Nowy system ruchu - 3/2

Zaczęty przez FilipDnk, Marzec 17, 2013, 09:48:12 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Czy zaakceptowałbyś w grzę nowy system ruchu - 3/2 ?

Tak, w takiej formie w jakiej jest.
3 (30%)
Tak, ale po zmianach.
3 (30%)
Zaakceptował bym nowy system, ale całkiem inny od tego.
0 (0%)
Nie, obecny system mi odpowiada.
2 (20%)
Zdecydowanie nie, nowe systemy to wytwór szatana ;-)
2 (20%)

Głosów w sumie: 10

Pioniere

#45
Celowo wziąłem do testu górską mapkę. Dalsze testy jak co, tez będę robił na tej samej - dla porównania.
Na innej mapce  :tiger po jednej turze pociął przez clear i las na 6 hexów i z 20 zostało mu 5 paliwa (warunki zimowe) - jak jedzie po drodze zostaje mu 6 paliwa. Te mnożniki to chyba zużycie paliwa też mnożą przez 2 nie tylko minimalny ruch?
Cytat: Gustlik w Marzec 27, 2013, 11:40:58 AM
- Jednostki powietrzne mają ruch +2
- Jednostki morskie +1

A po co im zwiększać ruch?- mapy się nie zwiększają?
Cała zmiana systemu ruchu maiła jedynie zmniejszyć straty w ruchu lądowym i poprawić ruch na drodze. Dla ruchu w powietrzu i na wodzie nie ma to żadnego znaczenia.
Podstawowo to trzeba założyć ile maksymalnie ma przejeżdżać po drodze i na clear taki choćby Opel Blitz i resztę dopasować.
W wypadku ruchu po drodze nowy system, powinien uwzględniać największą korzyść ruchu Wheeled, który to traci stosunkowo dużo (w porównaniu z innymi typami ruchu), z powodu większych kar za ruch po innym terenie niż droga.

sympatyk

#46
Proszę nie traktować tego jako złośliwość.
Aby odczytać koszt ruchu dla jednostek lądowych trzeba dzielić przez 2, a dla pozostałych nie trzeba dzielić. Więc czym to się różni od tego, że w założeniach ruchu 3/2 - dla piechoty dzieliło się przez 3, a pozostałe przez 2?

To, że teraz piechota( "Leg" i "Towed") będzie miała ruch pomnożony przez 2, a reszta lądowych przez 3, jest dobrym posunięciem. Trzeba iść za ciosem - > jednostki morskie pomnożyć przez 2 i dodać 2( jeśli by miał się ruch zwiększyć o 1),  jednostki powietrzne pomnożyć przez 2 i dodać 4 ( jeśli by miał się ruch zwiększyć o 2).
Wtedy, dla wszystkich  jednostek efila, dzieląc przez 2 --> uzyskamy maksymalny koszt ruchu.

A teraz odnośnie terenu - jeśli jakikolwiek teren będzie miał podzielnik taki sam jak droga -> to staje się dla gry drogą.
Po to ludzie drogi budują, aby nimi jeździć prędzej . Założenie więc, że tylko na drodze przyspieszamy --> było prawidłowe.
Pioniere to właśnie przetestował.
Jeśli nadal miało by zostać - podzielnik na drodze i clear = 2, --> to starczy otworzyć OS i zaznaczyć oba te tereny przed rozegraniem scena i widzimy ile razem " dróg" mamy --> może to być nawet 1/2 całej mamy -  jeśli Autor scena terenem clear szafował.
Wniosek --> na terenie clear i innych najmniejszy podzielnik to 3. Tylko droga = 2. Oczywiście tylko dla jednostek lądowych, bez "Leg" i "Towed".  Dla tych ostatnich trzeba się zastanowić.

Gustlik

Cytatpo jednej turze pociął przez clear i las na 6 hexów i z 20 zostało mu 5 paliwa (warunki zimowe) - jak jedzie po drodze zostaje mu 6 paliwa. Te mnożniki to chyba zużycie paliwa też mnożą przez 2 nie tylko minimalny ruch?

A widzisz - tego nie wziąłem pod uwagę, ale zanim się tego dokładnie nie podliczy, to nie będę się brał za poprawianie pojedynczych jednostek. Za bardzo się napracowałem nad obliczaniem paliwa dla całego efila,, żeby teraz to rozregulować...

Cytat
A po co im zwiększać ruch?- mapy się nie zwiększają?
Cała zmiana systemu ruchu maiła jedynie zmniejszyć straty w ruchu lądowym i poprawić ruch na drodze. Dla ruchu w powietrzu i na wodzie nie ma to żadnego znaczenia.

