Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne

Zaczęty przez Gustlik, Czerwiec 15, 2015, 01:50:52 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

#180
Cytat: Zsamot w Listopad 23, 2015, 01:06:33 AM
Ale te założenie o frakcjach ma jedną wadę: gram sobie, chciałbym mieć elitarną piechotę górską/ spadochroniarzy... co robię: ano kupuję sporo wcześniej. Inaczej: ważna operacja, a ja mam cieniasów...
Możesz upgrade'ować (przeszkolić/wyposażyć) konwencjonalne jednostki.
Dla mnie trochę nierealistyczne jest jeśli ze sztab przydziela ci jednostki, które będą ci potrzebne na zapas (za kilka scenariuszy/miesięcy/lat).

Zresztą, temat niepotrzebnie zboczył na jednostki górskie, one wedle koncepcji frakcji działają od bardzo dawna.
Na przykład w aktualnym Blitzkriegu nie są chyba w ogóle dostępne  i nie widziałem żeby ktoś specjalnie narzekał z tego powodu...

Podobnie ze spadochroniarzami, to żadna nowość, frakcja spadochroniarzy istnieje od dawna i jest intensywnie używana w kampaniach...
Jedyne co zaproponowałem to uregulowanie statusu jednostek "spadochronowych" nienależących do tej frakcji (ckm'y i klika lekkich ppanców)...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Pioniere

#181
To ja będę pierwszym, który narzeka na brak jednostek górskich Blitzkriegu. W ogóle czuje, że będę miał wiele zastrzeżeń, co do zmian zaistniałych w nowym efilu. Jak je wszystkie pozbieram i wypunktuje, to podeśle Gustlikowi.

Waldzios

Cytat: Pioniere w Listopad 23, 2015, 02:04:28 AM
To ja będę pierwszym, który narzeka na brak jednostek górskich Blitzkriegu. W ogóle czuje, że będę miał wiele zastrzeżeń, co do zmian zaistniałych w nowym efilu. Jak je wszystkie pozbieram i wypunktuje, to podeśle Gustlikowi.
To nie są nowe zmiany, mają już kupę lat....
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Pioniere

#183
Jakich lat? Ledwo rok mnie nie było, a poprzednio testowałem każdą wersje beta silnika gry oraz efila Gustlika, znajdując ciągle masę błędów do poprawy. Na razie mam nową wersję od trzech dni także jeszcze wielu rzeczy nie widziałem, które się pozmieniały i to odnośnie tylko samych parametrów jednostek oraz ich ilości, ale i tak widzę, że jest tego sporo.

Waldzios

#184
Cytat: Pioniere w Listopad 23, 2015, 02:20:49 AM
Jakich lat? Ledwo rok mnie nie było, a poprzednio testowałem każdą wersje beta silnika gry oraz efila Gustlika, znajdując ciągle masę błędów do poprawy. Na razie mam nową wersję od trzech dni także jeszcze wielu rzeczy nie widziałem, które się pozmieniały i to odnośnie tylko samych parametrów jednostek oraz ich ilości, ale i tak widzę, że jest tego sporo.
Pisze o frakcjach, w tym frakcji górskiej (@Gebirgsjaeger) i spadochronowej(@Fallschrim), są dostępne w efilu od 2012roku: Fronty i frakcje w efilu;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Ja bym chciał na chwilę wrócić do FlaK-ów...

Co oznacza "obrońca strzela pierwszy w przypadku flaków?
Mamy 4, a właściwie 5 przypadków:
   - Flak atakuje jednostkę lądową
   - Flak atakuje samolot
   - Samolot atakuje flak
   - Jednostka lądowa atakuje flak
   - Flak atakuje flak
   
W którym przypadku obrońca strzela pierwszy?
Czy dotyczy to również niszczycieli?


Czy dla zasięgu obrony flak=3 też jest tak źle z niszczycielami?


Magiczną liczbą w zakresie obrony AD jest 3 a to dlatego, że właśnie takie jednostki obrony plot pozwalają zastawiać jeden z rodzajów pułapek na samoloty (samolot atakuje jednostki lądowe nie widząc broniącego AD). Stąd utrata tego zasięgu w obronie plot będzie poważną stratą (jeśli przeniesiemy 88 z ad do flak przy założeniu obrony flak=2). 128mm z zasięgiem 4 pomijam, bo droga i późno dostępna a nawet przy redukcji zasięgu obrony do 3 można zastawiać wyżej wspomniane pułapki..
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Listopad 23, 2015, 09:23:18 AM
Co oznacza "obrońca strzela pierwszy w przypadku flaków?
Ze wspomnianą sytuacją mamy do czynienia wyłącznie w sytuacji gdy stroną atakującą jest samolot, a broniącą się FLAK.
Czyli chodzi o punkt 3 ("- Samolot atakuje flak").
Cytat: Jaro w Listopad 23, 2015, 09:23:18 AM
Czy dotyczy to również niszczycieli?
Nie, tylko klasy FLAK.
Cytat: Jaro w Listopad 23, 2015, 09:23:18 AM
Czy dla zasięgu obrony flak=3 też jest tak źle z niszczycielami?
Szczerze mówiąc nie jestem pewien, rozegrałem tylko kilka scenariuszy przy ustawieniu 4. Ale podejrzewam ze też nie będzie ciekawie...
Cytat: Jaro w Listopad 23, 2015, 09:23:18 AM
Magiczną liczbą w zakresie obrony AD jest 3 a to dlatego, że właśnie takie jednostki obrony plot pozwalają zastawiać jeden z rodzajów pułapek na samoloty (samolot atakuje jednostki lądowe nie widząc broniącego AD). Stąd utrata tego zasięgu w obronie plot będzie poważną stratą (jeśli przeniesiemy 88 z ad do flak przy założeniu obrony flak=2). 128mm z zasięgiem 4 pomijam, bo droga i późno dostępna a nawet przy redukcji zasięgu obrony do 3 można zastawiać wyżej wspomniane pułapki..
Zakładam ze jeśli przyjmiemy flak_range=2, to najprawdopodobniej trzeba będzie zrezygnować z koncepcji jednego działa w klasie FLAK i pozostawić obecny podział...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatMagiczną liczbą w zakresie obrony AD jest 3 a to dlatego, że właśnie takie jednostki obrony plot pozwalają zastawiać jeden z rodzajów pułapek na samoloty (samolot atakuje jednostki lądowe nie widząc broniącego AD).

Eeeeee (  ;) ) ja zacząłem uczyć się tych pułapek na zasięgu 2 - zwykłymi Boforsami. Z wykorzystaniem miasta, albo innego terenu, który trochę zasłania....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Cytat: Gustlik w Listopad 23, 2015, 10:09:05 AM
CytatMagiczną liczbą w zakresie obrony AD jest 3 a to dlatego, że właśnie takie jednostki obrony plot pozwalają zastawiać jeden z rodzajów pułapek na samoloty (samolot atakuje jednostki lądowe nie widząc broniącego AD).

Eeeeee (  ;) ) ja zacząłem uczyć się tych pułapek na zasięgu 2 - zwykłymi Boforsami. Z wykorzystaniem miasta, albo innego terenu, który trochę zasłania....
To i ja się nauczę  ;D Na razie będę się uczył pułapek pokazanych przez Waldziosa.

Natomiast co do zasięgu obrony plot to 3 jest jak najbardziej niezbędne w scenariuszach obronnych drugiej płowy wojny, szczególnie, gdy nie dysponujemy własnym lotnictwem. B02, B04 są tego doskonałym przykładem. Co prawda samoloty nie zadają ogromnych strat ale za to ujawniają ukrytych obrońców a to oznacza śmierć przez rozstrzelanie z wrogiej artylerii. Mniejszy zasięg oznacza konieczność większej gęstości AD a na to nie ma miejsca i kasy. Takie kampanie musiały by być przeprojektowane.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Zsamot

Tak naprawdę można po prostu do pewnych scenariuszy dołączyć po prostu po 2=4 jednostki obrony plot. Nawet jako posiłki dla gracza. Wtedy  byłoby to uzasadnione, wszak pod koniec wojny siły plot rosły w siłę u Niemców.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

Cytat: Zsamot w Listopad 23, 2015, 12:59:45 PM
Tak naprawdę można po prostu do pewnych scenariuszy dołączyć po prostu po 2=4 jednostki obrony plot. Nawet jako posiłki dla gracza. Wtedy  byłoby to uzasadnione, wszak pod koniec wojny siły plot rosły w siłę u Niemców.
Można. Tylko kto to poprzerabia... W ataku jest łatwiej, bo Ty decydujesz co i gdzie pokazać. W obronie masz stać okopany. No prawie...

PS
Waldzios zarzucił pomysł na JP. Może, jak "odmrożą" kod to coś drgnie...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatMoże, jak "odmrożą" kod to coś drgnie...

Aha, czyli zaraz po tym jak narysują 156-tą ikonę Pantery (żótą w złote kwiatki) i wymyślą ósmy plik OpenIcons potrzebny do grania jak łysemu grzebień....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Cytat: Gustlik w Listopad 23, 2015, 01:50:53 PM
CytatMoże, jak "odmrożą" kod to coś drgnie...

Aha, czyli zaraz po tym jak narysują 156-tą ikonę Pantery (żótą w złote kwiatki) i wymyślą ósmy plik OpenIcons potrzebny do grania jak łysemu grzebień....
No nie bądź taki... Luis akurat nie robi ikon... Dzieją się tam dobre i złe rzeczy. Zamrożenie kodu pomoże wyłapać błędy (a jest ich trochę). Zresztą sam byłeś zły na niektóre zmiany i ich tempo. W końcu zrobili na prośbę Waldziosa lokalny plik ikon.
Może nadchodzi czas, aby zaproponować pewien reżim zmian:
- zbieranie pomysłów
- głosowanie
- realizacja
- testy
w jakimś rozsądnym cyklu.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatNo nie bądź taki... Luis akurat nie robi ikon... Dzieją się tam dobre i złe rzeczy. Zamrożenie kodu pomoże wyłapać błędy

No nie jestem....  Gdyby tylko wyłapywali błędy w takim tempie, jak robią bałagan w ikonach....

Dziś mamy już EquipIcons, OpenIcons i OpenIcons alt - ciekawe co będzie za miesiąc?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Listopad 23, 2015, 10:20:13 PM
Dziś mamy już EquipIcons, OpenIcons i OpenIcons alt - ciekawe co będzie za miesiąc?
Akurat "OpenIcons alt" to dobry pomysł, moim zdaniem powinni stworzyć go już dawno, w zasadzie od tego powinni zacząć, uniknęlibyśmy większości problemów z ikonami..., jeśli ktoś ma własna wizje wyglądu ikon powinien stworzyć własny plik ikon (zamiast mieszać w cudzych)..., niestety, teraz już jest trochę za późno...., patrząc po statystykach odwiedzin, forum JP umiera....

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons