Jak zrobić mapę do gry - poradnik.

Zaczęty przez Gustlik, Styczeń 10, 2011, 09:57:41 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

No tak .. ale to mają być górki - wzniesienia do 200m .
I chodzi mi raczej o samodzielne ich wykonanie ... może się czegoś nauczę.
Jeśli mapka powstaje w oparciu o mapę podkładową i rysuje się odwzorowując dokładnie rzeki , lasy itp. -> to górki muszą być w ściśle określonym miejscu i wklejane często nie pasują do reszty rysunku ... są z innej bajki.
Poproszę, może jednak ktoś pomoże ...
A wszystkich proszę o ocenę, jak na obecnym etapie rysunek wypada -> w założeniu ma to być mapka  2985x3000px

derwiszx

Ja tam nie widzę nic co by było "nie tak".   Jeżeli  to mial  być teren pagórkowaty to  moim zdaniem wygląda jak należy. W sumie dla gracza grafika mapy nie jest najważniejsza. Mówię to na podstawie własnych doświadczeń. Dla gracza najważniejsze są właściwości terenu. Włącza pokazywanie na mapie właściwości terenu i  gra prawie nie zwracając uwagi na graficzne podłoże mapy. Grafika ma  znaczenie estetyczne a w tym względzie niczego prezentowanej mapce raczej zarzucić nie mozna,
Gratia gratiam parti

sympatyk

Dziękuję za wypowiedzi.
Naprawdę nie patrzysz na grafikę?  ....  To daje do myślenia.

derwiszx

 :D
A  w związku z tym o czym pomyślałeś?

Patrzę na grafikę ale ileż można ją podziwiać? Gdy trzeba grać to ważny jest jedynie rodzaj terenu, a pod tym wzgledem grafika jest zbyt mało komunikatywna więc włączam mapkę "polityczną" z etykietami opisującymi teren.

Nie jestem turystą tylko żołdakiem, więc widoki krajoznawcze nie maja dla mnie żadnego znaczenia, ważna jest informacja która pozwoli ocalić własną skórę i rozprawić się z wrogiem ;).

P.S.
Oczywiście, granie na schludnych mapkach jest przyjemniejsze niż na zrobionych niechlujnie, ale i tak ma to drugorzędne znaczenie. Uwaga ta dotyczy wszystkich gier (nie tylko planszowych). Dla mnie zawsze najważniejszy był pomysł, resztę załatwiała wyobraźnia.  Grafika i fonia : wystarczy że są czytelne  i nie przeszkadzają w grze...
Gratia gratiam parti

sympatyk

Dzięki za szczerą wypowiedź.
I naprawdę masz opanowane to tak, że wiesz na jakim terenie powinna stanąć konkretna jednostka i dlaczego?
No tak, ja patrzę na mapę graficzną i jak tylko trudniej ...  to przegrywam. Chociaż tak naprawdę to już od dawna nie gram.
Grałem w PG2 ... z miernym skutkiem, a teraz gdy wszyscy chcą wyzwań nawet nie próbuję ....

Pewnie Gustlik za ten off topic ...   chociaż jak ktoś ostatnio napisze - to chyba święto jest.


Gustlik

Ja z kolei NIGDY nie włączam żadnych etykiet na mapie. Nawet heksy mam wyłączone. Tak jest fajniej, dlatego dla mnie wygląd mapy jest ważniejszy.

Cytata teraz gdy wszyscy chcą wyzwań nawet nie próbuję ....

Bez przesady - wszyscy piszą, że moje kampanie są łatwe.... ;D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Styczeń 13, 2013, 10:44:15 AM

Cytata teraz gdy wszyscy chcą wyzwań nawet nie próbuję ....

Bez przesady - wszyscy piszą, że moje kampanie są łatwe.... ;D

Owszem na początku ...
...nigdy nie wiem kiedy czołg szarżę wykona

sympatyk

A co do mapki - jak ją oceniasz ? - ale szczerze - będzie coś z tego

Gustlik

Myslę, że jest nieźle - zwłaszcza Gdańsk mi się podoba.

