Dla Początkujących - jak grać. Kampania Sukcesy III Rzeszy W18 - Besiu

Zaczęty przez besiu, Październik 13, 2022, 03:00:08 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

besiu

Walka
Na południu, Bocian rozpoznaje przeciwnika. Oki, 2 artylerie tylko, walę w jedną oraz piechotę przed nią, do tego nalot, i 2x czołgiem overrun. Wystawiam na maxa do przodu flaka, a przed nim stawiam artylerię, czołg i recona, jako w przyszłej turze uderzenie.
Aux na południu - tylko pancer objeżdża od wschodu, artylerie walą w moździerz, i pozostawiam te siły, tam nie jest to istotne, mają po prostu kroczyć.
Na północnym środku - podciągam jednostki, i Bocianem sprawdzam, co się tam ustawiło. Tylko 1 artylerię wykrywam, ale też 2 bunktry i piechotę, na głównym kierunku. Postanawiam dokupić jednak Bociana, żeby sprawdzać teren. Jak uda się nazbierać, to potem - kupię jeszcze flaka. A na koniec - samolot, gdy już będzie "czyste" niebo, i będę mógł latać z "zerowym" doświadczeniem, ewentualnie kogoś atakując na ziemie, tym nowicjuszem.
Na środku - rozbijam 2 piechoty, pancer dobija overrunem. Ustawiam flaki, ale brakuje mi 1 do osłony, są za daleko, pancer jest poza parasolem ochronnym.
Na północy, postanawiam wycofać siły, 2 czołgi i piechota i artyleria - przydadzą się, na głównym kierunku działań. Także tam - pasywny będę.

On.
Tylko 2 samoloty, jeden przyleciał, do Bociana - ale był mój Messer, więc nie atakował. Drugi - chciał uderzyć na pojazd - ale był mój flak - więc też tylko się ustawił ponad moją jednostką.

Ja.
Na Południu środka moich wojska: Samolot obijam do -7 i 3 suppressed. Teraz Bocian, na zwiad. Ło matko! Jaka druga linia! tam będą problemy. 2 artylerie, mnóstwo piechot, kawaleria, czołg. Nooo, ten kierunek, będzie trudny.
Walę 4ema artyleriami, na tym odcinku, w dwie jego piechoty, dobijam czołgiem mym.
Na południu aux czołg objeżdża rzekę, i wali w moździerz. Overrun. Tutaj już będę się spokojnie rozwijał.
Bocian tamtejszy robi drugi przelot, wzdłuż linii. Ło matko! w sumie 5 artylerii, 3 kawalerie, 5 piechoty, ten czołg. A to nie widzę całości. Cofam się, a myśliwcem, walnę w ostrzelany francuski myśliwiec. Tracę 1 punkt, ale samolot spada.
Moje wojska jadę do przodu, wciskając się w tamtejsze linie, za drugą już rzeką. Ustawiam flaki jako parasol.
Środek moich sił, z HQ: Bocian sprawdza - tylko z tyłu moździerz i recon. REszta piechota pozostały 2 sztuki. Walę artylerią - i dobosze. Przeciwnik dostała lidera. Ale - zaraz wyparuje. Moździerz dostaje ostrzał, puch. Recon dostaje ostrzał, i czołg zbija go do 3 punktów, wypierając z miasteczka. Zajmuję go piechotą. Z tyłu flaki podjeżdżają, i 2 artylerie. jedna jako wsparcie pozostaje, rozłożona.
Północy środek: Bocian leci, z rozpoznaniem. Ok. tylko te dwa bunkry, bez wsparcia. Jade czołgiem. Nie - jednak z boku, artyleria, go wspiera, z części północnej. Ale potem moja artyleria w bunkier, czołg (traci 1 punkt), potem Strategiczny bomber, i piechota dobija, bunkier Surrender!. Droga wolna. Ciśniemy! Pięknie rozpoznaję Bocianem dalszy teren. Pakuję wszystko, byle do przodu. Flaki rozstawione.
Na północy, pozostał tylko Pz IIF, dla zabezpieczenia linii. Wysłałem tam 1 artylerię moją, zasięg 6 hexów, najsłabszą - żeby zbierała doświadczenia na ostrzałach.
Ustawiłem samoloty tak, aby wpadł ktoś, na nie. Obok nich - flaki, czyli w obronie - poucinam skrzydła przeciwnikowi. Ponadto - na południu środka, rozstawiłem tak jednostki, że może mnie przeciwnik zobaczyć, i samolot będzie chciał zaatakować - ale natknie się w przelocie, na mojego flaka, a potem zatrzyma na samolocie. I w kolejnej mojej turze - Ja drugi raz go ostrzelam flakiem. Taka pułapka.
Moje Messerschmitty, straszliwie słabe 11- i 105 experience. Jak na 11 bitwę, to zastraszający stan doświadczenia. Jednakże, wykorzystuję je do osłony Bocianów, a walczę tylko, jeśli jest przymus albo szansa zestrzelenia na ziemię, przeciwnika, wcześniej ostrzelanego przez moje flaki.

On.
Samolot dokładnie tak - dostała w przelocie, stracił dwa, i stoi, gotowy do kolejnego strzelania "ajk w tarczę".
Na środku, recon coś spróbował, ale tylko mi się wystawił na strzał.

Ja.
Tenże Recon - dostaje overrun! Samolot na południu - walę w niego flakiem, i dobijam samolotem, który stał obok. Spadł! Dobra, jedziemy.
Na południu, tylko ściągam artylerią 1 piechotę, z tyłu, dobijam reconem. A wszystko - jadę tak, aby objechać drugą linię, od południa i potem wschodu - zając tylko punktowane miasteczka, linię mogę ominąć.
na środek południowy - ustawiam się 2 artylerie moje wsparcia, i czołg do przodu, który trochę powalczył. Flaki rozstawione odpowiednio 3 sztuki.
Środek (środek, z HQ) rozwalam piechotę, i postanawiam olać bunkier. Nie chodzi, więc niech sobie tam zostanie. Wszystko - rozlać się, do przodu! Artylerią 9 hexów - walę w artylerię na środek - południe, i zbijam do 1 przeciwnika. Tam pojechał 1 czołg, żeby robić orverruny, na artylerii w drugiej linii wroga. czyli ze środka skręca na południowy wschód, i będzie po kolei likwidował baterie wroga, od tyłu, czy raczej boku tej linii, zgodnie z doktryną (przełamania i wciskania się czołgów, celem niszczenia wrażliwych punktów oporu).
Północ. Walę w widoczną artylerię przeciwnika, która w poprzedniej turze, z flanki wspierała bunkry. 1x artylerią, drugi, postanawiam pojechać tam reconem, i drugim ruchem recona - dobiję 1 punkcik tej artylerii. I co? Z 6 hexów, wali we mnie wsparcie znad morza. Nic mi nie robi, ale jest tam siiiilna artyleria. Czyli północ, jest bardzo silnie obsadzona. Czyli - jedziemy, bezpośrednio, na Dunkierkę.
Środek północny: Jadę, ku Dunkierce. Bocian - rozpoznaje na lotnisku na wschód - Spitfirea. i linię 2 bunkrów na przedpolach. I recona. Ale - w Dunkierce - na razie3, pustawo. 1 piechota i 1 flak 20 mm. Czyli - da się w to wjechać. Trzeba teraz - jechać potem , od razu - na boki, wzdłuż wybrzeża. Pewnie przy każdym VH, będzie flak (skoro miały być 3, a są 3 VH).
Jedyne co, to na północy mój recon, jest wystawiony, na strzał. Ale ma wsparcie mojej 1 artylerii, oraz ma 500 experiencu. Poradzi sobie.
2 recony pancerne +1 pancer, czyli jeszcze jedna pancerna jednostka przeciwnika, gdzieś będzie.

On.
Nad morzem, dokładnie w tego recona. Ostrzał i arak piechotą. Tracę ja 2 punkty, piechota też 2.

