KAMPANIA - "Greater America ver 2.0." (wątek archiwalny)

Zaczęty przez Gustlik, Kwiecień 11, 2014, 09:12:35 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Wątek zamknięty, tylko do celów archiwalnych. Obowiązująca wersja kampanii to 3.0.
Nowy wątek dotyczący nowej wersji - utworzony jako "przyklejony"

UWAGA! Druga, poprawiona (co wcale nie znaczy, że ostateczna) wersja kampanii.

Zasadnicze założenia się nie zmieniły i pozostają jak w wersji 1.0, czyli:

Zaczyna się parę lat przed wojną - kiedy zostajesz wysłany - jako dowódca niewielkiego kontyngentu
sił lądowych do poszerzenia stref wpływów USA w różnych częściach świata. A potem nadchodzi
Pearl Harbor... Schemat kampanii jest liniowy, ale nieliniowy jest przydział sił głównych.

W pierwszej fazie dowodzisz siłami USArmy + USNavy
Po Pearl Harbor - zostajesz dowódcą Marines z dostępnym sprzętem: USMarines + USNavy
W czasie działań w Europie masz do dyspozycji USArmy + USMarines + USNavy.
Po powrocie na Pacyfik znów: USMarines + USNavy.

Bitwy (z wyjątkiem pierwszej) są lądowo-morskie i polegają głównie na lądowaniach w różnych zakątkach globu.
Proporcje działań na lądzie i na morzu, w poszczególnych scenariuszach, są różne - czasem więcej jest jednego -
czasem drugiego. Ale zawsze należy dbać o równomierny rozwój obu części swojej armii.
W większości scenariuszy lotniska lądowe są dostępne (lub można je zbudować) - jednak posiadanie lotniskowca
i lotnictwa morskiego ogromnie ułatwia sprawę.


Nowości:

- Dwa ZUPEŁNIE NOWE SCENARIUSZE: "Midway" i "Tokyo" - kampania się wydłużyła.
- Nowa mapa dla scenariusza "Rejkiawik" - de facto nowy scenariusz, choć oparty na poprzednim.
- Mniejsze poprawki objęły prawie wszystkie scenariusze - choć skupiłem się głównie na powyższych.

W początkowych scenariuszach ukryte są dwa trigger hexy w portach, dające lidera. Ma to pomóc w zrównoważeniu liderów w jednostkach morskich i lądowych i zapobiec sytuacji, w której okręty gracza nie miałyby ani jednego lidera.

No nie, nie powiem gdzie, tyle to już se trzeba znaleźć......

UWAGA! Wymaga efila 4.4. a ten z kolei - najnowszych ikon. Wszystko opisane w temacie efilowym.

Żeby uniknąć nieporozumień - ponumerowałem wersje kampanii i odkleiłem temat o poprzedniej wersji, ale nie zamykam - dla tych, którzy jeszcze grają.

Tutaj, proszę o uwagi TYLKO TYCH, którzy będą grali w 2.0.

Kampanię podpinam.

A teraz najlepsze:
Z powodu prac nad ikonami, zdążyłem przetestować kampanię tylko do połowy - i to na 300% :) :)
"Midway" to sam się boję, a "Tokyo" nie zdążyłem przetestować wcale....serio. A jest "solidny".

No to ruszać.

PS Kampania ma te same nazwy plików, tak że skopiowanie jej do katalogu oznacza pożegnanie się z wersją pierwszą.


[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#1
Jupi wiem co mi dziś spać nie da >:D

Weekend zajęty ;D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

#2
Etiopia
Nie ma co pisać. Ot rozgrzewka.
Massawa
Z lekkimi obawami ale nie wszystkie zmiany jeszcze weszły to spacerek.
African Shufle
Pomny poprzedniej rozgrywki mam już lotniskowiec >:D i dalej szukam Indiany Jonesa >:D
Ruch fazowy rewelka dla niszczycieli nie mieliśmy złego pomysłu z tym. Dali prezent ze sztabu to testuję ;D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Bo tak naprawdę, to skupiłem się na scenariuszach po Pearl Harbor. Zwłaszcza tych nowych. Jak się okażą fajne, to się zabierzemy za pozostałe.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#4
Nio i super potestujemy zmiany na razie ruch fazowy wygląda dobrze ( niszczyciel jako recon koło brzegu działa a mieliśmy obiekcje co do tego), AI też ładnie z tego korzysta wcale nie jest takie głupie :o
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Niestety muszę najpierw skończyć W14, zanim będę mógł uaktualnić wersje OG  i zacząć testować :(.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Oj tam poczekamy na Twoje opinie. Ruch fazowy naprawdę to jest to!!
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Mnie bardziej interesuje jak sprawdzają się trafienia krytyczne.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#8
Jeszcze nic Takiego nie miałem co prawda mój pancernik sprzątnął niszczyciel jedną salwą.
A i jeszcze jedna rzecz mi się nasunęła odnośnie lotniskowców może dać im jakiś atak naziemny wszak 127 mm armaty plot to nie byle co. Wiem że nie było takiego przypadku że użyto lotniskowców jak okrętów artyleryjskich ale się marnują troszkę ::)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatMnie bardziej interesuje jak sprawdzają się trafienia krytyczne.

A włączyliście sobie? Bo domyślnie ta opcja jest wyłączona.

Cytatco prawda mój pancernik sprzątnął niszczyciel jedną salwą.

Critical Hit powinien być sygnalizowany komunikatem podobnym do "Surprised!" czy "Out Of The Sun!" - u góry ekranu....

Cytatodnośnie lotniskowców może dać im jakiś atak naziemny wszak 127 mm armaty plot to nie byle co

Na razie tylko Kaga i Akagi mają, bo miały działa 203mm.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Szkoda ale jakoś przeżyję ;) to jak Japsy podjadą lotnIskowcami pod brzeg to muszę się ich bać :o To będzie interesujące >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

#11
Kawałek raportu

OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:4.4.
Campaign: Greater America ver. 2.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: TBD Devastator
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Sims
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:55
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 269  *  Average: 53

Jako, że nie ma wielkich zmian wklejam tylko kawałek raportu. Tendry zaginęły w akcji czy wejdą później dopiero bo nie mogę ich kupić :huh?
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:4.4.
Campaign: Greater America ver. 2.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: TBD Devastator
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Sims
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:55
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Benson
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 322  *  Average: 53

Current scenario: Canton,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 13356 , Current prestige is 840
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +2500, ??? , cap disabled, 14 turns prestige: 320
if V : +1350, ??? , cap disabled, 17 turns prestige: 320
if TV: +600, ??? , cap disabled, 20 turns prestige: 320
if Ls: +50, ??? , cap disabled, 20 turns prestige: 320

Piechota
*  Infantry 38 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 294 exp , USA , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+27 exp]
*  Assault Eng. 38 , 6x6 Truck ,  , 4 bars , 482 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:002  [+19 exp]
*  Cavalry ,  , 4 bars , 452 exp , USA , 8/10 , Determined Defense  , 10 kill , 0 pp - U:005  [+23 exp]
*  Infantry 38 , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 337 exp , USA , 9/10 , Shock Tactics  , 8 kill , 0 pp - U:006  [+13 exp]
Assault Eng. 38 , GMC CCKW ,  , 1 bars , 109 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 216 pp - U:022  [+48 exp]

Czołg
*  M2A4 ,  , 5 bars , 893 exp , USA , 15/10 , Overwhelming Attack  , 25 kill , 0 pp - U:008  [+155 exp]
M2A4 ,  , 1 bars , 125 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:016
M2A4 ,  , 0 bars , 44 exp , USA , 7/10 , Superior Maneuver  , 1 kill , 156 pp - U:070  [+44 exp]
M2A4 ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:071

Rozpoznanie
*  M3 Scout Car ,  , 4 bars , 439 exp , USA , 8/10 , Aggressive Maneuver  , 2 kill , 0 pp - U:007  [+51 exp]

FlaK
*  M2A1 .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 4 bars , 416 exp , USA , 9/10 , Street Fighter  , 9 kill , 0 pp - U:003  [+50 exp]

Artyleria
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 380 exp , USA , 11/10 , 12 kill , 0 pp - U:004  [+55 exp]
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 211 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 516 pp - U:009  [+65 exp]
155mm M1 Long Tom , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 126 exp , USA , 10/10 , 12 kill , 552 pp - U:017  [+40 exp]
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 1 bars , 103 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 504 pp - U:023  [+71 exp]
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 0 bars , 71 exp , USA , 6/10 , 0 kill , 504 pp - U:069  [+71 exp]

Myśliwiec
*  Seversky P-35 ,  , 4 bars , 442 exp , USA , 9/10 , Reconnaissance Movement  , 10 kill , 0 pp - U:010  [+33 exp]
Seversky P-35 ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 5/10 , 3 kill , 324 pp - U:018  [+66 exp]
+  F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 22 exp , USA , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:021  [+12 exp]

Bomb. taktyczny
+  TBD Devastator ,  , 2 bars , 276 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:011  [+10 exp]
PBY-5 Catalina ,  , 1 bars , 139 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 504 pp - U:013  [+4 exp]
OS2U Kingfisher (CV),  , 0 bars , 37 exp , USA , 7/10 , 0 kill , 264 pp - U:020  [+6 exp]
TBD Devastator ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:068

Niszczyciel
+  Sims ,  , 2 bars , 212 exp , USA , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:014  [+20 exp]
Somers ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 1356 pp - U:024
+  Benson ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:025

Pancernik
Colorado (Planes:0/1),  , 3 bars , 363 exp , USA , 9/10 , Overwhelming Attack  , 23 kill , 2544 pp - U:012  [+49 exp]
Pennsylvania (Planes:1/1),  , 2 bars , 202 exp , USA , 10/10 , Resilience  , 3 kill , 2400 pp - U:019  [+15 exp]

Lotniskowiec
Yorktown (Planes:0/6),  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 2784 pp - U:015

Player 1 : USA, China
Killed: INF:94   TNK:6    RCN:7    AT:1    FLAK:6    FORT:11   ATY:15   FTR:9    TB:6    DD:11   CRs:3      Total: 169
Lost  : TB:1      Total: 1

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Moje siły przed Rejkjavikiem
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatTendry zaginęły w akcji czy wejdą później dopiero bo nie mogę ich kupić

Od czerwca 1941, choc pewnie powinny być wcześniej.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Ok bo Catalina czeka zawsze na zajęcie lotniska ;D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni