Test kampanii G40 Kriegsmarine 36-43

Zaczęty przez Rudel, Luty 26, 2016, 10:36:19 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatJeden scenariusz wymaga lekkich korekt tur (Lofoten),

Ten scenariusz, na razie zostaje. Raz dlatego, że w końcu nikt nie powiedział, że wszystko musi być do wzięcia w BV na 100%, a dwa - głęboko wierzę iż po dopracowaniu marszrut dla okrętów i właściwej współpracy z lotnictwem (spadochroniarzami) da się to rozegrać na BV i na 100%.

Cytat(Atlantik) wymaga przemyślenia działania floty przeciwnika

Tak, to bez wątpienia będzie zrobione.

CytatMoże jeszcze taka dygresja w niektórych scenariuszach można zwiększyć ilość transportów lotniczych do 4 bądź 5

Jeśli będzie więcej takich postulatów - to czemu nie?

CytatBrak sztabu to zamierzona rzecz czy da się to naprawić?

Sztab, w takiej kampanii na wiele się nie przyda. Myślałem o koncepcji "okrętu flagowego" działającego jako taki sztab morski - może dałoby się to załatwić przez stosowny dodatek, albo wprowadzenie specjalnej jednostki, no ale przy obecnym podejściu do rozwoju gry - czarno to widzę.

CytatDrugim postulatem jest dodanie do core jednego Ju-87E1 i ewentualnie możliwość zakupienia tej zabawki.

Przede wszystkim brakuje Fi-167 i to on zostanie dodany, a Ju-87E-1 można normalnie pod koniec kampanii kupić.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Co do Ju-87E1 to mi umknął z list zakupowych. Zaś do tych dodatkowych transportów lotniczych to głównie by na tym zyskały ostatnie scenariusze. Choć przy odrobinie samodyscypliny da się zarządzać i tymi transportami co są teraz. Lofoten nie tyle zmiany tur wymaga co może podpowiedzi w brefingu co da nam BV. Bo faktycznie podesłanie szybkich okrętów na pomoc spadochroniarzom może załatwić sprawę. Zaś Atlantik to flota mogła by działać tak jak w scenariuszu na mapie Coral Sea ataki z wielu stron co jest sporym wyzwaniem >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

Ty sam Gustliku kiedyś pisałeś, że dany scen musi być do przejścia na 100 %. ;) Parę lat temu.

Okręt sztabowy: idealne rozwiązanie.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Jeśli więcej osób stwierdzi, że jest nie do przejścia, to oczywiście zostanie wydłużony.

Ale mnie ta kampania też za pierwszym razem wydawała się o wiele trudniejsza niż teraz.
Trzeci raz gram i znając pewne ścieżki - daję radę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#49
Tak  Lofoten da radę zrobić na BV. Tylko o tym trzeba pomyśleć już w pierwszej turze bo potem pewne manewry są niemożliwe (specyfika mapy).
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

Cytat: Rudel w Marzec 29, 2016, 09:31:43 PM
Tak  Lofoten da radę zrobić na BV. Tylko o tym trzeba pomyśleć już w pierwszej turze bo potem pewne manewry są niemożliwe (specyfika mapy).
Czyli jest tylko jeden sposób?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

Cytat: Zsamot w Marzec 29, 2016, 11:47:25 PM
Cytat: Rudel w Marzec 29, 2016, 09:31:43 PM
Tak  Lofoten da radę zrobić na BV. Tylko o tym trzeba pomyśleć już w pierwszej turze bo potem pewne manewry są niemożliwe (specyfika mapy).
Czyli jest tylko jeden sposób?

Trzeba to jeszcze parę razy rozegrać i poszukać innej drogi. Ta jest najszybsza.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Zsamot w Marzec 29, 2016, 11:47:25 PM
Czyli jest tylko jeden sposób?
Pewnie jest więcej sposobów, ale ten najbardziej oczywisty zakłada wysłanie spadochroniarzy w kierunku portu na północy i jak najszybsze zajęcie go... Porty działają jako SH więc można cała armie (a nawet flotę) wystawić na tyłach przeciwnika....
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Cytatwysłanie spadochroniarzy w kierunku portu na północy i jak najszybsze zajęcie go... Porty działają jako SH więc można cała armie (a nawet flotę) wystawić na tyłach przeciwnika....

No można, tylko ze trzy tury Ci zejdzie - w tym czasie okaże się, że spadochroniarze muszą bronić lotniska w Svolvaer i w efekcie na północ będziesz mógł wysłać max 1-2 jednostki. A do tego czasu Ruscy rozstawią tam 4-5... Tak właśnie mi zrobili.

Pewniejsze jest wysłanie okrętów w dwóch grupach - jedna ma zatrzymać Ruskich płynących przez wschodni kanał, a druga, przez zachodni (tylko tam przejdą pancerniki) ma płynąć w kierunku VHeksów. Jeśli nie będzie przeszkód i będą płynąć równo, to zdążą na BV. Oczywiście trzeba im oczyścić drogę z okrętów podwodnych.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

Akurat wczoraj rozgrywałem ten scenariusz i miałem tak, że moja flota napotkała na flotę i desant wroga w okolicach zachodniej cieśniny. A wcześniej trochę postrzelałem do niej z samolotów. Skończyło się na tym, że wróg się zdesantował kilkoma jednostkami na wyspę, bo kilka zatopiłem i jedna jednostka nawet dotarła do VHeksa, ale mniej więcej w tym samym czasie dotarły tam też moje barki i wystawiłem tam ze 3 jednostki. Z pomocą pancerników cały desant Sowietów został zmieciony, więc spadochroniarze pofrunęli do VHeksów na północy. Mój północny VH został zaatakowany przez Morską Piechotę, ale została zniszczona przez samoloty i norweski okręt. W razie czego spokojnie reszta barek zdążyła dopłynąć do niego przed BV i mogłaby go odbić. Sowieckie VHeksy nie są do zdobycia samymi spadochroniarzami. Albo trzeba wystawić swoje jednostki, albo użyć lotnictwa, albo floty. Ale trzeba uważać, bo jest działo plot :)

Ponury

Cytat: Gustlik w Marzec 29, 2016, 08:35:57 PM
CytatMoże jeszcze taka dygresja w niektórych scenariuszach można zwiększyć ilość transportów lotniczych do 4 bądź 5

Jeśli będzie więcej takich postulatów - to czemu nie?

Ja bym był za tym - 3 jednostki spadochroniarzy + 1 artyleria byłoby fajnie :) Tak piszę ogólnie, nawet nie tylko o tej kampanii. Tutaj akurat okręty często służą za artylerię, ale czasem okręt może zburzyć cel, do którego strzela... Taka lekka artyleria spadochronowa jest ogólnie niezłym rozwiązaniem, ale zwykle 1 artyleria + 2 piechoty to trochę za mało do zdobycia i utrzymania danego celu przez dłuższy czas.

Rudel

#56
Cytat: Ponury w Kwiecień 03, 2016, 04:04:06 PM
Cytat: Gustlik w Marzec 29, 2016, 08:35:57 PM
CytatMoże jeszcze taka dygresja w niektórych scenariuszach można zwiększyć ilość transportów lotniczych do 4 bądź 5

Jeśli będzie więcej takich postulatów - to czemu nie?

Ja bym był za tym - 3 jednostki spadochroniarzy + 1 artyleria byłoby fajnie :) Tak piszę ogólnie, nawet nie tylko o tej kampanii. Tutaj akurat okręty często służą za artylerię, ale czasem okręt może zburzyć cel, do którego strzela... Taka lekka artyleria spadochronowa jest ogólnie niezłym rozwiązaniem, ale zwykle 1 artyleria + 2 piechoty to trochę za mało do zdobycia i utrzymania danego celu przez dłuższy czas.

Nie zawsze, lecz w tej kampanii rozgrywanej na tych wielkich mapach przydały by się dwa zespoły uderzeniowe, skład ich zależny od gracza. Tak jest w W-84. Tam jest bodajże limit na 5 jednostek. Już 4 by pozwoliły na szersze zastosowanie artylerii do wsparcia spadochroniarzy. Grając na 100% i tak nie zbuduje się mega armii spadochronowej. A na takiej rozgrywce to było by polepszenie warunków walki dla gracza nie jest to zaś ułatwienie, Raczej uatrakcyjnienie rozgrywki.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni