Waldzios - W05 RYCERSKA 7.ARMIA PANCERNA v.4.1b 100%

Zaczęty przez Waldzios, Maj 02, 2014, 02:09:46 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Pioniere

Cytat: Zsamot w Maj 13, 2014, 02:58:33 PM
Nie trzeba CAP. Dajesz kasę- ile? Testy. Ale i tak ich nie ustawisz, tych ilości kasy... Wystarczą dwa prototypy, inni liderzy i cała partia gry ma inny wymiar. W tym właśnie urok tej GRY.  Na tym samym scenie może być 100 innych armii. ;)
No i bardzo dobrze, że inne, inaczej było by nudno. Ustalać to trzeba przy wytłoczonych prototypach. A co kto potem dostanie, to takie będzie miał efekty, jeden skończy na T. Victory, a inny dostanie dobry prezent i uda mu się wywalczyć brylanta - tak było by znacznie ciekawiej.

Waldzios

Cytat: Pioniere w Maj 13, 2014, 02:56:17 PM
]Nic nie mylę.  Właśnie tak jak sam wspomniałeś od tego są briefingi i kampanie ćwiczebne, od których początkujący powinien zaczynać.
Problem w tym ze początkujący zwykle włączy losową kampanie i ustawi prestiż na 300-500%. W efekcie po kilku pierwszych scenariuszach przekroczy nieszczęsnego Capa, prestiż przestanie płynąć i gra stanie się koszmarem.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Pioniere

Ale czy w  briefingu nie można podać, że jest to kampania dla zaawansowanych graczy. Co to szkodzi dodać takie informacje. Kampanii jest pod dostatkiem, należy tylko skale trudności przyjąć, wydzielić te łatwiejsze, nie wprowadzając tam ograniczeń i do osobnego folderu (efila) z kamp. dla początkujących.

Waldzios

Oczywiście, pytanie tylko czy poziom trudności kampanii powinien zależeć od umiejętności gracza w kalkulacji Capa i ukrywaniu prestiżu. Najprostsze kampanie można sobie utrudnić przekraczając Capa. Ma to niewiele wspólnego z rzeczywistą trudnością kampanii.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Pioniere

#64
Cytat: Waldzios w Maj 13, 2014, 03:30:08 PM
Oczywiście, pytanie tylko czy poziom trudności kampanii powinien zależeć od umiejętności gracza w kalkulacji Capa i ukrywaniu prestiżu. Najprostsze kampanie można sobie utrudnić przekraczając Capa. Ma to niewiele wspólnego z rzeczywistą trudnością kampanii.
Nie sposób się nie zgodzić, lecz tak jak napisałem w kampaniach dla początkujących graczy, wszelkie ograniczenia powinny być zniesione, bądź wprowadzane stopniowo z dodaniem odpowiednich informacji w briefingach jak też i podczas samych tur podawane powinny być pomocnicze informacje wywiadu.

ps. Trzeba chyba te rozważania wyciąć i przekleić do odpowiedniego wątku.

Mario

Pisząc uczciwie-nigdy się nie interesowałem ani nie zwracałem uwagi na CAP-a jakoś grałem i szło mi całkiem dobrze :) (może nie miałem oszałamiających wyników jak niektórzy koledzy ;D).
Dlatego nie wiem czy jest to takim problemem (choć trochę dokładniejsze informacje o zamysłach autora na początku kampanii na pewno by nie zaszkodziły).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Zsamot

Cytat: Mario w Maj 13, 2014, 03:44:13 PM
Pisząc uczciwie-nigdy się nie interesowałem ani nie zwracałem uwagi na CAP-a jakoś grałem i szło mi całkiem dobrze :) (może nie miałem oszałamiających wyników jak niektórzy koledzy ;D).
Dlatego nie wiem czy jest to takim problemem (choć trochę dokładniejsze informacje o zamysłach autora na początku kampanii na pewno by nie zaszkodziły).
No ja też się tym nie interesowałem. ;)

ps. wątek bym skopiował. Od jakiegoś postu. Nie ciął. Bo jednak do tej kampanii nawiązujemy. Ale tu szefuje Gustlik. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Hansen

Cytat: Mario w Maj 13, 2014, 03:44:13 PM
Pisząc uczciwie-nigdy się nie interesowałem ani nie zwracałem uwagi na CAP-a jakoś grałem i szło mi całkiem dobrze :) (może nie miałem oszałamiających wyników jak niektórzy koledzy ;D).
Dlatego nie wiem czy jest to takim problemem (choć trochę dokładniejsze informacje o zamysłach autora na początku kampanii na pewno by nie zaszkodziły).


Ja też nigdy nie zaprzątałem sobie głowy CAP-em,ogólnie to gram dla przyjemności a nie dla wyniku i lubię sobie utrudniać walki ''etatami'' żeby po prostu było ''prawdziwiej''.

Waldzios

21. Ardeny

Prototyp: Ba 349 A Natter (sprzedany);
Zakupy: brak (ulepszenia samolotów zwiadowczych, podniesienie stanów hummeli);

OpenGen 0.90.32.5a * (1 Abr 2014) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version:GusOpen Ver:4.4.
Campaign: W05 RYCERSKA 7.ARMIA PANCERNA v.4.1b,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ebro , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: 21 cm K38/39
2   Murguia  , #1 , Brilliant Victory , score:53
3   Wisła  , #2 , Brilliant Victory , score:56
4   Tolvajarvi , #3 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Bf-109F
5   Marna  , #4 , Brilliant Victory , score:57
6   Amiens  , #5 , Brilliant Victory , score:55
7   Sidi Barrani , #6 , Brilliant Victory , score:55
8   Benghazi , #7 , Brilliant Victory , score:55
9   Dywersja  , #8 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Bf-110F
10   Mińsk  , #9 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: 7.5 FK38
11   Orsza  , #10 , Brilliant Victory , score:59
12   Moskwa  , #11 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Nashorn
13   Wołczańsk  , #12 , Brilliant Victory , score:55
14   Kałacz  , #13 , Brilliant Victory , score:59
15   Charków  , #14 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: 88mm FlaK 41
16   Kursk , #15 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Me-262A-1
17   Volturno , #16 , Brilliant Victory , score:57
18   Cassino , #17 , Brilliant Victory , score:59
19   Normandia  , #18 , Brilliant Victory , score:55
20   Las Compiegne  , #19 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Ba 349 A Natter
21   Ardeny  , #20 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 1185  *  Average: 56

Current scenario: Ardeny ,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 520
Army cost: 20020 , Current prestige is 1334
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 1000
V : Win , turn prestige: 1000
TV: Loss , turn prestige: 1000
Ls: Loss , turn prestige: 1000

Piechota
*  Brandenburger 40 , 250/1 [W] ,  , 5 bars , 590 exp , Germany , 10/10 , Resilience  , 20 kill , 0 pp - U:002  [+20 exp]
*  Pionere 43 , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 442 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:003  [+14 exp]
*  Brandenburger 40 , 250/1 [W] ,  , 5 bars , 637 exp , Germany , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:004
*  Hauptquartier , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 211 exp , Germany , 12/2 , 0 kill , 0 pp - U:008

Czołg
*  Panther G ,  , 5 bars , 962 exp , Germany , 6/10 , Extended Front  , 55 kill , 0 pp - U:006  [+40 exp]
*  Panther G ,  , 5 bars , 1504 exp , Germany , 8/10 , Devastating Fire  , 99 kill , 0 pp - U:007  [+78 exp]
Panther G ,  , 5 bars , 1455 exp , Germany , 7/10 , Overwhelming Attack  , 82 kill , 528 pp - U:016  [+100 exp]
Panther G ,  , 5 bars , 1154 exp , Germany , 7/10 , 68 kill , 528 pp - U:017  [+53 exp]
Panther G ,  , 5 bars , 623 exp , Germany , 8/10 , Combat Support  , 42 kill , 528 pp - U:018  [+31 exp]
Panther G ,  , 5 bars , 547 exp , Germany , 8/10 , 26 kill , 528 pp - U:039  [+70 exp]
Panther G ,  , 4 bars , 449 exp , Germany , 1/10 , 10 kill , 528 pp - U:040  [+85 exp]
Panther G ,  , 4 bars , 431 exp , Germany , 9/10 , 23 kill , 528 pp - U:041  [+14 exp]
Panther G ,  , 4 bars , 489 exp , Germany , 3/10 , 29 kill , 528 pp - U:042  [+39 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 234/4 Puma ,  , 5 bars , 522 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , Recon, 18 kill , 0 pp - U:005  [+5 exp]
PSW 234/4 Puma ,  , 2 bars , 239 exp , Germany , 10/10 , Street Fighter  , Recon, 6 kill , 312 pp - U:021

Artyleria ppanc.
+  JagdPanther ,  , 3 bars , 361 exp , Germany , 9/10 , 11 kill , 0 pp - U:036  [+42 exp]

FlaK
*  Flakpanzer IV Wirbelwind ,  , 5 bars , 920 exp , Germany , 10/10 , 20 kill , 0 pp - U:009  [+25 exp]

Artyleria
*  21 cm K38/39 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 1152 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Attack  , 32 kill , 0 pp - U:001  [+60 exp]
17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 744 exp , Germany , 15/10 , 25 kill , 1152 pp - U:011  [+30 exp]
+  21 cm K38/39 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 947 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Attack  , 30 kill , 0 pp - U:012  [+5 exp]
17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 1270 exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack  , 33 kill , 1152 pp - U:013  [+175 exp]
17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 921 exp , Germany , 15/10 , Infiltration Tactics  , 32 kill , 1152 pp - U:014  [+77 exp]
17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 1271 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 55 kill , 1152 pp - U:015  [+100 exp]
+  21 cm K38/39 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 436 exp , Germany , 13/10 , 10 kill , 0 pp - U:031  [+57 exp]
Hummel ,  , 3 bars , 316 exp , Germany , 12/10 , 10 kill , 532 pp - U:032  [+23 exp]
Hummel ,  , 3 bars , 317 exp , Germany , 12/10 , 15 kill , 532 pp - U:033  [+38 exp]
Hummel ,  , 0 bars , 98 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 444 pp - U:044  [+10 exp]
Hummel ,  , 1 bars , 184 exp , Germany , 11/10 , 4 kill , 488 pp - U:047  [+39 exp]

Obrona plot.
88mm FlaK 41 ,  , 3 bars , 319 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 3 kill , 408 pp - U:019
88mm FlaK 41 ,  , 2 bars , 284 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 3 kill , 408 pp - U:020
88mm FlaK 41 ,  , 2 bars , 229 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 408 pp - U:023  [+48 exp]
+  88mm FlaK 41 ,  , 1 bars , 119 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 0 pp - U:043
88mm FlaK 41 ,  , 0 bars , 61 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 408 pp - U:045

Myśliwiec
*  Me-262A-1 ,  , 5 bars , 1281 exp , Germany , 9/10 , All Weather Combat  , 27 kill , 0 pp - U:010  [+73 exp]
+  Me-262A-1 ,  , 5 bars , 970 exp , Germany , 7/10 , 28 kill , 0 pp - U:022  [+49 exp]
Me-262A-1 ,  , 5 bars , 1005 exp , Germany , 9/10 , 23 kill , 804 pp - U:027  [+26 exp]
Me-262A-1 ,  , 5 bars , 909 exp , Germany , 10/10 , First Strike  , 25 kill , 804 pp - U:028  [+26 exp]
+  Me-262A-1 ,  , 5 bars , 672 exp , Germany , 10/10 , 25 kill , 0 pp - U:030
Me-262A-1 ,  , 4 bars , 445 exp , Germany , 9/10 , 17 kill , 804 pp - U:037  [+43 exp]
Me-262A-1 ,  , 5 bars , 527 exp , Germany , 8/10 , 12 kill , 804 pp - U:038  [+27 exp]
+  Me-262A-1 ,  , 3 bars , 341 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:046  [+38 exp]

Bomb. taktyczny
Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 1217 exp , Germany , 10/10 , Support, 29 kill , 708 pp - U:024  [+33 exp]
Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 1043 exp , Germany , 8/10 , Skilled Ground Attack  , Support, 18 kill , 708 pp - U:025  [+39 exp]
Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 963 exp , Germany , 10/10 , Support, 25 kill , 708 pp - U:026  [+36 exp]
Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 817 exp , Germany , 10/10 , Support, 12 kill , 708 pp - U:029  [+12 exp]
Ar-234B-2b ,  , 1 bars , 142 exp , Germany , 9/10 , Recon, 1 kill , 864 pp - U:034  [+2 exp]
Ar-234B-2b ,  , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , Recon, 2 kill , 864 pp - U:035

Player 1 : Germany
Killed: INF:268  TNK:161  RCN:78   AT:94   FLAK:54   FORT:18   ATY:204  AD:125  FTR:89   TB:68   LB:6    DD:2    CV:1    CRs:1      Total: 1169
Lost  : INF:3    TNK:1    RCN:1    FLAK:1    FORT:13     Total: 19

BV 21
V   0
TV  0
L   0

Krwawo i intensywnie. 20 tur limitu daje fałszywe poczucie dużej ilości czasu. Tymczasem, przebicie się przez wszystkie oddziały przeciwnika jest dość czasochłonne, szczególnie ze trzeba rozdzielić siły.
Pogoda nie dopisała, od czwartej tury bez przerwy padał śnieg, tylko myśliwiec z All Weather Combat sobie powalczył.

Ostatnie zgrupowanie jankesów:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Play#    Scenario                                        Result
1        Ebro                                     (#0)   Brilliant Victory * Proto: 21 cm K38/39
2        Murguia                                  (#1)   Brilliant Victory
3        Wisła                                    (#2)   Brilliant Victory
4        Tolvajarvi                               (#3)   Brilliant Victory * Proto: Bf-109F
5        Marna                                    (#4)   Brilliant Victory
6        Amiens                                   (#5)   Brilliant Victory
7        Sidi Barrani                             (#6)   Brilliant Victory
8        Benghazi                                 (#7)   Brilliant Victory
9        Dywersja                                 (#8)   Brilliant Victory * Proto: Bf-110F
10       Mińsk                                    (#9)   Brilliant Victory * Proto: 7.5 FK38
11       Orsza                                    (#10)   Brilliant Victory
12       Moskwa                                   (#11)   Brilliant Victory * Proto: Nashorn
13       Wołczańsk                                (#12)   Brilliant Victory
14       Kałacz                                   (#13)   Brilliant Victory
15       Charków                                  (#14)   Brilliant Victory * Proto: 88mm FlaK 41
16       Kursk                                    (#15)   Brilliant Victory * Proto: Me-262A-1
17       Volturno                                 (#16)   Brilliant Victory
18       Cassino                                  (#17)   Brilliant Victory
19       Normandia                                (#18)   Brilliant Victory
20       Las Compiegne                            (#19)   Brilliant Victory * Proto: Ba 349 A Natter
21       Ardeny                                   (#20)   Brilliant Victory
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Podsumowanie:
Poziom trudności średni.
Prestiżu sporo, ale udziwniony, wzrastający skokowo Cap sprawia ze kalkulacje są przekombinowane.
Kampania bardzo schematyczna, rosjanie zawsze w obronie, amerykanie tylko w ataku, lotnictwo w regularnych falach.
Odwrócone tradycyjne taktyki sowietów/jankesów są początkowo ciekawe, ale szybko stają się monotonne.
Silna obrona przeciwlotnicza przeciwnika, bez słabszych punktów sprawia ze lotnictwo ma drugorzędne znaczenie.
Optymalną taktyką wydaje się połączenie ciężkiej artylerii (niezbędne w części radzieckiej) i zaniedbanych przez ze mnie dział ppanc (brakowało mi ich w części amerykańskiej). Gdybym grał od początku, zainwestował bym bardziej w artylerię ppanc i flaki.

Proszę o zamknięcie wątku.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/