waldzios

Cytat: Alberich w Lipiec 07, 2020, 09:58:43 PM
Co do drugiego problemu. Mam plik hex_outlines.png w efilowym katalogu OPENGUI, ale pomimo tego nadal nie wyświetla się. Po kampanii G35 będę reinstalować całą grę i wtedy wrócę do tego problemu.
Nie wystarczy plik hex_outlines, potrzebny jest odpowiedni plik hex_outlines, zawierający 6 dodatkowych rzędów.


Oryginał:                    Zmodyfikowany plik:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Alberich

Chyba źle się wyraziłem... Mam dokładnie ten plik, który zawiera owe 6 dodatkowych rzędów i pomimo tego nadal się nie wyświetla.

Alberich

Przeinstalowałem na nowo grę najnowszą instalką i znalazłem nieoczekiwane rozwiązanie tego problemu przez przypadek. Powodem niewyświetlania się ataku przeciwlotniczego (niebieskiego) był brak pliku hex_marks w folderze OPENGUI efila.

Zgłaszam też następny błąd. Mając oddział Delty z liderem Devastating Fire nie mogę wykorzystać podwójnego ataku w przypadku kiedy najpierw atakuję jednostkę wroga podczas transportu śmigłowcowego, a potem desantuję go.




Odkryłem też exploit pozwalający "wykrywać" obronę przeciwlotniczą. Działa na jednostki z ruchem fazowym. Wykorzystując Way-points wyznaczam sobie trasę jak na screenie, zaznaczona na czarno, która ma na oko kilkanaście hexów. To jest ciągle jeden ruch, a nie ruch w kilku fazach, zaznaczam. Poruszam się na drodze natrafiając na wyrzutnie SAM. Obrywam i wracam. Okazuje się, że gra traktuje jakbym ruszył się zaledwie o dwa hexy. Tak można powtarzać taki ruch kilka razy albo do utraty jednostki.





Waldzios

Cytat: Alberich w Sierpień 02, 2020, 05:25:27 PM
Zgłaszam też następny błąd. Mając oddział Delty z liderem Devastating Fire nie mogę wykorzystać podwójnego ataku w przypadku kiedy najpierw atakuję jednostkę wroga podczas transportu śmigłowcowego, a potem desantuję go.
To w zasadzie nie jest błąd. W założeniu większość cech specjalnych (i cech dowódców) nie działa (i przynajmniej w teorii nie powinno działać) dla transportów (szczególnie nieorganicznych).
W konkretnym przypadku leader 'Devastating Fire' nie działa dla HTP (transport strzela tylko raz), więc HTP strzelając zużywa możliwość strzału.

Cytat: Alberich w Sierpień 02, 2020, 05:25:27 PM
Odkryłem też exploit pozwalający "wykrywać" obronę przeciwlotniczą. Działa na jednostki z ruchem fazowym. Wykorzystując Way-points wyznaczam sobie trasę jak na screenie, zaznaczona na czarno, która ma na oko kilkanaście hexów. To jest ciągle jeden ruch, a nie ruch w kilku fazach, zaznaczam. Poruszam się na drodze natrafiając na wyrzutnie SAM. Obrywam i wracam. Okazuje się, że gra traktuje jakbym ruszył się zaledwie o dwa hexy. Tak można powtarzać taki ruch kilka razy albo do utraty jednostki.
Ciekawe.
Najwidoczniej przy wykorzystaniu Way-points w połączeniu z ruchem fazowym, pokonany dystans jest obliczany na podstawie odległości miedzy punktem startowym i końcowym, przebyta odległość nie jest uwzględniana.

Wykorzystanie tego mechanizmu do wykrywania pułapek to ciekawa koncepcja ;), i oczywiście exploit.

Zgłoszę ten problem.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Timajos

Ściągnąłem sobie dzisiaj od kowdara najnowszą wersję instalacyjną, odpaliłem pierwszą z brzegu kampanię, aby sobie przypomnieć, co i jak, bo ze sto lat nie grałem, i być może coś pomyliłem lub po prostu źle pamiętam, ale czy po zbliżeniu się do niewidocznej wcześniej jednostki i jej zauważeniu nie powinna ona zniknąć w następnej turze/turach, jeśli moja jednostka oddaliła się na odległość, z której nie ma prawa jej widzieć? 
Formować regimenty!

Waldzios

Cytat: Timajos w Październik 23, 2020, 03:31:02 PM
czy po zbliżeniu się do niewidocznej wcześniej jednostki i jej zauważeniu nie powinna ona zniknąć w następnej turze/turach, jeśli moja jednostka oddaliła się na odległość, z której nie ma prawa jej widzieć? 
Powinna.

Trudno mi napisać coś więcej, nie znając szczegółów opisywanej sytuacji.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Timajos

Podjeżdżam np. reconem (lub czymkolwiek innym) pod jednostkę, której wcześniej nie widziałem. OK, teraz ją widzę. W następnej turze odsuwam się na odległość np. 8 hexów i następnie do końca scenariusza widzę wrogą jednostkę na przyciemnionym polu - nie mogę do niej strzelać np. artylerią, która obejmuje ją swoim zasięgiem, po prostu ją widzę.

Ściągnąłem powtórnie instalkę - to samo. Zainstalowałem w innym folderze i pod inna nazwą - bez zmian.
Win 7, kampania WALKA I TAKTYKA v. 4.2e
Formować regimenty!

Jaro

Jednostki, które nie mają możliwości ruchu raz wykryte pozostają widoczne na zawsze. Widoczność jest częściowa - nie można sprawdzić jej właściwości, zasięgu ani do niej strzelać.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Timajos

O, wielkie dzięki, wydawało mi się, że było inaczej, ale, jak pisałem wcześniej, dawno nie grałem. Dzięki.
Formować regimenty!