Nowe opcje transportu...

Zaczęty przez Rudel, Marzec 20, 2015, 03:50:12 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

Cytat: Gustlik w Marzec 20, 2015, 10:52:59 PM
CytatAle luźne ciężarówki tez czasem by się przydały jak komuś skasują transport czy jednostkę a zostanie osamotniony transport...

Tak, tylko to wszystko wymagałoby jeszcze jednej zmiany - transporty musiałyby stać się pełnoprawnymi klasami jednostek, kupowanymi jak każda inna klasa. A to mogłoby z kolei spowodować brak wstecznej kompatybilności ze starymi kampaniami.
Tu zgoda ciężarówki nie są konieczne. Transportery opancerzone to mogły by być. Byle nie za wiele typów bo niemcy natrzaskali wersji 251 bardzo wiele >:D >:D >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Ale chłopaki jeżdżą Bradleyami!

Do jutra z Państwa Islamskiego nie zostanie nawet dywanik!
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Niestety uważać trzeba na zmienną  $ground_carrier bo definiowana jest na poziomie pliku CFG. Jeżeli damy jej wartość 2 aby jednostki w kontenerze wspierały ogniem - co jest dobre dla bunkrów - to nagle artyleria na statku transportowym zacznie wspierać ogniem.
Z tego względu na tą chwilę to raczej można się pokusić o kontenery dostosowane do konkretnego scenariusza niż globalne rozwiązania efilowe. Jeśli chcielibyśmy mieć transport kontenerowy w efilu (dostępny do kupowania przez gracza) do zastosowania niezależnie od scenariusza (jednostki w transporcie nie wspierają ogniem) to obowiązkowo należało by stosować $ground_carrier=1 w każdym scenariuszu a to wykluczy użycie bunkrów typu kontener.

Podsumowując na razie w scenariuszu można użyć kontenerów jako bunkry itp. (jednostki w kontenerze mogą wspierać ogniem) albo jako transport (np. duże statki transportowe podczas desantu).
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Cytat: Gustlik w Marzec 20, 2015, 11:44:25 PM
Ale chłopaki jeżdżą Bradleyami!

Do jutra z Państwa Islamskiego nie zostanie nawet dywanik!
Kto, co i gdzie... Podeślij jakiś link, to sobie pooglądam.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

#19
Cytat: Jaro w Marzec 21, 2015, 09:12:30 AM
Cytat: Gustlik w Marzec 20, 2015, 11:44:25 PM
Ale chłopaki jeżdżą Bradleyami!

Do jutra z Państwa Islamskiego nie zostanie nawet dywanik!
Kto, co i gdzie... Podeślij jakiś link, to sobie pooglądam.


To pewnie próby na Delta Force ;).

Co do statków desantowych to wspieranie ogniem przez wożoną artylerię to lekkie przegięcie odpowiedni zestaw jednostek na takim statku i mamy taki dający się przezbrajać krążowniko-pancernik >:D >:D >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatTo pewnie próby na Delta Force Wink.

No przecież..... Nigdzie indziej Bradleyów nie ma.

Ale z transporterami niemieckimi, to już nie widzę tego tak prosto.
Nie ze względów technicznych, bo te są takie same, ale ze względów historyczno taktycznych.

Bradley jest silnie uzbrojonym pojazdem, takim mini-czołgiem który po wysadzeniu piechoty
może działać samodzielnie. Właściwie nie ma dla niego znaczenia, czy ma w środku żołnierzy - czy nie.

Natomiast siła jednostki Panzergrenadiere (gepanzert) była liczona jako zestaw: ludzie + maszyny.
Sam Sdkfz 251, bez drużyny na pokładzie nie mógłby mieć siły takiej jak dziś.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Cytat: Gustlik w Marzec 21, 2015, 10:48:53 AM
CytatTo pewnie próby na Delta Force Wink.

No przecież..... Nigdzie indziej Bradleyów nie ma.

Dla Was to jasne i proste a ja biedny zagrałem ledwie kilka kampanii ... :-\ to i skąd mam wiedzieć  ;)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

#22
Też myślałem o tym nowoczesne transportery czy też BWP to dość poważne maszyny do eliminacji wroga. Same 251 czy 250 to generalnie dodatkowy km dla desantu. Więc może je tak potraktować dać wsparcie obrony a tylko niektórym wersjom dać aktywny atak.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Gustlik w Marzec 21, 2015, 10:48:53 AM

Bradley jest silnie uzbrojonym pojazdem, takim mini-czołgiem który po wysadzeniu piechoty
może działać samodzielnie. Właściwie nie ma dla niego znaczenia, czy ma w środku żołnierzy - czy nie.

W sumie nowoczesne kampanie mogą być dobrym poligonem dla nowych opcji.

Warto by wypróbować, jak ta opcja sprawdza dla jednostek powietrznych, sytuacja z bradleyem jest podobna do tej ze śmigłowcami, obecny sposób użycia śmigłowców transportowych (szczególnie przez oddziały specjalne) jest trochę nie dopracowany (śmigłowiec pojawia się i znika).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytatobecny sposób użycia śmigłowców transportowych (szczególnie przez oddziały specjalne) jest trochę nie dopracowany (śmigłowiec pojawia się i znika).
Jeśli chodzi o śmigłowce to widzę dwa problemy:
- jednostki w jednej turze mogą zapakować się na śmigłowiec i po przylocie na miejsce mogą od razu wylądować, co pozwala ominąć limit dostępnych śmigłowców
- powyższe powoduje również brak możliwości "polowania" na jednostki w trakcie transportu (mamy więc teleportację  ;D)
- jeszcze ciekawiej jest z jednostką posiadającą właściwość Exploit Success. Ta może zapakować się na śmigłowiec, dolecieć nad cel, wypakować się, zaatakować i jeszcze w tej samej turze odlecieć w bezpieczne miejsce i wylądować. (nie wspomnę nawet co daje takiej jednostce umiejętność dwukrotnego strzału...)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Cytat- jeszcze ciekawiej jest z jednostką posiadającą właściwość Exploit Success. Ta może zapakować się na śmigłowiec, dolecieć nad cel, wypakować się, zaatakować i jeszcze w tej samej turze odlecieć w bezpieczne miejsce i wylądować. (nie wspomnę nawet co daje takiej jednostce umiejętność dwukrotnego strzału...)

Tak właśnie Delta u mnie śmiga....  :box Z przeciwnika zostaje samo rzadkie.

Jest chyba jeszcze jedna trudność - nie bardzo widzę jak jednostka lądowa, miałaby "wejść" do powietrznej,
skoro mają różne płaszczyzny ruchu? Skąd gra ma wiedzieć, czy chcą wejść "do", czy "pod" helikopter??
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#26
Cytat: Gustlik w Marzec 21, 2015, 01:12:03 PM
Cytat- jeszcze ciekawiej jest z jednostką posiadającą właściwość Exploit Success. Ta może zapakować się na śmigłowiec, dolecieć nad cel, wypakować się, zaatakować i jeszcze w tej samej turze odlecieć w bezpieczne miejsce i wylądować. (nie wspomnę nawet co daje takiej jednostce umiejętność dwukrotnego strzału...)

Tak właśnie Delta u mnie śmiga....  :box Z przeciwnika zostaje samo rzadkie.

Jest chyba jeszcze jedna trudność - nie bardzo widzę jak jednostka lądowa, miałaby "wejść" do powietrznej,
skoro mają różne płaszczyzny ruchu? Skąd gra ma wiedzieć, czy chcą wejść "do", czy "pod" helikopter??

Z tym może być problem. Ale jak mamy wpierające transportery i bwp, to już ogromny postęp. Może tak w ramach nie zamierzonych testów aktualizacja na szybkiego do delty ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatMoże tak w ramach nie zamierzonych testów aktualizacja na szybkiego do delty

Mówisz i masz - nowy efil - nowa Delta.
Ani jedno, ani drugie nie jest jeszcze oficjalne.

W efilu na razie Bradley może wozić Infantry i Inżynierów. Oczywiście jeśli mają inny transport - muszą go zostawić
No i w tej sytuacji Bradley ma chyba za mocne statystyki, bo był liczony jako pojazdy z piechotą łącznie.

Ikony tak dla porządku dodaję, one niedługo będą jako oficjalne w paczce OpenIcons, ale na razie, żeby dziur w
widoku nie było trzeba je sobie wrzucić do OPENDAT

Delta ma o jeden scenariusz więcej i po raz pierwszy stosuje też jednostkę "sabotażystów" - to też nowość z
ostatniego wydania efila. Na dniach miałem ją publikować jako oficjalną, ale poczekam na ewentualne wnioski.

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

To się nazywa szybkość reakcji ;D (jak w jednostkach Delta >:D) :clap :clap
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Jaro

Delta dała mi kiedyś dużo frajdy z gry. Po zmianach wróci na listę do rozegrania...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI