DRUGA WOJNA CHIŃSKO-JAPOŃSKA 1936-1945 - E-File CC63

Zaczęty przez Zsamot, Marzec 17, 2014, 02:04:08 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

Jupi wystarczyło mi na japoński Pzkw IV ( Type 3 Chi Nu ). Strzela na 2 hexy prawdziwy i jedyny w mojej armii Sherman-kiler >:D. Modernizacja jednej z tankietek kosztowała krocie, ale warto było moc overrun-ów znowu po nasze stronie ::)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

7. SJW Nanchang Counter
Szło nieźle, asekurowałem, potem mnie podkusiło i durnym atakiem wykończyłem własna piechotę... Wk..n gram dalej i nareszcie worek z liderami się otworzył. ;) Cudownie! Teraz czas na odkupienie piechoty, no i wzmocnienie artylerii.
Przez aurę niestety nie zdążyłem na brylanta. Ale też i za małe tam dałem siły-0 by w tych górach zdążyli... A jak było- stany wystarczą... Ledwo przeżyło parę jednostek...

Played Scenarios:
1   SJW Bandits War , #0 , Victory , score:32
2   SJW Landing at Taku , #23 , Victory , score:31
3   SJW Chenpiecheng , #1 , Tactical Victory , score:13
4   SJW Raid on Tatung , #2 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Ki-32
5   SJW Battle of Taierchuang , #3 , Victory , score:35
6   SJW Tienchiachen Fortress , #4 , Brilliant Victory , score:55
7   SJW Nanchang Counter , #5 , Victory , score:32
--
if BV: +450, SJW Battle of Khalkhin Gol , cap 7250, 10 turns prestige: 420
if V : +450, SJW Battle of Khalkhin Gol , cap 7250, 13 turns prestige: 460
if TV: +550, SJW Battle of Khalkhin Gol , cap 7250, 19 turns prestige: 540
if Ls: +750, SJW Battle of Khalkhin Gol , cap 7250, 19 turns prestige: 540

Piechota
Marine , Type 97 ,  , 3 bars , 331 exp , Japan , 3/8 , 17 kill , 172 pp - U:001  [+50 exp]
*  HQ Detail , Type 95 Kurogane , 2TU , 3 bars , 351 exp , Japan , 1/8 , Skilled Reconnaissance  , 15 kill , 0 pp - U:003  [+24 exp]
Cavalry ,  , 2 bars , 267 exp , Japan , 3/8 , Shock Tactics  , 9 kill , 124 pp - U:004  [+47 exp]
Light Infantry , Motorcycle ,  , 1 bars , 165 exp , Japan , 7/8 , 4 kill , 201 pp - U:016  [+74 exp]

Czołg
Type 95 Ha-Go , T1 , 3 bars , 369 exp , Japan , 7/8 , 43 kill , 268 pp - U:009  [+38 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 2 bars , 263 exp , Japan , 5/8 , 39 kill , 268 pp - U:011  [+65 exp]
Type 97A Chi-Ha ,  , 1 bars , 160 exp , Japan , 7/8 , Overwhelming Attack  , 22 kill , 288 pp - U:029  [+64 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 0 bars , 44 exp , Japan , 8/8 , 4 kill , 268 pp - U:052  [+14 exp]

Rozpoznanie
Type 93 Sumida ,  , 2 bars , 288 exp , Japan , 7/8 , 15 kill , 192 pp - U:006  [+35 exp]
Type 93 Sumida ,  , 3 bars , 309 exp , Japan , 5/8 , Combat Support  , 15 kill , 192 pp - U:007  [+50 exp]
Type 92 Kokusan , R3 , 1 bars , 169 exp , Japan , 4/8 , 4 kill , 240 pp - U:017  [+38 exp]
Type 95 Kurogane ,  , 1 bars , 105 exp , Japan , 3/8 , Bridging  , 2 kill , 96 pp - U:026  [+70 exp]
Type 95 Kurogane ,  , 1 bars , 113 exp , Japan , 5/8 , 1 kill , 96 pp - U:028  [+40 exp]

Artyleria ppanc.
Type SS Ki ,  , 1 bars , 166 exp , Japan , 6/8 , 10 kill , 288 pp - U:013  [+34 exp]
MG-Infantry ,  , 1 bars , 163 exp , Japan , 3/8 , 2 kill , 96 pp - U:021  [+88 exp]
MG-Infantry ,  , 0 bars , 59 exp , Japan , 3/8 , 0 kill , 96 pp - U:022  [+32 exp]
MG-Infantry ,  , 1 bars , 103 exp , Japan , 6/8 , 1 kill , 96 pp - U:024  [+49 exp]

