Sympatyk icons workshop

Zaczęty przez sympatyk, Wrzesień 07, 2017, 10:39:44 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

#195
Cytat: Gustlik w Styczeń 11, 2019, 05:38:20 PM

jak teraz?

Trochę lepiej.

Jeśli już poprawiamy detale, to wygładziłbym jeszcze spodnią krawędź (na głównym widoku).

Dolna krawędż powinna być bardziej opływowa/"łódkowata" (to helikopter amfibijny):
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk


Waldzios

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Do sympatyka:
Planuje opublikować nową wersje efila (nowe jednostki do kampanii Gustlika).
Gdybyś miał chwilę, przydałyby  nazwy i opisy nowych ikon.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Dzięki za pomoc  :bow
Oj napiszę - to ,że nie powinienem brać się za ikony potwierdza się  >:D
Kilka lat wstecz przeszedłem zabieg zaćmy, później jakieś strzelanko laserem - dało to tylko "przeczyszczenie szybki"
Jak widziałem nieostro, tak też zostało ..  Dla tego do prac przy kafelkach wciągnąłem kolegę Jaro - bo z pikselkami to u mnie krucho. Gorzej - sam się rakiem wycofałem. Jarek, natomiast bardzo się sprawdził - brał udział w tworzeniu drugiej generacji kafelków.
Ale nie myślałem, że ze mną jest aż tak źle ..
Cytatprzemalowałem tylną belkę z czarnego na brąz, tak jak cała maszyna
A ja myślałem cały czas, że to odcienie olive  :rollin:laff

sympatyk

#200
Proszę

SYM18; Kamov Ka-25 Hormone; green; Anti-submarine / Multi-purpose shipboard helicopter ; Soviet Navy / Russian Navy ; ; Default ; Sympatyk
http://www.opengeneral.pl/waldzios/ka25pop2.png

SYM19; Kamov Ka-27 Helix ; green; Anti-submarine warfare helicopter ; Soviet Navy / Russian Navy ; ; Default ; Sympatyk
https://drive.google.com/file/d/1lMeldG0NjWQDTBxucF6a_WT-XKDbXfmG/view?usp=sharing
         (ka27a.png)

SYM20;  Kaman SH-2 Seasprite ; olive; Anti-submarine warfare helicopter, ship-based helicopter ; United States Navy / Royal New Zealand Air Force ; ; Default ; Sympatyk
https://drive.google.com/file/d/1sw18Mzbi9qQjTEy2cwMbIzMZcWpFS_vv/view?usp=sharing
    (Kam_SH2oliw.png)

SYM21;  Sikorsky SH-3 Sea King ; olive; Anti-submarine warfare, search and rescue and utility helicopter ; United States Navy  ; ; Default ; Sympatyk
https://drive.google.com/file/d/1K2MKObxXskP_CRWo1StnDqDMKpf8FhLO/view?usp=sharing ;
    (king_246x159pop.png)

SH-2  jest w 3 kolorach - wybrałem oliwkowy --> jeśli inny -- to trzeba w opisie zmienić i przyporządkować inną ikonę(kolor)
A tak naprawdę to praca zespołowa i jestem tylko współautorem - mogą mieć również inny symbol

Waldzios

#201
Dzięki. Dodane.

BTW. Mamy w efilu ikony o rozmiarach 255x174 i też nie stwarzają problemu.

Trzeba by spytać Luisa jaki maksymalny rozmiar jest obecnie dopuszczalny. Może niepotrzebnie utrudniamy sobie robotę.

EDIT.
Eksperymentalnie wrzuciłem do OPENDAT ikonę w rozmiarach 600x375.
Rezultat jest ciekawy:

Ikona jest "wielka" ale w pełni funkcjonalna w grze.

EDIT.2.
Czyli raczej niema fizycznego ograniczenia rozmiaru ikony. 240x150 to tylko sugerowany rozmiar który gwarantuje,  że sąsiadujące ikony nie będą na siebie nachodzić.
Rozmiar ikony może być większy, ograniczeniem jest chyba tylko wizualna prezentacja.
Wygląda na to, że pole ikony może mieć dowolny rozmiar, ale główna część ikony (kadłub jednostki) powinna mieścić się w tych 240x150, tak by nie powodować kłopotów wizualnych (przesłaniające się ikony).
Poza 240x150 mogą natomiast wykraczać pojedyncze detale, jak lufa czołgu, antena radiowa czy końcówki wirnika śmigłowca. Które nie powinny stanowić istotnych problemów wizualnych.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatEksperymentalnie wrzuciłem do OPENDAT ikonę w rozmiarach 600x375.
Rezultat jest ciekawy:

Tak jak w większości okrętów na JP's.  >:D
Dlatego w wyrazie desperacji zacząłem rysować swoje.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

CytatGorzej - sam się rakiem wycofałem.

Ja Ci się dam wycofać....  ;)

Nad kolorami i detalami mogę pracować i zawsze pomóc, ale bryły z 3d nie stworzę.
We wszystkim co robiłem posługiwałem się wstępnie bryłą jakiejś innej ikony, a to nie
w każdym przypadku się sprawdza.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Bryły 3d - ja też nie tworzę - tylko korzystam z gotowych ...
Następnie obracam i zapisuję poszczególne ujęcia
Dobija mnie natomiast skalowanie.

A o wielkości ikon jest napisane
b) accepted size:
- The default 3x3 icon size is 240x150 pixel, a single image is 80x50. This is the best size for the game engine. Those icons which are smaller than 240x150 will be drawn as "one face" (single image) icons. Icons can be larger than 240x150 (though they overlap each others in Open General), but both axes should be divisible by 3

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=41451#p576018

Waldzios

Cytat: sympatyk w Styczeń 12, 2019, 10:18:38 PM
Icons can be larger than 240x150 (though they overlap each others in Open General), but both axes should be divisible by 3
To mniej więcej tak jak się domyślałem.
Obszary powyżej 80x50 (dla rzutu) będą nachodzić na siebie. Ale jeśli umieści się poza głównym obszarem niezbyt kolidujące z otoczeniem elementy (wirnik śmigłowca, lufa czołgu) to 80x50 można o kilka pixeli przekroczyć.
Do tego dochodzi obszar wokół rzutu, który w teorii może być dowolnie duży. W praktyce można stosować znacznie większe odstępy miedzy rzutami i nie martwić wzajemnym nachodzeniem rzutów.
Docelowo ikona może być wyraźnie większa niż wspomniane 240x150.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons



Waldzios

Cytat: sympatyk w Styczeń 18, 2019, 08:39:14 PM
Ktoś pisał, że mu się wyrzutnie mylą ...
Dla ścisłości. W "myleniu" chodziło o różnice między stosowaną amunicją (zwykłe rakiety i pociski balistyczne krótkiego zasięgu).

W teorii zapewne dałoby się pokazać różnice między modułami zawierającymi jedną "dużą" rakietę, a modułami z sześcioma "małymi" rakietami:

Ale na ikonie raczej trudno byłoby rozpoznać takie detale.

Cytat: sympatyk w Styczeń 18, 2019, 08:39:14 PM
Obrazki w 3 kolorach dla samodzielnych
https://drive.google.com/file/d/1X3rpFoZ5egZ3uEMSUBM34R2AJDYGW0Up/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1BbcA8HUy6wSx2K9HsE7tNNNdQLBxHnpu/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1OHmQLfAVXBM1qv9iPaeYpNdwgAT-pYgK/view?usp=sharing
Wyglądają ciekawie. Pytanie tylko, jak się będą skalować.

BTW. Jeśli ci się nudzi, to mogę podsunąć parę pomysłów ;).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk