Postulacik na wesoło

Zaczęty przez Fan Blitzkriegu, Styczeń 20, 2015, 06:47:58 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Fan Blitzkriegu

 Sypnę czego oczekuję w kampaniach, aby były wymagające a czego można rzadko doświadczyć i kest przy tym niewiele roboty (chyba).

1. Prototypy
- zmniejszenie okresu wejścia do walki co najmniej o połowę  ;D
- blokada możliwości ulepszania jednostki
- blokada możliwości sprzedania jednostki.
- broń zdobyczna (przykładowo ruskie Panthery) tylko jako prototyp (przykładowo wygrywając bitwę pod Kurskiem dostajemy coś takiego  ;D).
- To mój wymysł  ;D - grając np : SS mamy czasem dostęp broni strony niemieckiej czy nawet naszych sojuszników.

2. Pogoda
- Czy niemal każda bitwa musi zaczynać się idealną pogodą. Przecież i tak się zmieni, dlatego nie bójcie się dawać deszczy czy ingerować w teren.

Dodam jeszcze o częstszym używaniu opcji blokady czasowej jeśli chodzi o uzupełnienia naszych wojsk, możliwości ulepszania jak i dostępu do wszystkich dostępnych na rynku modeli. Może by tak troszkę przymknąć ten supermarket  ;D

Gustlik

Ostudzę nieco te zapały....

Cytat- zmniejszenie okresu wejścia do walki co najmniej o połowę

Tyle da się zrobić, ale będzie to niestety w kilku przypadkach groziło dziurami czasowymi, w których nic się nie dzieje.

Cytat- blokada możliwości ulepszania jednostki

To da się wykonać tylko jako "wszystko albo nic". To znaczy żadnej jednostki nie można ulepszyć w danym scenariuszu.

Cytat- broń zdobyczna (przykładowo ruskie Panthery) tylko jako prototyp (przykładowo wygrywając bitwę pod Kurskiem dostajemy coś takiego  Grin).

WIele oddziałów niemieckich (na przykład w zachodniej Francji, albo we Włoszech), było standartowo wyposażanych w broń zdobyczną - podobnie w Waffen-SS. Dlatego odmówienie im dostępu do tego sprzętu byłoby niezgodne z prawdą.
Natomiast określony prototyp, po określonej bitwie, da się "wywołać" tylko wtedy gdyby był to JEDYNY dostępny prototyp.
W przeciwnym wypadku komputer zawsze będzie losował - z dłuższej lub krótszej listy, ale będzie.

Cytat- Czy niemal każda bitwa musi zaczynać się idealną pogodą.

O tym decyduje komputer w sposób losowy zdefiniowany rejonem geograficznym i porą roku. Ustawić można tylko generalną tendencję, ale nie określone kolejki takiej czy innej pogody.




"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

SkaVen6

Cytat: Gustlik w Styczeń 20, 2015, 07:48:55 PM
Cytat- Czy niemal każda bitwa musi zaczynać się idealną pogodą.

O tym decyduje komputer w sposób losowy zdefiniowany rejonem geograficznym i porą roku. Ustawić można tylko generalną tendencję, ale nie określone kolejki takiej czy innej pogody.
Da się to ustawić w Suite = Scenario summary view/ pod data scenariusza jest strefa pogodowa a poniżej mamy:
Atmosferic cond i ground cond.
Czyli możemy dać deszcz na starcie.

Waldzios

Cytat: Fan Blitzkriegu w Styczeń 20, 2015, 06:47:58 PM
Czy niemal każda bitwa musi zaczynać się idealną pogodą. Przecież i tak się zmieni, dlatego nie bójcie się dawać deszczy czy ingerować w teren.
Zawsze uważałem dobrą pogodę w pierwszej rundzie za dość sensowną.
Moim zdaniem losowa pogoda na starcie nie byłaby zbyt logiczna.

Niezależnie jak bardzo historyczny jest scenariusz, to można przyjąć ze termin ataku nie jest przypadkowy, a o jego wyborze decyduje strona atakująca.
W pierwszym dniu/dniach natarcia pogoda powinna odpowiadać preferencjom atakującej strony (wedle koncepcji autora), później powinien zadziałać czynnik losowy.

Jeżeli bitwa zaczyna się idealną pogodą, zakładam ze autor scenariusza przyjął ze z punktu widzenia strony atakującej taka pogoda jest najbardziej dogodna. Oczywiście mogą zdarzyć się przypadki gdy zła pogoda będzie bardziej optymalna.

Cytat: Fan Blitzkriegu w Styczeń 20, 2015, 06:47:58 PM
Dodam jeszcze o częstszym używaniu opcji blokady czasowej jeśli chodzi o uzupełnienia naszych wojsk, możliwości ulepszania jak i dostępu do wszystkich dostępnych na rynku modeli. Może by tak troszkę przymknąć ten supermarket  ;D
Ograniczenia frakcji i frontów to dość nowa funkcja, stosowana coraz częściej z dobrym efektem.
Musisz jednak pamiętać ze zdecydowana większość dostępnych kampanii ma już kilka dobrych lat (niektóre pochodzą jeszcze z czasów PG2), więc najczęściej nie wykorzystują najnowszych funkcji.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatAtmosferic cond i ground cond.
Czyli możemy dać deszcz na starcie.

Nie - to jest tylko TENDENCJA inaczej mówiąc PRAWDOPODOBIEŃSTWO, a nie określenie,
że na 100% taka pogoda musi pojawić się w 1 kolejce.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

SkaVen6

Faktycznie, na 6 prób dwa razy padał deszcz :(