czata - W26 "Wokół Stalingardu" - 100% (Stalingrad - Soviet Camp.)

Zaczęty przez czata, Maj 31, 2012, 12:51:54 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Cytat: czata w Czerwiec 05, 2012, 08:38:58 AM
Czy ktoś to czyta? Sam dla siebie, nie będę pisał.
Ja czytam, ale aż tak wiele nie piszesz. ;)
ps. każdy wątek ma liczbę wizyt, zawsze możesz sobie sprawdzić, ile przybyło, zapamiętaj tylko ostatnią liczbę, zostaw wątek na osobnej karcie, co by nie nabijać wejść każdym TWYM wejściem i gotowe.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

To dlatego, że wolę dialog, niż monolog.

Ulepszenia: Cavalry na Guard Cavalry + Truck (sic!).
Zakupy: Il-2M3, Guards (HA=8, SA=10) + Truck.

Kaukaski kontratak (#4S)
Limit - 14 jednostek lądowych.

Tym razem, przeciwnik będzie się bronił.
Znowu świetna mapa. Teren kanalizuje kierunki natarcia.

Zadania są bardzo proste:


Główne natarcie pójdzie w centrum, siłą dwóch grup bojowych. Po zdobyciu centralnego VHeksa, grupa ta przerzuci most (T-34/76B Bridge) nad rzeką Kuban, po czym będzie kontynuować natarcie na rumuńskie miasto Nowo Aleksandrowskaja.
Na skrzydłach będą kierunki pomocnicze z zadaniem osłony skrzydeł sił głównych oraz zajęcia ważnych punktów terenowych.

Na razie, walka trwa. Świetni przygotowani do obrony, lepsi sprzętowo Niemcy bronią się nieźle. Niespodziewanie, łatwiej mi idzie w centrum, niż na skrzydłach. Boję się nawet, że na skrzydłach moje wojska zostaną rozbite. Nie da się tam obchodzić umocnień przeciwnika, gdyż mapa na to nie pozwala (czytaj: linie rozgraniczenia wojsk ;D).

Cdn.

PS. Podpowie mi ktoś, jak zrobić, żeby był duży obrazek, zamiast miniatury?

Zsamot

T-34/76B Bridge??? Dawno nie grałem chyba Sowietami... Czy to jednostka czysto mostowa?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

derwiszx

CytatPS. Podpowie mi ktoś, jak zrobić, żeby był duży obrazek, zamiast miniatury?

Bardzo prosto. Potrzebujesz linku z adresem obrazka. W Twoim przypadku obrazek jest na wrzucie.pl,  otwierasz obrazek we wrzucie i gdy masz go na ekranie w pełnym wymiarze, klikasz na nim prawym klawiszem i wybierasz opcję "kopiuj adres obrazka"

później wklejasz taki adres  do swojego postu  i otrzymasz mniej więcej coś takiego:

http://c.wrzuta.pl/wi281/8e748769002c81664fcf02e9/plan_dzialania

Teraz dodajesz do linku właściwe BB=codes, które wyświetlą obrazek na ekranie.
Najprościej jest zaznaczyć ten link i kliknąć na ikonkę "umieść obrazek"  ( znajdującą się nad okienkiem edycyjnym druga ikona od lewej nad emotkami) po kliknieciu powinny Ci się dodać po obu stronach linku następujące BB-codes:  [img]  [/img].  Możesz te kody dodać również ręcznie. 

W rezultacie otrzymasz wynik jak poniżej. Zrób cytat z tego postu to zobaczysz jak wygląda gotowy kod wyświetlający Twój obrazek.

Gratia gratiam parti

czata

Cytat: Zsamot w Czerwiec 06, 2012, 11:44:25 AM
T-34/76B Bridge??? Dawno nie grałem chyba Sowietami... Czy to jednostka czysto mostowa?



A jak pytałem, kto czyta moje wypociny, to się zgłosiłeś  ::).

Gram w ORYGINALNĄ kampanię na efilu CN.

Zsamot

Bo napisałeś, jakby to była cecha jednostki, nie lider. Co to za efile?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Bo to jest cecha tej jednostki.

To efil z czasów PG2, w programie Graphicswitch miał numer 10.
Ostatnia wersja jest typu 2000, a jego autorem jest Jorge Gabitto.

Zostały na nim zbudowane min. The Road to Berlin, Case Red, DA 7.Panzerarmee, Stalingrad Campaign. Czyli W24, W27, W28 i CC10.
Tą ostatnią kampanię, czyli CC10 Stalingrad Campaign, chcę zgłosić do listy naszych rankingowych kampanii.

Planowałem kilka charakterystycznych jednostek opisać w podsumowaniu kampanii, ale zrobię to wcześniej.

Zsamot

T34  z natury "brodzące", biorące niemal rzekę z marszu???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Były wersje mostowe (most był montowny do pancerza czołgu na stałe).

Czołg już pokazywałem. A to inne jednostki mojej armii lądowej:



A to podstawowe jednostki wroga:


Zwracam uwagę na donośność artylerii i pole widzenia niemieckiej fortyfikacji.

Zsamot

Ta fortyfikacja to ma chyba balon obserwacyjny?
Inżynierowie- 8HA... Całkiem nieźle.
17-stka strasznie mały zasięg, ale skoro 152 mm ma 4... Tyle tylko skoro tak, to 2 heksy dla czołgu są pewnymi nieracjonalnymi efektami skali...

T34
CytatCzołgi mostowe ? stare czołgi przebudowywane w polu lub w zakładach naprawczych. Wraki te wraz z przyczepionymi częściami mostowymi zatapiano w wodzie w dwóch rzędach na potrzeby specjalnych operacji przekraczania rzek, później zaś były wyciągane z wody i naprawiane w celu ponownego użycia.

Gdzie tu ich użycie w walkach?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

CrissRS


czata


czata

Pokazując jednostki komputera, chciałem zwrócić uwagę na jego wyższość sprzętową. Czołgi i działa ppanc strzelające na dwa pola, artyleria o większej donośności, czy wszystko widzące posterunki obserwacyjne.

Tak jest przez całą kampanię.

czata

Dopiero po zdobyciu m. Armavir zorientowałem się, że przerzucenie mostu nad Kubaniem jest niemożliwe.


Musiałem podjąć decyzję: kontynuować natarcie wzdłuż rzeki na północ, czy cofnąć się, żeby wspomóc prawe skrzydło w zdobyciu m. Bjelaja?

Zdecydowałem się iść na północ, gdyż uznałem, że będzie to "do przodu".

Tu odniosłem powodzenie, ale zaniedbań prawego skrzydła nie udało się nadrobić. Zasłużona porażka.

OpenGen 0.80.7.7 * (3 Jun 2012) *  Efile folder:E:\Moje dokumenty\gry\panzer2\efile_pg2_10_cn_12\  * Efile version:
Campaign: Stalingrad - Soviet Campaign,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory , score:0
2   Choice (#1S) , #1 , Victory , score:50
3   Early Assault (#2S) , #2 , Tactical Victory , score:30
4   Astrakhan (#3S) , #3 , Tactical Victory , score:30
5   Caucasus Counterattack (#4S) , #4 , Loss , score:10
--
Campaign score: 150  *  Average: 30

Current scenario: Caucasus Counterattack (#4S),  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 1200
Army cost: 1668 , Current prestige is 1684
Prestige available on map yet is 200 pp ( 80 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Defensive
if BV: +0, Operation Uranus (#S9) , cap 3200, 10 turns prestige: 300
if V : +0, Operation Uranus (#S9) , cap 3200, 13 turns prestige: 390
if TV: +100, Grozny (#5S) , cap 2500, 16 turns prestige: 480
if Ls: +250, Grozny (#5S) , cap 2500, 16 turns prestige: 480

Piechota
*  Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 3 bars , 352 exp , Russia , 7/10 , Reconnaissance Movement  , 5 kill , 0 pp (U:001)
*  Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 3 bars , 325 exp , Russia , 3/11 , 5 kill , 0 pp (U:002)
Paratrooper ,  , 1 bars , 113 exp , Russia , 5/10 , 0 kill , 180 pp (U:003)
*  Cavalry , 91/85/62 , 4 bars , 493 exp , Russia , 7/10 , 13 kill , 0 pp (U:009)
Guards , Truck ,  , 0 bars , 32 exp , Russia , 6/10 , 0 kill , 228 pp (U:125)

Czołg
*  T-34/76  Bridg , 6G/13/62 , 5 bars , 573 exp , Russia , 4/11 , Influence  , 32 kill , 0 pp (U:005)
*  T-34/76B , 13/13/62 , 5 bars , 572 exp , Russia , 4/10 , Extended Front  , 20 kill , 0 pp (U:007)

Rozpoznanie
*  BA-10 , 113/13/62 , 3 bars , 332 exp , Russia , 1/11 , 1 kill , 0 pp (U:006)

Artyleria ppanc.
ZiS-30 ,  , 1 bars , 197 exp , Russia , 5/10 , 1 kill , 300 pp (U:010)

Artyleria
*  15.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 3 bars , 310 exp , Russia , 9/11 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp (U:004)
Katyusha 132 ,  , 0 bars , 91 exp , Russia , 1/10 , 1 kill , 144 pp (U:012)

Obrona plot.
GAZ/37 ,  , 0 bars , 76 exp , Russia , 2/10 , 0 kill , 156 pp (U:011)

Myśliwiec
*  YaK-9 , 1Ft/9AA , 3 bars , 348 exp , Russia , 4/11 , Aggressive Attack  , 7 kill , 0 pp (U:008)

Bomb. taktyczny
Il-2M3 ,  , 0 bars , 84 exp , Russia , 7/10 , 0 kill , 660 pp (U:124)

Killed: AD 13 ,  AT 16 ,  ATY 38 ,  INF 91 ,  REC 13 ,  TK 27 ,  FTR  8 ,  TB  7 ,  Total: 213
Lost  : AD  4 ,  AT  8 ,  ATY 15 ,  INF 54 ,  REC  6 ,  TK  4 ,  FTR  7 ,  TB  5 ,  Total: 103

BV  0
V   1
TV  3
L   1

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
Total :   1315 exp,     23 kill,    408 pp
Average:    263 exp,      5 kill,     82 pp
Czołg *  2 Units * 2 Leaders
Total :   1145 exp,     52 kill,      0 pp
Average:    573 exp,     26 kill,      0 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
Total :    332 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    332 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *  1 Units * 0 Leaders
Total :    197 exp,      1 kill,    300 pp
Average:    197 exp,      1 kill,    300 pp
Artyleria *  2 Units * 1 Leaders
Total :    401 exp,      7 kill,    144 pp
Average:    201 exp,      4 kill,     72 pp
Obrona plot. *  1 Units * 0 Leaders
Total :     76 exp,      0 kill,    156 pp
Average:     76 exp,      0 kill,    156 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
Total :    348 exp,      7 kill,      0 pp
Average:    348 exp,      7 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *  1 Units * 0 Leaders
Total :     84 exp,      0 kill,    660 pp
Average:     84 exp,      0 kill,    660 pp
Summary * 14 Units * 5 Leaders
Total :   3898 exp,     91 kill,   1668 pp
Average:    278 exp,      7 kill,    119 pp

Już po zakończeniu scenariusza Kaukaski kontratak (#4S) zauważyłem, że następny (Grozny) będzie ostanim. Trochę szkoda.

czata

Grozny (#5S)
Tym razem, bez limitu rozstawienia.

Kasy dużo, więc kupuje piekielnie drogą armatę 280mm BR-5.


Ponownie, teren ma wpływ na wybraną taktykę:

Mam nadzieję, że zaskoczę przeciwnika ;D.
Jak łatwo się domyśleć, przeciwnik zna wszystkie moje ruchy.

W dodatku, Autor zrobił okrutny dowcip (choć, raczej to błąd). Na lotnisku 28,15 jest flaga, ale nie ma ona żadnej przynależności.

Niestety, jestem za słaby na ten scenariusz. Nie sensu nawet dogrywania go do końca. Kupienie ciężkiej armaty okazało się błędem. Lepiej było zostawić prestiż na uzupełnienia.

Krótkie podsumowanie kampanii.
Jest świetna, ma niesamowity klimat. Mimo, że gra jest już stara, a efil ubogi, Autor i z jednego, i z drugiego wycisnął, ile się dało.

Nie jest wcale łatwa, bo komputer ma przewagę sprzętową. Konwersja na efil Gustlika powinna być łatwiejsza, bo przewaga ta zostanie szybko zniwelowana (o ile nie jest zniwelowana od samego początku).

Wielki wpływ na grę ma to, że porażka scenariusza nie oznacza porażki kampanii. Dzięki temu, można grać swobodnie, z większa fantazją. Z drugiej strony, gra rankingowa wymusza ochronę wojsk corowych, które w ostatnim scenariuszu można by było posłać na śmierć.

Ponieważ gra ma sztuczny wybór, dlatego w przyszłości chcę zagrać drugą ścieżkę.