Konwersja z PeG

Zaczęty przez Seta, Październik 21, 2016, 09:45:10 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Seta

Dzięki za podesłanie linków :yes.
Ale już na samym początku utknąłem:

Za pierwszym razem mogłem wcisnąć "import peg equipment file" ale nie pokazała mi się tabelka "Select PeG E-File.
Chciałem powtórzyć operację ale nie można włączyć "import peg equipment file" jest podświetlone na szaro nie na czarno :pcbash.

kowdar

#1
A na pewno jesteś w Equipment View ?
W Suite zawartość menu bardzo zalezy od "widoku" w którym się znajdujesz.
(sześć ostatnich ikon (bez znaku zapytania)z prawej strony na górnym pasku - przełącza "widoki" Suite)
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Seta

Tak byłem na tym widoku i to samo ale gdy załadowałem plik equip z katalogu Pg-Nap złotym przyciskiem po lewej stronie to wówczas przy widoku "Equipment View" podświetlił się "import peg equipment file" (nie wiem czy to jest istotne) ale zadziałało :).
Następne kroki trochę różniły się od tych, które opisuje L.G. np nie miałem pytania o "NATIONS"
Założyłem wcześniej nowy katalog i doszedłem do takiej postaci:
http://opengeneral.pl/upload/E_PEG_NAP.rar
gdzie wgrałem przekonwertowany sprzęt, ale dalej nic nie działa :dunno. Próbuję jeszcze raz od początku.
A co mam zrobić na początku żeby założyć EFIL z PeG_Nap i tam wrzucić jakiś scenariusz/kampanię na próbę by sprawdzić.
Chodzi mi o to od czego mam zacząć :?: :?:

kowdar

#3
Już jest prawie dobrze :)
Być może pewne kroki, są nie potrzebne do końca, ale porządkują sytuację.

1. Zmień nazwę tego katalogu na EFILE_PEG_NAP i wgraj do głównego katalogu OG.
2. Brak Ci grafiki (czyli głównie flag) - na szybko i na początek przegraj katalog OPENDAT z katalogu EFILE_OGN_GUS do katalogu EFILE_PEG_NAP. Flagi będą nieprawidłowe, ale będą. Później je możesz pozmieniać (edycja plików grafiki, można tez te flagi "wyciągnąć" pewnie z pliku dat).
3. Zamień nazwę pliku NAPGEN.dat na EquipIcons.dat

I scenariusz, który masz w katalogu SCENARIO, czyli AUS_AUSTE.scn powinien działać.
Aby było wygodniej z tym scenariuszem (bo jest "niewidzialny i nie ma tytułu) to wejdż w OpenSuite,
wybierz jako katalog roboczy EFILE_PEG_NAP, otwórz scenariusz AUS_AUSTE.scn (musisz wybrać pliki scn - domyśłnie okienko wyboru w Suite filtruje tylko xscn) i zrób dwie rzeczy - obie pola w lewym górnym roku :
1. Nadaj tytuł - teraz jest No_title - pewnie efekt konwersji.
2. Zaznacz kwadracik "Visible"
Zapisz scenariusz - domyślnie Suite zaproponuję zapis jako xscn i tak proponuję zrobić. I potem wykasować niepotrzebny już plik scn scenariusza. Ale jak chcesz to możesz oczywiście zapisać zmiany jako scn.

I na razie tyle. Techniczne konwersję masz zrobioną. Reszta to rożne, czasami ważne detale.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

sympatyk

Trzeba też pamiętać - jeśli o mapy chodzi - że tereny do OG i PEG nie wszystkie się pokrywają - -> PEG ma np. jeziora, pola ...
Trzeba więc dostosować takie tereny do OG ...
Powodzenia  :)

Seta

Dzięki panowie, śmiga jak trzeba. Zostało jeszcze dużo pracy żeby coś stworzyć ale jest już dobrze :bow.

Zsamot

Co konkretnie przerabiasz? Może walki amerykańskich sił w Korei? Byłoby super. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Seta

Cytat: Zsamot w Październik 25, 2016, 08:18:00 AM
Co konkretnie przerabiasz? Może walki amerykańskich sił w Korei? Byłoby super. ;)

Chwilowo PeG z Napoleonem, chcę się nauczyć co z czym się je. W przyszłości niewykluczone.

Na razie bawię się z jednym scenariuszem, później wezmę się za kampanię.
A przy okazji pytanko bo nie mogłem nigdzie znaleźć: gdzie zmienić dźwięki  np. wystrzałów bo śmiesznie brzmi ja woltyżerowie strzelają głosem karabinów maszynowych albo przemieszczające się armaty taborem słychać jakby jechały na ciężarówkach :D.

sympatyk


CytatA przy okazji pytanko bo nie mogłem nigdzie znaleźć: gdzie zmienić dźwięki  np. wystrzałów bo śmiesznie brzmi ja woltyżerowie strzelają głosem karabinów maszynowych albo przemieszczające się armaty taborem słychać jakby jechały na ciężarówkach

A tu jest to omówione
http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-efila-(jednostek)/msg25002/#msg25002
w zakładce sourds- czyli gr 4

Seta

Dzięki, moja wina przegapiłem, ciężko sobie przyswoić tyle informacji za jednym razem.

W trakcie konwertowania i sprawdzania kampanii wyskoczył kolejny problem:
1. Po wczytaniu kampanii wszystkie jednostki są AUX-owe, niektóre powinny być CORE (wiem bo grałem tą kampanię na PeG-u).
2. Po wczytaniu kampanii nie mogę dokonać zakupów, brak ikonek ze sprzętem w oknach po lewej stronie tablicy uzupełnień.
:dunno

Jaro

Ad1
W grze wczytujesz kampanię a nie scenariusz.
W Suite sprawdź czy jednostki które mają być core stoją na deploy hexie. W Suite można też zaznaczyć checkbox core - jest on gdzieś na ekranie edycji jednostek. Jak nie znajdziesz to pisz podeślę obrazek jak dotrę do kompa

Ad2
Sprawdź datę scenariusza i daty dostępności jednostek
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

CytatW Suite można też zaznaczyć checkbox core - jest on gdzieś na ekranie edycji jednostek.

http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-kampanii-(scenariusza)/msg25050/#msg25050
Make Core - po prawej stronie

Seta

Cytat: Jaro w Październik 25, 2016, 04:56:17 PM
Ad2
Sprawdź datę scenariusza i daty dostępności jednostek

Mieliście racje :!:
Tu miałem rok 2100 zmieniłem na 1775 jak w orginale i poszło.


Z CORE-mi trzeba zaznaczyć "make core" i gra.
Testuje dalej. Dzięki ^-^

Seta

Wyniknął kolejny kłopot:
1. Żadna z jednostek nie może strzelać do fortyfikacji widocznych na obrazku:



2. Jak przekopiować ikonę jednostki z jednego EFILA do innego :?: W tym samym już umiem bo się doczytałem ;D
3. Jak połączyć scenariusze w kampanię :?:

Pewnie jest to gdzieś opisane, ale poszedłem na łatwiznę pytając tu bo nie mogłem znaleźć :ton

Jaro

#14
Ad1
Sprawdź typ celu. Fortyfikacje to najprawdopodobniej typ hard. Sprawdź czy jednostki mają hard atak większy od 0.


Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI