Open General dla początkujących

Zaczęty przez kowdar, Luty 13, 2011, 06:00:23 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatJak sprawdzić okopanie danej jednostki?

Najeżdżasz kursorem na jednostkę i w prawym dolnym rogu pojawiają się jej dane. "Ent = X", to poziom okopania. (patrz screen z załącznika)

CytatRozumiem, że ta wersja nie ma czegoś co nazywa się transport kolejowy?

Niekoniecznie - transport kolejowy jest od dawna. Ale to nie tylko kwestia odpowiedniej wersji gry, ale także i kampanii, która ma włączoną taką opcją w danym scenariuszu. Jeśli nie jest włączona przez autora kampanii, to nawet najnowsza wersja gry nie pomoże.

CytatCzy aby załądować jednostki na taki transport potrzebny jest dworzec (ew bocznica) i kto ją buduje?

Dworzec albo jest wyznaczony na mapie scenariusza, albo można go zbudować samemu, stawiając saperów na linii kolejowej, najeżdżając na nich kursorem i wciskając odpowiedni klawisz numeryczny (nie pamiętam który) kiedy pokaże się takie mini-menu nad nimi. Znów - opcja ta musi być przewidziana i udostępniona przez autora kampanii.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

PanzerIII

Wielkie dzięki Gustlik.
Mam jeszcze pytanie na temat kwatery głównej.
Czy ona zawsze wspiera oddziały lądowe niezależnie od tego czy jest "rozpakowana" czy w transporcie?
Przykładowo stoi ten oddział obok artylerii która jako pierwsza strzela a później podjeżdżam nim do np czołgu, który atakuje  - czy w tej sytuacji wsparcie ma zarówno czołg jak i artyleria?
Im starszy się staję, tym mniej ufam powszechnej opinii, że wraz z wiekiem przychodzi mądrość.

Zsamot

Zawsze, zresztą polecam Twej uwadze- by po prostu zrobić sobie save'a i popróbować pewne zależności, wtedy np. zauważysz kumulacje wsparcia np. sztabu i piechoty z liderem / cechą combat support.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

PanzerIII

Cenna uwaga - dzięki popróbuję.
Kolejna cecha kwatery głównej to brak możliwości odbudowy jej stanu osobowego. Rozumiem, że to też ustala autor kampani i się tego nie ominie?



Im starszy się staję, tym mniej ufam powszechnej opinii, że wraz z wiekiem przychodzi mądrość.

Gustlik

Jeśli tak jest ustawione - to się nie ominie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Jednostka ma stan początkowy- np. 10/10. Sztab ma często 10/1. Czyli ma startowo 10, ale możesz ją odbudować do 1... to ma zapobiegać szaleństwa z walką sztabu na drugiej linii i wspieranie w ryzykownej pozycji.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mario

A jak będziemy ryzykować ;D i spadnie nam do 1/1 to później musimy sztabowców bardzo chronić
( jak ich stracimy to rankingowo kończymy przygodę z kampanią >:D)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

PanzerIII

o tego nie wiedziałem.
a co w przypadku jak zrobimy "apgrejt" tej jednostki na inną?
też rankingowo kończymy przygodę?
czy dziedziczy ona cechy kwatery głównej?
Im starszy się staję, tym mniej ufam powszechnej opinii, że wraz z wiekiem przychodzi mądrość.

Gustlik

Zrobienie upgrade'u po pierwsze - spowoduje, że jednostka przestanie mieć cechy sztabu, a po drugie - zniknie z raportu jako "Sztab", co jest podstawą do niezaliczenia kampanii.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Geralt of Poland

Mój pierwszy post, więc przy okazji witam wszystkich Generałów!
Zacząłem właśnie moją przygodę z OG i na pierwszy ogień wziąłem kampanię "Guderian's Gambit". Już na początku nasunęło mi się pierwsze pytanie, mianowicie czy istnieje możliwość, aby do będącej już na mapie jednostki dokupić transport? W pierwszej misji dostałem bowiem dwa oddziały artylerii, ale że nie mają transportu, to są mi całkowicie nieprzydatne, bo mogą się poruszać tylko o jeden heks.
Gram na Efilu OpenAK na wersji gry ściągniętej z http://luis-guzman.com

derwiszx

nie ma takiej mozliwosci.  Transport możesz dokupić jedynie w HQ  czyli przed wystawieniem jednostki na mapę.  Gambit to dobra kampania na początek.   Polecam również zagranie tej kampanii przekonwertowanej na efile Gustlika (wszystko jest w instalce Kowdara).
Gratia gratiam parti

Geralt of Poland

#281
CytatPolecam również zagranie tej kampanii przekonwertowanej na efile Gustlika
Czym się różni wersja Gustlika od wersji z OpenAK?
PS. Właśnie miałem dziwną sytuację, mianowicie zająłem wszystkie wymaganie punkty w wymaganym czasie, ale gra nie zaliczyła mi zwycięstwa. Czy muszę cały czas trzymać tam jakąś jednostkę, żeby gra stwierdziła że przejąłem dany punkt?
PS.2 Jednak nie oto chodzi, bo nawet kiedy wszystkie wymienione we wprowadzeniu do scenariusza miasta były zajęte i obstawione, gra nadal nie zaliczała mi zwycięstwa. Czy muszę zająć wszystkie Victory Hexy na mapie poza podanymi?

Gustlik

CytatW pierwszej misji dostałem bowiem dwa oddziały artylerii, ale że nie mają transportu, to są mi całkowicie nieprzydatne, bo mogą się poruszać tylko o jeden heks.

Spokojnie - one jednak PO COŚ są. Służą do tego aby zablokować nimi najbliższy VHeks, akurat w momencie kiedy pojawią się tam polskie posiłki. Trzeba więc je uparcie przesuwać w tym kierunku.

CytatWłaśnie miałem dziwną sytuację, mianowicie zająłem wszystkie wymaganie punkty w wymaganym czasie, ale gra nie zaliczyła mi zwycięstwa

Nie wiem o jakim scenariuszu piszesz, ale bywają inne warunki zwycięstwa niż zajęcie wymaganych heksów, czasem trzeba je zająć, a potem jeszcze utrzymać przez określoną ilość kolejek.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Geralt of Poland

CytatNie wiem o jakim scenariuszu piszesz, ale bywają inne warunki zwycięstwa niż zajęcie wymaganych heksów, czasem trzeba je zająć, a potem jeszcze utrzymać przez określoną ilość kolejek.
Chodzi mi cały czas o pierwszy scenariusz w "Gambicie Guderiana". Nie jestem w stanie zdobyć żadnego poziomu zwycięstwa, bo nawet jeśli zdobędę na czas wymienione w opisie scenariusza miasta, to po upływie wszystkich tur gra i tak twierdzi, że przegrałem (ale mimo to przenosi mnie do następnego scenariusza). Od razu mówię, że nie zajmowałem wszystkich victory hexów na mapie, a może to o to chodzi.
Wprowadzenie scenariusza wygląda tak:

Herr General,
Finally the day has arrived, the start of Operation Fall Weiss our conquest of Poland.
You are to command the XIX Corps which is made up of the 3rd Panzer Division, the 2nd and 20th Infantry Divisions with the 23rd Infantry Divsion in Reserve.
Launch a 3 pronged attack to secure all your objectives, the 23rd Infantry Division will be following behind in reserve and will hold any objectives taken so don't delay.

XIX Corps Battleplan:-

1. Capture the towns of Pamietowo and Tuchola to secure our Northern flank.
2. Capture the bridge at Chelmno and the town.
3. Capture the bridge at Grudziadz and the town.


Gustlik

CytatOd razu mówię, że nie zajmowałem wszystkich victory hexów na mapie, a może to o to chodzi.

No to na pewno o to. Choć przyznam, że akurat ta kampania ma niekiedy dziwnie ustawione warunki zwycięstwa i rzeczywiście czasem niektóre heksy nie są wymagane do wygrania.

Ale nie zaszkodzi zająć wszystkie ;)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/