Blitz Jaro&sympatyk

Zaczęty przez sympatyk, Listopad 05, 2015, 06:41:02 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: sympatyk w Listopad 06, 2015, 09:42:52 PM
Ale widzę, że faktycznie na początek powinno się robić ten doktorat przy grze na 100%.
Niekoniecznie, zawsze powtarzam, ze gra na 50%, to nie jest gra na realne 50%.

Przykładowo, w pierwszym scenariuszu mamy 800pp na mapie, 405pp za tury i 1300pp za BV.
Przy grze na 50% to odpowiednie 400pp na mapie, 202pp za tury i nadal 1300pp za BV.
Czyli zamiast 2505pp, dostajemy 1902pp, więc tak naprawdę gramy na 76%.
Utrudnienie jest minimalne, zwłaszcza uwzględniając ze w kampanii prestiżu jest sporo.

Cytat: sympatyk w Listopad 06, 2015, 09:42:52 PM
więc jaki wybór ???
Co do wyboru, to mam w kwestii artylerii sprawdzoną taktykę.
W początkowej fazie gry kupuje głownie haubice 15cm. Są najbardziej uniwersalne.
Z reguły operuje parami dział wspierających, więc staram się dojść stopniowo do 6 sztuk. W ten sposób mam możliwość bezbolesnego podziału na 2/3 grupy. Ogólnie całą armie staram się budować według takiego schematu.

Z działami tłumiącymi początkowo się wstrzymuje, liczę na leaderów. Dopiero po otrzymaniu leaderów w artylerii decyduje się na wymianę na działo/a tłumiące.
Indywidualnie traktuje jednostki 'core' i prezenty, takie działa mają priorytet do wymiany, ponieważ pozwalają "ukryć" część prestiżu, a artyleria korpuśna jest zwykle dość kosztowna...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Cytat: Jaro w Listopad 06, 2015, 09:58:19 PM
PS
Waldzios, jak umieszczasz na forum obrazki z Dropboxa
To niestety zasługa stażu. Mam konto dość długo. Kiedyś udostępnianie łącza publicznego było standardową funkcją.
Z czasem z tego w dropboxie zrezygnowali, ale starym użytkownikom pozostawili tą funkcjonalność..
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Teraz powinno wystarczyć na ulepszenie artylerii, 116/6 na czeską, zostawienie ckm, ulepszenie czołgu 2a na 2d  ... oprócz tego co było zaproponowane  ..
Może inne propozycje?

Rudel

Jak powoli złapiesz co jest ważne tzn. jaka jednostka będzie najlepsza dla określonego celu to reszta poleci szybko sama. Mamy w efilu np jednostki Grenadierów pancernych tzw gepanzert, warto się z nimi zapoznać. Siłą armii są jednostki które sam wyszkolisz i uzbroisz. Co do tych 17 K18 to niestety zdarza się im narozrabiać (zburzyć krytyczne w danej chwili lotnisko, miasto czy drogę), ale czyż to nie smak wojny ;). Z drugiej strony za potężna armia czasem też przeszkadza. Pamiętaj o żelaznej zasadzie czołgi i las nie zawsze są dobrym połączeniem ;).
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: sympatyk w Listopad 06, 2015, 10:35:58 PM
Teraz powinno wystarczyć na ulepszenie artylerii, 116/6 na czeską, zostawienie ckm, ulepszenie czołgu 2a na 2d  ... oprócz tego co było zaproponowane  ..
Może inne propozycje?
Ja bym ulepszył działo i dokupił 3 dodatkowe czeskie 15, plus dodatkowo 2x PzIVD (jednego po zaczęciu scenariusza)...

BTW. Ckm warto zostawić, z planem wymiany na flaka 88mm...


[u]Piechota[/u]
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 , 4/6 , 1 bars , 123 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:001
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 , 114/6 , 1 bars , 147 exp , Niemcy , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 0 kill , 0 pp - U:002
*  Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 0 bars , 89 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , Niemcy , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 0 bars , 86 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:008

[u]Czołg[/u]
*  Pz IIA , 11/6 , 1 bars , 140 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:006
Pz IVD ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:089
Pz IVD ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:090

[u]Rozpoznanie[/u]
*  PSW 222 , 6 , 1 bars , 122 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:005
PSW 222 ,  , 0 bars , 41 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 120 pp - U:009
PSW 222 ,  , 0 bars , 75 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:011

[u]FlaK[/u]
+  MG 34 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012

[u]Artyleria[/u]
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 116/6 , 1 bars , 111 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:086
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:087
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:088

[u]Myśliwiec[/u]
*  Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:085

[u]Bomb. taktyczny[/u]
Fi 156 ,  , 0 bars , 45 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:010
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

A jakie wady ma taka zmiana - po za tym, że wiemy - 2 następne scenariusze nie kupimy czeskich armat --> kupić pod koniec scena?


[u]Piechota[/u]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , 4/6 , 1 bars , 123 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:001  [+58 exp]
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 114/6 , 1 bars , 147 exp , Niemcy , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 0 kill , 0 pp - U:002  [+92 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , 57//6 , 0 bars , 89 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003  [+14 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , Niemcy , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
*  Pioniere , 251/1 [W] , 6 , 0 bars , 86 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:008  [+31 exp]

[u]Czołg[/u]
*  Pz IVD , 11/6 , 1 bars , 140 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:006  [+75 exp]
Pz IVD ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:086

[u]Rozpoznanie[/u]
*  PSW 222 , 6 , 1 bars , 122 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:005  [+57 exp]
PSW 222 ,  , 0 bars , 41 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 120 pp - U:009  [+41 exp]
PSW 222 ,  , 0 bars , 75 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:011  [+75 exp]

[u]Artyleria[/u]
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 116/6 , 1 bars , 111 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+46 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:087

[u]Myśliwiec[/u]
*  Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:085

[u]Bomb. taktyczny[/u]
Fi 156 ,  , 0 bars , 45 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:010  [+45 exp]
Ju-87B ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:012

Mario

Cytat: Waldzios w Listopad 06, 2015, 10:27:00 PM

Co do wyboru, to mam w kwestii artylerii sprawdzoną taktykę.
W początkowej fazie gry kupuje głownie haubice 15cm. Są najbardziej uniwersalne.
Z reguły operuje parami dział wspierających, więc staram się dojść stopniowo do 6 sztuk. W ten sposób mam możliwość bezbolesnego podziału na 2/3 grupy. Ogólnie całą armie staram się budować według takiego schematu.

Z działami tłumiącymi początkowo się wstrzymuje, liczę na leaderów. Dopiero po otrzymaniu leaderów w artylerii decyduje się na wymianę na działo/a tłumiące.
Indywidualnie traktuje jednostki 'core' i prezenty, takie działa mają priorytet do wymiany, ponieważ pozwalają "ukryć" część prestiżu, a artyleria korpuśna jest zwykle dość kosztowna...

Zgadzam się z kolegą Waldziosem:
Też najpierw kupuję artylerię wspierającą najlepiej czeskie 15 a w przypadku dobrego lidera zamieniam na tłumiącą (najlepiej DF- mamy dwa starzały a przy tym jak zostają 2 sztuki amunicji to strzał i doładowanie).
W kampaniach niemieckich często gram na ustalonych przez siebie tzw "etatach" np  grupa artylerii "dywizyjnej" :
1 lekkie wspierające na  251/4, jedno samobieżne, 1 - czeska 15 i obecnie po zmianie (dzięki Waldziosowi :clap) jedna jednostka 15NbWf  41  z transportem 251/4 (duża moc, tłumienie, 8 szt. amunicji, można podtoczyć na 2 hexy) i zależności od kierunku ataku wspierana jest tak grupa przez działo tłumiące dalekiego zasięgu z liderem (zwiększenie zasięgu- przydatne do niszczenia stanowisk  artylerii ciężkiej przeciwnika i przeważnie ciężkich dział pelot : mają duży zasięg- są przez to b.niebezpieczne dla naszego lotnictwa i do tego ciężko je zniszczyć atakiem pancernym).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: sympatyk w Listopad 06, 2015, 11:07:37 PM
A jakie wady ma taka zmiana - po za tym, że wiemy - 2 następne scenariusze nie kupimy czeskich armat --> kupić pod koniec scena?
Teoretycznie, bo już prawie nie pamiętam tych scenariuszy (są samoloty, czy ich nie ma), to podstawową wadą będzie brak obrony plot. Z Ju-87B, myśliwiec musisz skierować do osłony bombowca, powstaje luka, reszta jednostek pozostaje niebroniona...

Inna wada, to kwestia małej ilości dział, jeśli rozdzielisz armie, to na grupę przypadnie tylko pojedyncze działo, nie lubię takiej sytuacji, zbyt wiele zależy od szczęścia...

Opcja zakupu dodatkowych dział pod koniec scenariusza wydaje się sensowna.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: Waldzios w Listopad 06, 2015, 10:27:00 PM
Cytat: sympatyk w Listopad 06, 2015, 09:42:52 PM
Ale widzę, że faktycznie na początek powinno się robić ten doktorat przy grze na 100%.
Niekoniecznie, zawsze powtarzam, ze gra na 50%, to nie jest gra na realne 50%.

Przykładowo, w pierwszym scenariuszu mamy 800pp na mapie, 405pp za tury i 1300pp za BV.
Przy grze na 50% to odpowiednie 400pp na mapie, 202pp za tury i nadal 1300pp za BV.
Czyli zamiast 2505pp, dostajemy 1902pp, więc tak naprawdę gramy na 76%.
A więc różnica to 603 pp miedzy grą na 100%, a na 50% ( poprzednio dodałem tylko 400) -->
-->Poprawiłem sejw --> tak aby się zgadzało, co do jednego pp i CKM był jednostką własną, ale kupioną
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGYlB3NzBicUFHZ2M/view?usp=sharing

To daje nowe możliwości  ;D i przepraszam za zamieszanie ...



sympatyk

A więc taka propozycja odnośnie jednostek
Zakupy
2 x  Pz IVD
2 x 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7
Fallschirm
Bf-109E-1
ulepszenie
Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 --> Sturmpioniere 38 , 251/16 [W]
Pz IIA -->  Pz IID
W trakcie tury dokupić aty

[u]Piechota[/u]
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 , 4/6 , 1 bars , 123 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:001  [+58 exp]
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 114/6 , 1 bars , 147 exp , Niemcy , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 0 kill , 0 pp - U:002  [+92 exp]
*  Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 0 bars , 89 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003  [+14 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , Niemcy , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 0 bars , 86 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:008  [+31 exp]
Fallschirm ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 180 pp - U:091

[u]Czołg[/u]
*  Pz IID , 11/6 , 1 bars , 140 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:006  [+75 exp]
Pz IVD ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:086
Pz IVD ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:087

[u]Rozpoznanie[/u]
*  PSW 222 , 6 , 1 bars , 122 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:005  [+57 exp]
PSW 222 ,  , 0 bars , 41 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 120 pp - U:009  [+41 exp]
PSW 222 ,  , 0 bars , 75 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:011  [+75 exp]

[u]FlaK[/u]
MG 34 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 132 pp - U:085

[u]Artyleria[/u]
*  10.5 leFH18 , SdKfz 6 , 116/6 , 1 bars , 111 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+46 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:088
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:089

[u]Myśliwiec[/u]
+  Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012
Bf-109E-1 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 408 pp - U:090

[u]Bomb. taktyczny[/u]
Fi 156 ,  , 0 bars , 45 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:010  [+45 exp]

Jaro

Zmieniam transport dla 105 na 251/4 - jest szybszy
Zamiana Pz IIA na D niewiele daje a prestiż przepada - nie polecam
W zamian zmienił bym transport dla Schutzen na SdKfz aby mieć jedną dywizję w pełni zmechanizowaną
Spadochroniarze i Mg34 rozumiem jako desant w osłonie jednego myśliwca.

Można by też tak:
Kupić
2x Pz IV
2x 15 czeskie
Bf-109
Ju-87

Zmienić:
Wehrmacht na Pionierów szturmowych

Wtedy zamiast grupy desantowej mamy mobilne odwody (bombowiec)

Albo:
Kupić
2x Pz IV
2x 15 czeskie

Zmienić:
Wehrmacht na Pionierów szturmowych
105 na 150 czeską
PzII na PzIV

Tutaj mamy za to 1,5 solidnej dywizji pancernej z rozpoznaniem lotniczym


Wszystkie 2 warianty mają zalety i wady. Ja się zniechęciłem do spadochroniarzy i desantów powietrznych. W tej kampanii niewiele jest sytuacji, gdy ich działania mogą odwrócić losy bitwy a ryzyko straty duże.

W bombowce też za dużo nie inwestuję bo pogoda potrafi popsuć mi plany i dodatkowo muszę wybijać obronę plot. Używam kilku sztuk jako mobilną grupę ppanc.

Biorę Twoją grupę z drobnymi poprawkami jak opisałem na początku postu i do boju.
Wykorzystam pomysł Gustlika. W centrum wystawię pełną dywizję pancerną a resztę koło Mławy.


Skład:

[u]Piechota[/u]
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 1 , 1 bars , 123 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:001  [+58 exp]
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 , 2 , 1 bars , 147 exp , Niemcy , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 0 kill , 0 pp - U:002  [+92 exp]
*  Schutzen , 251/1 [W] , 1 , 0 bars , 89 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003  [+14 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , HQ , 3 bars , 344 exp , Niemcy , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , Sappers , 0 bars , 86 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:008  [+31 exp]
Fallschirm , FJBrig , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 180 pp - U:090

[u]Czołg[/u]
*  Pz IIA , 1 , 1 bars , 140 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:006  [+75 exp]
Pz IVD , 1 , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:086
Pz IVD , 2 , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:087

[u]Rozpoznanie[/u]
*  PSW 222 , 1 , 1 bars , 122 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:005  [+57 exp]
PSW 222 , 2 , 0 bars , 41 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 120 pp - U:009  [+41 exp]
PSW 222 , 3 , 0 bars , 75 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:011  [+75 exp]

[u]FlaK[/u]
MG 34 , FJBrig , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 132 pp - U:085

[u]Artyleria[/u]
*  10.5 leFH18 , 251/4 , 1 , 1 bars , 111 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+46 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 1 , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:088
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 2 , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:089

[u]Myśliwiec[/u]
+  Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012
Bf-109E-1 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 408 pp - U:091

[u]Bomb. taktyczny[/u]
Fi 156 ,  , 0 bars , 45 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:010  [+45 exp]
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Plan gry i pliki początkowe


Obrazek dodatkowo podpięty w razie gdyby zniknął a Photobucket.

[załącznik usunięty przez administratora]
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Cytat: Jaro w Listopad 07, 2015, 12:25:33 PM
Zmieniam transport dla 105 na 251/4 - jest szybszy
Zamiana Pz IIA na D niewiele daje a prestiż przepada - nie polecam
PzIID - bardzo dobrze się doświadcza i jest szybki --> wraz z rekonem używałem do zajmowania małych flag  .. pewnie to znów błąd  ???

CytatSpadochroniarze i Mg34 rozumiem jako desant w osłonie jednego myśliwca.

Dokładnie tak pomyślałem --> skoro jak pisał Waldzioś - w niektórych sytuacjach BF wypada nie gorzej niż Ju  ...

CytatBiorę Twoją grupę z drobnymi poprawkami jak opisałem na początku postu i do boju.
Wykorzystam pomysł Gustlika. W centrum wystawię pełną dywizję pancerną a resztę koło Mławy.

Więc teraz mam rozegrać , to co w załączniku? --> a więc koniec gadania ;) , teraz trzeba się sprawdzić  ;D


Jaro

Upgrade robimy wtedy, gdy jest z tego DUŻĄ korzyść:
- zwiększenie zasięgu (szczególnie czołgi i samobieżne AT)
- zwiększenie inicjatywy (inicjatywa jest jednym z kluczowych parametrów)


Inaczej szkoda pp. Robimy je rzadko i tylko wtedy, gdy skok technologiczny jet duży (oczywiście generalizuję, bo jak zawsze są wyjątki) np:
- dla myśliwców staram się aktualizować jak najszybciej do tych o najwyższej inicjatywie. Wybieram przynajmniej 2 z najwyższym doświadczeniem. To maja para dyżurna na Angoli.

Graj uważając na moje uwagi dotyczące Hiszpanii. Ja zagram równolegle i opublikuję kluczowe momenty. Potem obejrzę Twój zapis i dam swoje uwagi.   :t34 :tiger

Ps
Nie wiem tylko, czy dzisiaj dam radę zagrać...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

Pz IID to fakt jest szybki to jedyna zaleta, wykorzystujesz go poprawnie. W tym przypadku graj nim potem możesz go zawsze wymienić na inny model ;). Z wymianą transportu dla piechoty to ekonomia czy wymienić czy kupić dodatkową artylerię bądź  czołg, a wymieniać transport sukcesywnie po jednej jednostce. Ja do zajmowania płatnych heksow używam reconów, ale trzeba mieć ich kilka więc Pz IID mnie nie razi. Każdy z nas ma inną taktykę więc i Ty jej się dopracujesz.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni