Śmigłowce transportowe

Zaczęty przez Waldzios, Czerwiec 01, 2015, 04:39:30 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

#15
Cytat: Gustlik w Czerwiec 02, 2015, 12:42:10 AM
A jak jest z ruchem fazowym helikopterów w tej sytuacji? Chodzi mi o to, czy żołnierze typu Disembark After Movement wysiadają automatycznie, po zakończeniu pierwszej fazy ruchu, czy można trochę polatać...
Ruch fazowy nie działa obecnie dla organicznych transportów...
Po kilku testach, wygląda na to ze transport porusza się ruchem fazowym, tylko i wyłącznie wtedy gdy główna jednostka posiada odpowiednią cechę lub leadera, cechy transportu nie mają znaczenia...

Nie jestem pewien czy to błąd, czy zamierzony mechanizm... 

Jednostki z Disembark After Movement wysiadają automatycznie..., wykorzystując ruch fazowy mogą polatać tylko jeśli teren nie sprzyja (na przykład na morzem), na korzystnym terenie automatycznie wysiadają po pierwszej fazie...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatJednostki z Disembark After Movement wysiadają automatycznie..., wykorzystując ruch fazowy mogą polatać tylko jeśli teren nie sprzyja (na przykład na morzem), na korzystnym terenie automatycznie wysiadają po pierwszej fazie...

No to to jest poważny mankament.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Dyskusyjne jest czy helikoptery transportowe powinny posiadać ruch fazowy, teoretycznie są to jednostki transportowe, według mnie powinny przewozić z punktu A do B, tymczasem ruch fazowy czyni z nich doskonałe jednostki zwiadowcze, tym potężniejsze ze po użyciu znikają...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Kolejne rzeczy do sprawdzenia:

- jeśli śmigłowiec ma być transportem "organicznym", to co z transportem lotniczym. "Will loose transport"? - czy nie. Jakoś trudno sobie wyobrazić ładowanie się z BlackHawkami do Herculesa.

- podobnie na pokład okrętów desantowych. Tu nie ma pytania "Will loose transport", ale mimo to dziwne to by było, gdyby wysiedli z barki desantowej i w dalszą drogę udali się śmigłowcem.

- jeśli transport śmigłowcowy zostanie zaatakowane przez obronę plot, to - zgodnie z regułami transportu organicznego - jego ekipa natychmiast "wysiada" i walczy. Tylko że w takiej sytuacji nagle zmienia się z "Air Target" w "Soft Target", do którego AD nie może strzelać - i co w takiej sytuacji?

- a gdzie wysiądą jak pod nimi jest ocean?

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Czerwiec 04, 2015, 12:11:10 PM
Kolejne rzeczy do sprawdzenia:
Dobre pytania.
Cytat: Gustlik w Czerwiec 04, 2015, 12:11:10 PM
- jeśli śmigłowiec ma być transportem "organicznym", to co z transportem lotniczym. "Will loose transport"? - czy nie. Jakoś trudno sobie wyobrazić ładowanie się z BlackHawkami do Herculesa.
Tu nie ma problemu, zachowuje się jak transport naziemny, pojawia się komunikat 'Transport zostanie porzucony - kontynuować ?'.
Cytat: Gustlik w Czerwiec 04, 2015, 12:11:10 PM
- podobnie na pokład okrętów desantowych. Tu nie ma pytania "Will loose transport", ale mimo to dziwne to by było, gdyby wysiedli z barki desantowej i w dalszą drogę udali się śmigłowcem.
Tu jest kłopot, ładuje bez zająknięcia, wygląda na to ze gra w ogóle nie sprawdza flagi 'naval transport' oraz morskich wag transportu organicznego przy ładowaniu na barkę desantową, to zdecydowanie błąd więc pogadam z Luisem.
Przy czym dotyczy to tylko manualnego ładowania w porcie, przy wystawianiu na deploy hexie lub bezpośrednio z SH (na morskim hexie) jednostka jest automatycznie wystawiana w śmigłowcu (transport morski jest pomijany).
Cytat: Gustlik w Czerwiec 04, 2015, 12:11:10 PM
- jeśli transport śmigłowcowy zostanie zaatakowane przez obronę plot, to - zgodnie z regułami transportu organicznego - jego ekipa natychmiast "wysiada" i walczy. Tylko że w takiej sytuacji nagle zmienia się z "Air Target" w "Soft Target", do którego AD nie może strzelać - i co w takiej sytuacji?
Nie ma takiego zjawiska, zaatakowany śmigłowiec zachowuje się jako cel powietrzny, możemy tu mówić o kilku przypadkach:
- piechota z 'D.AfterMove' w przypadku wlecenia w zasięg pelotki (przechwycenie) zostaje ostrzelana jako cel powietrzny ("Tor M2", EffAtk=30 w raporcie ataku), a następnie automatycznie wysiada;
- klasyczna piechota w przypadku wlecenia w zasięg pelotki (przechwycenie) zostaje ostrzelana jako cel powietrzny i pozostaje w transporcie, wysiada na początku następnej tury;
- piechota z 'D.AfterMove' wysiada po ruchu więc nie może zostać ostrzelana w turze przeciwnika;
- klasyczna piechota pozostaje w śmigłowcu na koniec tury i może być ostrzelana w turze przeciwnika, ostrzelanie nie powoduje wyładowania jednostki, wysiada na początku własnej tury;
Cytat: Gustlik w Czerwiec 04, 2015, 12:11:10 PM
- a gdzie wysiądą jak pod nimi jest ocean?
Nie wysiadają, pozostają w transporcie, to mechanizm analogiczny na przykład do artylerii która nie wysiada na bagnach...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatTu nie ma problemu, zachowuje się jak transport naziemny, pojawia się komunikat 'Transport zostanie porzucony - kontynuować ?'.

No właśnie o to mi chodzi. Wyobraź sobie - kupiłeś śmigłowiec za 900, ale okazuje się, że musisz przerzucić piechotę samolotem - bo szybciej i dalej.  I co nagle porzucić ciężko zakupione śmigłowce? A wiesz ile krzyku będzie jak sobie ktoś tak przypadkiem zrobi?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Komunikat  ostrzegawczy się pojawia 'Transport zostanie porzucony - kontynuować ?', więc nieszczęścia nie będzie, gorzej gdyby transport znikał bez ostrzeżenia ;).

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Na początek propozycja: wyłączyć ruch fazowy dla śmigłowców transportowych używanych jako transport Hello.
Dlaczego? Ano bez ruchu fazowego piechota nie opuści transportu zaraz po doleceniu do celu.  ;D  Obecnie jeśli zostawiliśmy jeszcze 2 punkty po ruchu śmigłowcem mogliśmy polecieć jeszcze jeden heks lub wysadzić piechotę na ląd. Bez ruchu fazowego opcja opuszczenia śmigłowca nie powinna być dostępna. Jeśli dobrze pamiętam to Dismount after move nie działa w przypadku transportu śmigłowcowego.
Spowoduje to, że nasze jednostki pozostaną w śmigłowcu do następnej tury i co za tym idzie limit transportów będzie miał sens.

Mam nadzieję, że nie popełniłem jakiegoś błędu w tym rozważaniu. Może ktoś grający aktualnie w Deltę zrobi test...

Co o tym myślicie?

Ps
Małe zestawienie zalet i wad omawianych rozwiązań transportu śmigłowcowego (zakłada ruch fazowy śmigłowców)

 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

HelloOrganic
Paliwobez limituOgraniczone
Amunicjabez limituOgraniczona
Koszt0$$
Możliwość wystawienia w śmigłowcunietak
Równoległy transport lądowy??nie
Utrata śmigłowca w transporcie lotniczymnietak
Transportowanie śmigłowca w okręcie desantowymnietak ale nienaturalne
Ruch fazowymożliwyzależny od jednostki
Automatyczne wysiadanie piechoty po ruchunietak
Automatyczne wysiadanie piechoty po atakunietak
ograniczenie ilości transportu śmigłowcowegopozornezależne od kasy
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Czerwiec 07, 2015, 10:42:01 AM
Ps
Małe zestawienie zalet i wad omawianych rozwiązań transportu śmigłowcowego (zakłada ruch fazowy śmigłowców)
Tu muszę poprawić:

 
   
   
   
   
   

HelloOrganic
Utrata śmigłowca w transporcie lotniczymnietak (jeśli to wada, można dodać cechę 'Air-transportable' i po sprawie)
Ruch fazowynienie (Luis potwierdził ze ruch fazowy nie zależy od cech transportu)
Automatyczne wysiadanie piechoty po ruchunienie (wyjątek stanowi piechota z cechą 'D.AfterMove');
Automatyczne wysiadanie piechoty po atakunienie (testowałem i nic takiego się nie dzieje!)
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Ruch fazowy - obecnie amerykańskie śmigłowce w klasie hello transport mają w efilu cechę recon, czyli mają ruch fazowy. (to miałem na myśli).

Stąd moja propozycja aby usunąć tą cechę dla klasy  hello transport, co powinno zmniejszyć nadużycia z przekraczaniem limitu HTP.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatNa początek propozycja: wyłączyć ruch fazowy dla śmigłowców transportowych używanych jako transport Hello.
Dlaczego? Ano bez ruchu fazowego piechota nie opuści transportu zaraz po doleceniu do celu.

Ale to kompletnie przeczy idei piechoty śmigłowcowej, oraz sił specjalnych jako sił szybkiego reagowania....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Cytat: Gustlik w Czerwiec 07, 2015, 12:50:46 PM
Ale to kompletnie przeczy idei piechoty śmigłowcowej, oraz sił specjalnych jako sił szybkiego reagowania....

Czyli rozumiem, że dolot, atak i odlot to jest właśnie to, co ma być.

W takim razie kombinuję dalej...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Nie, odlot już niekoniecznie - ale dolot, wysiadka i atak....

Według mnie powinniśmy przyjąć następujący plan prac:

1) zebrać do kupy wnioski i postulaty dotyczące śmigłowców transportowych - czyli "co mnie wkurza".
2) przedstawić ;powyższe Luisowi i zapytać czy coś się z tym da zrobić w ramach kodu gry.
3) jak Luis powie co można, a czego nie - to to czego się nie da, dopiero spróbować rozwiązać na poziomie efilowym.

Dlaczego w tej kolejności?

Dlatego że:

- jestem przeciwnikiem sztucznych i nieintuicyjnych rozwiązań (HTP w klasie GTP, a klasa HTP - pusta)
- dłubanie przy efilu w takiej skali, to zawsze ryzyko rozregulowania statystyk i kampanii.
- gdyby miało potem okazać się, że jednak da się to i owo zrobić na poziomie gry, to nie chcę wtedy musieć odwracać zmian. 


Trzeba tylko olać krzyki i protesty pewnego gościa (które na pewno się pojawią) - my też jesteśmy graczami i jest nas więcej.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

OK,
Dla mnie:
-nie powinno być możliwości odlotu z pola bitwy po ataku (oczywiście wcześniej dolot i wysiadka)
Co zresztą kolega Gustlik już zauważył :)
Nie żeby mnie to denerwowało-daje to duże możliwości >:D (za duże :))
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Jaro

Obawiam się, że oddziały ze specjalnością Exploit success będą miały tą możliwość. Jedynie można poprosić Luisa aby dostępny zasięg ruchu był proporcjonalny a nie pełny.

Ja chciałbym:
- prawdziwego limitu transportów (nie więcej niż przewidział autor)
- ograniczenie możliwości wyładunku po ruchu tylko do konkretnych jednostek (np. posiadających cechę dismount after move) (no bo jak to jest, ze arty doleci i się wyładuje)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI