Kampania G35 "Delta Force"

Zaczęty przez Gustlik, Maj 10, 2015, 09:16:11 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Cytatzwiększeniu $flak_range (dla całej kampanii, albo przynajmniej dla scenariuszy z okrętami) do co najmniej 5 punktów.

Może w takim razie zrób to dla całego efila i wydaj poprawkę tak na koniec tygodnia?

Szczerze mówiąc bardzo nie lubię takich wprowadzanych dla jednej kampanii, czy wręcz poszczególnych scenariuszy.
Raz, że nie służy to grywalności, a po drugie, samemu można się potem pogubić - co i gdzie było zmieniane.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Styczeń 09, 2019, 07:57:25 PM
Może w takim razie zrób to dla całego efila i wydaj poprawkę tak na koniec tygodnia?
Tak łatwo się nie da. Nie da się tego ustawić odgórnie, bo szlak trafi niszczyciele WW2.
Jeśli zwiększę wartość odgórnie, to drastycznie wzrośnie zasięg obrony plot dla wszystkich okrętów, w tym dla niszczycieli WW2.  Dla WW2 flak_range=2 wydaje się idealne (zasięg boforsa).

$flak_range musi zmieniać się płynnie dla poszczególnych epok historycznych. Dla WW2 dwa heksy są wystarczające. Ale dla późniejszych okresów już nie bardzo. Zwiększa się zasięg ataku samolotów, więc muszą się zwiększać również zasięgi obrony plot okrętów.

Delta toczy się w okresie gdy samoloty strzelają już na 3 heksy (amerykańskie nawet na 4). Okręt musi mieć zwiększone $flak_range by z nimi walczyć.
Jeśli założymy, że niszczyciel powinien chronić sąsiednie jednostki, przed samolotami strzelającymi na 3/4 heksy, to $flak_range musi być zwiększone do przynajmniej 5 punktów.

Cytat: Gustlik w Styczeń 09, 2019, 07:57:25 PM
Szczerze mówiąc bardzo nie lubię takich wprowadzanych dla jednej kampanii, czy wręcz poszczególnych scenariuszy.
Raz, że nie służy to grywalności, a po drugie, samemu można się potem pogubić - co i gdzie było zmieniane.
Rozumiem cie. Niestety nie da się inaczej.

Współczesne okręty, niezależnie od realizacji (nawet pomijając moją metodologie), muszą zapewniać obronę na przynajmniej 5 heksów. Inaczej niespecjalnie mają sens. Niszczyciel typu Arleigh Burke broniący na 2 heksy, będzie funkcjonował dość kiepsko (rosyjskie samoloty mają 3 heksy zasięgu).

Chętnie bym ustawił indywidualne zasięgi obrony plot dla poszczególnych okrętów, ale to puki co niemożliwe.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No dobra - dawaj szczegóły jak ustawić cfg dla jednej kampanii

Wystarczy plik z tylko tą linią którą chcę zmienić?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Kampania Delta Force v. 4.7.

Zgodnie z obietnicą oddaję do użytku najnowszą wersję kampanii DELTA,
czyli: "US Army przeciw światu". Do zmian zachęciły mnie przede wszystkim
nowe (duże) mapy, idealne do kry nowoczesnym sprzętem. W związku z tym, z
góry obiecuję, że to nie ostatnia zmiana w tej kampanii, bo kilka map do
podmiany jeszcze jest.

Co konkretnie się zmieniło?

- scenariusz: "China Counterattack", grany jest teraz na nowej dużej mapie
rejonu Seulu.
- dwa końcowe scenariusze kampanii to zupełnie nowe bitwy rozgrywające się
w cieśninie kerczeńskiej i w Iraku, rozgrywają się też na duzych mapach.
Ta ostatnia na mapie typu "5000" - czyli największej jaka może być.
- kampania włącza do akcji współczesne także siły morskie, którym granie
jest bardzo wdzięczne. Żeby jednak nie wymuszać na graczu wydawania jakiejś
masakrycznej kasy na okręty skromne siły US Navy są dodane do scenariuszy
jako jednostki "aux". O tym jakie i ile - informują briefingi.
- dobrze jednak zakupić sobie jeden czy dwa okręty, dlatego sugeruję -
przynajmniej początkowo - granie na 300%.
- briefingi informują również kiedy scenariusz zaczyna AI, co wymusza nieco
inną filozofię rozstawienia.

Po informacji Kowdara, kampania będzie do pobrania z jego strony

Kampania będzie wymagała także nowej, aktualnej wersji efila, o czym na forum
poinformuje Waldzios.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

Super ;D
które scenariusze planujesz jeszcze wstawić do nowych map?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

Na pewno Syrię, bo mamy Aleppo i pewnie dwa pozostałe rozgrywające sie w Seulu przenieść na ta nową mapę.

Reszta będzie zależała od produkcji map. Bardzo chciałbym Pekin zastąpić dużą mapą, Taiwan no i Phenian...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

Ambitne plany ;D
Pomimo tego, że nie mam ostatnio prawie wcale wolnego czasu-to może się skuszę i zagram ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

kowdar

Kampania w wersji 4.7 dostępna na stronie.
Wymaga efile w wersji 7.1.1 - także już dostępnego na stronie.

Natomiast na nową instalkę lub katalogi efile trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Waldzios

#25
Opublikowałem wersję 7.1.2,

Wersja  7.1.1 jest w pełni funkcjonalna, ale lotnictwo nie jest dostosowane do nowych okrętów.
W związku z tym, na potrzeby kampanii (walki morskie) wprowadziłem kilka poprawek.

  • Podniosłem atak NA samolotom F/A-18 Hornet.
    To zmiana doraźna, docelowo wszystkie samoloty przenoszące pociski przeciw-okrętowe będą miały zwiększony atak NA (lub otrzymają wyspecjalizowane wersje przeciw-okrętowe).
    Ale to pewnie trochę potrwa.
    W międzyczasie Hornety powinny wystarczyć, użycie innych maszyn (B-52H albo Harrierów) i tak nie było by praktyczne, bo wiązałoby się z znacznie cięższymi stratami.
  • Dodałem morskie samoloty 'P-3 Orion', wyspecjalizowane w zwalczaniu okrętów podwodnych. Znajdują się w klasie LB.  Mogą okazać się przydatne w razie problemów z okrętami podwodnymi.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Zgodnie z sugestią, dalsza część dyskusji przeniesiona do wątku o mapach, ponieważ własnie map dotyczyła.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gvozdika

#27
Widzę, że Waldzios zaczął rozgrywać niedawno tę kampanie. Ja sam w ostatnim czasie rozegrałem kilka z początkowych misji . Ciekawie się gra przyznam.

Jako ciekawostkę powiem to, że w oczu rzuciła mi się możliwość używania prawie w każdej misji okrętów podwodnych jako wsparcia dalekiego zasięgu: - Ohio SSGN, Virginia SSN (TLAM), Seawolf SSN (TLAM), Los Angeles SSN (TLAM) - tych okrętów, które mogą razić cele naziemne.
Pytanie jak? :) Po prostu - wystarczy przynajmniej jedno pole typu ocean i obok niego clean by wybudować jednostką Bridging port. I można poszaleć, nawet skutecznie ;)

PS. Tylko w misji Phenian, chyba ósma albo dziewiąta. Nie wiem czemu, ale jak miałem dwie jednostki Virginia SSN (TLAM), to po wybudowaniu portu i ich wystawieniu nie mogłem z nich oddać strzału...

Waldzios

#28

Cytat: Gvozdika w Kwiecień 10, 2019, 11:19:01 PM
PS. Tylko w misji Phenian, chyba ósma albo dziewiąta. Nie wiem czemu, ale jak miałem dwie jednostki Virginia SSN (TLAM), to po wybudowaniu portu i ich wystawieniu nie mogłem z nich oddać strzału...
Niestety, w tym momencie  "rakietowe" OP są dość problematyczne.

Funkcjonowanie OP zależy od ustawień scenariusza (opcja 'Extended naval rules').

Jeśli opcja 'Extended naval rules' jest aktywna, to okręty stosują reguły pomyślane dla okresu WW2.
W przypadku okrętów podwodnych niepożądanym efektem (dla okrętów rakietowych) jest wymaganie zachowania bezpośredniej linii strzału LOF (domyślny atak torpedowy). To powoduje, że teren i jednostki mogą blokować linie strzału OP.

Opcja 'Extended naval rules' ma też pozytywne strony.
Gdy jest aktywna niszczyciele (i jednostki 'ASW') mogą atakować OP z dystansu 1 heksa. Przy wyłączonej opcji, atak ASW nie ma ograniczeń dystansu, w efekcie okręty rakietowe mogą rozstrzeliwać OP z bezpiecznej odległości.

Wstępnie uzgodniłem z Luisem wprowadzenie opcji pozwalającej lepiej kontrolować ten mechanizm. Ale trudno przewiedzieć kiedy alternatywne rozwiązanie zostanie zrealizowane.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gvozdika

#29
Rosjanie w Syrii nie wiem czy skutecznie używali Kalibrów odpalanych z okrętów więc ten trik z OP można uznać jako coś podobnego :P :P :P
Kolejny trik to taki, że można obejść trochę limit transportu dla helikopterów 

Cytat: WaldziosW przypadku okrętów podwodnych niepożądanym efektem (dla okrętów rakietowych) jest wymaganie zachowania bezpośredniej linii strzału LOF (domyślny atak torpedowy). To powoduje, że teren i jednostki mogą blokować linie strzału OP.

Jaki teren może blokować? Jak to wygląda technicznie?

A takie jeszcze małe pytanie, czy ktoś używa lub używał uzbrojonej wersji Herculesa - mianowicie AC-130H lub AC-130U? Rozegrałem od nowa parę misji i myślę czy nie zastąpić śmigłowca czy predatora właśnie Herculesem? W sumie jestem ciekaw jakby sprawdziły się w walce.