Pomysł - Radary, Sonary itp

Zaczęty przez Waldzios, Październik 27, 2015, 11:31:38 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Odkąd w grze teren wpływa na zasięg widoczności, wszelkiej maści improwizowane radary z czasów PG (bunkier z 20 hexów widzenia) przestały być funkcjonalne. Przydałoby się alternatywne rozwiązanie.

Ostatnio wpadłem na pewien "w miarę" prosty pomysł jak dodać do gry mechanizm symulujący radary, sonary i podobny sprzęt.

Luis zasugerował bym przedstawił tą propozycje na JP.
Zanim się jednak za to zabiorę, postanowiłem przedstawić pomysł tutaj.
Być może się okaże ze pomysł nikomu się nie podoba i cała przekonywanie pójdzie na marne  :dunno.

Pewnie każdy się spotkał z sytuacją gdy niewidoczny przeciwnik strzela z poza zasięgu widzenia (na przykład udzielająca wsparcia artyleria), a na mapie pojawia się jego zacieniona sylwetka, bez dodatkowych parametrów...
Takie jednostki mają status 'semi-spoted', czyli są tylko częściowo widoczne.

Mój pomysł polega na tym by istniejący status 'semi-spoted' wykorzystać do symulacji radarów, sonarów i wszelkiej maści detektorów.

Czyli jednostka "radarowa" dostaje atrybut 'radar' i w określonym zasięgu ujawnia jednostki danego typu jako  'semi-spoted'... , ale jednocześnie jej zwykły zasięg wzroku działa bez zmian...

Typ jednostki można by określać na zasadzie wag, czyli dany 'radar' wykrywałby tylko samoloty, inny samoloty i okręty, jeszcze inny okręty podwodne, a dla czasów współczesnych można by stworzyć radar GSR lub radar wykrywający samoloty stealth..., możliwości jest mnóstwo...

Przykładowe działanie.
Radar:

Radar morski:

Sonar:


Co sądzicie o takim pomyśle?
Jakieś pytania albo sugestie?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Jeśli dobrze zrozumiałem-chcesz ograniczyć nieuzasadnione działanie radaru względem jednostek lądowych?
A jaki wpływ na tego typu "radary" miała by pogoda/ teren górski itp.?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Październik 28, 2015, 12:07:25 AM
Jeśli dobrze zrozumiałem-chcesz ograniczyć nieuzasadnione działanie radaru względem jednostek lądowych?
A jaki wpływ na tego typu "radary" miała by pogoda/ teren górski itp.?
Zupełnie nie zrozumiałeś.

Niczego nie chce ograniczać, ani zmieniać.
To ma być dodatkowe rozwiązanie, nie wpływające bezpośrednio na klasyczny systemem zasięgu widzenia.
Radar z zasięgiem wzroku 3 widziałby dalej na 3 hexy, a ten z 20 wzroku na 20 hexów.

Moje rozwiązanie działałoby równolegle. Jednostka z cechą 'radar' wykrywałaby jednostki 'określonego' typu w swoim zasięgu (określonym oddzielnym parametrem) i oznaczała je jako 'semi-spoted' (częściowo widoczne).
Nie wpływało by to w żaden sposób na zasięg widzenia...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Wrrrróćć!!!

I jak dla ośmiolatka poproszę...

CytatNiczego nie chce ograniczać, ani zmieniać.

Skoro nic się nie zmienia, to co się zmienia....? :huh?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#4
Cytat: Gustlik w Październik 28, 2015, 01:01:44 AM
Skoro nic się nie zmienia, to co się zmienia....? :huh?
Klasyczny system widzenia działa bez zmian, jednostka widzi to co jest w zasięgu wzroku. Działają wszystkie limity i ograniczenia.

Równolegle nowa cecha 'radar' (nazwa robocza), pozwala jej "wykrywać" niewidoczne jednostki. Ale te jednostki nie są widziane w "klasycznym" sensie. Nie odsłania się mgła wojny, nie można ich bezpośrednio zaatakować, nie znamy ich statystyk.

To tak jak z niewidocznym działem, strzelającym w obronie. Na mapie pojawia się zacieniona sylwetka, wiemy ze tam jest, ale bezpośrednio go nie widzimy.

Analogicznie, mój 'radar' nie pokazywałby jednostek, tylko wskazywał ich obecność na mapie...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Czyli -radar "widzi" na np. 20 hexów (wszystkie parametry są"odkrywane") a na dodatkowe np. na 10 hexów widzimy tylko,  że coś się zbliża i możemy temu w jakiś sposób przeciwdziałać (np. wysłać w tamten obszar jakieś dodatkowe siły, żeby ten obszar zabezpieczyć) :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

#6
Cytat: Mario w Październik 28, 2015, 01:33:22 AM
Czyli -radar "widzi" na np. 20 hexów (wszystkie parametry są"odkrywane") a na dodatkowe np. na 10 hexów widzimy tylko,  że coś się zbliża i możemy temu w jakiś sposób przeciwdziałać (np. wysłać w tamten obszar jakieś dodatkowe siły, żeby ten obszar zabezpieczyć) :)
W zasadzie tak.

