Tworzenie ikon

Zaczęty przez SkaVen6, Styczeń 18, 2015, 06:46:21 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

SkaVen6

Hej, to mój pierwszy post, tak więc witam :)

Walczę aktualnie z tworzeniem nowej jednostki, a konkretniej z ikoną do niej.
Zainstalowałem najnowszy iconsTool 3.2.
Przygotowałem plik , zapisałem jako BMP, przerobiłem na SHP.
Wczytałem openicons.dat i widzę go na liście, niestety nie wiem gdzie jest opcja save, tak więc zmiany się nie zapisują i nie widzę grafiki ikony w OpenSuite.

Jak wygląda sprawa z numeracją jednostek? Mogę sobie ją dodać ale co zrobić aby została ona dodana globalnie.
Jednostka jest nietypowa bo to barykada miejska, a dokładniej dwa rodzaje :) Jest wręcz kluczowa w scenariuszu, który kończę robić.

kowdar

Witam

Co prawda nie jestem specem od ikon, nigdy żadnej nie robiłem i toola nie używałem, ale uważam, że:

1. Jeżeli chcesz robić ikony także dla innych, to drogą do tego jest ich publikowanie/wysyłanie tak jak w tym wątku:

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=41451

W ten sposób ikony znajdą się w pliku Openicons.dat i będzie można z nich powszechnie korzystać.

2. A jeżeli chcesz robić ikony dla siebie, ew. dla małego grona jak nasze :) to można to zrobić w ten sposób, że ikony (widok 3x3) zapisujesz jako pliki png i umieszczasz w katalogu efila w podkatalogu OPENDAT.
W ten sposób np. Gustlik ominął zmiany ikon w okrętach - popatrz jak to wygląda z mojej instalki w katalogu EFILE_OGN_GUS\OPENDAT

Co do nazw - w pierwszym przypadku nie wiem, w drugim pewnie możesz nazwać dowolnie, aby nie tak samo jak istniejące ikony.

PS.
Format ikon SHP to był za czasów PG2. W OG chyba raczej wszystko już się robi w png/jpg.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

Witamy na forum!

Jest tak jak pisze Kowdar - aby dodać ikonę, która będzie dostępna dla wszystkich należy zarejestrować się na forum:
http://www.panzercentral.com/forum/index.php
A następnie na subforum poświęconym modowaniu, w stosownym temacie, zgłosić fakt powstania nowej ikony.
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=41451

Ważne jest aby postępować zgodnie z zasadami przedstawionymi w pierwszym, widocznym tam poście.

Gotowe ikony należy przesłać do użytkownika "lvjtn", który zajmuje się aktualizacją tej bazy danych.
W razie czego służę adresem na priv.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

SkaVen6

Po podmianie jednego z plików okrętu wszystko działa i to dobrze. Gdy jednak chcę dodać nowy obok tak aby nie nadpisywać plików Gustlika to nie widzi ich edytor

Waldzios

Edytor prawdopodobnie widzi tylko te ikony których identyfikator jest zawarty w pliku OpenIcons.
Możesz poprosić o dodanie twojej ikony (instrukcje masz wyżej), ewentualnie spróbuj zastąpić istniejąca ikonę, jest cała masa nieużywanych (lub używanych przez inne efile).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

SkaVen6

Wiem o tym. Chciałem się tylko dowiedzieć jak Gustlik podpiął ikony z OPENDAT. Najpierw chcę wszytsko rzetestować  idopiero zawracać głowę lvjtn.

Gustlik

Po prostu kolejność czytania ikon jest taka, że gra NAJPIERW sprawdza katalog OPENDAT, i dopiero jeśli tam ikon nie ma (a zwykle nie ma) przechodzi do spakowanego magazynu ikon OpenIcons.dat.

Zatem mamy dwie możliwe sytuacje:

Ikona "XXX000" jest w OPENDAT i jest w OpenIcons - w grze pojawi się ta z OPENDAT (nadpisanie w pamięci tyczasowej)
Ikona "XXX000" jest w OPENDAT, ale nie ma jej w OpenIcons.dat - w grze również pojawi się ta z OPENDAT (jako dodana do puli)

CytatChciałem się tylko dowiedzieć jak Gustlik podpiął ikony z OPENDAT

Co zatem z tego wynika - do "podpięcia" nowej wersji ikony, która już istnieje w OpenIcons wystarczy wrzucić tę nową wersję o takiej samej nazwie jak oryginał - do katalogu OPENDAT. Gra wczyta ikonę z OPENDAT i już dalej szukać nie będzie.

Gorzej jeśli jest to ikona której jeszcze nie ma w OpenIcons. Wtedy też trzeba wyrzucić ją do OPENDAT z nową, unikatową nazwą ale o formacie "XXX000", a potem wejść do Suite i konkretnej jednostce przypisać tę właśnie ikonę z OPENDAT.



"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

SkaVen6

Cytat: Gustlik w Styczeń 20, 2015, 03:39:09 PM
Gorzej jeśli jest to ikona której jeszcze nie ma w OpenIcons. Wtedy też trzeba wyrzucić ją do OPENDAT z nową, unikatową nazwą ale o formacie "XXX000", a potem wejść do Suite i konkretnej jednostce przypisać tę właśnie ikonę z OPENDAT.

Właśnie o to mi chodzi, jak ją przypisać w suite?

Gustlik

#8
Należy wybrać jednostkę z listy (na załączonym obrazku jest to Panther D),
a następnie, w zaznaczonym okienku, WPISAĆ RĘCZNIE symbol nowej ikony.

Zakładam, że chodzi o ikonę nieistniejącą jeszcze w pliku OpenIcons.dat,
bo te istniejące zmienia się przyciskiem "Change"

Po ręcznym wpisaniu ikona może od razu nie pojawić się w okienku kontrolnym
ale w takim razie należy - bez paniki - zapisać zmiany i załadować jeszcze raz efila.
Najczęściej wystarczy tylko załadować jeszcze raz kraj albo klasę - nawet bez
wychodzenia ze Suite.

Byle tylko widok się odświeżył. Jeśli ikona jest dobrze narysowana, to będzie ją widać.

Trzeba potem jeszcze wcisnąć "All same" - żeby przypisał tę samą ikonę dla wszystkich
czterech scenerii (chyba, że masz różne wersje dla śniego, pustyni itp)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

SkaVen6

Dzięki, teraz wszystko jasne :)
Uwaga dla innych, gdyby tworzyli ikony. koniecznie róbcie je w 16 bit albo nawet 8bit, jeżeli użyjecie innych zobaczycie pionowe paski.

Gustlik

No i rozmiar (całkowity) pola ikony - w pikselach - musi być podzielny przez 3, w pionie i poziomie, bo inaczej ikona nie będzie się obracać, a w grze będzie się wyświetlało wszystkie 9 widoków na raz.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

SkaVen6

Działa i śmiga :)
Teraz mam pytano, które jest nie w 100% związane z tematem, ale jeśli ktoś będzie tworzył ikony i będzie czytał ten temat to też pewnie go to zainteresuje.
Mianowicie normalnie można stworzyć scenariusz pod czyjś efile i każdy go może grać jeśli ma dany efile.
Co w sytuacji jeśli nowa jednostka w nim nie występuje? Tworzyć nowy efile, który jest kopią czyjegoś z dodanymi nowymi jednostkami? Chyba tak nie wypada, ludzie poświęcają masę czasu na ich stworzenie...
Jak to rozwiązać?

Gustlik

CytatCo w sytuacji jeśli nowa jednostka w nim nie występuje? Tworzyć nowy efile, który jest kopią czyjegoś z dodanymi nowymi jednostkami? Chyba tak nie wypada, ludzie poświęcają masę czasu na ich stworzenie...

Można się ewentualnie próbować dogadać z autorem.....  :P
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

KwaziMag

Witam

Na początek garść informacji. Gra zassana z http://opengeneral.pl/opengen.html pierwszy link silnik gry 0.90.51.0 z dnia 2.10.2015 efile OpenGus 6.5.1 z dnia 21.10.2015 plik ikon OpenIcons.dat z dnia 13.10.2015

Opis problemu.

Chcę zmienić wygląd jednostek w moim przypadku czołg jakikolwiek.   Otwieram Open Suit i zgodnie z zasadami wybieram opcję change. Korzystając z filtra wyświetlam jedynie listę czołgów. Z tej listy wybieram ten który mi pasuje model czołgu np.  ikona nr IAS85 jest to model czołgu Matilda MK II w kamuflażu green. Uczulam, że ikonka czołgu wyświetla się w OS. Zamieniam, zapisuję. Odpalam grę a tam zamiast wybranego modelu wyświetla się przekreślony Tygrys. To nie odosobniony przypadek. Zauważyłem, że jedynie ikony jednostek przy których wyświetla się litera E w drugiej kolumnie zatytułowanej S w liście jednostek działają poprawnie po zamianie i odpaleniu gry.
Jakieś rozwiązanie.

Tutaj obrazek http://zapodaj.net/eaacebf7f6c77.jpg.html

Waldzios

#14
W wersji 0.90.51.0 był błąd, powodujący miedzy innymi wspomnianą sytuacje. Błąd nie jest krytyczny, pojawia się tylko przy edycji ikon. Doraźnie można go uniknąć generując nowy plik EquipIcons.dat.

Błąd jest już zgłoszony i poprawiony. Możesz poczekać na oficjalną aktualizacje, albo pobrać wersje testową:  http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenTest.rar
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons