G22 Znak Orła v4.1 - modernizacja

Zaczęty przez Jaro, Styczeń 28, 2016, 02:13:27 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Cytat- Muszę rozważyć kwestie zakupów bo tylko pierwsza zakupiona jednostka efektywnie włącza się do walki a kolejne dwie odbierają prestiż na uzupełnienia. Najprawdopodobniej skasuję możliwości zakupów w ogóle.

O to, to, to...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Od czasów pierwszej publikacji tej kampanii dużo się zmieniło ...  ;)
Chciałem zachować w multimediach stary styl ... ale,
Monitory ( rozdzielczość) przy jakiej gramy i oglądamy smacki jest teraz inna .. (standardowa rozdzielczość smacka wynosi 640x480px.)  >:D
Podczas gry więc kilkakrotnie zostaje podniesiona - efekt - wygląd nieostry ..  :no
Może trzeba zrobić smacki w innej/większej rozdzielczości? Jasne, że zwiększy się też kilkakrotnie waga takiego pliku.

A teraz muzyka
Krótki utwór jako podkład muzyczny pod grę ... jest dla mnie denerwujący - w czasie scenariusza zostanie kilkaset razy odtworzony .. jak się długo gra ...  >:D
Może wprowadzić drugi utwór ciszy .. albo pierwszy przedłużyć o ciszę?



Gustlik

CytatA teraz muzyka
Krótki utwór jako podkład muzyczny pod grę ... jest dla mnie denerwujący - w czasie scenariusza zostanie kilkaset razy odtworzony .. jak się długo gra ...  Evil
Może wprowadzić drugi utwór ciszy .. albo pierwszy przedłużyć o ciszę?

Przecież "utwór", w rozumieniu gry - czyli plik, może zawierać kilka utworów rzeczywistych.

Pytanie - jak długi powinien być - bo tu raczej opinie będą różne....
No i znów wraca kwestia rozmiaru.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Kwestia muzyki jest problematyczna, bo jeżeli dalibyśmy polskie pieśni wojskowe czy inny tego typu materiał to oczywiście trzeba by to jakoś w miarę sensownie prawnie zorganizować by nas nie zamknęli za to ;). Aczkolwiek na przykład w kampanii rosyjskiej miło było by posłuchać "Wychodzila na biereg katiusza" Druga rzecz to objętość plików kampanii 1 GB ;). Myślę że oprawa kampanii też jest ważna i jest to pole do zagospodarowania.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Objętość skompresowanej mp3 przy 128kbps to 0.9Mb na minutę. Nie wiem ile muzyki trzeba do jednego
scenariusza i pewnie nigdy się nie dowiemy, bo jeden będzie grał, tę samą bitwę, 10 min. - a drugi godzinę.

Natomiast prawa autorskie, to już bardziej śliska kwestia, oczywiście o otwartym udostępniania w tej
sytuacji nie może być mowy. Być może dałby się obronić 30 sekundowy fragment pod intro czy outro
scenariusza - tak jak dotąd było, ale całe utwory, to już raczej nie...

Oczywiście sa sposoby żeby to obejść, tylko pytanie: czy mamy się jeszcze bawić w kancelarię adwokacką....?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Tak to jakoś zawsze komplikują te kwestie, podobnie to może wyglądać i w kwestii filmików w intro niestety. Na logikę nie ma co liczyć w przypadku prawników, ale zawsze możemy mieć jakiegoś muzyka w gronie graczy, który rozwiązałby tą kwestię ;D. Składanki też podpadają pod te regulacje prawne?
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Zależy co rozumiesz przez "składankę" - ale raczej każdy utwór, który ma autora, jest chroniony prawnie.

Chyba, że autor się takiej ochrony zrzecze, albo napisze utwór jako wolny do rozpowszechniania, coś
jak GNU w przypadku oprogramowania - no ale taka sytuacja raczej nie miała miejsca w czasie II wojny.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

No to na konkretnym przykładzie ...
Hubal - poprzednia muzyka miała 36 sek, obecnie 45 ..
Ile razy się przewinie w czasie grania scena? - dla mnie 100  ;D
Dlatego rozmyślam nad miksem --> kilka sek muzyki, przerwa, inny utwór kilka sekund, itp ...

Prawa autorskie - wszystko zależy skąd bierzesz, ile i co .. i do czego. Najlepiej pobierać z wiki, lub publicznych ( rządowych/państwowych archiwów, ale
Gry są traktowane szczególnie - osobno ...
No i forma rozpowszechniania --> do wybranej grupy,  małej ilości osób, niepublicznie - to raczej przejdzie na sucho

Czekam na wypowiedzi odnośnie rozmiaru smacków ...

Gustlik

CytatNo to na konkretnym przykładzie ...
Hubal - poprzednia muzyka miała 36 sek, obecnie 45 ..

No ale przecież to nie był cały utwór, tylko cześć... W dodatku przeznaczona jako podkład pod intro, a nie
jako podkład pod sam scenariusz. Oryginał ma 4 minuty a nie 40 sekund....

CytatNo i forma rozpowszechniania --> do wybranej grupy,  małej ilości osób, niepublicznie - to raczej przejdzie na sucho

Każde rozpowszechnianie na otwartym serwerze jest przestępstwem. Jak udowodnisz, że pobierało tylko
określone grono "wtajemniczonych"?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#39
Składanka to tak jak Sympatyk proponuje 45 s utworu i chwila ciszy i kolejny. Co do wielkości smacków to chyba trzeba by zrobić w całości jedną kampanię i zobaczyć ile tego się zrobi i dopiero wtedy ocenić czy zmniejszyć czy tez powiększyć te pliki. Albo podać te smacki privem? Sami nawywijali z tym prawem za bardzo rygorystyczne jest. Zasoby publiczne a za takie można uważać utwory szeroko pojęte pod tak zwaną piosenką wojskową powinny nie być tak rygorystycznie reglamentowane.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Cytatpod tak zwaną piosenką wojskową powinny nie być tak rygorystycznie reglamentowane.

Wiesz, że prawa do "Czerwone Maki" dopiero w zeszłym roku odkupili od rządu..... Bawarii?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Luty 06, 2016, 09:17:02 PM
CytatNo to na konkretnym przykładzie ...
Hubal - poprzednia muzyka miała 36 sek, obecnie 45 ..

No ale przecież to nie był cały utwór, tylko cześć... W dodatku przeznaczona jako podkład pod intro, a nie
jako podkład pod sam scenariusz. Oryginał ma 4 minuty a nie 40 sekund....

CytatNo i forma rozpowszechniania --> do wybranej grupy,  małej ilości osób, niepublicznie - to raczej przejdzie na sucho

Każde rozpowszechnianie na otwartym serwerze jest przestępstwem. Jak udowodnisz, że pobierało tylko
określone grono "wtajemniczonych"?

Hubal--> intro jak najbardziej, w 1 scenie tak jest, a w 2 scenie choć nigdzie nie wpisane - gra jak muzyka podkładowa ... >:D
Rozpowszechnianie --> nie na otwartym serwerze, lecz za pomocą linku i hasła, lub listy osób uprawnionych lub pocztą ...

sympatyk

Pytanie
Chciałem się zapytać, do których scenariuszy, Waszym zdaniem powinny być zrobione smacki?
Które sceny należało by,  w ten sposób wyróżnić?
I jeszcze czas - obecne mieszczą się od 14 sek do 23 .. tak mniej więcej .. To jest ok?

Jaro

1    Borowa Góra

Nadszedł czas na drugą bitwę. Pierwsze podejście i poczułem się gorzej niż samochód pod pociągiem lub mucha pod packą. Nie było co zbierać i nawet jakbym jakimś cudem osiągnął TV, to dalsza gra nie miała by sensu, bo nie było by kim.
Drugie podejście? też nie idzie najlepiej.
Dopiero trzecie podejście pozwoliło na kontrole pola walki. BV udało się zdobyć, ale o włos i tylko dzięki szczęśliwym rzutom. Dwa miasta szturmowane bez zaciekłej obrony, to jest fart. Sporo ryzykowałem i w przypadku niepowodzenia mogło się skończyć kiepsko. Moim zdaniem trochę za mało czasu, aby wygrać w miarę kontrolowany sposób. Osoby grające ostrożniej nie dadzą rady wygrać BV.

Bitwa trudna do osiągnięcia BV. Duży napór npla. Nie zakończenie jej w BV oznacza poważne kłopoty w okolicach Bełchatowa lub w miejscu, gdzie uderzy 31 dywizja piechoty przybywająca jako posiłki.
Posiłki lądowe przybywają późno i zdążą raczej na TV.
AI kupuje jednostki już na początku, jednak nie wnoszą one nic do BV - do zablokowania.

Zwiększenie tur o 2 w każdym typie zwycięstwa nie spowoduje moim zdaniem nagłego ułatwienia, bo napór 31 dywizji piechoty wymusi przegrupowanie i konieczność obrony jednego VH i zdobywania drugiego. Dodatkowo polskie posiłki  zdążą wspomóc osiągnięcie V.

Dlaczego VH w Lesie Wygoda nie ma flagi? To specjalnie?

Pepancka i Flak z 4 pancernej do ustawienia podążania za jakimś czołgiem, bo zostają w tyle. Jedyne czego się obawiam to że włączenie AI 2.0 spowoduje niechęć artylerii do podążania za jednostkami czołowymi. (niestety jest to niedopracowane i bardzo często zdarza się, że artyleria wraz z obroną przeciwlotniczą zostają z tyłu i się wzajemnie chronią - przestrzegam wszystkich twórców kampanii - AI 2.0 = dokładne testy i oglądanie mapy pod katem leniwych jednostek)

Warto, aby ktoś zagrał ten scenariusz, abym wiedział czy moje odczucia zostaną potwierdzone. Załączam zapis gry tuż po zakończeniu pierwszej bitwy (można zakupić własne jednostki i rozstawić się do bitwy). Wystarczy wczytać i zagrać (aktualna kampania nie jest potrzebna)

https://www.dropbox.com/s/17sxxcu7l2zg0vr/G22_zn001_t00-00.xcsv?dl=0
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatDlaczego VH w Lesie Wygoda nie ma flagi? To specjalnie?

Flaga pojawi się po zajęciu heksa przez którąkolwiek ze stron - poza tym działa on jak normalny
VHeks.

To był taki trik mający zapewnić "historyczność" bitwy, w której ten las odegrał znaczącą rolę.
Chodziło to to by spowodować konieczność interwencji w tym miejscu bez zdradzania go od
początku. Możesz zostawić - możesz usunąć. 

CytatBitwa trudna do osiągnięcia BV. Duży napór npla.

Nie wiem, czy nie warto by było skorzystać z trigger heksa powodującego zmianę nastawienia
przeciwnika (aggressive <-> defensive). Po zdobyciu pewnego punktu (którego...?), Niemcy
przechodzą do obrony....  Stanowczo za rzadko (jeśli w ogóle) korzystamy z tej opcji.

CytatJedyne czego się obawiam to że włączenie AI 2.0

Przecież AI 2.0 jest włączone domyślnie, chyba, że w okienku jest coś innego niż "default"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/