Mapy kafelkowe

Zaczęty przez Gustlik, Październik 20, 2016, 10:50:59 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: sympatyk w Luty 20, 2024, 06:43:58 PM
Czyli którą?
Starszych wersji jest dwie - z ośmioma strefami klimatycznymi, oraz z jedną strefą ..
Tą która jest w instalce Kowdara (tą z "czerwonymi" plikami). Zgaduje (na podstawie ilości plików) ze to wersja z wieloma strefami.

Cytat: sympatyk w Luty 20, 2024, 06:43:58 PM
Teraz pytanie - Czy w którejś kampanii korzystaliśmy ze strefy klimatycznej powyżej 7?
Prawdopodobnie nie, ale nie mam pewności.
Nie mogę wykluczyć, że Gustlik wykorzystał je jednostkowo w którejś z nowszych kampanii.

Strefy klimatyczne rzadko są/były ustalane geograficznie. Zwykle były dobierane wedle potrzeb pogodowych.
Na przykład strefa "pustynna" tradycyjnie reprezentuje idealną pogodę, i rzadko ma związek z geografią.

Powiązanie kafelków ze strefami od początku uważałem za durny i szkodliwy pomysł. Pisałem o tym wielokrotnie.
Ta kwestia ostatecznie zniechęciła mnie do tematu kafelków. Dlatego nie jestem na bieżąco w temacie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

#91
Cytat: Waldzios w Luty 20, 2024, 07:05:21 PM
Cytat: sympatyk w Luty 20, 2024, 06:43:58 PM
Czyli którą?
Starszych wersji jest dwie - z ośmioma strefami klimatycznymi, oraz z jedną strefą ..
Tą która jest w instalce Kowdara (tą z "czerwonymi" plikami). Zgaduje (na podstawie ilości plików) ze to wersja z wieloma strefami.

Te czerwone - to dwie wersje
wersja 0
- hex_tiles.png
- hex_tiles_sides.png
- hex_layers.png (wspólny dla obu wersji) - właśnie sprawdziłem empirycznie



wersja 1
- hex_layers.png (wspólny dla obu wersji)
- hex_tiles0.png do hex_tiles7.png
- hex_tiles_sides0.png do hex_tiles_sides7.png



Waldzios

Cytat: sympatyk w Luty 20, 2024, 07:18:06 PM
wersja 0
- hex_tiles.png
- hex_tiles_sides.png
- hex_layers.png (wspólny dla obu wersji) - właśnie sprawdziłem empirycznie
Sprawdziłem.
Ta wersja (0) wydaje się funkcjonalna, i wystarczająca (dla mnie).

Mogę używać obu wersji (0 i 1). Dodatkowe zestawy kafelków mi nie przeszkadzają (choć powątpiewam w ich praktyczność).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Dorzuciłem rysunki do poprzedniego posta - aby było jednoznacznie widoczne - obie wersje

Dodatkowe strefy robią to, że jak będzie inna strefa niż 3 - to zobaczysz inne drzewka, domki, zarośla .. itp

Waldzios

#94
Cytat: sympatyk w Luty 20, 2024, 08:06:43 PM
Dorzuciłem rysunki do poprzedniego posta - aby było jednoznacznie widoczne - obie wersje
Dzięki. Jeśli ktoś nie śledzi tematu, to łatwo się w tym pogubić.

Cytat: sympatyk w Luty 20, 2024, 08:06:43 PM
Dodatkowe strefy robią to, że jak będzie inna strefa niż 3 - to zobaczysz inne drzewka, domki, zarośla .. itp
Rozumiem to. Nie neguje użyteczności posiadania dodatkowych stref kafelków.
Oczywiście, lokalne kafelki powinny mieć inne detale.
Zgadzam się z generalną koncepcją, i początkowo byłem nastawiony optymistycznie.

Za problematyczne  (z całej masy powodów) uważam ścisłe powiązanie stref kafelków ze strefami klimatycznymi.
Gdyby to były dwa rozdzielne ustawienia (w suite), popierałbym tą opcje w całości.

Obecne rozwiązanie jest dla mnie absurdalne (typowy szkodliwy pomysł Ljtvn/Csaby).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Kafelki od wersji 1 są związane ze strefą klimatyczną - właśnie określone lasy/dżungla, budownictwo(kamień/drzewo) i inne w naturalny sposób są związane z regionem, a więc i z pogodą
Jest taka mnogość (22) strefy - można się umówić i zaadaptować któreś strefy dla swoich potrzeb - np. bez opadów --> odpowiednie ustawienie w pliku cfg

Poproszę o wypowiedzi innych użytkowników
- czy grasz na kafelkach?
- którą wersję preferujesz?
- czy chcesz mieć możliwość wyboru wersji alternatywnej?

connor71

- czy grasz na kafelkach?
Nie, wolę mapy malowane
- którą wersję preferujesz?
Jeżeli już to tą bardziej rozbudowaną, chociaż góry są beznadziejne (sorka) i faktycznie czasami jest tam za dużo małych szczegółów
- czy chcesz mieć możliwość wyboru wersji alternatywnej?
Nie ma znaczenia, jeżeli można to zrobić z poziomu gry, a to raczej oznacza interwencję w kod gry.

Waldzios

#97
Cytat: sympatyk w Luty 21, 2024, 09:57:58 AM
Kafelki od wersji 1 są związane ze strefą klimatyczną - właśnie określone lasy/dżungla, budownictwo(kamień/drzewo) i inne w naturalny sposób są związane z regionem, a więc i z pogodą
Nie ma w tym niczego naturalnego.

Strefa klimatyczna nie jest naturalnie powiązana z jednym regionem.
Pierwszy przykład z rzędu. Pustynia.
Pominę nawet kwestie używania "pustyni" do symulacji idealnej pogody (Csaba tradycyjnie ma w dupie istniejące kampanie i ich autorów).
Pierwsze pustynie które przychodzą do głowy (gdzie mogą toczyć się walki): Sahara, Gobi, Wielka Pustynia Piaszczysta (Australia), Negew. Każda z nich znajduje się w innym rejonie świata. Wszystkie różnią się lokalnym budownictwem, roślinnością, nawet kolorem piasku i/lub skał.

Analogicznie region nie jest koniecznie powiązany z jedną strefą klimatyczną.
Przykładowo Rosja, Chiny, czy Australia, każdy z tych krajów to kilka lub kilkanaście (w zależności od zastosowanego podziału) stref klimatycznych.
To regiony które powinny posiadać specyficzną stylistykę, tymczasem zestaw kafelków będzie musiał być dobrany na podstawie istniejącej strefy klimatycznej.

Obecne rozwiązanie jest absurdalne i nie praktyczne. Potencjalnie mogłoby działać tylko wtedy, gdyby stworzyć kilkaset zestawów kafelków (wszystkie kombinacje klimatów i regionów).

Naturalnym rozwiązaniem było rozdzielenie kafelków od pogody. Wtedy 21 zestawów kafelków i 21 stref klimatycznych pozwalałoby na olbrzymią swobodę konfiguracji.
Niestety bzdurne pomysły Csaby tradycyjnie wygrywają z logiką.

Zgrzytam zębami gdy myślę o zmarnowanym potencjale.

Cytat: connor71 w Luty 21, 2024, 10:54:57 AM
Nie ma znaczenia, jeżeli można to zrobić z poziomu gry, a to raczej oznacza interwencję w kod gry.
Zakładam, że "opcja alternatywna" przypomina obecne rozwiązanie.

W instalce Kowdara mamy pliki wersji 0 i 1, a domyślnie używana jest wersja 1.
Alternatywną wersje można uzyskać kasując odpowiednie pliki (w lokalnym folderze OPENGUI).
Skasowanie części plików prowadzi do wersji 0, skasowanie wszystkich do wersji 2.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Dla formalności:
Cytat: sympatyk w Luty 21, 2024, 09:57:58 AM
Poproszę o wypowiedzi innych użytkowników
- czy grasz na kafelkach?
- którą wersję preferujesz?
- czy chcesz mieć możliwość wyboru wersji alternatywnej?

- sporadycznie (gdy zależy mi na precyzyjnym odwzorowaniu terenu);
- 0 lub 1;
- tak;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Ja też dla formalności
- nie gram na kafelkach (mam wszystkie mapy)
- preferuję wersję 0
- tak , chce mieć wybór alternatywny

Dalej aktualne
Poproszę o wypowiedzi innych użytkowników
- czy grasz na kafelkach?
- którą wersję preferujesz?
- czy chcesz mieć możliwość wyboru wersji alternatywnej?

Mario

Nie gram na kafelkach.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

kowdar

Ja też nie gram i nie będę grał na kafelkach,
więc reszta pytań dla mnie nie ma znaczenia, w kwestii moich preferencji.
Malowane mapy to było coś co wg mnie wyróżniało PG2 z innych gier na hexach
(nie twierdzę że innych nie było, ale swego czasu PG2 było tym co mi wpadło w ręce i innych gier już praktycznie nie szukałem.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

sympatyk

Mniej więcej wiemy więc jakie jest nasze podejście do kafelków ...

Teraz jak to się przedstawia w ostatniej instalce
Główny OPENGUI
- kafelki wersja 2

EFILE_GUS\OPENGUI
- wersja 0
- wersja 1

EFILE_GUS_PEG\OPENGUI
- wersja 0
- wersja 1

EFILE_GUS_Wx\OPENGUI
- wersja 0
- wersja 1


EFILE_GUS_Zx\OPENGUI
- wersja 0
- wersja 1
- wersja 2

Trzeba więc ustalić - co do katalogu głównego, a co ewentualnie do poszczególnych katalogów lokalnych OPENGUI ...

Jakieś propozycje? - ułatwi to Kowdarowi podjecie decyzji ...





sympatyk

#103
Jesli byśmy chcieli zachować odtwarzanie z kafelkami - jak do tej pory to

Należy zostawić w katalogu głównym OPENGUI 
kafelki 2 (Jak jest)

W EFILE_GUS_Zx\OPENGUI
skasować wszystkie wersje kafelków

W pozostałych EFILACH
pozostawić kafelki 1,
a skasować
- hex_tiles.png
- hex_tiles_sides.png

lub

w katalogu głównym OPENGUI
- skasować wersję 2
- wgrać wersję 1

W EFILE_GUS_Zx\OPENGUI
- skasować wersję 0 i 1
- wgrać wersję 2

W pozostałych EFILACH
- skasować wszystkie wersje kafelków

Można też oczywiście inaczej to zrobić
Jakieś propozycje?

Czy nie należało by gdzieś umieścić kafelków na serwerze, aby każdy mógł pobrać wersję - jaką chce i samemu konfigurować grę?

Ja osobiście widział bym to tak

katalog główny OPENGUI 
- tylko wersja 1

Efilowe katalogi OPENGUI 
- brak kafelków
Możliwość pobrania innych wersji kafelków z serwera

Waldzios

Cytat: sympatyk w Luty 22, 2024, 09:53:06 AM
katalog główny OPENGUI 
- tylko wersja 1
Uwaga techniczna.
Modyfikacja zawartości głównego katalogu OPENGUI  jest niewskazana.
Główny OPENGUI jest wykorzystywany przez wszystkie efile (nie tylko nasz).
Gracz może korzystać z naszej instalki, ale mieć zainstalowane również efile innych autorów.
Nawet jeśli (po modyfikacjach) zapewnimy pełną kompatybilność z naszym efilem, to nie będziemy mieć pewności co do funkcjonalności innych efili.

Wszelkie modyfikacje plików systemowych powinny ograniczyć się do lokalnych folderów.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons