Test scenariusza Osterode

Zaczęty przez mara, Luty 12, 2013, 05:32:27 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

mara

W tym scenie masz możliwość transportu praktycznie na pierwszą linię (Rosenberg -Deutsch Eylau), w dość komfortowych warunkach można się wyładować, oczywiście jeśli zabezpieczysz tory.

Pioniere

#16
Cytat: mara w Luty 25, 2013, 05:43:15 PM
W tym scenie masz możliwość transportu praktycznie na pierwszą linię (Rosenberg -Deutsch Eylau), w dość komfortowych warunkach można się wyładować, oczywiście jeśli zabezpieczysz tory.
Tory może i oddali ale kolejarze upili się i nie zamontowali. ;) Nadal nie jedzie. Przez (0,6) i (0,7) nie przejedzie(poza mapką) potrzebne są tory na (1,6).  To nic, że nie pokryją się idealnie z obrazkiem mapki.
Transport działa na razie na odcinku St.Charloten -Deutsch Eylau. W Rosenberg-gu zawiadowca ma imieniny.

mara

#17
Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 05:52:24 PM
Tory może i oddali ale kolejarze upili się i nie zamontowali. ;) Nadal nie jedzie.
Kurcze jak nie wywalisz kilku pijaków na zbity pysk to daleko nie zajedziesz. Zrobione.

Mario

Cytat: Pioniere w Luty 25, 2013, 05:38:14 PM
Cytat: mara w Luty 25, 2013, 04:40:59 PM
Cytat: Mario w Luty 25, 2013, 04:27:37 PM
A co do pociągów to masz racje- powinna być możliwość rozładowywania w tej samej kolejce. Dodatkowo (ewentualnie lub) powinno być więcej hexów do rozładowywania na stacji.
Ja bym raczej poszedł w kierunku załadunku większej liczby jednostek - wtedy faktycznie do rozładunku przydałyby się sąsiednie hexy.
Co z tego rozładunku większej ilości jak można to zrobić za lina frontu?(wtedy straty będą jeszcze większe).
Należało by zaprojektować tak cały scenariusz by było to realne. Rozładunek musiał  by być przed linią frontu, nie na linii lub za nią.
Ewentualnie coś takiego:  np . Pojawią się głęboko na tyłach posiłki. Jedyna szansa do wykorzystania to przewieść je koleją na front wykorzystując pobliską stację. Po 3-4 turach była by na miejscu, umożliwiając atak od flanki na wrogie stanowiska ogniowe. Odległą stację zajęli niestety  partyzanci i potrzebny jest desant do jej opanowania by przewieść bezpiecznie jednostki za linie frontu i móc bezpiecznie je wyładować na odległej stacji (osłanianej przez jednostki desantowe).
Tylko w takich warunkach jest to możliwe. Inaczej robi się bezsensowne. Co innego gdyby rozładunek był w tej samej turze. Wtedy transport bezpośredni na linę frontu jednostek,a w szczególności z cechą no need station,  byłby bardzo przydatny.
Tak, rozładunek powinien być przed linią frontu.
Z głębokich tyłów-bardzo głębokich ;D -najlepiej jednostki, które mają wolniejszy transport/ teren jet trudny do przemieszczania (lub kombinacja obydwu możliwości.
Co nie wyklucza:tego,żeby była możliwość:
-załadunku większej ilości jednostek jak proponuje Mara
-wyładunku na raz większej ilości jednostek
-możliwości rozładunku w tej samej turze
Co do ostatniej możliwości, może uzależnić to od ilości ruchu samej jednostki (ewentualnie jej transportu), typu jednostek ( np niektóre jednostki piechoty bez transportu lub o określonym typie mogły by  się rozładowywać w tej samej turze-wprowadzić dodatkową cechę "natychmiastowy rozładunek"
Może trzeba tą dyskusję przenieść do osobnego wątku??
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Pioniere

#19
Odnośnie scenariusza. Sowieci są tragicznie przezbrojeni.  Te liczebności Su 122  powalające. Wszystko się wali jak domek z kart, bez żadnych  tam przygotowań- ostrzałów artyleryjskich (brak początkowego okopania bunkrów np. 10). Wsparcie dział nie na wiele się zdaje w przepadku Su (15 GD 4 RD)  może gdyby w bunkrze siedziało też działko ppanc mógł by spróbować odpierać ataki turę dłużej. A gdy już pojawia się pierwsze wsparcie to grzęźnie w błocie pośniegowym.
   Ruscy są jak zaczarowani np. ostrzał z działa w sztab prognoza 0:6 wynik 0 ostrzał, z drugiego działa w ten sam sztab prognoza 0:7 wynik 1 zniszczony 6 suppressed. Podobnie z czołgami. Su 122 są wręcz nietykalne dla posiadanych jednostek. A i jeszcze brak możliwości uzupełnienia amunicji dla samolotu lotnisko przecież jest.
Udało mi się skończyć na V ale to już było ludobójstwo. Nie wiem jeszcze czy da się ugrać BV muszę jeszcze popróbować.

ps. Sukcesywnie wykorzystałem naprawioną line kolejową. W przypadku drugiej linii nie było to możliwe bo nie ma po co ruszać zafortyfikowanego na 10  Flaka, a później już się nie dało ze względów bezpieczeństwa. Gdyby stacja była 1 hex obok miasta (30,6) to co innego druga linia kolejowa tez była by przydatna.

mara

#20
Cytat: Pioniere w Luty 26, 2013, 02:53:55 AM
Odnośnie scenariusza. Sowieci są tragicznie przezbrojeni.  Te liczebności Su 122  powalające.
Jako że jest to scen historyczny, to zarówno jednostki jak i etaty w nich starałem się przedstawić rzetelnie.
Cytat: Pioniere w Luty 26, 2013, 02:53:55 AM
(brak początkowego okopania bunkrów np. 10).
To się akurat da zrobić bez problemu.
Cytat: Pioniere w Luty 26, 2013, 02:53:55 AM
Wsparcie dział nie na wiele się zdaje w przepadku Su (15 GD 4 RD)  może gdyby w bunkrze siedziało też działko ppanc mógł by spróbować odpierać ataki turę dłużej.
Możesz podać o którym konkretnie dziale piszesz?
Cytat: Pioniere w Luty 26, 2013, 02:53:55 AM
 Ruscy są jak zaczarowani np. ostrzał z działa w sztab prognoza 0:6 wynik 0 ostrzał, z drugiego działa w ten sam sztab prognoza 0:7 wynik 1 zniszczony 6 suppressed. Podobnie z czołgami. Su 122 są wręcz nietykalne dla posiadanych jednostek.
No na to akurat mam ograniczony wpływ, podejrzewam że chłopaki przed walką popili trofiejnej wódeczki ;D
Cytat: Pioniere w Luty 26, 2013, 02:53:55 AM
A i jeszcze brak możliwości uzupełnienia amunicji dla samolotu lotnisko przecież jest.
Sprawdzę to
Cytat: Pioniere w Luty 26, 2013, 02:53:55 AM
ps. Sukcesywnie wykorzystałem naprawioną line kolejową. W przypadku drugiej linii nie było to możliwe bo nie ma po co ruszać zafortyfikowanego na 10  Flaka, a później już się nie dało ze względów bezpieczeństwa. Gdyby stacja była 1 hex obok miasta (30,6) to co innego druga linia kolejowa tez była by przydatna.
FlaK ma faktycznie trochę niefortunną lokalizację, więc najlepiej będzie przenieść stację obok miasta. Dziś to poprawię i wieczorem podwieszę.

Gustlik

O kolei już się tu sporo nadyskutowaliśmy i doszliśmy do wniosku, że transport kolejowy jest absolutnie nieprzydatny - w tej skali map. Pociągami przewoziło się jednostki na setki kilometrów, a nasze mapy to góra 140x140km.

Jedyny sens dla kolei w skali OG, to transport z jednego końca may na drugi - ale rzadko zdarza się taka konieczność. No i na nowych, dużych mapach - może po przekątnej. O ile akurat tory tak leżą :)

W kampanii FOW zastosowałem jeszcze taki myk, że tam pewien batalion pojawia się od razu w transporcie kolejowym i wtedy faktycznie ma przewagę (w Afryce) nad innymi.

Natomist strata tury na załadunek, to moim zdaniem jest dobrze odwzorowana strata czasu na stacji. W końcu to nie może być to samo, co załadunek na ciężarówki.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

Kurczę chciałem to zastosować w tym scenie, ale nie wiem jak. Jeżeli to nie problem to napisz jak to zrobić :D

mara

#23
Okopane bunkry, przeniesiona stacja, plus wycofująca się 7 Dywizja Piechoty już załadowana do pociągów ;D Poprawiona wersja w pierwszym poście.
Nawierzchnia lotniska sprawdzona, można bezpiecznie lądować :P

sympatyk

Cytat: Gustlik w Luty 26, 2013, 05:58:51 PM
O kolei już się tu sporo nadyskutowaliśmy i doszliśmy do wniosku, że transport kolejowy jest absolutnie nieprzydatny - w tej skali map. Pociągami przewoziło się jednostki na setki kilometrów, a nasze mapy to góra 140x140km.

Jedyny sens dla kolei w skali OG, to transport z jednego końca may na drugi - ale rzadko zdarza się taka konieczność. No i na nowych, dużych mapach - może po przekątnej. O ile akurat tory tak leżą :)


To prawda, chyba, że teren nie sprzyja pojazdom - jest trudny - ruch ze współczynnikiem 2, 3, 254. Wtedy pociąg to luksus.

Pioniere

#25
Cytat: mara w Luty 26, 2013, 04:18:37 PM
Możesz podać o którym konkretnie dziale piszesz?
Chodzi o mi o 2- wie 15 obok Deutsch Eylau.  Ppenc-e spisują się na medal.
Jeden bunkier jest pusty (21,8) warto go obsadzić jakąś jednostką  np. rozpoznawczą (GebirgsAufklarer) obserwującą niedaleką stację i jakby co to dobrze porusza się po śniegu.
Chodziło mi o stacje w miejscu gdzie stoi żandarm (żandarmi akurat często na dworcach występują- pomaga ewakuować cywili), a on i tak nie ma okopania wiec może ubezpieczać wysiadająca jednostkę. Przestawienie StuG nie koniecznie poprawiło obronność jak stał przy flaku był nietykalny dla samolotów.
Sprawdzę jeszcze dziś jak się przewozi tą przebudowaną linią kolejową. I czy można będzie ją sensownie wykorzystać, jak  linię Rosenberg -Deutsch Eylau.

mara

Cytat: Pioniere w Luty 26, 2013, 07:55:49 PM
Chodzi o mi o 2- wie 15 obok Deutsch Eylau. 
Podrasowałem je - powinny być "pancerne".
Cytat: Pioniere w Luty 26, 2013, 07:55:49 PM
Jeden bunkier jest pusty (21,8) warto go obsadzić jakąś jednostką  np. rozpoznawczą (GebirgsAufklarer) obserwującą niedaleką stację i jakby co to dobrze porusza się po śniegu.
Zgodnie z sugestią.
Cytat: Pioniere w Luty 26, 2013, 07:55:49 PM
Chodziło mi o stacje w miejscu gdzie stoi żandarm (żandarmi akurat często na dworcach występują- pomaga ewakuować cywili), a on i tak nie ma okopania wiec może ubezpieczać wysiadająca jednostkę. Przestawienie StuG nie koniecznie poprawiło obronność jak stał przy flaku był nietykalny dla samolotów.
Pozmieniałem. Poprawioną wersję podwieszam w pierwszym poście.

Pioniere

#27
Wsparcie, które się pojawia w 2 t. chodzi o artylerię (40,6) siedzi od razu w pociągu, ale nie może się poruszyć gdyż nie jest na torach. Powinno być (40,5) a obie piechoty (40,4) i (40,6). I tak nie da sie go przewieźć do Ostrudy jedynie na stację obok ale w  przypadku mud to byłoby pomocne. Tym razem w całej rozgrywce nie było roztopów(Mud)
Grenadierzy nie muszą siedzieć w pociągach wystarczą im Ople
Poza tym czy (32,6) musi być polem miasta Thierberg? Czy może to być fortyfikacja o takiej nazwie np. miasto jest na tym heksie, jeżeli rzeczywiście ma tam być, ale walki toczą się na fortyfikacjach miasteczka? Inaczej strzał na dwa hex-y przez jednostkę okopanego MG nie jest możliwy (to plus i minus jednocześnie) - ale mi to akurat przeszkodziło w oddaniu decydującego strzału by zniszczyć T-34 Desant.
Okopanie bunkrów zadziałało. Wytrzymały 2 a nawet 3 tury.
Kolejna kwestia to uzupełnienia:  ile razy trzeba niszczyć tą samą jednostkę? Ruskim prestiż się nie kończy? Maja tyle uzupełnień, że można by sklonować cała ich armię dwukrotnie. Tzn. przykładowo: 2 jednostki Su 122 ze stan 15/10, 14/10 trzy krotnie się uzupełniały, za stanu 4/10 do 10/10. Już nie wspomnę o motocyklistach z 9/18 dwa razy raz do 15 bo stali obok mojej jednostki, za drugim razem schytrzyli się odjechali pole w bok i uzupełnili z 10/18 do 18/18 itd. itp....

Tym razem się udało BV ;D ale to zleży od początkowej pogody. Jeżeli nie będzie śnieżycy, to prawdopodobnie po BV. No i ważne jest to, żeby myśliwiec w pierwszym uderzeniu dostał lidera,  inaczej  już po nim. Jest za slaby. Atakują i likwidują go w następnej turze. Nie nadaje się do osłony niczego -  musi zaatakować nie osłonięty TB i dostać lidera. Boją się wtedy go czy co, nie atakują inaczej to samo... jak wyżej. Sprawdziłem empirycznie w 10 próbach.
Brakowało kilku tur- a Ruska armia przestała by istnieć? Ale też i mogli by zająć, któryś z VH - nie do końca wiadomo.
Zebrałem wszystkie flagi + otrzymane pp. pozwoliły na dokupienie dwóch  jednostek i uzupełnienie jednego okopanego MG. choć trochę niepotrzebnie bo zabrakło mi pp. na na 7.5 PAK 40 -akurat tyle za ile uzupełniłem, wiec mogłem zakupić tylko MG 42

Kolejne spostrzeżenia czy wnioski może jutro jak rozegram scen. jeszcze raz. Na razie zamieszam raport końcowy.
 
OpenGen 0.90.22.2 * (13 Feb 2013) *  Efile folder:C:\Panzer 2\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:3.4
Current scenario: Osterode,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 160
Total army value: 0 , Current prestige is 255 ,  Prestige modifier 100%
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive

Infantry
Festung Inf. ,  1224FestInfBtl , 1 bars , 134 exp , Germany , 9/8 , 1 kill , 64 pp - U:001  [+44 exp]
Grenadiere 44 , Opel Blitz , II/528GrenReg , 1 bars , 184 exp , Germany , 7/8 , 0 kill , 211 pp - U:002  [+54 exp]
Grenadiere 44 , Opel Blitz , I/528GrenReg , 2 bars , 233 exp , Germany , 9/8 , Fire Discipline  , 2 kill , 237 pp - U:003  [+103 exp]
Panzergrenadiere 44 , 251/1 [W] ,  I/30PzGrenRgt"Schlesien"/18PzGrenDiv , 2 bars , 220 exp , Germany , 6/7 , Camouflage Expert , 1 kill , 260 pp - U:004  [+21 exp]
Panzergrenadiere 44 , 251/1 [W] ,  II/30PzGrenRgt"Schlesien"/18PzGrenDiv , 2 bars , 294 exp , Germany , 8/8 , Resilience  , 0 kill , 297 pp - U:005  [+95 exp]
Sturmpioniere 44 , 251/1 [W] ,  18PionBtl/18PzGrenDiv , 2 bars , 249 exp , Germany , 4/7 , Battlefield Intelligence  , 2 kill , 268 pp - U:007  [+50 exp]
Festung Inf. , 6FestInfReg , 1 bars , 121 exp , Germany , 14/10 , 1 kill , 100 pp - U:009  [+71 exp]
Volksgrenadiere ,   151GrenErsBtl/11AusbReg/461Div , 1 bars , 168 exp , Germany , 3/9 , 0 kill , 97 pp - U:029  [+108 exp]
Panzergrenadiere 44 , 251/1 [W] , I/6PzGrenRgt/7PzDiv , 3 bars , 315 exp , Germany , 8/7 , 0 kill , 297 pp - U:033  [+16 exp]
Panzergrenadiere 44 , 251/1 [W] , II/6PzGrenRgt/7PzDiv , 3 bars , 364 exp , Germany , 5/7 , 1 kill , 260 pp - U:034  [+65 exp]
Pionere 43 , 251/1 [W] , 58PionBtl/7PzDiv , 3 bars , 305 exp , Germany , 7/7 , Overwhelming Attack  , 1 kill , 268 pp - U:041  [+6 exp]
Grenadiere 44 , Opel Blitz ,  I/19GrenRgt/7InfDiv , 2 bars , 215 exp , Germany , 7/7 , 0 kill , 184 pp - U:042
Grenadiere 44 , Opel Blitz ,  I/61GrenRgt/7InfDiv , 1 bars , 199 exp , Germany , 8/7 , 0 kill , 211 pp - U:044
Grenadiere 44 , I/62GrenRgt/7InfDiv , 2 bars , 209 exp , Germany , 6/7 , Extended Front  , 0 kill , 134 pp - U:045
Feldgendarmerie , Opel Blitz , 7FeldersatzBtl/7InfDiv , 2 bars , 213 exp , Germany , 1/7 , 0 kill , 100 pp - U:048  [+14 exp]
Gebirgsjaeger 44 , Ski ,  I/721JgReg/114JägerDiv , 2 bars , 200 exp , Germany , 10/9 , 0 kill , 288 pp - U:086  [+100 exp]
Gebirgsjaeger 44 , Ski , II/721JgReg/114JägerDiv , 1 bars , 168 exp , Germany , 8/9 , 1 kill , 259 pp - U:089  [+68 exp]
Hauptquartier , 251/1 [W] , HQ/7PzDiv , 2 bars , 280 exp , Germany , 9/8 , 0 kill , 129 pp - U:095
Einsatzgruppe Todt , Opel Blitz , 311PionErsAusbBtl/461Div , 0 bars , 92 exp , Germany , 8/9 , 1 kill , 237 pp - U:096  [+22 exp]
Volksgrenadiere , 346GrenErs/11AusbReg/461Div , 1 bars , 121 exp , Germany , 7/9 , 0 kill , 97 pp - U:097  [+71 exp]
Civilians ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 48 pp - U:101
Civilians ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 48 pp - U:102
Civilians ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 48 pp - U:103
Civilians ,  , 0 bars , 54 exp , Germany , 8/10 , 0 kill , 48 pp - U:104  [+54 exp]
Civilians ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 48 pp - U:106
Civilians ,  , 0 bars , 10 exp , Germany , 5/10 , 0 kill , 48 pp - U:107  [+10 exp]
Civilians ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 48 pp - U:108
Civilians ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 48 pp - U:109
Tank 
Pz IIIL ,  , 0 bars , 35 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 240 pp - U:011  [+35 exp]
Pz IVH ,  I/25PzRgt/7PzDiv , 3 bars , 383 exp , Germany , 7/7 , Overwhelming Attack  , 6 kill , 218 pp - U:035  [+84 exp]
Recon
251/22 ,  , 3 bars , 341 exp , Germany , 8/7 , 4 kill , 259 pp - U:036  [+42 exp]
Gebirgs Aufkl. ,   114PionBtl/114JägerDiv , 1 bars , 121 exp , Germany , 6/7 , 0 kill , 100 pp - U:049  [+21 exp]
Anti-tank
StuG 44 ,  PzAbt"Schlesien"/18PzGrenDiv , 0 bars , 199 exp , Germany , 8/7 , 0 kill , 240 pp - U:006
StuG IV , PzJgAbt559/7PzDiv , 3 bars , 374 exp , Germany , 5/7 , 1 kill , 201 pp - U:037  [+75 exp]
7.5cm PaK40 , SdKfz 7 ,    PzJgAbt42/7PzDiv , 4 bars , 408 exp , Germany , 6/7 , 1 kill , 226 pp - U:038  [+109 exp]
7.5cm PaK40 ,   114PzJgAbt/114JägerDiv , 1 bars , 199 exp , Germany , 9/8 , 1 kill , 140 pp - U:087  [+99 exp]
7.5cm PaK40 , 251/4 ,  18PzJgAbt/18PzGrenDiv , 3 bars , 308 exp , Germany , 7/7 , Camouflage Expert , 1 kill , 201 pp - U:088  [+109 exp]
FlaK
MG 34 Entr. , "Weichsel"Btl , 1 bars , 138 exp , Germany , 6/8 , 2 kill , 105 pp - U:012  [+88 exp]
MG 42 ,  , 0 bars , 26 exp , Germany , 9/10 , 0 kill , 120 pp - U:015  [+26 exp]
Flakpanzer IV Wirbelwind , Heeres-FlaKArtAbt296/7PzDiv , 3 bars , 311 exp , Germany , 8/7 , 0 kill , 220 pp - U:039  [+12 exp]
Fortification
Heavy Bunker , PzJgAbt42/7PzDiv , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 396 pp - U:050
Heavy Bunker ,   , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 396 pp - U:110
Artillery
15 sFH40 , SdKfz 7 ,   II/ArtAbt"Holstein"/18PzGrenDiv , 2 bars , 238 exp , Germany , 9/7 , 0 kill , 496 pp - U:008  [+48 exp]
15 sFH18 , SdKfz 7 ,    I/ArtAbt"Schlesien"/18PzGrenDiv , 2 bars , 253 exp , Germany , 9/7 , 1 kill , 432 pp - U:028  [+75 exp]
Hummel ,   II/78ArtAbt/7PzDiv , 3 bars , 362 exp , Germany , 8/7 , Camouflage Expert , 0 kill , 355 pp - U:040  [+63 exp]
10.5 leFH18M , Wagon , III/7ArtRgt/7InfDiv , 2 bars , 225 exp , Germany , 8/7 , 2 kill , 201 pp - U:046
10.5 leFH18M , Wagon , II/7ArtRgt/7InfDiv , 2 bars , 230 exp , Germany , 8/7 , 1 kill , 201 pp - U:047

Air Defense
Flakpanzer IV Ostwind ,  III/FlaKAbt"Holstein"/18PzGrenDiv , 2 bars , 219 exp , Germany , 8/8 , 0 kill , 211 pp - U:014  [+20 exp]
Fighter
Bf-109G-10 ,  , 1 bars , 144 exp , Germany , 7/6 , Aggressive Attack  , 2 kill , 369 pp - U:082  [+45 exp]
Tactical Bomber
Ju-88 P ,  , 1 bars , 156 exp , Germany , 1/7 , 1 kill , 554 pp - U:083

Killed: INF:14   TNK:13   RCN:1    AT:5    FLAK:3    AD:1    FTR:1    TB:2      Total: 40
Lost  : INF:5    FLAK:2    FORT:3      Total: 10

Player 1  Germany   has 50 units total:
Infantry : 28
Tank   :  2
Recon :  2
Anti-tank :  5
FlaK :  3
Fortification :  2
Artillery :  5
Air Defense :  1
Fighter :  1
Tactical Bomber :  1


Warto by by też przestawić działko ppanc 7.5 PaK40 z liderem C.E. z (12,16) na (11.16), gdy stoi obok pola minowego T34 wjeżdża na pole minowe ma suprised z pola m. a nie od lidera C.E. którego atak z zaskoczenia już nie zadziała ponieważ jest widoczne a po przestawieniu wpadnie na nie druga jednostka. Hex (11,16) za nim, obok i przed są hex-y snow (12,17) (12,15)  i  stream (11,15) także będzie mogło prowadzić ogień krzyżowy wraz  z drugim działkiem 7.5 PaK40

derwiszx

Na razie nie grałem tego scenariusza, więc tylko pierwsze wrażenie.

Nie wyobrażam sobie grania tego scena bez włączonych etykiet.  Bez etykiet mapa kompletnie nieczytelna. To nie jest zarzut, to tylko pierwsze wrażenie i nawet jeżeli tak jest jak mówię to również nie należy tego traktować jako krytykę. :)

To co wygląda na mapie na rzekę po włączeniu etykiet okazuje sie rzeką nie być, sa heksy które z widoku wyglądają na clear a po włączeniu etykiety okazują się być rzekami.

Małe pytanie, czy były jakieś istotne wskazania aby wprowadzać na mapkę heksy "ocean" ?  Czy nie naturalniej byłoby wprowadzić zamiast nich Impassable River?  Rozumiem, ze chodziło o to że Ocean w odróżnieniu od rzeki nie zamarza, ale po bliższym przyjrzeniu się mapie, uważam, że w tym wypadku ta cecha Oceanu nie zmienia sytuacji w sposób istotny, więc równie dobrze zamiast ocenu może być imaps. river (będzie mniej chaosu na mapie)
Gratia gratiam parti

mara

Cytat: derwiszx w Marzec 01, 2013, 06:50:51 PM
Na razie nie grałem tego scenariusza, więc tylko pierwsze wrażenie.

Nie wyobrażam sobie grania tego scena bez włączonych etykiet.  Bez etykiet mapa kompletnie nieczytelna. To nie jest zarzut, to tylko pierwsze wrażenie i nawet jeżeli tak jest jak mówię to również nie należy tego traktować jako krytykę. :)

To co wygląda na mapie na rzekę po włączeniu etykiet okazuje sie rzeką nie być, sa heksy które z widoku wyglądają na clear a po włączeniu etykiety okazują się być rzekami.
Generalnie ta mapa jest bardzo bogata tzn. jest rozbudowana infrastruktura, jest dużo rzek i jezior, sporo lasów, bagna. Być może wkradły się jakieś błędy, ale była sprawdzana pod tym kątem przeze mnie i kolegę Sympatyka, jak zresztą każda mapka przez Sympatyka wykonana. Umiejscowienie wszystkich obiektów wodnych jest wiernie przeniesione ze zrzutu z satelity i tu być może jest problem że o niektóre hexy się rzeka ociera i jest jako River, a o inne się ociera a jest Snow.
Cytat: derwiszx w Marzec 01, 2013, 06:50:51 PM
Małe pytanie, czy były jakieś istotne wskazania aby wprowadzać na mapkę heksy "ocean" ?  Czy nie naturalniej byłoby wprowadzić zamiast nich Impassable River?  Rozumiem, ze chodziło o to że Ocean w odróżnieniu od rzeki nie zamarza, ale po bliższym przyjrzeniu się mapie, uważam, że w tym wypadku ta cecha Oceanu nie zmienia sytuacji w sposób istotny, więc równie dobrze zamiast ocenu może być imaps. river (będzie mniej chaosu na mapie)
W pytaniu zawarłeś odpowiedź. Mapa zawiera duże jeziora, chcieliśmy uniknąć sytuacji że przy zmianie warunków pogodowych tanki dostają autostradę do nieba. Gwarantuję Ci że statystyczny gracz nie będzie robił dramatu z tego że część zbiorników wodnych jest River Impassable, a część Ocean.