Jeśli jest jakiś problem, to taki, że diametralnie zmieniłeś schemat kolorostyczny map zimowych. Do tej pory wszystko było klonami "Lillehamer", albo "Suomussalmi". No ale w końcu Wiażma czy Kamieniec Podolski też mają nowatorską kolorystykę i sie przyjęły.

Tylko powtarzam - jak robisz mapy, to rób jak największe. Tzn, nie chodzi o większą skalę, tylko większy obszar. Mapy, to jest wciąż najsłabszy punkt gry. Kilka kampanii mam "utkniętych", własnie dlatego, że nie moge znaleźć map. Duża mapa, ma dwie podstawowe zalety:
- pozwala zastosować ją do większych bitew (więcej jednostek)
- pozwala użyć ją jako udawaną mapę innego, podobnego miejsca do którego nie ma mapy..

Dziś mapa może mieć 3000x3000 pixeli, t.j. - 70x60 heksów. Przy 1.5 km na heks, to masz prawie 100 na 100 kilometrów, a przy 2 km na heks - jeszcze więcej. Niejedną kampanię można by zmieścić na takiej mapie, albo dwóch.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

#99
Ta właśnie ma 2985x3000px. skala heks =1,5 km
Na dzisiaj tak wygląda http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/Wejherowo_5_4.jpg
Będą 3 lotniska

Gustlik

#100
No to jest Yabbdabbadoo! Nie zauważyłem, że ona taka duża....

A co do lotnisk, to:

- jedno w rejonie Gdynia - Reda (fakt)
- jedno w Pucku (fakt)
- jedno w Gdańsku (fakt)

i teraz jeszcze

- jedno w okolicach Elbląga dla działań w 1945-tym.
- jedno w prawym dolnym rogu - dla Ruskich w 1945-tym

Mogą być małe - jednoheksowe.

Pomyśl o zrobieniu letniej wersji, bo ta mapa jest o wiele lepsza od mojej
Wtedy, należałoby dodać lotniska:

- jedno przy zachodnim krańcu mapy, żeby słuzyło do symulacji września 1939 (inaczej Niemcy nie będą mieli skąd latać).
- jedno na południu, żeby służyło do symulacji polskich działań z "korytarza" - w kierunku Gdańska

Na takiej wielkiej mapie, logistyka lotnisk, to będzie wyzwanie. I tak trzeba będzie dobudować w trakcie, więc nie każ graczom od tego zaczynać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Madlock

Cytat: sympatyk w Styczeń 12, 2013, 10:16:14 PM
Dziękuję za wypowiedzi.
Naprawdę nie patrzysz na grafikę?  ....  To daje do myślenia.
Bo na niektórych mapach rodzaj terenu sobie, a grafika sobie. To samo z liniami dróg. Moim ideałem byłaby grafika z gotowych kafli jak w PG1.

derwiszx

Dokładnie tak jak mówi Madlock. Granie na czystej mapie (bez etykiet opisujacych teren) jest niekomfortowe i meczące. Poza tym sprzyja wykonywaniu pomyłkowych ruchów i spowalnia rozgrywkę.  Ja lubię grać świadomie a do tego potrzebna mi jest dokładna i wyrazista informacja. 
Gratia gratiam parti

majerek

Cytat: derwiszx w Styczeń 13, 2013, 10:47:41 PM
Granie na czystej mapie (bez etykiet opisujacych teren) jest niekomfortowe i meczące. Poza tym sprzyja wykonywaniu pomyłkowych ruchów i spowalnia rozgrywkę. 
A mnie męczy granie z włączonymi opisami terenu. Nie mniej opcja ta jest bardzo przydatna i  sprawdzam raz na jakiś czas jaki teren jest na mapie, szczególnie jeśli jest piach lub śnieg.

sympatyk, super mapa naprawdę fajnie wygląda.
Nie bo nie :)

Gustlik

Po prostu nie lubię robić z mapy "choinki". Całkowicie zabija klimat gry. Nawiasem mówiąc, kilkukrotnie rezygnowałem ze zrobienia takiej, czy innej bitwy w kamapnii tylko dlatego, że nie byłem w stanie znaleźć przyzwoicie wyglądającej mapy do niej. A teren zawsze sobie mogę sprawdzić wyświetlając go u góry.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/