nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 22, 2012, 01:11:27 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

No i dlatego o mało mi się nie wykrzaczyła gra... Ta linia jest potrzebna, żeby dodatkowe tereny i ruchy w ogóle zadziałały!
Bez tej linii wszystkie wartości ruchu są wymieszane. Też jej nie miałem - dopiero Luis mi przysłał.

W razie jakby co - dołączam do postu. To jest TERRAIN.TXT osobiście skorygowany przez Jego Magnificencję Luisa.


[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

#31
Teraz to działa, tylko że chyba niewiele się zmieniło jeśli chodzi o teren Rails.

Nadal takiego terenu nie ma w tabelce kosztów mimo, ze Rails pojawił się w terrain.txt a więc teoretycznie istnieje mozliwość dowolnego ustawienia kosztów ruchu po terenie Rails dla każdego rodzaju ruchu.

Cytat* Rails ....
1,1,1       *Tracked                     
1,1,1       *Half Tracked               
1,1,1       *Wheeled                     
1,1,1       *Leg                         
1,1,1       *towed                   
1,1,1       *Air                         
255,255,255 *Deep Naval               
255,255,255 *Coastal                   
1,1,1       *All Terrain                 
1,1,1       *Amphibious                 
255,255,255 *Naval                     
1,1,1       *Mountain (Leg)             
1,1,1       *Rail
1,1,1       *Helo
255,255,255 *Custom

Gratia gratiam parti

derwiszx

#32
W sumie to nadal nie rozumiem dlaczego po zmodyfikowaniu kosztu ruchu po terenie rails dla ruchu kołowego na 5 nic sie nie zmienia. Kolarze nadal jeżdza po Rails przyjmujac koszt ruchu po terenie bazowym. Więc po co jest ta sekcja *Rails w pliku Terrain.txt. ?

* Rails ....
1,1,1       *Tracked                     
1,1,1       *Half Tracked               
5,1,1       *Wheeled                     
1,1,1       *Leg                         
1,1,1       *towed                   
1,1,1       *Air                         
255,255,255 *Deep Naval               
255,255,255 *Coastal                   
1,1,1       *All Terrain                 
1,1,1       *Amphibious                 
255,255,255 *Naval                     
1,1,1       *Mountain (Leg)             
1,1,1       *Rail
1,1,1       *Helo
255,255,255 *Custom

EDIT

Hmm, wygląda na to, ze ta sekcja w pliku terrain.txt jest sobie a muzom.  Zmiany jej parametrów nie maja żadnego wpływu na poruszanie sie po heksach oznaczonych jako teren Rails. Jedyny wyjątek stanowi linia: 1,1,1       *Rail w której możemy zdefiniować koszt ruchu dla pociągu i innych pojazdów kolejowych które mogą poruszać się jedynie po torach. Ale przecież tego akurat kosztu nie chcemy modyfikować. Bo tak jak jest jest dobrze (1,1,1).

P.S.
A może w Suite jest jakis specjalny teren "Rails" który można podłozyć tam gdzie w przyszłości będzie nałozona grafika torów? Wtedy być może ta sekcja by zadziałała i dla innych rodzajów ruchu.

Moim zdaniem, najprostszym rozwiązaniem byloby gdyby nałozenie na mapę torów automatycznie zmieniało każdy rodzaj terenu z wyłączeniem drogi na Rails.
Wtedy tam gdzie kolej krzyżuje się z droga byłyby przejazdy. A na pozostałych heksach kolejowych obowiązywałyby koszty ruchu właściwe dla Rails.
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatHmm, wygląda na to, ze ta sekcja w pliku terrain.txt jest sobie a muzom.  Zmiany jej parametrów nie maja żadnego wpływu na poruszanie sie po heksach oznaczonych jako teren Rails. Jedyny wyjątek stanowi linia: 1,1,1       *Rail

Bo tylko "Rail" może wjechać na tory.
Pisząc "tory" - mam na myśli fizycznie szyny, a nie heks z torami (czyli jazdę po podkładach)

Ale wyobraźmy sobie, że ktoś wymyśli, że "Wheeled" może korzystać z torów (notabene - były takie drezyny zrobione z "Żuka" i "Warszawy") i wtedy tabela zacznie działać w kolejnej linii. Tylko, że to trzeba by odkodować w exe.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Jak już grzebać w exe to rozsądniej byłoby po prostu stworzyc teren Rails (mam na myśli podłoże przywiązane do torów a nie tory) :P.

P.S.
Wspominałeś, że poruszałeś z Luisem ten temat. Czy on nie widzi potrzeby wprowadzenia możliwości regulacji kosztów ruchu na terenie kolei również dla innych niż kolejowy rodzajów ruchu?

Sposób zastępczy czyli dawanie jako podkładu którejś z istniejących nawierzchni na przykład lasu czy wertepów jest bardzo naciągany nie tylko z powodów leksykalnych ale głównie dlatego, ze koszty ruchu po terenie Rails miałyby całkiem odmienną statystkę dla różnych rodzajów ruchu w odróżnieniu od wymienionych rodzajów terenu. Na przykład piechurzy i czołgi  mogliby  po torach poruszać się jak po drodze, a rowerzyści i transport kołowy jak po wertepach a terenowy i półgąsienicowy jeszcze inaczej.

Gratia gratiam parti