Konie, transport konny, kawaleria...

Zaczęty przez Jaro, Luty 09, 2016, 07:17:03 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: Gustlik w Lipiec 27, 2016, 09:37:12 PM
USA Cavalry 1943 - niezgodność wagi z końmi w wersji 43, w efekcie nie mają czym jeździć.
Rzeczywiście, głupi błąd (skopiowałem ustawienia japońskie), poprawiłem i zaktualizowałem pliki...;

Cytat: Gustlik w Lipiec 27, 2016, 09:37:12 PM
Ale po czterech pierwszych scenariuszach kampanii FOW powiem tak - kawaleria w armii
amerykańskiej jest akurat najmniej mobilnym oddziałem. Jeżdżą gdzieś w ogonie
stawki i jak dotąd zrobili jednego overruna na jakichś 1-punktowych arabskich buntownikach.
No właśnie o tym pisałem. Mam podobne doświadczenia. W przypadku kawalerii 'overrun' przydaje się na tyle rzadko, że w gruncie rzeczy mam dylemat. W teorii powinien być stosunkowo mocny (nawet przegięty), ale w praktyce jest biednie...;

Mój największy sukces dotąd, to zniszczone w pojedyńczym ataku 1-puntkowe działo i 2-puntkowa piechota, oba ostrzelane wcześniej przez lotnictwo i artylerie...;

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Szósty scenariusz - rozjechali niemieckich Gebirgsów - tez jednopunktowych, po dwóch atakach bombowcem (Dev. Fire)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Lipiec 27, 2016, 10:57:44 PM
Szósty scenariusz - rozjechali niemieckich Gebirgsów - tez jednopunktowych, po dwóch atakach bombowcem (Dev. Fire)
Podejrzewam, że niespecjalnie wysoka efektowność "szarży" kawalerii wynika z bycia celem typu 'soft'.
'Overrun' do działania wymaga prognozowanego wyniku  X:0 (prognozowane straty muszą być zerowe), co w przypadku "miękkiego" celu jest trudniejsze do osiągnięcia,  niż w przypadku "twardego" czołgu...;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Dograłem tymi kawalerzystami (wz.43) do roku 1944 (Mt. Cassino) - dalej nie ma sensu, bo ich jacyś szwabscy kucharze za chwilę zabiją.

Wnioski - nadal te same:
- w armii USA, wyposażonej w ciężarówki, jednostka o ruchu 3/5 (5 w transporcie typu "Leg") - jest najwolniejszą
jednostką mojej dywizji. Zrobili wprawdzie 2 overruny w ciągu 10 scenariuszy, ale nie zdobyli nawet belki!

- być może, w innej armii, gdzie motoryzacja jest na wagę złota, taki sposób poruszania się miałby swoją wartość.
Gdyby, zamiast wlec się w ogonie, szli w awangardzie jednostek, mieliby większą szansę na walkę, a co z tym idzie
większą szansę na exp.

- warto na pewno rozpracować kawalerię w Armii Czerwonej, gdzie zmotoryzowanie nie było jakies imponujące,
a jeśli nawet były ciężarówki to ZiS-y królami dróg nie są. Natomiast kawaleria miała wcale niezlą reputację.
Tu można by rozważyć kawalerię kozacką, której konie mogłyby a) poruszać się o 1 heks więcej, b) mieć ruch
All Terrain.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#34
Cytat: Gustlik w Lipiec 28, 2016, 10:50:38 AM
- być może, w innej armii, gdzie motoryzacja jest na wagę złota, taki sposób poruszania się miałby swoją wartość.
Gdyby, zamiast wlec się w ogonie, szli w awangardzie jednostek, mieliby większą szansę na walkę, a co z tym idzie
większą szansę na exp.
U Japończyków jest dużo lepiej, generalnie nie odstają od grupy (tempo nadaje artyleria z ruchem 4 hex) i nie narzekam na mobilność...; przy amerykańskiej mechanizacji na pewno byłoby gorzej...;

Cytat: Gustlik w Lipiec 28, 2016, 10:50:38 AM
- warto na pewno rozpracować kawalerię w Armii Czerwonej, gdzie zmotoryzowanie nie było jakies imponujące,
a jeśli nawet były ciężarówki to ZiS-y królami dróg nie są. Natomiast kawaleria miała wcale niezlą reputację.
Tu można by rozważyć kawalerię kozacką, której konie mogłyby a) poruszać się o 1 heks więcej,
Myślałem o tym, również w kwestii niemieckich "kozaków", ale to by wymagało poświęcenia wagi transportu tylko dla "kozaków"...;

W przypadku "kozaków" bardziej skłaniam się w kierunku cechy 'partizan', tak by otrzymywali większy bonus do inicjatywy niż to wynika z samych koni...;

Można co najwyżej rozważyć dodanie 1 heksu ruchu wszystkim jednostkom kawaleryjskim (transportom)...;
To by miało trochę sensu bo obecnie są tylko o heks szybsi od wozów konnych...;

Cytat: Gustlik w Lipiec 28, 2016, 10:50:38 AM
b) mieć ruch All Terrain.
Niepotrzebnie sugerujesz się nazwą. 'All Terrain' wcale nie jest taki terenowy.
Najlepszym ruchem w grze jest 'Leg', wygrywa w większości kategorii nawet z 'Tracked';


*          Clr,City,  AP,Wood, Boc,Hill, Mtn,Sand,Swmp,Ocen, Riv,Fort,Port,Strm,Esca,ImRi,Rogh, Cus,Shal

#3 *Leg
@0 dry   = 001, 001, 001, 002, 002, 002, 254, 002, 002, 255, 254, 001, 001, 001, 255, 255, 002, 002, 255

#0 *Tracked
@0 dry   = 001, 001, 001, 002, 003, 002, 254, 001, 004, 255, 254, 001, 001, 002, 255, 255, 002, 002, 255

#8 *All Terrain
@0 dry   = 001, 001, 001, 002, 003, 003, 254, 002, 254, 255, 254, 001, 001, 001, 255, 255, 002, 002, 255

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Na pewno Kawaleria jest fundamentem w kampanii o wojnie 1920, a także w kampaniach polskich zaczynających się w 1939 r (no i kampanii partyzanckiej). Tam prawdopodobnie ten overrun byłby częściej stosowany.

Waldzios

Pytanie po kilku latach od wprowadzenia zmian w kawalerii...

Ktokolwiek wykorzystuje/wykorzystywał jednostki "Kozaków" ('Kosaken' w Germany, 'Kozaki' w USSR)?

Dla niezorientowanych, to specjalna bardziej mobilna wersja kawalerii, której konie posiadają dodatkowy punkt ruchu (mov=6).

Pytanie jest o tyle istotne, że specjalne "konie" (indywidualny transport konny) pochłaniają wagę transportową (ważny zasób), którą potencjalnie dałoby się lepiej/inaczej wykorzystać (tak by skorzystała większa grupa jednostek).

Jeśli jednostka nie jest powszechnie wykorzystywana (wskazują na to raporty na frorum) to może lepiej przydzielić jej "zwykłe" konie.
W zamian ewentualnie można przydzielić jednostce cechę specjalną (np. 'Partizan' albo nawet 'Overrun').
Zwolnioną wagę transportową można wykorzystać bardziej efektywnie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Zdarzyło mi się wykorzystać chyba w jednej kampanii (nie pamiętam w której) wraz z dodatkiem do ruchu mobilność była bardzo dobra.
Możesz przypomnieć co daje cecha 'Partizan' :)
W jaki sposób chciałbyś wykorzystać zwolnioną wagę transportową :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Wrzesień 02, 2022, 05:39:20 PM
Możesz przypomnieć co daje cecha 'Partizan' :)
Cecha działa tak samo jak leader 'Battlefield Intelligence'. Dodaje +1 do inicjatywy, i sprawie że jednostka nie daje się zaskoczyć.

Cytat: Mario w Wrzesień 02, 2022, 05:39:20 PM
W jaki sposób chciałbyś wykorzystać zwolnioną wagę transportową :)
Musze się zastanowić. Możliwości jest sporo. Wag zawsze brakuje.

Pierwsze co mi przychodzi do głowy (na szybko), to na przykład rozdzielenie wag 'Protze' i 'Sdkfz 10'.
W tej chwili dzielą wspólna wagę, co nie najlepiej odbija się na liście holowanych jednostek.  Oryginalnie oba pojazdy należały do tej samej kategorii wagowej, ale w trakcie wojny 'Sdkfz 10' holował cięższe ładunki.
Poza tym. w tej chwili przydzielenie jednostce transportu 'Protze', oznacza automatyczne przydzielanie 'Sdkfz 10' (i odwrotnie), co nie zawsze wygląda najlepiej.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Alberich

Cytat: Waldzios w Wrzesień 02, 2022, 07:09:30 PM
Musze się zastanowić. Możliwości jest sporo. Wag zawsze brakuje.

Nie ma żadnej technicznej możliwości zwiększenia ilości wag?

Waldzios

Cytat: Alberich w Wrzesień 02, 2022, 09:54:48 PM
Nie ma żadnej technicznej możliwości zwiększenia ilości wag?
Nie z poziomu efila.

Z poziomu silnika to teoretycznie powinna być prosta zmiana.  Ale Luis przesadnie unika zmian w oryginalnej strukturze plików danych.
Musimy sobie radzić z tym co jest dostępne. Czekanie na ewentualne zmiany w silniku to strata czasu (i nerwów).




Przypominam, oryginalne pytanie dotyczyło indywidualnych koni dla "Kozaków". Ktoś z nich korzysta?
Nie zależy mi na ich wyłączeniu,  ale tak jak pisałem waga transportowa to zbyt cenny zasób, by z niego nie korzystać.

BTW. Wracając do pytania Mario. Inne potencjalne wykorzystanie zwolnionej wagi transportowej to "muły" dla piechoty.
W tej chwili 'Maultiere' (w wersji mov=4) dzielą wagę z rowerami, nartami i furmankami.
Dla jednostek górskich to się względnie dobrze sprawdza, ale niepożądanym efektem ubocznym jest, że każda badziewna piechota (rowerowo-furmankowa) otrzymuje również muły i narty (gdy aktywne są odpowiednie frakcje).
Przeniesienie "mułów" (i "nart") do indywidualnej wagi uporządkowałoby tą kwestie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Estek

Cześć. Ja też nie jestem jakoś mentalnie do nich przywiązany. Raczej spotykam ich jako swoich przeciwników  ;) A jeśli waga transportowa jest tak limitowana to faktycznie może by z tego zrezygnować. Funkcja "Partizan" brzmi całkiem spoko. Co do "Overrun" to nie wiem czy to już nie będzie przesada.