czata - W26 "Wokół Stalingardu" - 100% (Stalingrad - Soviet Camp.)

Zaczęty przez czata, Maj 31, 2012, 12:51:54 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

No cóż. Zachęcony przez Zsamota, gram!

Kampania: Kampania W26 "Wokół Stalingardu" - 100% (faktycznie Stalingrad - Soviet Camp.)
Efil: CN (Gabitto)
Typ efila: 2000 (kampania była robiona na typ 1000)
Autor: Jorge Gabitto
Data pliku exe: 06-02-2001
Jednostki core: Engineer + M3A1, Shocktroops + Truck, Cavalry, BA-10, 2 x T-34/76B, 12.2cm + M3A1 (z liderem), La-5 (z liderem).

Rzeka Don

Komentarz:
Z jednej strony mamy się bronić, a z drugiej trzeba zajmować obce VHeksy. Szykuje się spore zamieszanie. Zwracam uwagę na VHeks 40,11. Nie jest nam potrzebny do zwycięstwa.

Stawiam sobie mało wyrafinowane zadanie: utrzymanie przyczółków (wraz z przeprawami) w celu wprowadzenia klinów pancernych do kontrnatarcia.


Po drugiej turze odsyłam do rezerwy swoich dzielnych myśliwców. Już się nawojowali.


Komputer ma przewagę w rozpoznaniu. Na szczęście, w konwersji Kowdara jest już pozbawiony takiego bonusu.

Ja próbuję zdobyć VHeksy komputera, a on moje. Jaka szkoda, że wtedy nie można było wykorzystać ustawienia Allow Victory by #VH to hold. Idealnie pasowałoby to do tego scenariusza.

Około ósmej tury wprowadzam do walki spadochroniarzy, gdyż Autor nie ograniczył możliwości transportu Air i Naval. Spróbują zawalczyć o najbardziej oddalony VHeks przy lotnisku. I robią to bardzo skutecznie!

Muszę przyznać, że emocje są tu przez cały czas. Gra idzie na wybicie, nikt nie cofa się nawet przez moment. A, w pewnym momencie, do szturmu ruszyła katiusza!

Straty CORE: brak
Prezenty: brak
Zakupy: Paratrooper (w trakcie scenariusza)
Ulepszenie: T-34/76B na T-34/76B Bridge, 12.2cm na 15.2cm.

Jedna rzecz się tej grze nie zmienia. Nie zależy od wersji gry, od efila, ani od kampanii. To moje szczęście w tej grze. Jak pokazuje mi szanse 5-0, to jest 0-3. A jak wyjątkowo mam krwawą obronę, to akurat moje jednostki nie mają amunicji.

OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012)

Played Scenarios:
1   Don River (#S1) , #0 , Tactical Victory

Total army value: 180 , Current prestige is 312

Piechota
*  Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 1 bars , 158 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:001)
*  Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 1 bars , 127 exp , Russia , 11/11 , 2 kill , 0 pp (U:002)
Paratrooper ,  , 0 bars , 62 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 180 pp (U:003)
*  Cavalry , 91/85/62 , 3 bars , 330 exp , Russia , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:009)

Czołg
*  T-34/76  Bridg , 6G/13/62 , 2 bars , 299 exp , Russia , 11/11 , Influence  , 9 kill , 0 pp (U:005)
*  T-34/76B , 13/13/62 , 2 bars , 251 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:007)

Rozpoznanie
*  BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 226 exp , Russia , 11/11 , 0 kill , 0 pp (U:006)

Artyleria
*  15.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 1 bars , 178 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack  , 3 kill , 0 pp (U:004)

Myśliwiec
*  La-5 , 1Ft/9AA , 1 bars , 170 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack  , 0 kill , 0 pp (U:008)

Killed: AD  3 ,  AT  4 ,  ATY  5 ,  INF 20 ,  REC  2 ,  TK  8 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  44
Lost  : AD  2 ,  AT  3 ,  ATY  3 ,  INF 11 ,  REC  2 ,  TK  2 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  26

BV  0
V   0
TV  1
L   0

Piechota *  4 Units * 0 Leaders
Total :    677 exp,      8 kill,    180 pp
Average:    169 exp,      2 kill,     45 pp
Czołg *  2 Units * 1 Leaders
Total :    550 exp,     10 kill,      0 pp
Average:    275 exp,      5 kill,      0 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
Total :    226 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    226 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria *  1 Units * 1 Leaders
Total :    178 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    178 exp,      3 kill,      0 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
Total :    170 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    170 exp,      0 kill,      0 pp
Summary *  9 Units * 3 Leaders
Total :   1801 exp,     21 kill,    180 pp
Average:    200 exp,      2 kill,     20 pp

czata

Wybór 1.
Muszę przyznać, że nie do końca rozumiem, o co tu chodzi.

Nie umiem wygrać BV (konwersja rozwiązuje ten problem).
Czy, w przypadku BV, dostanę prototyp?
Czemu jest kombinacja z datami (Wybór rozgrywa się w sierpniu, a następny scenariusz w lipcu)?

derwiszx

Witamy nowego generała :D
Nie grałem tego ale na ruskie lotnictwo to bym za bardzo nie stawiał w tym scenariuszu :D. Prawdopodobnie zawsze będzie dostawało łupnia od chłopaków Goeringa. Możliwe, że planując rozwój armii lepiej postawić na naziemną obronę plot wspartą kilkoma myśliwcami występującymi w roli dobijaczy i zwiadowców. 


P.S.
Jeśli możesz, wrzucaj całe ARR łącznie z warunkami zwycięstwa to pomaga w śledzeniu kampanii. A gdybyś jeszcze mógł na początku scenariuszy z ograniczeniami  wystawianych jednostek (o ile takowe będą) podawać limity ograniczeń to moja radość nie miałaby granic.
Gratia gratiam parti

czata

Dzięki za słowa otuchy!

Zakup do scenariusza Szybki szturm został już zrobiony i nie jest to artyleria plot.
Planowałem ją dokupić w trakcie scenariusza. Ale jest zonk z SHeksem.

derwiszx

CytatJedna rzecz się tej grze nie zmienia. Nie zależy od wersji gry, od efila, ani od kampanii. To moje szczęście w tej grze. Jak pokazuje mi szanse 5-0, to jest 0-3. A jak wyjątkowo mam krwawą obronę, to akurat moje jednostki nie mają amunicji.

Takie duże różnice pomiędzy prognozą a stanem rzeczywistym wystepują najczęściej wtedy gdy atakujesz jednostkę która ma większą inicjatywę od Twojej.  W takim wypadku to atakowany oddaje pierwsze strzały. Jeżeli szczęście (los) mu dopisze to w skrajnym wypadku może mocno uszczuplić siły atakujacego i gdy nadchodzi kolej na jego strzały po prostu jest juz za słaby żeby cokolwiek wygrać.  Prognoza może więc mocno odbiegać od wyniku faktycznego. Jeżeli masz przewagę inicjatywy to zazwyczaj odstępstwa od prognozy są nieznaczne.
Gratia gratiam parti

czata

Cytat: czata w Maj 31, 2012, 01:26:03 PM
Wybór 1.
Nie umiem wygrać BV (konwersja rozwiązuje ten problem).
Czy, w przypadku BV, dostanę prototyp?
Już wiem.
Wybór 1 nie przewiduje BV właśnie po to, by nie dostać prototypu.

Cytat: derwiszx w Maj 31, 2012, 01:47:56 PM
Nie grałem tego ale na ruskie lotnictwo to bym za bardzo nie stawiał w tym scenariuszu :D. Prawdopodobnie zawsze będzie dostawało łupnia od chłopaków Goeringa. Możliwe, że planując rozwój armii lepiej postawić na naziemną obronę plot wspartą kilkoma myśliwcami występującymi w roli dobijaczy i zwiadowców. 
Dobrym pomysłem byłaby artyleria plot core z liderem od początku lub dodana w którymś kolejnym scenariuszu.

Cytat: derwiszx w Maj 31, 2012, 01:47:56 PM
A gdybyś jeszcze mógł na początku scenariuszy z ograniczeniami  wystawianych jednostek (o ile takowe będą) podawać limity ograniczeń to moja radość nie miałaby granic.
W scenariuszu Szybki szturm na mapie jest SHeks (nb. w bardzo dobrym miejscu), ale bez flagi. W związku z tym, scenariusz ma ograniczoną liczbę DHeksów (9 + lotnisko). Na szczęście, mieszczą się wszystkie moje jednostki.

Co ciekawsze, w konwersji jest więcej jednostek core (dochodzi sztab). Gracz, który do tego scenariusza włącznie dokupi więcej, niż jedną jednostkę lądową, nie wystawi jej w tym scenariuszu.

Cytat: derwiszx w Maj 31, 2012, 02:35:26 PM
CytatJedna rzecz się tej grze nie zmienia. Nie zależy od wersji gry, od efila, ani od kampanii. To moje szczęście w tej grze. Jak pokazuje mi szanse 5-0, to jest 0-3. A jak wyjątkowo mam krwawą obronę, to akurat moje jednostki nie mają amunicji.
Takie duże różnice pomiędzy prognozą a stanem rzeczywistym wystepują najczęściej wtedy gdy atakujesz jednostkę która ma większą inicjatywę od Twojej.  W takim wypadku to atakowany oddaje pierwsze strzały. Jeżeli szczęście (los) mu dopisze to w skrajnym wypadku może mocno uszczuplić siły atakujacego i gdy nadchodzi kolej na jego strzały po prostu jest juz za słaby żeby cokolwiek wygrać.  Prognoza może więc mocno odbiegać od wyniku faktycznego. Jeżeli masz przewagę inicjatywy to zazwyczaj odstępstwa od prognozy są nieznaczne.
Ja mam takie skrajne przypadki zawsze  ;D.

Zsamot

CytatCo ciekawsze, w konwersji jest więcej jednostek core (dochodzi sztab). Gracz, który do tego scenariusza włącznie dokupi więcej, niż jedną jednostkę lądową, nie wystawi jej w tym scenariuszu.
Przeoczenie?  Czy świadomy wybór Twórcy? ???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Kluczem jest to, czy po scenariuszu Wybór 1 będzie prototyp (być może, kombinacja z datami scenariuszy uniemożliwia prototyp).

Jeśli gracz dostanie prototyp, to ma 9 jednostek danych mu od Twórcy. Czyli dokładnie tyle, ile jest DHeksów w scenariuszu Szybki szturm.

czata

Cytat: derwiszx w Maj 31, 2012, 01:47:56 PM
Jeśli możesz, wrzucaj całe ARR łącznie z warunkami zwycięstwa to pomaga w śledzeniu kampanii.
Brakujące:
Played Scenarios:
1   Don River (#S1) , #0 , Tactical Victory
Current scenario: Choice (#1S),  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 80
Total army value: 180 , Current prestige is 740
AI stance is Defensive
if BV: +0, Early Assault (#2S) , cap 2000, 1 turns prestige: 0
if V : +0, Early Assault (#2S) , cap 2000, 2 turns prestige: 0
if TV: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 5 turns prestige: 0
if Ls: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 5 turns prestige: 0

Played Scenarios:
1   Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory
2   Choice (#1S) , #1 , Victory
Current scenario: Early Assault (#2S),  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 520
Total army value: 180 , Current prestige is 382
AI stance is Aggressive
if BV: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 10 turns prestige: 300
if V : +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 13 turns prestige: 390
if TV: +0, Astrakhan (#3S) , cap 2200, 16 turns prestige: 480
if Ls: +0, Astrakhan (#3S) , cap 2200, 16 turns prestige: 480

derwiszx

Tylko nie posądź mnie o upierdliwość. Obawiam się, że możesz mieć problem z zaliczeniem kampanii jeśli nie spełnisz regulaminowych formalności. Konkretnie chodzi mi o punkt 1)a.
W sumie AAR to nie problem, mając save'y kończące scenariusz można w każdej chwili wygenerować zgodny z regulaminem raport.  Gustlik jeżeli tu zajrzy pewnie się do tej uwagi ustosunkuje bardziej merytorycznie. ;)


CytatII. Zaliczenie kampanii

1) Kampania zaliczana jest na podstawie łącznej liczby punktów, za wszystkie scenariusze.
    a) do zaliczenia kampanii niezbędne jest opublikowanie wszystkich AAR'ów ze scenariuszy
        - w raporcie AAR musi być na stałe włączona opcja "Include Game Scores" - żeby             
        pokazywała liczbę punktów w poszczególnych scenariuszach.
        - w raporcie musi również być włączona opcja zliczania zniszczonych i straconych jedn.                                   
    b) kampania musi zostać zakończona opublikowaniem AAR'u zawierającego łączną liczbę
        zdobytych punktów. (jak to zrobić - patrz osobny temat).
    c) gracz ma obowiązek zgłaszać w opisie scenariusza otrzymane prototypy
Gratia gratiam parti

czata

Popracuję nad tym.

Do tej pory nie wdawałem się w szczegóły raportu, bo w mojej żmudnej robocie wpółpracownika - testera nie było to do niczego potrzebne!

PS. Czy, w przypadku scenariusza typu: wybór drogi, też potrzebny jest pełny raport?

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

To od początku.
OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:E:\Moje dokumenty\gry\panzer2\efile_pg2_10_cn_12\  * Efile version:
Campaign: Stalingrad - Soviet Campaign,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Don River (#S1) , #0 , Tactical Victory , score:30
--
Campaign score: 30  *  Average: 30

Current scenario: Don River (#S1),  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 400
Total army value: 180 , Current prestige is 590
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 12 turns prestige: 240
if V : +0, Choice (#1S) , cap 2000, 15 turns prestige: 300
if TV: +150, Choice (#1S) , cap 2000, 18 turns prestige: 360
if Ls: +250, Early Assault (#2S) , cap 2000, 18 turns prestige: 360

Piechota
*  Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 1 bars , 158 exp , Russia , 7/10 , 0 kill , 0 pp (U:002)
*  Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 1 bars , 127 exp , Russia , 11/11 , 2 kill , 0 pp (U:004)
Paratrooper ,  , 0 bars , 62 exp , Russia , 9/10 , 0 kill , 180 pp (U:006)
*  Cavalry , 91/85/62 , 3 bars , 330 exp , Russia , 2/10 , 6 kill , 0 pp (U:048)

Czołg
*  T-34/76B , 6G/13/62 , 2 bars , 299 exp , Russia , 2/11 , Influence  , 9 kill , 0 pp (U:028)
*  T-34/76B , 13/13/62 , 2 bars , 251 exp , Russia , 1/10 , 1 kill , 0 pp (U:035)

Rozpoznanie
*  BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 226 exp , Russia , 2/11 , 0 kill , 0 pp (U:029)

Artyleria
*  12.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 1 bars , 178 exp , Russia , 9/11 , Aggressive Attack  , 3 kill , 0 pp (U:021)

Myśliwiec
*  La-5 , 1Ft/9AA , 1 bars , 170 exp , Russia , 2/11 , Aggressive Attack  , 0 kill , 0 pp (U:046)

Killed: AD  3 ,  AT  4 ,  ATY  5 ,  INF 20 ,  REC  2 ,  TK  8 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  44
Lost  : AD  2 ,  AT  3 ,  ATY  3 ,  INF 11 ,  REC  2 ,  TK  2 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  26

BV  0
V   0
TV  1
L   0

Piechota *  4 Units * 0 Leaders
Total :    677 exp,      8 kill,    180 pp
Average:    169 exp,      2 kill,     45 pp
Czołg *  2 Units * 1 Leaders
Total :    550 exp,     10 kill,      0 pp
Average:    275 exp,      5 kill,      0 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
Total :    226 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    226 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria *  1 Units * 1 Leaders
Total :    178 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    178 exp,      3 kill,      0 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
Total :    170 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    170 exp,      0 kill,      0 pp
Summary *  9 Units * 3 Leaders
Total :   1801 exp,     21 kill,    180 pp
Average:    200 exp,      2 kill,     20 pp

Wybór 1.
Zwyciężam poprzez dobycie lotniska na zachodzi. Na szczęście, nic na nim nie było.

OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:E:\Moje dokumenty\gry\panzer2\efile_pg2_10_cn_12\  * Efile version:
Campaign: Stalingrad - Soviet Campaign,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory , score:0
2   Choice (#1S) , #1 , Victory , score:50
--
Campaign score: 80  *  Average: 40

Current scenario: Choice (#1S),  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 80
Total army value: 180 , Current prestige is 352
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 2
AI stance is Defensive
if BV: +0, Early Assault (#2S) , cap 2000, 1 turns prestige: 0
if V : +0, Early Assault (#2S) , cap 2000, 2 turns prestige: 0
if TV: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 5 turns prestige: 0
if Ls: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 5 turns prestige: 0

Piechota
*  Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 1 bars , 158 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:001)
*  Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 1 bars , 127 exp , Russia , 11/11 , 2 kill , 0 pp (U:002)
Paratrooper ,  , 0 bars , 62 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 180 pp (U:003)
*  Cavalry , 91/85/62 , 3 bars , 330 exp , Russia , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:009)

Czołg
*  T-34/76  Bridg , 6G/13/62 , 2 bars , 299 exp , Russia , 11/11 , Influence  , 9 kill , 0 pp (U:005)
*  T-34/76B , 13/13/62 , 2 bars , 251 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:007)

Rozpoznanie
*  BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 226 exp , Russia , 11/11 , 0 kill , 0 pp (U:006)

Artyleria
*  15.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 1 bars , 178 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack  , 3 kill , 0 pp (U:004)

Myśliwiec
*  La-5 , 1Ft/9AA , 1 bars , 170 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack  , 0 kill , 0 pp (U:008)

Killed: AD  3 ,  AT  4 ,  ATY  5 ,  INF 20 ,  REC  2 ,  TK  8 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  44
Lost  : AD  2 ,  AT  3 ,  ATY  3 ,  INF 11 ,  REC  2 ,  TK  2 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  26

BV  0
V   1
TV  1
L   0

Piechota *  4 Units * 0 Leaders
Total :    677 exp,      8 kill,    180 pp
Average:    169 exp,      2 kill,     45 pp
Czołg *  2 Units * 1 Leaders
Total :    550 exp,     10 kill,      0 pp
Average:    275 exp,      5 kill,      0 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
Total :    226 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    226 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria *  1 Units * 1 Leaders
Total :    178 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    178 exp,      3 kill,      0 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
Total :    170 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    170 exp,      0 kill,      0 pp
Summary *  9 Units * 3 Leaders
Total :   1801 exp,     21 kill,    180 pp
Average:    200 exp,      2 kill,     20 pp

UWAGA!
Oba raporty pokazują sprzeczne informacje:
1   Don River (#S1) , #0 , Tactical Victory , score:30
1   Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory , score:0

czata

Pamiętając o czołgach niemieckich o donośności 2, kupuje między scenariuszami ZiS-30.

Szybki szturm.
Scenariusz z takimi samymi zasadami zwycięstwa, jak pierwszy. Bronimy swoich punktów (dwa można oddać) przed agresorem i jednocześnie zdobywamy wrogie VHeksy.
Dlatego też, analogiczny plan działania:

Tyle, że dolna grupa poczeka trochę na swoją kolej.

Sporą ciekawostką jest trudność  w pokonaniu rzeki (w mieście są tylko dwa mosty). W związku z tym, moje wolniejsze jednostki zostaną przerzucone wodą.
Jednak, wszystko wskazuje na to, że Autor nie chciał ułatwiać gry w ten sposób (mimo bezsensownego pozostawienia Naval Transport). Porty nie mają flag, a w PG2 z takich portów nie dało się korzystać.

W momencie, gdy wydawało mi się, że już opanowałem sytuację, przyjechała wycieczka z Wehrmachtu:


Główną pracę wykonały skrzydła, a jednostki corowe znowu musiały być wycofane do rezerwy.

OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:E:\Moje dokumenty\gry\panzer2\efile_pg2_10_cn_12\  * Efile version:
Campaign: Stalingrad - Soviet Campaign,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory , score:0
2   Choice (#1S) , #1 , Victory , score:50
3   Early Assault (#2S) , #2 , Tactical Victory , score:30
--
Campaign score: 110  *  Average: 36

Current scenario: Astrakhan (#3S),  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 560
Total army value: 480 , Current prestige is 814
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Rattenkrieg (#S8) , cap 2800, 11 turns prestige: 220
if V : +0, Rattenkrieg (#S8) , cap 2800, 14 turns prestige: 280
if TV: +100, Caucasus Counterattack (#4S) , cap 2400, 17 turns prestige: 340
if Ls: +250, Caucasus Counterattack (#4S) , cap 2400, 17 turns prestige: 340

Piechota
*  Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 2 bars , 274 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:001)
*  Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 2 bars , 255 exp , Russia , 11/11 , 4 kill , 0 pp (U:002)
Paratrooper ,  , 0 bars , 62 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 180 pp (U:003)
*  Cavalry , 91/85/62 , 3 bars , 395 exp , Russia , 10/10 , 9 kill , 0 pp (U:009)

Czołg
*  T-34/76  Bridg , 6G/13/62 , 4 bars , 404 exp , Russia , 11/11 , Influence  , 14 kill , 0 pp (U:005)
*  T-34/76B , 13/13/62 , 4 bars , 404 exp , Russia , 10/10 , Extended Front  , 13 kill , 0 pp (U:007)

Rozpoznanie
*  BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 257 exp , Russia , 11/11 , 0 kill , 0 pp (U:006)

Artyleria ppanc.
ZiS-30 ,  , 1 bars , 102 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 300 pp (U:010)

Artyleria
*  15.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 2 bars , 204 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack  , 4 kill , 0 pp (U:004)

Myśliwiec
*  La-5 , 1Ft/9AA , 2 bars , 235 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack  , 2 kill , 0 pp (U:008)

Killed: AD  6 ,  AT  8 ,  ATY 20 ,  INF 53 ,  REC  7 ,  TK 15 ,  FTR  5 ,  TB  3 ,  Total: 117
Lost  : AD  4 ,  AT  7 ,  ATY 10 ,  INF 33 ,  REC  4 ,  TK  3 ,  FTR  4 ,  TB  3 ,  Total:  68

BV  0
V   1
TV  2
L   0

Piechota *  4 Units * 0 Leaders
Total :    986 exp,     14 kill,    180 pp
Average:    247 exp,      4 kill,     45 pp
Czołg *  2 Units * 2 Leaders
Total :    808 exp,     27 kill,      0 pp
Average:    404 exp,     14 kill,      0 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
Total :    257 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    257 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *  1 Units * 0 Leaders
Total :    102 exp,      1 kill,    300 pp
Average:    102 exp,      1 kill,    300 pp
Artyleria *  1 Units * 1 Leaders
Total :    204 exp,      4 kill,      0 pp
Average:    204 exp,      4 kill,      0 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
Total :    235 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    235 exp,      2 kill,      0 pp
Summary * 10 Units * 4 Leaders
Total :   2592 exp,     48 kill,    480 pp
Average:    259 exp,      5 kill,     48 pp

czata

Zakupy: Gaz/37 (artyleria plot) i Katyusha 132 oraz wymiana La-5 na JaK-9.

Astrachań (#3S).
Limit rozstawienia - 12 jednostek (briefing w oryginale nic o tym nie mówi, w konwersji podane jest 11).

Warunki zwycięstwa, jak dotychczas. Mapa sprawia arcyciekawe wrażenie: teren podmokły, trudno dostępny, dobry do obrony. Jeden VHeks konieczny do zdobycia przez gracza niemal na wyspie.

Tu rada dla osób grających w konwersję. Posiadanie 122mm ob.31/37 jest obowiązkowe (a z liderem, mniam ...). Stawiamy na DHeksie 14,16 i mamy wszystko pod kontrolą.

Czy ktoś to czyta? Sam dla siebie, nie będę pisał.

Świetny scenariusz. Idealny do szkoleń nt. "Współdziałanie artylerii (naziemnej i przeciwlotniczej) ciągnionej i samobieżnej podczas prowadzenia natarcia w terenie jeziorno - lesistym".

OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:E:\Moje dokumenty\gry\panzer2\efile_pg2_10_cn_12\  * Efile version:
Campaign: Stalingrad - Soviet Campaign,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory , score:0
2   Choice (#1S) , #1 , Victory , score:50
3   Early Assault (#2S) , #2 , Tactical Victory , score:30
4   Astrakhan (#3S) , #3 , Tactical Victory , score:30
--
Campaign score: 140  *  Average: 35

Current scenario: Caucasus Counterattack (#4S),  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 1240
Total army value: 780 , Current prestige is 1082
AI stance is Defensive
if BV: +0, Operation Uranus (#S9) , cap 3200, 10 turns prestige: 300
if V : +0, Operation Uranus (#S9) , cap 3200, 13 turns prestige: 390
if TV: +100, Grozny (#5S) , cap 2500, 16 turns prestige: 480
if Ls: +250, Grozny (#5S) , cap 2500, 16 turns prestige: 480

Piechota
*  Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 3 bars , 310 exp , Russia , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 2 kill , 0 pp (U:001)
*  Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 2 bars , 296 exp , Russia , 11/11 , 5 kill , 0 pp (U:002)
Paratrooper ,  , 0 bars , 91 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 180 pp (U:003)
*  Cavalry , 91/85/62 , 4 bars , 435 exp , Russia , 10/10 , 11 kill , 0 pp (U:009)

Czołg
*  T-34/76  Bridg , 6G/13/62 , 4 bars , 458 exp , Russia , 11/11 , Influence  , 18 kill , 0 pp (U:005)
*  T-34/76B , 13/13/62 , 4 bars , 454 exp , Russia , 10/10 , Extended Front  , 15 kill , 0 pp (U:007)

Rozpoznanie
*  BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 277 exp , Russia , 11/11 , 0 kill , 0 pp (U:006)

Artyleria ppanc.
ZiS-30 ,  , 1 bars , 175 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 300 pp (U:010)

Artyleria
*  15.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 2 bars , 257 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp (U:004)
Katyusha 132 ,  , 0 bars , 73 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 144 pp (U:012)

Obrona plot.
GAZ/37 ,  , 0 bars , 40 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 156 pp (U:011)

Myśliwiec
*  YaK-9 , 1Ft/9AA , 2 bars , 276 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack  , 4 kill , 0 pp (U:008)

Killed: AD 10 ,  AT 12 ,  ATY 28 ,  INF 72 ,  REC 10 ,  TK 23 ,  FTR  5 ,  TB  5 ,  Total: 165
Lost  : AD  4 ,  AT  7 ,  ATY 11 ,  INF 43 ,  REC  4 ,  TK  3 ,  FTR  6 ,  TB  4 ,  Total:  82

BV  0
V   1
TV  3
L   0

Piechota *  4 Units * 1 Leaders
Total :   1132 exp,     18 kill,    180 pp
Average:    283 exp,      5 kill,     45 pp
Czołg *  2 Units * 2 Leaders
Total :    912 exp,     33 kill,      0 pp
Average:    456 exp,     17 kill,      0 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
Total :    277 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    277 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *  1 Units * 0 Leaders
Total :    175 exp,      1 kill,    300 pp
Average:    175 exp,      1 kill,    300 pp
Artyleria *  2 Units * 1 Leaders
Total :    330 exp,      7 kill,    144 pp
Average:    165 exp,      4 kill,     72 pp
Obrona plot. *  1 Units * 0 Leaders
Total :     40 exp,      0 kill,    156 pp
Average:     40 exp,      0 kill,    156 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
Total :    276 exp,      4 kill,      0 pp
Average:    276 exp,      4 kill,      0 pp
Summary * 12 Units * 5 Leaders
Total :   3142 exp,     63 kill,    780 pp
Average:    262 exp,      5 kill,     65 pp