Potrzebne Konsultacje: Nowy sposób Gry w Open Gen?

Zaczęty przez vego181, Październik 26, 2015, 12:43:59 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

vego181

#105
Chciałbym rozwinąć zagadnienie; opcji: turn prestige. Jest problem, ponieważ, w czasie gry, nie ma informacji, na temat tego, czy dany punkt mapy, -faktycznie generuje taką wartość. Informacje na ten temat, widoczna jest,dopiero spod poziomu edytora.

vego181

Cytat: Zsamot w Wrzesień 22, 2021, 11:58:36 AM
Oczywiście, że będę zainteresowany.

Zsamot a nie chcesz najpierw jej przetestować?

Zsamot

No dla mnie jest to ze sobą powiązane. W weekend zasiądę na spokojnie i machnę to przy paru piwkach na spokojnie.  :toast
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

vego181

Mapka do rozwoju ale już teraz wydaje się grywalna. Mówię o ustawieniach człowiek (50% pp) Al (500% pp). Trzeba kombinować i jest płynna akcja.

vego181

#109
Musze trochę ogarnąć szczegółów, zbalansować mapę. Zobaczyć po ile pól poruszają się wagony.

vego181

Witam. Nowsza wersja scenariusza budowanego pod gre wieloosobowa. Wieksza grywalność.  Miłej zabawy. Zapraszam do komentowania!!

Waldzios

#111
Zagrałem kilka tur przeciwko AI, i początek zapowiada się zaskakująco ciekawie.
AI zaskoczyło mnie pozytywnie wyborem jednostek. Na mój rajd na SH, wykonany przez spadochroniarzy (wspartych lotnictwem) AI odpowiedziało zakupem KW-1, mobilnej pelotki, i samobieżnego moździerza.
Może wieczorem znajdę czas by dokończyć.

Na początek widzę kilka problemów:
1) Niemcy nie mają ustawionych F/F (fronitów i frakcji), w HQ panuje totalny bałagan; a to dopiero 1939, z czasem tylko się pogorszy (gdy dojdzie DAK i inne różne wzajemnie wykluczające się frakcje);
ustawienie F/F dla armii niemieckiej do konieczność;
2) przy szybko zmieniających się datach, pogoda to czysty hazard;
może warto rozważyć "wyłączenie" pogody (ustawienie strefy afrykańskiej);
3) we wprowadzeniu przydałoby się jakieś objaśnienie systemu prestiżu;
myślałem że wykorzystasz wyłacznie system oparty na turowym prestiżu; tymczasem równolegle wykorzystane są oba; naprawdę trudno się w tym połapać;
bez sprawdzenia w Suite kompletnie nie wiadomo które heksy generują prestiż;
wiem że system ma ograniczenia, ale mógłbyś zdefiniować jakąś prostą regułę w rodzaju "wszystkie VH generują 10pp na ture"; to by bardzo rozjaśniło sytuacje;
4) w grze wieloosobowej dużym problemem mogą być dostępne frakcje;
w 1939 rozgrywka stroną radziecką jest potężnym ułatwieniem (czołgi KW);
w trybie człowiek vs AI to ciekawe wyzwanie; ale w trybie człowiek vs człowiek potencjalnie duży problem, z punktu widzenia balansu; rozważyłbym wykopanie USSR z zestawu nacji alianckich;

BTW.
W kwestii F/F sugeruje takie ustawienie (1/104347):
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

vego181

Co do jednostek dostępnych w rozgrywce, to jest mnóstwo roboty zgadza się. Kwestia pogody też jest dyskusyjna. W założeniu gdy będzie liga, to musi być też jakaś pula nagród. Gracz musi mieć wybór (pogoda, nacja). Kwestia jednostek też jest istotna. Widziałem na testach co robią czołgi BT-5 i KW-1.

Waldzios

Tak czy inaczej, w tej chwili balans w grze wieloosobowej wydaje się mocno problematyczny.
Gdybym grał aliantami, kupowałbym 'KW-1' co turę. Taktyka praktycznie nie do powstrzymania.
Nawet jeśli gracz zachowa "umiar", to przeciwnik będzie na straconej pozycji.
Nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji , w której średnio ogarnięty gracz przegra aliantami.

Niespecjalnie też widzę sens w zabieraniu sowietom czołgów. Jaki jest sens dostępności armii czerwonej bez czołgów.
Równie dobrze można wtedy armię czerwoną wyłączyć całkowicie.

Jeśli upierać się przy zachowaniu sowietów w zestawie nacji, to moim zdaniem należy przesunąć datę scenariusza o kilka lat do przodu, nawet do 1943.

BTW. "Naprawialne" bunkry też nie pomagają. Praktycznie eliminują zagrożenie ze strony pojedynczych jednostek przeciwnika.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

vego181

#114
Tak tak. Ciężko jest obronić się przed KW-1. Budowałem dużo pól minowych i fortyfikacji. Co do dat, to też pomyślę; aktualne ustawienia są mocno domyślne tylko (po to tylko żeby iść do przodu).

Alberich

Cytat: WaldziosAI zaskoczyło mnie pozytywnie wyborem jednostek. Na mój rajd na SH, wykonany przez spadochroniarzy (wspartych lotnictwem) AI odpowiedziało zakupem KW-1, mobilnej pelotki, i samobieżnego moździerza.

Mam odwrotne odczucie.
Polecam włączyć grę na ustawieniach AI vs AI, żeby się przekonać. Komputer tylko w większości potrafi po prostu spamować zakupami KW-1, mobilnej pelotki i samobieżne moździerze. Po stronie Osi zaś w większości jest to piechota plus Panzery IV. Kwestia zakupowa po prostu nie działa...

Cytat: WaldziosJeśli upierać się przy zachowaniu sowietów w zestawie nacji, to moim zdaniem należy przesunąć datę scenariusza o kilka lat do przodu, nawet do 1943.

Lepszym pomysłem byłyby krótsze okresy niż okres całej wojny. Obecnie to wygląda tak, hipotetycznie jak chcemy się bronić to strona atakująca dociera do celów jednostkami, które będą już przestarzałe, a druga strona może tymczasem w okolicy wystawić nowsze, jakościowo lepsze. W takiej sytuacji atakujący zawsze jest na straconej pozycji.

Cytat: WaldziosTak czy inaczej, w tej chwili balans w grze wieloosobowej wydaje się mocno problematyczny.

Tak naprawdę nigdy nie będzie balansu na tym efilu pod rozgrywki wieloosobowe. Pod to trzeba by było przebudować cały system cenowy, bo innej drogi nie ma jeśli chce się utrzymać wszystkie statystyki oraz cechy jednostek, które są na ten moment.

Cytat: vego181W założeniu gdy będzie liga, to musi być też jakaś pula nagród.

Jak w ogóle sobie taką ligę wyobrażasz? Ilu graczy widzisz?

Mapa jest strasznie niezbalansowana. Lepiej już było zrobić od zera własną mapę "generyczną" symetrycznymi połowami. Obecnie Alianci zawsze mają przewagę.

vego181

#116
Cytat: vego181W założeniu gdy będzie liga, to musi być też jakaś pula nagród.
Nagrodą będzie prestiż gracza (tabela najlepszych graczy). A później ...

Cytat: AlberichJak w ogóle sobie taką ligę wyobrażasz? Ilu graczy widzisz?
Będą gry ratingowe. Za grę ratingową przyznawane będą punkty. Prosta drabinka. Najlepsi gracze.

Cytat: AlberichMapa jest strasznie niezbalansowana. Lepiej już było zrobić od zera własną mapę "generyczną" symetrycznymi połowami. Obecnie Alianci zawsze mają przewagę.
Trzeba od czegoś zacząć.

Waldzios

Cytat: vego181 w Wrzesień 25, 2021, 03:14:11 PM
Tak tak. Ciężko jest obronić się przed KW-1. Budowałem dużo pól minowych i fortyfikacji. Co do dat, to też pomyślę; aktualne ustawienia są mocno domyślne tylko (po to tylko żeby iść do przodu).
Chyba nie zrozumiałeś.
Owszem, przeciwko KW-1 sterowanym przez AI możesz się obronić (na dziesiątki sposobów).
W trybie jednoosobowym to chyba najbardziej interesująca część twojego scenariusza.

Ale grupki KW-1 sterowanych przez gracza tak łatwo nie powstrzymasz. Szczególnie, że masz do obrony aż trzy początkowe VH.

Nie mam żadnego pomysłu jak to można wygrać przeciwko człowiekowi.

W 6-tej turze przeciwnik może wysłać przeciwko tobie 6 KW-1.
Jeśli podzielisz obronę na 3 VH (po 2-3 jednostki) to przegrasz z marszu.
Jeśli skoncentrujesz obronę w jednym VH, to przetrwasz dłużej, ale przejdziesz do defensywy i oddasz bez walki 2 VH, więc na dłuższa metę tez przegrasz.
Co gorsza optymalny wybór miejsca do obrony to Drohobycz (ze względu na lotnisko), co wiąże się z zdobyciem przez przeciwnika SH w pobliskim Samborze (co drastycznie pogarsza sytuacje).

BTW. Jeśli nie chcesz przesuwać daty w przyszłość, to alternatywnym rozwiązaniem byłoby również przesuniecie daty wstecz.
Polska nie bierze udziału w scenariuszu, więc ustawianie daty na wrzesień 1939 nie do końca ma sens.
KW-1 pojawiają się dopiero we wrześniu 1939, więc rozpoczęcie scenariusza kilka miesięcy wcześniej ograniczyło by problem.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

vego181

Do szóstej tury? Okej. Mam pierwotnie taki plan...1 tura: kupuje aufklarer=10 mvt i zajmuję hexy co dają kasę. Następnie zabezpieczam punkty na mapie (tura 2-5) obstawiając tanią piechotą (miasta). No i jak mówisz że wyjeżdżasz mi nagle 5 - cioma KW-1, to jest dużo czasu na namysł gdyż mają one tylko mvt=5. Bo jak wnioskuję z twoje opisu to wyjeżdżasz kulą? A  co do twoich wniosków dot. dłuższej gry to tego nie kupuję. Zbyt niejasne.

Alberich

Cytat: WaldziosNie mam żadnego pomysłu jak to można wygrać przeciwko człowiekowi.

Wymyśliłem na szybko zgrupowane niemieckich Acht koma Acht z klasy AT jako kontrę na KW. Z transportem konnym są tańsze, a transport kolejowy choć ryzykowny zapewnia jako taką mobilność. Cecha 'S' chyba skutecznie by powstrzymała taki atak w przypadku gdyby były przynajmniej dwie takie jednostki obok siebie. Inna kwestia jak ich użyć.