Artyleria
Type 96 15cm H , Type 92 Ni-Ku ,  , 2 bars , 200 exp , Japan , 9/8 , 6 kill , 550 pp - U:012  [+7 exp]
Type 14 10cm FG , Type 98 Ko-Hi ,  , 1 bars , 161 exp , Japan , 9/8 , 2 kill , 334 pp - U:014  [+21 exp]
Type 92 10cm FG , Type 92 Ni-Ku ,  , 1 bars , 165 exp , Japan , 8/8 , 4 kill , 614 pp - U:019  [+29 exp]
Type 14 10cm FG , Type 98 Ko-Hi ,  , 0 bars , 91 exp , Japan , 8/8 , 3 kill , 297 pp - U:023  [+15 exp]
Type 14 10cm FG , Type 98 Ko-Hi ,  , 0 bars , 66 exp , Japan , 8/8 , 1 kill , 297 pp - U:025  [+29 exp]

Obrona plot.
Type 93 MG , Mules ,  , 0 bars , 69 exp , Japan , 8/8 , 3 kill , 57 pp - U:002  [+8 exp]
20mm AA Truck ,  , 1 bars , 114 exp , Japan , 6/8 , 1 kill , 220 pp - U:008  [+12 exp]

Myśliwiec
Type 91 ,  , 4 bars , 462 exp , Japan , 7/8 , 13 kill , 268 pp - U:015  [+99 exp]
Type 91 ,  , 1 bars , 168 exp , Japan , 7/8 , Determined Defense  , 3 kill , 268 pp - U:027  [+95 exp]

Bomb. taktyczny
Ki-21 , B1 , 3 bars , 358 exp , Japan , 4/8 , Devastating Fire  , 4 kill , 480 pp - U:018  [+90 exp]
+  Ki-32 , R1 , 0 bars , 15 exp , Japan , 8/8 , 0 kill , 0 pp - U:020

Niszczyciel
*  Patrol Boat PR , River Guards , 3 bars , 395 exp , Japan , 8/8 , Aggressive Maneuver  , 3 kill , 0 pp - U:005  [+11 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:199  RCN:9    AT:11   FORT:28   ATY:22   AD:16   FTR:3    TB:3    DD:5      Total: 296
Lost  : INF:3    ATY:1    AD:1    TB:1      Total: 6

BV  2
V   4
TV  1
L   0
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

nie gram dalej. Na 100% to jakiś żart. Spore straty robię, ale... gdyby to był inny efile- tu po dwóch turach wszystko bez amunicji. Rosjan chyba korpusy idą... skoro ja mogę być dywizją... Niestety... Było fajnie, ale szarpać mi się nie chce.
Tłumaczenia- w osobnym dziale. ;)

Tyle ode mnie.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Pewnie można by sobie odpuścić część VH-ów, ale te BT są zabójcze, nie można np. wycofać się pod naporem wroga:
- artylerii jest za mało, by mogła skutecznie ochraniać, o pelotkach nie wspomnę, chociaż lotnictwo zneutralizowałem w 50% bardzo szybko,

Odpowiem na koniec: nie lubię, gdy w lekkiej kampanii nagle się robi takie masakry, by udowodnić... no właśnie co?
- że gracz jest głupi?
- można load/ save itp.

Ale ja chcę grać, bawić się, nie zaś liczyć, że może się uda, że może...

Rady dla potencjalnych graczy- rzućcie sobie poziom minimum 200%
- od razu najlepsza ( i tak kiepska..) artyleria,
- recony i czołgi...
- ...

Sporo zarzutów mam do e-file. Swoją drogą taki support jest ciekawym zabiegiem, ale... gdy jednostki są słabe.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

#35
To nie tak tam trzeba pomyśleć ja się nad rozwiązaniem nagłowilem ze dwa dni mi zeszło >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

#36
Dlatego ja gram na 300% w miarę się gra  efil dziwny fakt ale Japończycy oddani w miarę wiernie są.
Moja armia pod Chałchin-Goł:

Piechota
Guards ,  , 2 bars , 213 exp , Japan , 4/8 , Street Fighter  , 13 kill , 201 pp - U:001  [+20 exp]
*  HQ Detail , 2TU , 4 bars , 425 exp , Japan , 7/8 , Overwhelming Attack  , 17 kill , 0 pp - U:002  [+2 exp]
Guards , Type 94 ,  , 2 bars , 214 exp , Japan , 8/8 , 14 kill , 268 pp - U:005
Guards ,  , 2 bars , 293 exp , Japan , 5/8 , Reconnaissance Movement  , 15 kill , 201 pp - U:010  [+8 exp]
Engineer , Type 94 ,  , 3 bars , 302 exp , Japan , 5/8 , Determined Defense  , 10 kill , 460 pp - U:014  [+25 exp]
Light Infantry , Motorcycle ,  , 2 bars , 209 exp , Japan , 6/8 , 11 kill , 201 pp - U:018  [+30 exp]
Light Infantry , Motorcycle ,  , 2 bars , 225 exp , Japan , 4/8 , 10 kill , 201 pp - U:019  [+43 exp]
Bridging , Type 97 ,  , 0 bars , 46 exp , Japan , 8/8 , 0 kill , 240 pp - U:156  [+6 exp]

Czołg
Type 95 Ha-Go ,  , 4 bars , 402 exp , Japan , 8/8 , Fire Discipline  , 37 kill , 268 pp - U:003  [+107 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 3 bars , 339 exp , Japan , 8/8 , 20 kill , 268 pp - U:016  [+111 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 2 bars , 227 exp , Japan , 8/8 , 14 kill , 268 pp - U:017  [+60 exp]
Type 97A Chi-Ha ,  , 2 bars , 201 exp , Japan , 6/8 , 13 kill , 288 pp - U:024  [+91 exp]
Type 97A Chi-Ha ,  , 1 bars , 137 exp , Japan , 6/8 , 9 kill , 288 pp - U:026  [+87 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 1 bars , 122 exp , Japan , 7/8 , 5 kill , 268 pp - U:155  [+82 exp]

Rozpoznanie
Type 92 Kokusan ,  , 2 bars , 263 exp , Japan , 6/8 , 17 kill , 240 pp - U:013  [+26 exp]

Artyleria
Type 92 10cm FG , Type 92 Ni-Ku ,  , 2 bars , 274 exp , Japan , 10/8 , 7 kill , 768 pp - U:006  [+36 exp]
Type 96 15cm H , Type 92 Ni-Ku ,  , 1 bars , 171 exp , Japan , 6/8 , 8 kill , 489 pp - U:007  [+44 exp]
Type 92 10cm FG , Type 92 Ni-Ku ,  , 3 bars , 313 exp , Japan , 8/8 , 8 kill , 614 pp - U:008  [+57 exp]
Type 96 15cm H , Type 92 Ni-Ku ,  , 1 bars , 132 exp , Japan , 8/8 , Devastating Fire  , 7 kill , 489 pp - U:021  [+48 exp]
Type 96 15cm H , Type 92 Ni-Ku ,  , 1 bars , 121 exp , Japan , 8/8 , 8 kill , 489 pp - U:022  [+39 exp]
Type 92 10cm FG , Type 92 Ni-Ku ,  , 0 bars , 78 exp , Japan , 8/8 , 0 kill , 614 pp - U:028  [+46 exp]

Obrona plot.
+  Type 99 8.8cm , Type 92 Ni-Ku ,  , 1 bars , 103 exp , Japan , 8/8 , Shock Tactics  , 2 kill , 0 pp - U:023  [+60 exp]

Myśliwiec
Ki-27 Setsu ,  , 3 bars , 304 exp , Japan , 4/8 , 16 kill , 384 pp - U:011  [+37 exp]
Ki-27 Setsu ,  , 1 bars , 159 exp , Japan , 6/8 , 4 kill , 384 pp - U:025  [+63 exp]
Ki-27 Setsu ,  , 1 bars , 129 exp , Japan , 8/8 , 1 kill , 384 pp - U:027  [+74 exp]
Ki-27 Setsu ,  , 0 bars , 57 exp , Japan , 8/8 , 1 kill , 384 pp - U:034  [+17 exp]

Bomb. taktyczny
Ki-21 ,  , 5 bars , 500 exp , Japan , 8/8 , 10 kill , 480 pp - U:009  [+84 exp]
Ki-21 ,  , 3 bars , 322 exp , Japan , 7/8 , Aggressive Attack  , 20 kill , 480 pp - U:012  [+44 exp]
Ki-21 ,  , 2 bars , 282 exp , Japan , 7/8 , 9 kill , 480 pp - U:015  [+68 exp]
+  Ki-30 ,  , 3 bars , 350 exp , Japan , 7/8 , 7 kill , 0 pp - U:020  [+86 exp]
+  Ki-49 Donryu ,  , 1 bars , 148 exp , Japan , 2/8 , 1 kill , 0 pp - U:029  [+108 exp]
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

Ilościowo podobna do Twojej, ale skład inaczej ułożony. Za recony robiły Light inf a czołgi kupowałem  zamiast reconów.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

Waldzios całkiem inaczej gra od nas popatrz na jego raporty :o idzie jak burza >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

Ale ja nie neguję nikogo talentów- pomijam porównanie gry na 300 do 100%... To inne światy... Nie podoba mi się po prostu robienie z gracza idioty, gdy zamiast paru niemrawych jednostek nagle wkraczają hordy... I to na starych warunkach zwycięstw. Gdyby można się wycofać, oddać pole, odgryzając się wrogowi- owszem, ma to sens. Ew. gdyby tzw. heks ucieczki- Gustlik kiedyś coś takiego zrobił, jak już gracz miał "dość", chciał uciec- zajmował jeden VH i scenariusz się kończył.
;) 
Czy można kombinować? Tak- z korelacjami! Rozstawienie mam dobre, tylko jak raz wypada 3:0, potem np. 0: 0 to mi determinuje całą obronę. A ja nie lubię kantować opcjami load/ save.

Zatem uznajmy, że jestem dennym graczem, ok? ;) Na studiach pewnie bym zarwał nockę do 6-tej rano... Teraz niestety dwie prace, maluchy...

Odpocznę od tego bezsensu, spróbuję w wolnej chwili. Wtedy wkleję zbiorczy raport.
- szkoda, że nie mam kontaktu realnego z twórcą kampanii. Bo ja bym miał parę uwag technicznych. W tym do efile'a.
- przeliczniki zasięgu ognia i amunicji nieco mi nie pasują.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

connor71

Cytat: Zsamot w Marzec 20, 2014, 01:20:08 PM
I to na starych warunkach zwycięstw.
Ale przecież to jest stara kampania. Wydaje mi się, że pochodzi jeszcze z PG2.
Cytat: Zsamot w Marzec 20, 2014, 01:20:08 PM
Odpocznę od tego bezsensu, spróbuję w wolnej chwili. Wtedy wkleję zbiorczy raport.
- szkoda, że nie mam kontaktu realnego z twórcą kampanii. Bo ja bym miał parę uwag technicznych. W tym do efile'a.
- przeliczniki zasięgu ognia i amunicji nieco mi nie pasują.
Autor chyba jest na forum: http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=49429

Rudel

Nie mówię tego, że źle grasz. Golothin jest co dzień na JP. Pisałem z nim nie jest to łatwa kampania. Ja się nią zainteresowałem bo pasjonuję się wojną na Pacyfiku od wielu lat. Wiedziałem o walkach w Chinach i na ich obrzeżach. Nad Chałchin-Goł Japończycy poniesli totalną klęskę ( jedynie lotnictwo uratowało im skórę). Do dziś są spory kto naprawdę wygrał tą bitwę i jakie straty poniósł.
Mi też nie było łatwo myślałem tylko jak nie dać skasować mojego core :(. Ta bitwa to rzeźnia. Ale tak było w rzeczywistości. Dowodził tam Żukow nie liczył się ze stratami podległych wojsk.
Co do efila mam podobne odczucia jak i TY, ale my mamy nasz własny lepszy moim zdaniem. Tą kampanie zagrałem z ciekawości i jako taką ciekawostkę ja traktuję. Godna polecenia dla fanatyków walk na dalekim wschodzie. A kampanii tego typu jest mało a każda  inaczej podchodzi do tematu. Tu mnie też denerwuje że np samoloty mają paliwo ilość amo tez. Ja nie gram rankingowo jeszcze mi to nie wpadło na myśl, a gram bo to lubię. Artyleria  mówisz ja jestem w 1944,  a mam tą samą co 1939. Czołgi tez te same zmiana typu niewiele zmienia to uroki japońskiej armii. Jak oni tyle lat walczyli pojęcia nie mam. Tą bitwę można przegrać tylko jak jak każde wycofanie to zniszczenie wojsk ( testowałem >:D).
Gustlik nie raz mówił że nasze kampanie to przedszkole w porównaniu do ich niektórych kampanii, ale ja wolę nasze. Ta kampania u nich to norma u nas ciekawostka i niech tak zostanie. My się dobrze bawimy grając.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

Ona nie jest trudna- ona jest sztucznie podwyższona poziomem. Skoro oddaje wielkie natarcie sowietów, niech i japońskie siły mają odzwierciedlenie...
Mogę przegrać, ale... tak by grać dalej.  Nie zaś by stracić niemal wszystko.

Sprzęt się niewiele zmieniał, w tym akurat siedzę. Ale pewne cechy są dziwne, np. dlaczego jeden recon ma "support"?
Nastawię sobie 200 i popykam. Ale w wolnym czasie. ;)

Wiem, że to stara kampania. ;)

Wiem też, że jest na forach, ale... tu bym musiał tracić czas na rozmowy na poziomie efile'a. To już wolę opcję konwersji Kowdara. ;) Czy innego Forumowicza.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

Tak warto by ją skonwertować zagraj ją na 300 kasy wcale nie ma za dużo myślałem ze szybciej ją przejdę to nie prawda. Strasznie drogie uzupełnienia są :o
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

A ja sobie powoli walczę dalej:

OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\EFILE_LXF\  * Efile version:LXF 0.29 [20.03.2014]
Campaign: DRUGA WOJNA CHIŃSKO-JAPOŃSKA 1936-1945,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   SJW Bandits War , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Type 97A Chi-Ha
2   SJW Landing at Taku , #23 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Ki-30
3   SJW Chenpiecheng , #1 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 158  *  Average: 52

Current scenario: SJW Chenpiecheng,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 2877 , Current prestige is 327
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +450, SJW Raid on Tatung , cap 3750, 13 turns prestige: 100
if V : +450, SJW Raid on Tatung , cap 3750, 16 turns prestige: 140
if TV: +550, SJW Raid on Tatung , cap 3750, 22 turns prestige: 220
if Ls: +700, SJW Raid on Tatung , cap 3750, 22 turns prestige: 220

Piechota
Light Infantry , Motorcycle ,  , 0 bars , 91 exp , Japan , 6/8 , 4 kill , 192 pp - U:001  [+67 exp]
*  HQ Detail , Type 95 Kurogane ,  , 2 bars , 264 exp , Japan , 7/8 , Overwhelming Attack  , 12 kill , 0 pp - U:002  [+45 exp]
Light Infantry ,  , 0 bars , 74 exp , Japan , 5/8 , 8 kill , 86 pp - U:003  [+24 exp]
Light Infantry ,  , 1 bars , 105 exp , Japan , 2/8 , 3 kill , 86 pp - U:005  [+42 exp]

Czołg
+  Type 97A Chi-Ha ,  , 1 bars , 112 exp , Japan , 4/8 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+97 exp]

Rozpoznanie
Type 92 Kokusan ,  , 0 bars , 26 exp , Japan , 5/8 , 5 kill , 240 pp - U:008  [+26 exp]

Artyleria
Type 96 15cm H , Type 92 Ni-Ku ,  , 0 bars , 31 exp , Japan , 8/8 , 3 kill , 489 pp - U:010  [+26 exp]
Type 96 15cm H , Type 92 Ni-Ku ,  , 0 bars , 42 exp , Japan , 8/8 , 1 kill , 489 pp - U:011  [+33 exp]
Type 96 15cm H , Type 92 Ni-Ku ,  , 0 bars , 31 exp , Japan , 8/8 , 2 kill , 489 pp - U:048  [+31 exp]

Myśliwiec
Ki-27 Setsu ,  , 1 bars , 137 exp , Japan , 7/8 , 5 kill , 326 pp - U:006  [+77 exp]

Bomb. taktyczny
Ki-21 ,  , 1 bars , 190 exp , Japan , 8/8 , 9 kill , 480 pp - U:009  [+86 exp]
+  Ki-30 ,  , 0 bars , 73 exp , Japan , 8/8 , 3 kill , 0 pp - U:012  [+73 exp]

Niszczyciel
*  PR , River Guards , 2 bars , 218 exp , Japan , 8/8 , 0 kill , 0 pp - U:004  [+109 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:57   RCN:2    AT:1    FLAK:1    FORT:6    ATY:4    FTR:2    DD:1      Total: 74
Lost  : INF:1    FLAK:1      Total: 2

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Grunt to działa 15cm do zmiękczania wroga, wtedy reszta idzie gładko.
Kokusan (recon) + bombowiec to piękne combo do zajmowania hexów na tyłach wroga.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons