Test - B02 12SS Hitlerjugend

Zaczęty przez czata, Marzec 12, 2011, 03:56:57 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

Pierwsze uwagi natury technicznej, jeszcze przed grą.

1. Pliki przesyłaj w spakowanej paczce. Ty się narobiłeś podczas wysyłania, ja podczas odbierania. Można było łatwiej.
2. Jeśli pliki mapowe są takie same, jak standardowe, nie dawaj ich w paczce. Jeśli są inne, to daj je w zmienionej nazwie. NIE MOGĘ ROZPOCZĄĆ GRY, PONIEWAŻ NIE WIEM, CZY MAM NADPISAĆ STARE PLIKI MAPOWE.
3. Nie rozumiem ścieżki kampanii. Przy BV w pierwszym scenariuszu, przechodzi się do scenariusza 08 (omijając siedem po drodze), przy V gra się 01, przy TV - 02. Po scenariuszu 07 następuje 08, dziejący się około pół roku wcześniej. Potem jest 09, który jest jeszcze młodszy.
4. JC, czyli Player Cap, przez całą kampanię wynosi 0. Premie za zwycięstwo są bez sensu.

Pozdrawiam, Czata

EDIT kowdar:
Stare załączniki z przejściowymi wersjami kampanii zostały z tego wątku na forum usunięte w celu uwolnienia miejsca na serwerze. Najbardziej aktualną wersję kampanii (2.x) można znaleźć w wiadomościach pod koniec wątku.

mara

#1
1. Spoko
2. Ok - pośpiech
3. Kampania ma być nieliniowa, a kolejność jest taka jak tworzyłem sceny. A wynika to z tego że 0-7 są historyczne, a 8 i 9 będą (bo są dopiero w produkcji) semi historyczne (w 9 data będzie zmieniona)
4. Ma być możliwie mały ale żeby dało się grać, stwierdziłem że będę to modyfikował jak kampania będzie gotowa (a jak sam widzisz jeszcze trochę brakuje ;D)

A teraz troszkę tytułem wprowadzenia:
Kampania ma być raczej trudna, więc wszelkie sugestie w tej kwestii są dla mnie na wagę złota;
Brylant w 00 scen ma być ekstremalnie trudny do osiągnięcia;
W kwestii briefingów mają odzwierciedlać rozkazy OKW nie koniecznie rzeczywistość ;D
Z w/w powodów nie wysyłam jeszcze do Kowdara, bo się na razie nie da grać

c.d.n.

Zsamot

#2
Nie da się grać? To znaczy?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

#3
A dlaczego B01 ?
Ten numerek został przydzielony koledze CrissRS  ???
A dla mary - B02  :o

EDIT: tytuł poprawiłem.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

czata

#4
Mój błąd. Bardzo proszę o poprawienie.

mara

Cytat: Zsamot w Marzec 12, 2011, 10:01:16 PM
Nie da się grać? To znaczy?
nie da się grać kampanii jako całość, pojedyńcze sceny owszem.
sceny 0-6 w zasadzie są gotowe
w 7 muszę wprowadzić siły aliantów, a jest to scen najmniej historyczny więc muszę trochę pogłówkować
nad 8 obecnie pracuję w pocie czoła ;D, po nim na warsztat pójdzie 9

Zsamot

#6
No to poczekam na finalne ukończenie testowej wersji. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

#7
Pierwsze wrażenia z gry. Zakładam, że kampania stara się bazować na faktach.

1.   Nadal nie wiem, czy przysłane przez Ciebie pliki typu map, to pliki standardowe czy Twoje autorskie. Odważyłem się nadpisać stare pliki.
2.   Jeśli nawet da się wygrać BV w pierwszym scenariusz, to ktoś znający scenariusz, nigdy się na to nie skusi. Ominie go całe siedem następnych scenariuszy.
3.   Cofanie się w czasie podczas gry jest o tyle ryzykowne, że można posiadać jednostki, których w danym okresie jeszcze nie było.
4.   Świetnie dopracowane nazwy, zarówno jednostek, jak i miejscowości. Jako nazwy zasieków, mile widziane nasze nicki  ;).
5.   Bardzo, bardzo proszę, żeby bunkry miały nazwy jednostek, które są w nich ukryte. Znacznie ułatwi to korzystanie z nich.
6.   Wszystkie jednostki komputera mają Basic Strenght równe 10. Biorąc pod uwagę, że z tur ma 1680, a z mapy 1000, to może być krwawa jatka. Nie ma za to SHeksa.
7.   Większość jednostek gracza ma Basic Stenght niższe, niż Current (w tym corowe; nigdy wcześniej się z czymś takim nie spotkałem!!!!).
8.   Po scenariuszu 04, w przypadku porażki, nie jest określone, co dalej.

Pozdrawiam, Czata

mara

#8
Cytat: czata w Marzec 13, 2011, 12:17:19 AM
Pierwsze wrażenia z gry. Zakładam, że kampania stara się bazować na faktach.

1.   Nadal nie wiem, czy przysłane przez Ciebie pliki typu map, to pliki standardowe czy Twoje autorskie. Odważyłem się nadpisać stare pliki.
2.   Jeśli nawet da się wygrać BV w pierwszym scenariusz, to ktoś znający scenariusz, nigdy się na to nie skusi. Ominie go całe siedem następnych scenariuszy.
3.   Cofanie się w czasie podczas gry jest o tyle ryzykowne, że można posiadać jednostki, których w danym okresie jeszcze nie było.
4.   Świetnie dopracowane nazwy, zarówno jednostek, jak i miejscowości. Jako nazwy zasieków, mile widziane nasze nicki  ;).
5.   Bardzo, bardzo proszę, żeby bunkry miały nazwy jednostek, które są w nich ukryte. Znacznie ułatwi to korzystanie z nich.
6.   Wszystkie jednostki komputera mają Basic Strenght równe 10. Biorąc pod uwagę, że z tur ma 1680, a z mapy 1000, to może być krwawa jatka. Nie ma za to SHeksa.
7.   Większość jednostek gracza ma Basic Stenght niższe, niż Current (w tym corowe; nigdy wcześniej się z czymś takim nie spotkałem!!!!).
8.   Po scenariuszu 04, w przypadku porażki, nie jest określone, co dalej.

Pozdrawiam, Czata


1. Z tego wszystkiego zapomniałem napisać: mapy są standardowe.
2. Być może jeszcze tego nie ustawiłem, ale ma być tak że po brylancie w 00 scen idziesz do St. Lo i Carentan a potem wracasz do scena 03 czasowo wszystko będzie się zgadzać. Także "tracąc" 2 sceny zyskujesz też 2
3. j/w
4. Da się zrobić ;)
5. Te wszystkie nazwy jednostek i nie tylko to naprawdę wielki kawał roboty (jak się zabierałem za pisanie tej kamp. to nie zdawałem sobie sprawy ile to wymaga czasu - tak jak zresztą Gustlik gdzieś napisał)
6. Stary właśnie dlatego warto było zaryzykować i puścić wam tą kampanię. W połowie (mniej więcej) natężenie spada więc główkowałem jak to możliwe, skoro AI ma tyle prestiżu, a przeoczyłem taką rzecz. Ale to chyba wynik niedospania :D
7. To jest jeszcze do poprawy, ale generalnie było tak że większość jednostek miało symboliczne uzupełnienia albo wcale.
8. Dalej ma być 5, ale zastanawiam się czy nie wrzucić tam pomiędzy czegoś w rodzaju poligonu ze "Znaku Orła" Gustlika.

PS Nazwy bunkrów to dobry pomysł, wprowadzę je

Hansen

Właśnie skończyłem czytać po raz któryś tam...''Stalowe piekło'' i ''Ludzi ze stali'' są tam opisane wszystkie działanie bojowe (i dużo map) 12SS HJ....chętnie zagram i popatrzę jak się kampania ma do rzeczywistości 1944-45 ;)....jeśli jest historyczna to powinna być liniowa i zawierać bitwy które miały miejsce a nie jakieś s-f....oczywiście to moje zdanie ;)
P.S. poproszę o wysłanie kampanii na maila....z góry Dziękuję!!!

mara

#10
Fikcyjne to nie znaczy wyssane z palca. Nie będę się produkował o co chodzi, sam zobaczysz i ocenisz czy to spójna całość. Wyślę ci wieczorem na maila (skończę jeszcze poprawki od czaty) 8)
PS wszelkie mapy mile widziane

Zsamot

Jak jest to już spójniejsze- to ja też poproszę. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Hansen

''Pierwsza krew'' za mną....nawet nie próbowałem zdobywać Bayeux...spokojnie dałem radę a posiłki do niczego sie nie przydały.
Moje spostrzeżenie...dlaczego w 2SS są grenadierzy?powinni być grenadierzy pancerni i w 1SS nie było bat.Jagd.Abt. tylko StuG Abt. I coś mało w 12SS artylerii.
Ogólnie bitewka mi się podobała :yes

czata

Pierwsza krew (w trakcie gry).
Świetny wstęp i briefing. Zapowiada kampanię historyczną.

W związku z tym, nie będę grał chojraka, skupię się na obronie dwóch, góra trzech punktów.
Udało mi się obronić (chyba) Cean. Teraz muszę podjąć decyzję: atakować Bayeux, czy odbijać Villers-Bocage.

Gra jest trudna technicznie. Ilość jednostek w fortyfikacjach powoduje, że nie można z nich zbyt swobodnie skorzystać. Dodanie nazw do bunkrów ułatwia korzystanie. Nie wszystkie bunkry mają jednak dodane nazwy. Doliczyłem się 22 bunkrów. Jednostki są w następujących umocnieniach:
- pole 14,22 - 352InfDiv/914Reg (brak nazwy bunkra)
- pole 26,18 - 6Fallschirm (jest nazwa)
- pole 23,23 - 25Reg (jest nazwa) CORE
- pole 27,23 - 27 Schutzen (jest nazwa) CORE
- pole 29,21 - 12 ArtReg (jest nazwa) CORE
- pole 31,23 - HQ (brak nazwy)
- pole 36,18 - 716InfDiv/726Reg (jest nazwa)
Można zrezygnować z wyrazu Hitlerjugend. Niepotrzebnie wydłuża nazwy.

Nie podobają mi się i nie będą podobały dwie rzeczy.
Jednostki komputera mają Basic Strenght wynoszące 10. Nie ma nic bardziej irytującego, od osuwającej się od nas, kilkakrotnie ostrzelanej jednostki o sile 1, która w następnej turze zmienia się na 10.
Current Strengt jednostek corowych jest wyższe, niż Basic. Może to powodować podświadome oszczędzanie tych jednostek.

Warunki zwycięstwa mogą być odrobinę za surowe. Może dać 6-4-2, zamiast 6-5-2?

Pozdrawiam, Czata

Hansen

#14
Druga bitwa za mną. Ciężka bitwa obronna ale bez nerwów...nawet zbliżyłem się do Bayeux :) Kluczem jest zniszczenie alianckiej artylerii (szczególnie ciężkiej) i lotnictwa....a później ''chłopcy'' już żądzą :tiger
Następna bitwa pod Falaise....szkoda że nie można zagrać wcześniej ''Goodwood'' :(
Kampania moim zdaniem bardzo ciekawa.

Takie mam siły przed trzecią bitwą:


OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) *  Efile folder:F:\OPEN GENERAL\OpenGen\efile_og_wx\  * Efile version:GusOpen Ver.:1.1
Campaign: 12SS Hitlerjugend,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Pierwsza krew , #0 , Sukces V
2   Utrzymać Caen! , #1 , Zwycięstwo TV

Current scenario: Falaise,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 360
Total army value: 1610 , Current prestige is 38
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Chambois , cap 0, 10 turns prestige: 240
if V : +150, Chambois , cap 0, 10 turns prestige: 240
if TV: +100, Chambois , cap 0, 10 turns prestige: 240
if Ls: +150, Ardeny , cap 0, 10 turns prestige: 240

Piechota
*  SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12 SS/Hitlerjugend/25Reg , 1 bars , 180 exp , Waffen SS , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:001)
*  SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12 SS/Hitlerjugend/26Reg , 0 bars , 81 exp , Waffen SS , 8/8 , Fire Discipline , 0 kill , 0 pp (U:003)
*  SS Pioniere , 251/1 [W] , 12 SS/Hitlerjugend/Pionere Abt. , 0 bars , 40 exp , Waffen SS , 10/7 , 0 kill , 0 pp (U:005)

Panc
*  Pz IVH , 12 SS/Hitlerjugend/2 Abt. , 1 bars , 170 exp , Waffen SS , 8/8 , 14 kill , 0 pp (U:004)
*  Panther D , 12 SS/Hitlerjugend/1 Abt. , 3 bars , 380 exp , Waffen SS , 8/7 , Overwatch: pierwsza jednostka w zasięgu  , 27 kill , 0 pp (U:008)
*  SS Elite , 101PanzAbt Wittmann , 5 bars , 691 exp , Waffen SS , 6/3 , Determined Defense , 15 kill , 0 pp (U:010)

Zwiad
*  251/22 , 12 SS/Hitlerjugend/Aufkl.Abt. , 0 bars , 76 exp , Waffen SS , 7/7 , 3 kill , 0 pp (U:009)

PPanc
*  JagdPz IV , 12 SS/Hitlerjugend/Jagd.Abt. , 1 bars , 122 exp , Waffen SS , 6/6 , 6 kill , 0 pp (U:002)

Opl
*  88mm FlaK 37 , 251/4 , 12 SS/Hitlerjugend/Flak Abt. , 1 bars , 156 exp , Waffen SS , 10/7 , 3 kill , 0 pp (U:006)

Artyleria
15 NbWf41 , SdKfz 7 , 12 SS/Hitlerjugend/Nebel Abt. , 1 bars , 116 exp , Waffen SS , 8/7 , 1 kill , 374 pp (U:007)
15 sFH40 , SdKfz 7 , 12 SS/Hitlerjugend/1 Abt. , 0 bars , 97 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 552 pp (U:011)
Hummel , 12 SS/Hitlerjugend/2 Abt. , 1 bars , 188 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 444 pp (U:113)

Obrona Lotnicza
Flakpanzer IV Mobelwagen , 12 SS/Hitlerjugend/Flak Abt. , 1 bars , 188 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:114)

Killed: AD  6 ,  AT 13 ,  ATY 23 ,  INF 62 ,  REC 17 ,  TK 28 ,  FTR 10 ,  TB  0 ,  Total: 159
Lost  : AD  1 ,  AT  3 ,  ATY  4 ,  INF 17 ,  REC  4 ,  TK  2 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  32

BV  0
V   1
TV  1
L   0