Game Settings w Nowych Formatach

Zaczęty przez majerek, Wrzesień 17, 2012, 09:09:08 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

majerek

Zgadzam się z czatą, nie widzę powodu do umieszczania tylu informacji w opisie.
Ja nie zaglądam do żadnych opcji po prostu zaczynam kampanię, gram, i w trakcie wychodzi co można a co nie. W ogóle nie rozumiem po co robić takie wielkie zamieszanie z tym NF.
Nie bo nie :)

derwiszx

Cytat: czata w Wrzesień 20, 2012, 08:17:25 AM
Sorry, popełniłem potężny błąd, który wypaczył sens mojej wypowiedzi..
Powinna ona wyglądać tak:
Może być tak, że każdy scenariusz będzie miał inne opcje. Co wtedy umieścić w opisie kampanii?

Zamiast zaglądać do AAR, można zajrzeć do Game Settings.
Po co jeszcze powielać te informacje w raporcie?

Może byc i tak, ze kazdy scenariusz będzie miał inne opcje. Wtedy w opisie kampanii powinna byc zbiorcza informacja o wszystkich opcjach które są w tej kampanii.  Nie jest istotne czy w jakims scenariuszu nie ma na przykład misji lotniczych, a w innym nowych reguł bitew morskich.  W zbiorczej informacji powinno byc napisane, ze w kampanni te reguły maja zastosowanie.
Inna sprawa, że jeżeli w jednym scenariuszu tej samej kampanii byłyby misje lotnicze a w innym nie, a w jeszcze innym obowiązywałyby stare zasady odnośnie reguł wojny na morzu a kolejnym nowe to moim zdaniem taka kampania nie miałaby sensu. Widząc taka niekonsekwencję na pewno bym do takiej kampanii nie zajrzał. Ale, zeby ja omijać dalekim łukiem musiałbym taka informację mieć w opisie kampanii.

Po co powielać info w raporcie?

Napisałem to już kilka razy.
Chociażby po to aby czytając cudze raporty od razu wiedzieć z jakim stylem mamy do czynienia w danej kampanii. Czy ktoś gra kampanie Gambit Guderiana w starym stylu czy moze gra tę kampanię juz po przekonwertowaniu na NF i wprowadzeniu nowych zasad. 
Można sobie wyobrazić, że powstanie nie jedna ale kilka konwersji Gambitu. Autor każdej konwersji podejdzie do tej operacji w inny sposób, wprowadzi inne nowe funkcje wówczas widząc opublikowany AAR mozemy zobaczyć jakie reguły gry obowiązują w danej konwersji. 
Ale po co sobie wyobrażać, różne wersje konwersji, każdy gracz sam może sobie zmienić niektóre istotne dla jakości gry ustawienia. I takie zmiany również będa widoczne w AAR.

AAR to jest raport informujący czytelnika nie tylko o wyniku gry, ale również o technicznych warunkach w jakich była ona rozgrywana. Jest tam informacja o wersji efila o wersji silnika, o warunkach zwycięstwa i wiele innych.  Naturalne jest, że powinna być również informacja o ustawieniach gry.

Warto dodać, ze przed nami jeszcze wiele zmian o których na razie zbyt wiele się nie mówi, gdyz na razie priorytetem jest dopracowanie tych które już wprowadzono.

Po wszystkich zmianach OG stanie się kombajnem na którym można będzie rozgrywać kampanie na tak różniących się zasadach, że poza jednolitą szatą graficzna trudno będzie je uznać za  tematy dotyczące tej samej gry.
Można będzie OG porównać do lekkoatletyki, w której sportowcy rywalizują w różnych dyscyplinach w których obowiązują nieraz krańcowo różne reguły.

Dla niektórych z Was ta zmiana wydaje się niepotrzebną, dla Luisa od razu propozycja wydała się sensowna i warta natychmiastowego wcielenia w życie.
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatMoże być tak, że każdy scenariusz będzie miał inne opcje. Co wtedy umieścić w opisie kampanii?

Takie działanie powinno być zabronione pod groźbą wyklęcia. Cała kampania powinna odbywać się na tych samych zasadach. Jak kogoś rączki do opcji świerzbią, to niech zrobi drugą kampanię.

CytatJa nie zaglądam do żadnych opcji po prostu zaczynam kampanię, gram, i w trakcie wychodzi co można a co nie

No i w ten sposób straciłem kilka jednostek, które uważałem za dobrze schowane, dopóki nie przekonałem się, że w kampanii zaawansowane opcje widzenia były WYŁĄCZONE!
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

#18
No, to mnie już wykląłeś. Ale przy okazji, wykląłeś też ... siebie.
Jesteś pewny, że wszystkie scenariusze w Twoich kampaniach, np. w kampanii testowej, mają ustawione takie same opcje?

Gustlik

CytatJesteś pewny, że wszystkie scenariusze w Twoich kampaniach, np. w kampanii testowej, mają ustawione takie same opcje?

Jeśli chodzi o te, zawarte w "Game Settings" to - tak.

Mogą się czasem różnić tylko brakiem automatycznego uzupełniania po scenariuszu
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Wygląda na to, że mamy różne wersje kampanii testowej.

Gustlik

No faktycznie - raz mi się źle kliknęło. Czuję się pogrążony.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Nie wiem, jak dużo osób gra w kampanię testową, ale żadna nie poruszyła tego aspektu, jako błędu. A ponoć są tacy, którzy zwracają na opcje szczególną uwagę.

Może to dlatego, że Gracze akceptują możliwość różnorodnych opcji w scenariuszach?

Gustlik

To chyba już wykracza poza temat kampanii "Arctic Storm"?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata


derwiszx

#25
Gustlik, dałoby się zrobić w osobnym temacie encyklopedyczny opis wszystkich możliwych komunikatów w Game Settings/Scenario Options w taki sposób, że gdy będą się pojawiały nowe opcje to po prostu będziesz uaktualniał pierwszy post tak jak to robi Luis.

Chodzi o to, że niektóre z nich podawane są hasłowo, sa zrozumiałe dla zaawansowanych graczy ale niekoniecznie dla początkujących. Więc dobrze by było gdyby początkujący wiedzieli co oznaczają poszczególne zapisy. 

Cytat*SCENARIO OPTIONS*
Can set default experience for new units
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Avoid paratroop deployment on ocean hexes using air transport
Allow setting default unit's strength for each player (also when getting prototypes)
allow settting a time frame in range between 1 and 12 months for valid prototypes
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Airborne units can misdrop
Weather can change ground condition

Gratia gratiam parti

Gustlik

Jest w przyklejonym: "Ustawienia Open Gen" - tylko trzeba wyedytować pierwszy (drugi?) post i dopisać ustawienia z NF
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Ponieważ niektórzy zaczynają tworzyć mity dotyczące Opcji Scenariusza w NF, kilka słów wyjaśnienia.
Na dzień 22.09.2012 r. jest 5 (pięć) nowych opcji.
1.   Enable Air missions (włącz misje powietrzne).
Ważna, ale dość kontrowersyjna opcja. Wymaga dalszych prac, szczególnie zachowania samolotów podczas złej pogody. Nie do wykorzystania raczej w efilach, w których samoloty mają zdefiniowane paliwo.

2.   Ports dont behave as Supply Hexes (porty nie bedą zachowywać się jak SH).
Mała zmiana, ale bardzo istotna. Pozwala zablokować możliwość budowania portów i omijania limitu rozstawiania.
Wymaga scenariuszy z dostępem do wody.

3.   Enable random misdroping for airborne uniots (włącz losowe miejsca desantowania dla jednostek spadochronowych)
Opcja znana jeszcze z PG1, mniej istotna.

4.   Weather can change ground condition (pogoda może zmienić stan gruntu).
Bardzo ważna zmiana. Myślę, że standard w nowych kampaniach.

5.   Extended naval rules (rozszerzone zasady marynarki).
Na razie mało rozpoznana opcja. Wymaga dalszych prac i testów. Odniosłem wrażenie, że ktoś podjął się prac nad tym zagadnieniem i przedstawi nam wnioski. Ale pewnie liczył, że zrobią to inni.
Do wykorzystania jedynie w scenariuszach z dostępem do morza.

derwiszx

Czata dam Ci dobrą radę. Udaj się do najbliższej piaskownicy,  poszukaj sobie kogoś na swoim poziomie i  na nim poćwicz swoje aluzje. 
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatNa razie mało rozpoznana opcja. Wymaga dalszych prac i testów. Odniosłem wrażenie, że ktoś podjął się prac nad tym zagadnieniem i przedstawi nam wnioski. Ale pewnie liczył, że zrobią to inni.

CytatCzata dam Ci dobrą radę. Udaj się do najbliższej piaskownicy,  poszukaj sobie kogoś na swoim poziomie i  na nim poćwicz swoje aluzje.

Ostatni raz proszę o powstrzymanie się od takich.....

Czata - druga połowa Twojej wypowiedzi - zbędna
derwiszx - czasem warto ugryźć się w język.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/