Pliki konfiguracyjne CFG

Zaczęty przez Waldzios, Kwiecień 08, 2018, 12:57:03 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: besiu w Styczeń 27, 2023, 12:35:57 PM
Waldzios - z czego wynika wysokość tych procentów, na 65? Bo z tego, co -= chyba - wydziałem w pliku .CFG, to tam opis odnosił się do PG !, że tam był to współczynnik 25%, w stosunku do uzupełnień "doświadczonych na poziomie jednostki" (czyli aby utrzymać, po uzupełnieniu, ilość experiencu dotychczas posiadanego w jednostce uzupełnianej).
Czemu akurat 65? Z czego to wynika?
Poziom ustawia się na poziomie pliku CFG kampanii. Można ustawić dowolna wartość z przedziału 0-100%.
Wartość nie jest z góry zdefiniowana.
Ustalona wartość zależy wyłącznie od woli autora kampanii.

W tym przypadku zamiast domyślnego:
green_cost=25
green_exp=0

autor zastosował :
green_cost=65
green_exp=65


Najwidoczniej uznał ze "domyślne" wartości są zbyt restrykcyjne.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Motor

Czy można określić z góry pogodę na każdą turę scenariusza?

Alberich


Motor


Waldzios

#19
Cytat: Motor w Styczeń 29, 2023, 05:39:06 PM
A force_weather jak działa?
Nie testowałem opcji, ale z opisu wynika ze usuwa losowość pogody na początku scenariusza.
force_weather=0
* 1 to skip random weather at start of scenarios


EDIT. Przeprowadziłem szybki test. Opcja pozwala wymusić dowolną pogodę w pierwszej turze (na przykład deszcz na pustyni). W kolejnych turach pogoda wraca do losowej mechaniki.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

besiu

Cytat: Waldzios w Styczeń 29, 2023, 06:53:29 PM
EDIT. Przeprowadziłem szybki test. Opcja pozwala wymusić dowolną pogodę w pierwszej turze (na przykład deszcz na pustyni). W kolejnych turach pogoda wraca do losowej mechaniki.
O! Dzięki. Ja myślałem, żę da się - na całość "wymusić" bitwy.
p.s. A można nawet śnieg, raz mi się trafił, w Afryce, chbya w jakiejś bitwie w grudniu rozgrywanej :D zabawne to było...To losowe było, w trakcie bitwy...

Alberich

#21
Cytat: connor71 w Luty 15, 2025, 08:22:27 PM
Cytat: Alberich w Luty 15, 2025, 08:04:04 PMIstnieje też jeszcze jedna propozycja na urozmaicenie gry. Być może najciekawsza ze wszystkich i prawdopodobnie nigdzie jeszcze nie stosowana w kampaniach. Odkryłem pewną możliwość na bazie plików cfg, ale niech to na razie pozostanie tajemnicą.
Intrygujesz, co to za odkrycie?

Jeśli już mogę zdradzić to odkryłem możliwość wprowadzenia nowego "zasobu". Oprócz prestige to przez odpowiednie manipulowanie wartościami zielonego doświadczenia w pliku cfg można zrobić tak, żeby straty w stanach jednostek realnie wpływały na doświadczenie jednostek. Czyli zamiast budowanie przez całą kampanię nadliczbowego doświadczenia powyżej 500 to ciągle balansowanie między wartością 0, a wartością 500 doświadczenia jednostek gracza związane z stratami i uzupełnieniami.
Co sądzicie o takiej nowej możliwości gry?

Oto przykład do przetestowania:

sides = FRAKCJA_1, FRAKCJA_2
player_sp_row = 8,2,8,2
known_ex = 1
flak_range = 6
green = 1
green_cost = 60
green_exp = 30
green_autorefit = 1
upgrade_exp = 75
elite_cost = 125
rem_leader = 1
remove_leader = 1
noldr_auxunits = 1
weather_rain_snow = 80,80

Oprócz zmian w zielonym doświadczeniu to nowością są:

1) zmiana nazw stron
2) ograniczony ruch podczas złej pogody dla jednostek morskich i lotniczych, tu do 80%
2) utrata lidera jeśli jednostka straci zbyt wiele doświadczenia podczas uzupełniania

Zsamot

Tak na ludzki: chcesz, by spora strata miała odzwierciedlenie w malejącym doświadczeniu jednostki.
Jestem na tak, jeżeli to opcja.
Jestem na NIE, jako nowa, stała cecha.

Nie umniejszam logice, ale PG2 jako gra nie jest zawsze po drodze z logiką i za to go kocham.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369