Bo wśród jednostek morskich i powietrznych są także transporty dla jednostek lądowych. Przy zwiększeniu ruchu dla transportu lądowego, przerzucanie wojska drogą lotniczą lub morską stałoby się nieproporcjonalnie wolne. Z kolei zwiększenie ruchu tylko dla transportowców spowodowałoby zakłocenie proporcji w stosunku do innych statków morskich i powietrznych. Więc znów - trzeba zwiększyć wszystko.

To jest niestety skutek uboczny, o którym ciągle piszę - jak się zmieni jedno, to pociąga to za sobą konieczność zmiany innych rzeczy i dlatego to jest takie skomplikowane.

CytatAby odczytać koszt ruchu dla jednostek lądowych trzeba dzielić przez 2, a dla pozostałych nie trzeba dzielić. Więc czym to się różni od tego, że w założeniach ruchu 3/2 - dla piechoty dzieliło się przez 3, a pozostałe przez 2?

A tym, że w takiej sytuacji dzieli się tylko lądowe inaczej i nielądowe inaczej, a nie - lądowe (piechota) inaczej, lądowe (zmotor.) inaczej, a morskie i powietrzne - jeszcze inaczej.

CytatTo, że teraz piechota( "Leg" i "Towed") będzie miała ruch pomnożony przez 2, a reszta lądowych przez 3, jest dobrym posunięciem. Trzeba iść za ciosem - > jednostki morskie pomnożyć przez 2 i dodać 2( jeśli by miał się ruch zwiększyć o 1),  jednostki powietrzne pomnożyć przez 2 i dodać 4 ( jeśli by miał się ruch zwiększyć o 2).

Jeśli "vox populi" wyrazi taką potrzebę, to się tak zrobi. Ale to już będzie czysto mechaniczny zabieg.

CytatJeśli nadal miało by zostać - podzielnik na drodze i clear = 2

No przecież napisałem, że się pomyliłem.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#48
Panther  A ma na clear ruchu 9 zamiast 6. Wszystkie  jednostki zużywają paliwo w podwójnym tempie
Trzeba tak to ustawić, żeby przyspieszenie było tylko po drodze. np. tracked i wszystkie  inne mot. nie powinny na drodze mieć ruchu większego niż base +1, a dla Wheeled  base +2 - i tak Ford jechałby po drodze na tyle somo co Opel Blitz. Czyli dla Droga Ford 7(base)+2 =9, Opel Blitz 8(base) + 1=9 ,  a nie ze Ford po Droga jedzie na 10; po Clear jedzie na 7, a Opel Blitz na Droga  i na Clear ma 12 heksów ruchu.

sympatyk

Tylko tak kontrolnie się zapytam - czy temat nowej tabeli ruchu będzie kontynuowany? Czy też, na razie nie ma szans na zmianę?

Gustlik

CytatTylko tak kontrolnie się zapytam - czy temat nowej tabeli ruchu będzie kontynuowany?

Bardzo ostroznie.

Skoro "po drodze" urodził sie temat posiłków green vs. elite (na co akurat nie miałem wpływu), to trzeba być ostrożnym z tymi zmianami, żeby nie za wiele na raz.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Co do ostrożności to i owszem - tak

Jednak green i tabela ruchu to dwie różne rzeczy.
Green - nie mamy wpływu na wprowadzenie, Tabela ruchu wpływ mamy.
Green - można nie stosować( autor scenariusza wybierze - ma wpływ - trochę to uproszczenie). Tabela ruchu jeśli wejdzie to nieodwołalnie - będzie częścią Twojego e-fila. Tabela ma większy wpływ na scenariusze, niż green.
Green to tylko kwiatek( urozmaicenie). Tabela ruchu to podstawa( bardzo istotna część e-fila).
Dlatego warto by wiedzieć, czy i ewentualnie kiedy, taka tabela by mogła zaistnieć.
I według mnie im prędzej wejdzie( jeśli taka wola),  tym lepiej ( nowe scenariusze wydaje się, że powstają ..)

Dobry scenariusz po wejściu green nic nie traci, a po wejściu nowej tabeli może zmienić się diametralnie( potrzeba konwersji, modernizacji ..).

Takie są moje przemyślenia. A co Wy na to?

Mario

Masz rację Green to tylko dodatek, który urozmaica grę-moim zdaniem  podnosi atrakcyjność.
Nowy system ruch-duża zmian, która moim zdaniem trochę urealnia.
Ja jak już wcześniej pisałem jestem za tym systemem.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Mario

Jeśli ktoś interesuje się tym tematem to podobny systemem ruchu jest w eiflu "Spring of nations 1848/49"
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.