Przy czym, po zmianie radar, widzący na 20 hexów byłby przeżytkiem, wystarczyłoby 2-3 hexy konwencjonalnego zasięgu wzroku i 20-30 hexów zasięgu wykrywania radarowego.

Dodatkowo "radar" mógłby ignorować teren i pogodę, więc dawałby dodatkowe korzyści.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

A czy to nie będzie za duże ułatwienie jak radar będzie ignorować teren i pogodę (oczywiście piszę tu o radarach z II WŚ)?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Październik 28, 2015, 01:49:13 AM
A czy to nie będzie za duże ułatwienie jak radar będzie ignorować teren i pogodę (oczywiście piszę tu o radarach z II WŚ)?
Nie, jeśli będzie ograniczony do konkretnych jednostek. Na przykład będzie wykrywał tylko samoloty i/albo okręty.
Nadużyciem byłby ewentualnie radar wykrywający jednostki naziemne.
Duże znaczenie będzie miał też ustawiony zasięg.

Można spokojnie przyjąć ze radary o dużych zasięgach byłyby dostępne tak jak obecnie, tylko dla twórcy scenariusza.
Gracz byłby ograniczony do radarów na pokładach niektórych okrętów i samolotów, o dość skromnych parametrach (kilka- kilkanaście hexów).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Pomysł wart rozważenia. Przydatny i urozmaicający rozgrywkę. Wszak pierwsze radary generalnie były stosowane w OPL i marynarce.  Jeżeli generalnie tak będą działały to poprawią w jakimś stopniu także działanie AI. Jak rozwiązać tylko radary montowane na samolotach typu AWACS by widziały sytuację na lądzie? No i umieszczenie radarów na okrętach pozwoli oddać przewagę w tym względzie Amerykanów nad Japończykami co uatrakcyjni i skomplikuje rozgrywkę. Jeżeli rozwiązanie to nie wymaga wielkich zmian w silniku gry to warto je wprowadzić.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

Jestem stanowczo ZA. Zwłaszcza jak to zlikwiduje szansę wykrywania czołgów przez radar... A takie info o zbliżającej się armadzie bombowców - ciekawa sprawa.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatNie odsłania się mgła wojny, nie można ich bezpośrednio zaatakować,

Zaraz, zaraz, ale radar jest właśnie po to, żeby namierzyć i przyp....

Jak nie można walnąć, to mi się nie podoba. Parę istotnych pojedynków morskich stoczono w
zasadzie wyłącznie na radar. Patrz walka CL HMS Ajax z włoskim zespołem na M. Śródziemnym.

Przewaga zasięgu obserwacji, nie raz nie dwa, była kluczowa.

CytatNo i umieszczenie radarów na okrętach pozwoli oddać przewagę w tym względzie Amerykanów nad Japończykami co uatrakcyjni

No ale skoro do tych wykrytych celów nie można by strzelać, bez osobnego rozpoznania samolotem, to
żadna z tego przewaga. Najwyżej skończy się rzezią samolotów rozpoznawczych.

CytatNie, jeśli będzie ograniczony do konkretnych jednostek. Na przykład będzie wykrywał tylko samoloty i/albo okręty.

Tak, tu widzę światełko w tunelu.... Jeśli radar baterii rakietowej będzie widział tylko samoloty, to wreszcie taka
bateria może śledzić cele z 20 heksów, nie będąc jednocześnie elementem superrozpoznania lądowego. W tym kontekście jestem jak najbardziej OK. Samoloty i OPL widza tylko samoloty, Okręty widzą tylko okręty - tak to ma sens.

Tylko z tym strzelaniem......

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#12
Cytat: Gustlik w Październik 28, 2015, 11:27:00 AM
Tylko z tym strzelaniem......
Masz przecież 'bombardowanie strategiczne', strzelasz do celów których nie widzisz, więc okręty teoretycznie są załatwione...
Gorzej z pelotkami, ale myślę z dodanie odpowiednika dla pelotek nie powinno być problemem...

BTW. Od dawna uważam, ze ciężkim pelotkom (z okresu WW2) przydałby się przeciwlotniczy ogień zaporowy ('anti-aircraft barrage').

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#13
Strzelanie do celów morskich można rozwiązać wykorzystując ogień pośredni wykorzystywany przez część artylerii, przemyśleć można tylko skuteczność takiego rozwiązania. Ja widzę tu pole do manewru. Okręt pod takim ostrzałem chyba nie powinien odpowiadać ogniem bo ostrzeliwujący jest po za zasięgiem jego obserwacji.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Rudel w Październik 28, 2015, 03:38:20 AM
Jak rozwiązać tylko radary montowane na samolotach typu AWACS by widziały sytuację na lądzie?
Cały system będę proponował oprzeć na wagach. Czyli każdy 'radar' i wiekszość jednostek będzie mięć przypisane "wagi radarowe". Tak jak to się odbywa w przypadku transportów czy kontenerów.
Ustawienie wag będzie zależało tylko od wyobraźni twórcy efila...

Jeśli ktoś zechce stworzyć wagę odpowiadającą jednostkom lądowym nie ma problemu. Tu możliwości jest mnóstwo.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons