Dodatek AirDefence czy podnoszenie belek?

Zaczęty przez Mario, Styczeń 17, 2016, 11:57:11 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mario

Witam,
Mam pytanie do specjalistów :).
Co się bardziej opłaca-podnieś stan jednostki pelot o 2 belki czy zakupić dodatek Air Defence?
Kosztowo to prosta sprawa:
SdKfz 7/2 - 2 "belki" więcej=50pkt. prestiżu
SdKfz 7/2 - dodatek AD=93pkt. prestiżu

Która jednostka może zadać większe straty?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

To zależy od obrony celu, różnicy doświadczenia i oczywiście szczęścia...

SdKfz 7/2 ma AA=9, z dodatkiem AA=11;

Przykład 1:
Załóżmy ze strzela do 'PZL 37b Łoś' (GD=10); różnica miedzy atakiem i obroną to -1 (bez dodatku) lub +1 (z dodatkiem);
doświadczenie pomijam; czyli SdKfz 7/2 (bez dodatku) trafi 'PZL 37b Łoś' przy 16 na kostce, a SdKfz 7/2 (z dodatkiem) przy 14;
czyli SdKfz 7/2 (bez dodatku) trafi w 5 rzutach na 20, a SdKfz 7/2 (z dodatkiem) w 7 na 20; to w przeliczeniu daje SdKfz 7/2 (bez dodatku) 25% na trafienie, a SdKfz 7/2 (z dodatkiem) 35% na trafienie;

Uwzględniając stany:
SdKfz 7/2 (bez dodatku) ma stany 10/10, czyli wykonuje 10 rzutów i statystycznie trafi 2,5 raza na atak (10*25%) ;
SdKfz 7/2 (bez dodatku, z podniesionymi stanami) ma stany 12/12, czyli wykonuje 12 rzutów i statystycznie trafi 3 razy na atak (12*25%) ;
SdKfz 7/2 (z dodatkiem) ma stany 10/10, czyli wykonuje 10 rzutów i statystycznie trafi 3,5 razu na atak (10*35%) ;

Przykład 2:
Załóżmy alternatywnie, ze strzela do 'PZL P-11c' (GD=7); różnica miedzy atakiem i obroną to +2 (bez dodatku) lub +4 (z dodatkiem);
doświadczenie pomijam; czyli SdKfz 7/2 (bez dodatku) trafi 'PZL P-11c' przy 13 na kostce, a SdKfz 7/2 (z dodatkiem) przy 11;
czyli SdKfz 7/2 (bez dodatku) trafi w 8 rzutach na 20, a SdKfz 7/2 (z dodatkiem) w 10 na 20; to w przeliczeniu daje SdKfz 7/2 (bez dodatku) 40% na trafienie, a SdKfz 7/2 (z dodatkiem) 50% na trafienie;

Uwzględniając stany:
SdKfz 7/2 (bez dodatku) ma stany 10/10, czyli wykonuje 10 rzutów i statystycznie trafi 4 razy na atak (10*40%) ;
SdKfz 7/2 (bez dodatku, z podniesionymi stanami)  ma stany 12/12, czyli wykonuje 12 rzutów i statystycznie trafi 4,8 razy na atak (12*40%) ;
SdKfz 7/2 (z dodatkiem) ma stany 10/10, czyli wykonuje 10 rzutów i statystycznie trafi 5 razy na atak (10*50%) ;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Trzeba wziąć także pod uwagę aspekt ekonomiczny całej sprawy.

Podniesienie stanów, to wydatek, którego nie będzie można odzyskać - a najprawdopodobniej z czasem się straci - bo działo gdzieś, kiedyś oberwie. Natomiast dodatek AD, zawsze można wycofać i odzyskać kasę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Z mojego doświadczenia - trochę tymi pelotkami gram- wynika, że zawsze opłaca się kupić ten dodatek. Stan podwyższony przy artylerii to oczywista inwestycja. Na tyle tania przy pelotkach, że to od razu rób. Wszak pelotki nie są na głównej linii starć. Co innego flaki.
Powodzenia w bojach.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mario

Dzięki za wyjaśnienia :).
Patrząc na te konkretne przykłady wygląda na to, że bardziej "opłaca" się podnieś stany pelotki (uwzględniając tylko koszt 50 pkt prestiżu do 93 pkt. prestiżu)
Jeżeli traktujemy dodatek AD jako ewentualne źródło rezerwy finansowej to wtedy zasadne jest jego zakupienie (mamy teoretyczną możliwość zadania większych strat oraz ewentualną możliwość odzyskania funduszy)
Oczywiście najlepiej zrobić jedno i drugie >:D (oczywiście w przypadku pelotek, artylerii ;D) jeśli posiadamy fundusze.
A tak przy okazji-czy samo doświadczenie tzw. "belki" bez ich podnoszenia mają jakieś znaczenie dla zadanych teoretycznie strat?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Mario

Cytat: Zsamot w Styczeń 18, 2016, 10:33:46 AM
Z mojego doświadczenia - trochę tymi pelotkami gram- wynika, że zawsze opłaca się kupić ten dodatek. Stan podwyższony przy artylerii to oczywista inwestycja. Na tyle tania przy pelotkach, że to od razu rób. Wszak pelotki nie są na głównej linii starć. Co innego flaki.
Powodzenia w bojach.
Wiem, że to się opłaca :) ale pytałem w związku z tym, że funduszy starczy mi na podniesienie belek w dwóch pelotkach (100 pkt. prestiżu) lub na jeden dodatek AD (93 pkt. prestiżu).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Zsamot

To bym wolał dwie mieć po 11/10. Jaka jest szansa, że akurat tę jedną lepiej wykorzystasz? Chyba że walkę tak poprowadzisz, że tamta z dodatkiem będzie w centrum walk.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Mario w Styczeń 18, 2016, 10:46:37 AM
A tak przy okazji-czy samo doświadczenie tzw. "belki" bez ich podnoszenia mają jakieś znaczenie dla zadanych teoretycznie strat?
Oczywiście, belki dodają się bezpośrednio do  współczynników ataku i obrony. Więc w przypadku pelotki, dwie dodatkowe belki praktycznie równają się dodatkowi  'Air Defence'.

Belki zwykle również dodają się do inicjatywy, ale tylko w przypadku gdy walczą jednostki nalezą tych samych typów (air vs. air, sea vs. sea lub ground vs. ground). Dlatego dodatek 'Air Defence' najlepiej sprawdza się w przypadku pelotek,  gdzie obniżona inicjatywa ma minimalne znaczenie (rzadko walczy z celami naziemnymi).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Dzięki, tak myślałem :).
Więc opłaca się wymienić jednostki z 1 belką jeżeli można w danym scenariuszu zakupić jednostkę z 2 belkami (oczywiście najlepiej jak CAP jest wyłączone ;D)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.