Nowy scenariusz

Zaczęty przez annh, Czerwiec 02, 2016, 09:36:01 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Ustawienia dla jednostki są nadrzędne w stosunku do tych ze scenariusza.

Czyli jeśli cały scenariusz jest defensywny, to część jednostek może być ofensywna - i odwrotnie.
Doświadczenie mi mówi, że - szczególnie w wersji AI 2.00 - im dokładniej wyznaczysz działania dla poszczególnych
jednostek tym łatwiej unikniesz sytuacji w której jakieś jednostki będą sterczeć bez sensu w miejscu startu.

Co do drugiej części Twojego pytania, to jest dość trudno odpowiedzieć, bo wszystko jeszcze będzie zależeć od
konkretnej sytuacji. Jaką jednostkę komputer zobaczy, jak oceni swoje szanse, jaki ma ustawiony poziom ryzyka.
Jeśli ma włączone "Fearless" to walnie bez oglądania się na straty (moja ulubiona opcja dla samolotów AI (hehehe).

W każdym razie opcje można łączyć ze sobą i najlepiej za każdym razem po prostu oglądać skutki takich kombinacji.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

Dzięki za odpowiedź, coś tam poustawiam i poobserwuję.

A mógłbyś jeszcze odpowiedzieć na moje pierwsze pytanie - czy da się zwiększyć liczbę scenariuszy w kampanii, a jeżeli tak, to jak?

Gustlik

Oczywiście, że można - Suite pozwala na 50 max.

Nawet jak już kampania jest gotowa, to zawsze na dole, pod lista jej scenariuszy jest przycisk "append at the end...".
Tak że tym się nie przejmuj - to można zrobić w każdej chwili.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury


Ponury

I kolejny problem. Testuję sobie scenariusz, mam ustalone 2 VH do zajęcia. Jadę do nich, zajmuję jakieś flagi po drodze, potem przeciwnik odbija flagę i nagle jest Loss. AI took all VH needed. Nie wiem, co ustawić, żeby tak się nie pojawiało. Mam oba VH ustawione for both sides. Oba są w pierwszej turze zajęte przez wroga - ja mam je zająć. Nie mam własnego w pierwszej turze. Nie mam też żadnej własnej flagi na początku.

Gustlik

CytatMam oba VH ustawione for both sides. Oba są w pierwszej turze zajęte przez wroga

Jaki stąd wniosek? Wróg od razu wygrał...

Nie może być tak, że którakolwiek ze stron, od razu, ma w swoim ręku komplet heksów niezbędnych
do zwycięstwa.

Ustaw jeszcze jeden heks - niezbędny dla obu stron, ala niech będzie w Twoich rękach. Wtedy będzie OK.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

A gdyby je ustawić tylko dla Allied? To wtedy coś by zmieniło?
Jest dziwnie, bo normalnie gram kilka tur, zajmuję jakąś zwykłą flagę, potem Niemcy mi ją zabierają i w ten sposób wygrywają.

Czasem są takie scenariusze, że gracz nie ma żadnego VH, tylko SH na początku i musi zająć pozostałe VH, żeby wygrać. Chciałbym coś takiego mniej więcej uzyskać.

Gustlik

Rozumiem, że chcesz zrobić coś takiego jak przy lądowaniu z morza, gdzie początkowo nie ma się żadnych heksów w ręku - a wszystkie są u nieprzyjaciela.

No więc trzeba to zrobić tak:

- po pierwsze: w głównych ustawieniach scenariusza wejść do opcji Victory Conditions i tam zafajkować opcję: "Control #VH"
- po drugie: ustalić ilość heksów koniecznych dla każdego typu zwycięstwa np: 3 dla BV, 2 dla V, i 1 dla TV
- po trzecie: wpisać to do odpowiednich okienek dla strony która będzie je zdobywać. Zakładam że nasi - czyli "Allied"
- po czwarte: LICZBĘ KOLEJEK DLA WSZYSTKICH TYPÓW ZWYCIĘSTW USTAWIĆ JEDNAKOWO! Bo nie one będą decydowały.
- po piąte: na mapie VHheksy dajemy jako dla "Allied" - ale początkowo w rękach (z flagą) "Axis".

W tej opcji "Axis" nie muszą mieć swoich VHeksów - i będzie działać.

O ile mi się zresztą wydaje (ale nigdy nie próbowałem) kwestia początkowego posiadania VHeksów nie jest istotna, ponieważ gra po prostu sprawdza - po ostatniej kolejce - ile gracz posiada VHeksów i na tej podstawie ustala rodzaj zwycięstwa. Pozycje wyjściowe i to co się dzieje w czasie gry - nie ma tu znaczenia.

Pamiętaj tylko żeby kolejki zwycięstw ustawić jednakowo, bo w przeciwnym razie będziesz musiał grac do ostatniej
kolejki TV - nawet mając wszystkie heksy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

Okej, dzięki, będę próbował.

Ponury

Mam kolejne pytanie do kampanii: chciałem zrobić taki warunek zwycięstwa, żeby zniszczyć wszystkie jednostki wroga, ale ta opcja nie jest aktywna. Mogę jedynie zrobić "kill enemy units" i napisać, ile jednostek mam zniszczyć. I drugie pytanie dodatkowe: czy w takim scenariuszu konieczne są jakieś heksy zwycięstwa?

Gustlik

Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika ZAWSZE jest warunkiem wystarczającym do zwycięstwa - dlatego nie ma sensu zaznaczać takiej opcji jako osobnej.

Co do drugiego warunku, to chyba jeszcze nikt tutaj nie testował tej opcji, także Twoje doświadczenia będą pierwsze...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

Okej, dzięki i będę testował w takim razie :)

Jaro

Raczej unikaj warunku zniszczenia wszystkich jednostek. Jak jakiś samolot ucieknie w koniec mapy i do tego będzie padało to nie da się wygrać takiego scenariusza.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Ponury

Z samolotem problemu nie będzie, bo samolotów nie będzie :) Ale faktycznie w testach się okaże, czy jest to realne. Póki co dotychczasowe scenariusze są do wygrania na BV na 100% (a przynajmniej tak mi się wydaje). Jeżeli jednostkom wroga da się konkretne rozkazy, to naprawdę udaje się w dużym stopniu uzyskać to, co się zaplanowało.
Trochę miałem teraz mniej czasu na cokolwiek, ale skoro zacząłem tworzyć, to chcę dokończyć, żeby przynajmniej dać tutaj do stestowania :)

Jaro

Cytat: Ponury w Czerwiec 01, 2017, 01:55:38 PM
Z samolotem problemu nie będzie, bo samolotów nie będzie :) Ale faktycznie w testach się okaże, czy jest to realne.
Nie chodzi tylko o samolot ale o dowolną jednostkę, która poszczerbiona schowa się w lesie przy krawędzi mapy i szukaj jej potem... Pamiętaj, że różni gracze mają różne style gry. Jedni mają dużo lotnictwa rozpoznawczego a inny nie itp.
Lepiej wyznaczyć konkretną liczbę jednostek do ubicia. Nawet jak AI dokupi kilka to przecież nie zmieni to wymiary ich klęski.
A nie ma nic tak irytującego, jak szukanie po całej mapie zaginionej jednostki do ubicia...

Powodzenia w projektowaniu.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI