Co z multimediami w OG?

Zaczęty przez sympatyk, Maj 19, 2012, 07:02:29 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: sympatyk w Lipiec 29, 2024, 06:27:06 PM
A jak z pecetem? - jest do zaakceptowania?
Dla mnie wygląda OK.

Lekko zbyt duży zoom jak na mój gust (i monitor), ale wszystko czytelne.
Włączyłbym siatkę, to poprawia czytelność mapy (i pomaga liczyć heksy).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Na mój gust też za duży zoom (faktycznie to jest 240% rozdzielczości na jakiej normalnie gram)

Jednak wielkość powiększenia jest uzależniona od tego --> czy tak nagrany film (a więc rozgrywka) będzie widzialna na ekranie smartfona i będzie akceptowalna ( a więc nie za mała i ostra)

Chce znaleźć "złoty środek" --> rozdzielczość nagrywania( wraz z zoomem) akceptowalna na ekran 6 cali i jednocześnie na monitor ponad 20 cali --> to, że będzie "za duża " dla monitora 27 cali - jest wpisane w założenia ( nie mówię już o telewizorze 50 cali)
Teraz co do zooma - albo 100%, albo 200% --> gdyż po zmniejszeniu obrazka, cyferki siły jednostki się rozmazują
No bo 1 px w zoom 150% - to nadal 1 px, czy już 2 px? --> zależy od koloru napisu i tła --> dlatego zmieniłem czerwone cyfry na ciemnym tle na czarne cyfry na czerwonym tle
Do tego dochodzi jeszcze zakres przestrzeni barowej dla konkretnego urządzenia  ...

Dlatego zależy mi również na odpowiedzi - czy na smartfonie jest do zaakceptowania --> bo jeśli nie --> trzeba jeszcze powiększyć obraz ...

sympatyk

Dopiszę jeszcze, że na kanale
https://www.youtube.com/@ArthurBedur

jest sporo filmów z rozgrywki PG2/OG z różnych lat i nagranych różnej jakości i rozdzielczości
Statystycznie jak napisał twórca - jest 50/50 pobierań na PC i urządzenia mobilne
Dlatego też szukam jak pogodzić ogień z wodą i nagrywać tak, aby dla jednych i drugich jakość była do zaakceptowania ..

Jak nagrałem powyższy film?

Ustawiłem rozdzielczość gry na 1600x900px
Wybrałem zoom 200%
Zapisałem film(OBS) w rozdzielczości 1980x1080px

A więc faktyczne powiększenie
1080/900 =1,2
zoom =200% =2
całkowite powiększenie 1,2*2 =2,4

Wynika z tego, że widzisz na swoim komputerze obraz --> tak jak na ekranie  800x450 przy 100%



sympatyk

#229
Zrobiłem filmik
Gram Madryt na e-filu, który złożyłem

OpenGen 0.59v (31 Jul 2010) i PG2 version 1.02, dla SSI do gry na silniku OpenGen 25.02.26.0
Oryginalne ikony, wideo i muzyka ( w formie wstępniaków)

https://drive.google.com/file/d/1Ce3a_nsVJo-LXhTTdshmnpTPrfRxnqj6/view?usp=sharing

Gra była na rozdzielczości 800x600px i została skalowana do 1440x1080
Przy oglądaniu na dysku Google (gdzie jest umieszczona) należy wybierać jakość 1080p --> wtedy dają lepszy kodek do odtwarzania (generalnie na YT, dysku Google - tak postępują --> w zależności od rozdzielczości filmu przydzielają kodek --> promują wyższe rozdzielczość

sympatyk

Cała muzyka do naszej instalki (SOUND)przekonwertowana metodą VBR (zmniejszony rozmiar)
Dodatkowo wszystkie muzyczki podkładowe (jakie znalazłem) dla różnych nacji - chińska, arabska, brytyjska, usa, rosyjska, niemiecka, włoska, polska(Adlera) ...
https://drive.google.com/file/d/1O0zbc9sk35yq5eUmQVzRdMQtqAi3TQdL/view?usp=sharing

Alberich

#231
Cytat: sympatyk w Maj 20, 2025, 11:32:57 PMZrobiłem filmik
Gram Madryt na e-filu, który złożyłem

OpenGen 0.59v (31 Jul 2010) i PG2 version 1.02, dla SSI do gry na silniku OpenGen 25.02.26.0
Oryginalne ikony, wideo i muzyka ( w formie wstępniaków)

https://drive.google.com/file/d/1Ce3a_nsVJo-LXhTTdshmnpTPrfRxnqj6/view?usp=sharing

Gra była na rozdzielczości 800x600px i została skalowana do 1440x1080
Przy oglądaniu na dysku Google (gdzie jest umieszczona) należy wybierać jakość 1080p --> wtedy dają lepszy kodek do odtwarzania (generalnie na YT, dysku Google - tak postępują --> w zależności od rozdzielczości filmu przydzielają kodek --> promują wyższe rozdzielczość

Nawet dobrze w tej rozdzielczości to wygląda. Jednostki są wyraźne. Jak sprawdzałem u siebie to moje powiększone symbole liderów też wydają się wyraźne. I nie trzeba przybliżać do poziomu 200%.

Jedynym minusem jakim widzę na tych ustawieniach SVGA (800×600) to GUI, OG jako gra źle się skaluje, i czarne pasy po bokach wynikające z nie tych proporcji. Co do GUI:
- napisy na górze czasami na siebie nadchodzą
- w oknie z zakupami pole z dodatkami jest zbyt nisko
- ogólnie jakościowo też nie wypada za dobrze w porównaniu z innymi grami jak i z pierwowzorem, podoba mi się GUI z efila Atomic bo nie jest szaro-jednokolorowe

Ewentualnie czarne pasy po bokach można jakoś wypełnić w OBS-ie.

Zobacz i spróbuj na ustawieniu HDTV (1280×720).

W OBS-ie masz ustawione osobno okno gry i okno dialogowe/tekstowe gry? Czy przez przechwytywanie całego obrazu?



Cytat: sympatyk w Kwiecień 16, 2025, 10:08:24 PM
Cytat: Alberich w Kwiecień 15, 2025, 11:05:29 PMMyślałem też o nagrywaniu rozgrywek ale nie wiem czy byłoby to popularne.

Ja bym chętnie popatrzył na film z gry
Słabo gram, to może bym się poduczył ...

Takie filmiki to też promocja gry i kampanii

Opisy z "migawkami" są fajne, ale to nie to samo

Kwestia gdzie były by umieszczane takie filmy?
Jest kilka kanałów na YT, ludzie wracają do PG2 i pokazują - jest sporo rozgrywek

I jeszcze kwestia map - te kafelkowe są dobre do grania, ale lepiej wygląda relacja na oryginalnych (można używać oznaczeń terenu - miniaturowych) --> wtedy widzisz heksy jak silnik, ale relacja jest ciekawsza

Od czasu do czasu śledzę platformę i szukam czy ktoś nagrywa. Wydaje mi się, że jednak Panzer Corps 2 ma obecnie najwięcej treści - około od 500 do 800 osób gra codziennie według statystyk na steamie. W tym roku odkryłem, że ktoś nagrywał People's General: https://www.youtube.com/@RobbiePlaysStrategyGames.

Tylko na YT ze wględu na przestrzeń dyskową to raz, możliwość tworzenia łatwej hierarchi to dwa, ktoś może znaleźć lepiej filmy niż przez forum to trzy. Na forum jest możliwość umieszczenia filmiku z youtube jak coś.

Ale nadal jest to bardzo duża nisza. W ramach testu z innej gry nagrałem kilka filmików i od około dwóch miesięcy liczba wyświetleń praktycznie stoi w miejscu.

Opisy z "migawkami" jak je określasz to wspomnienie z dawnych czasów, gdy fora dominowały i dominowały AARy z różnych gier. Dobre czasy. Jednak tutaj po "1000 scenariuszu" już odczuwam zmęczenia samym procesem tworzenia opisów, stał się zbyt monotonny.

Ja lubię kafelki: są wyraźne i jednoznaczne, jest w miarę ujednolicona szata graficzna. Poza tym mapy rysowanie ręczne mają różną jakość wykonania, która będzie się potem przekładać w filmach czy na screenach. Trochę eksperymentowałem z "własnymi" poprzez modyfikację tych od efile Kaisera, ale nadal mam wrażenie (też w porównaniu z innymi grami), że potencjał w kafelkach może być większy niż OG na to pozwala.
Tylko czy miniaturowe oznaczenia terenu będą się dobrze prezentować dla widza - nie wiem...

Polecam Tobie zobaczyć, ewentualnie zagrać w The Battle for Wesnoth. Polecam na ciekawą mechanikę walki czy możliwość jaki atak się wykonuje jednostką, a graficznie na sposób wykonania kafelków: animacje mapy, animacje zmiany pory dnia, bardzo łatwy edytor tworzenia map.

sympatyk

CytatJedynym minusem jakim widzę na tych ustawieniach SVGA (800×600) to GUI, OG jako gra źle się skaluje, i czarne pasy po bokach wynikające z nie tych proporcji. Co do GUI:
- napisy na górze czasami na siebie nadchodzą
- w oknie z zakupami pole z dodatkami jest zbyt nisko
- ogólnie jakościowo też nie wypada za dobrze w porównaniu z innymi grami jak i z pierwowzorem, podoba mi się GUI z efila Atomic bo nie jest szaro-jednokolorowe
Rzecz gustu
Na filmie nie ma czarnych pasów --> to tylko wyświetlanie na Google ... (na YT też by nie było)

CytatZobacz i spróbuj na ustawieniu HDTV (1280×720).
Wtedy dopiero, czarne pasy będą w rzeczywistości

CytatW OBS-ie masz ustawione osobno okno gry i okno dialogowe/tekstowe gry? Czy przez przechwytywanie całego obrazu?
Przechwytywanie pulpitu
Przechwytywanie osobno gry i innych okien --> w zależności od ustawienia, pojawi się mysz(wskaźnik) 2x --> na grze i dodatkowym oknie

CytatJa lubię kafelki: są wyraźne i jednoznaczne, jest w miarę ujednolicona szata graficzna. Poza tym mapy rysowanie ręczne mają różną jakość wykonania, która będzie się potem przekładać w filmach czy na screenach. Trochę eksperymentowałem z "własnymi" poprzez modyfikację tych od efile Kaisera, ale nadal mam wrażenie (też w porównaniu z innymi grami), że potencjał w kafelkach może być większy niż OG na to pozwala.
Tylko czy miniaturowe oznaczenia terenu będą się dobrze prezentować dla widza - nie wiem...
Kafelki do gry są tak samo jednoznaczne, jak opisy terenu --> mapy malowane mają dużo wad, ale są częścią scenariuszy (przeważnie) i co najważniejsze dają rozpoznawalność --> patrzę na Twoje opisy (z kafelkami) i nie rozpoznaje swoich map (po rysunku można rozpoznać mapę, jej fragment, a po kafelkach nie)
Jeśli chcesz pokazać technikę gry - kafle są ok
Jeśli chcesz pokazać grę pokaż na mapach oryginalnych --> takie jest moje zdanie

A co do interfejsu i skalowania --> okna nie są skalowalne (mają stały rozmiar w px), inne drobna grafika również

sympatyk

#233
Ponieważ rozegrałem Kampanię G29, to postanowiłem dla wyróżnienia obdarować ją filmikiem na początek
Jak to może być, aby stara, patriotyczna kampania Gustlika nie miała smacka?  :dunno   :laff

Jest to format 1920x1080 - avi
Nie chciałem fotek, o rozdzielczości powyżej 3000px bardziej skalować w dół --> później podczas oglądania program by znowu podwyższał rozdzielczość w górę --> jakość i tak nie jest idealna --> fotki są z NAC (autentyczne z lat dwudziestych - podpicowane przeze mnie)
Do oglądania w jakości 1080p

 https://drive.google.com/file/d/1rCgwNshcpPoq0smdXSZtf1SgHATrNGo0/view?usp=sharing