Ja. 6 tur do BV.
Jadę, jednak - znowu pycha! JUż, poczułem się pewniacko, i co? i chciałem zwijać na środku, tę linię artylerii. I sobie pojechałem tam czołgiem, na nierozpoznany teren. I co? Piechota, Surprise, i mi trzepnęła czołg do 6 punktów!. Nowego świeżaka! Więc ja walę 9 hexową, zdejmuję przeciwnika artylerię, żeby mi tego czołga potem nie trzepnął. Wycofałem ku temu HQ, żeby oparł się o tę 9hexową artylerię. Strzeliłem - Puch!
Samoloty, nic nie dały. Objeżdżam tę drugą linię, na południu, od wschodu. Żeby dostać się do punktowanych lotniska i miasteczka, na wschodzie. Olać linię. Niech sobie tam zalegną w okopach.
Na południu, walę w punktowane miasteczko. Ale tam - słabo, mam jeszcze 5 tur, na zajęcie go.
Na północy środka - Bocian sprawdza lewą stronę. Rozpoznaję w ciężarówce flaka, który wjechał do VH. Więc bombardowanie -1, i na bok. Teraz drugi Bocian bombardowanie -4, i na bok. Teraz Myśliwiec (żeby zebrał doświadczenie) -4, czyli Puch!. Pięknie.
Na północy - 3x moja artyleria, i piechota wcześniej atakująca mego Recona - Puch!
Teraz Środek Północny. Tam recon w miasteczko. Więc - piechotą go, jako że ma "karę do obrony". Więc jedna piechota, druga moja z liderem, i czołg Puch!.

On - tylko przetoczył na północy jedną z artylerii, z tego, co było dla mnie widoczne. Czyli - pełna kontrola sytuacji. Nawet na południu, mojego czołgu po Surprise contact - nie odważył się, zaatakować.

Ja.
Na południu - 2x artyleria w czołg przeciwnika, potem bombardowanie, potem piechota - bo czołg stał w mieście, a więc "kara do obrony" - wypchnąłem go, i dobiłem czołg overrun. Pz IIIE zajął lotnisko. Artyleria aux w ciężarówkach - na północ, za lotnisko, do punktowanego francuskiego miasteczka. Bocian tam poleciał sprawdzić - 2 piechoty i jedna artyleria 5 hexów. Ok. to tam 2 czołgi, te dwie artylerie i samolotami resztę zrobię.
na południu, walę w miasteczko, bo tam kasa czeka. Ale nadal jest tam piechota brytyjska. Recon mój, zbija 1 punkt. Ale nie atakuję dalej, jeszcze 4 tury są na takie działanie.
Środek - zbijam w celach zebrania doświadczenia - kawalerię. Wsparcie w obronie jego artylerii, tracę -1 w czołgu.
Na północnym wschodzie, sprawdzam Bocianem VH. Jeden po zniszczeniu flaka - pusty, drugi też puisty, i miasteczko, i lotnisko. Tam - jest dziura w obronie wroga. Wjeżdżam do miasteczka i najdalszego VH.
Na przedpolach Dunkierki- ostrzał jednego bunkra 1x artylerią, dobijam piechotą. Puch. Drugi bunkier najpierw Condor strategicznie bombarduje, kilka uszkadza, teraz piechota moja z liderem - Puch! Bo 4 traci i reszta Surrender.
Wjeżdżam czołgami z liderami w Dunkierkę, niszczę Flaka. Zajmuję lotnisko obok. Na środku, strzelam artylerią w bunkier omijany przeze mnie - bo artylerią już stamtąd nigdzie nie dojadę, na tych konikach, to niech sobie postrzelają. I walę Ppancem 88 ten bunkier, zbijam 6 punktów, ppanc ma już 286 exp. Dobrze!
Pod Dunkierką - pułapka na Spitfire'a z flakiem czekam. I dalej z Bocianem pod osłoną Messera.
Na odcinku północnym okrążenia, przy wybrzeżu - recon podsuwa się, wykrywa jedną artylerię, drugą. Walę z baterii, Druga nie sięga, więc w piechotę. Ale dobić się tej naruszonej artylerii, nie da. Straty. Więc przesuwam moje wojska, boczkiem, poza zasięg jego wzroku, i w następnej turze, się rozprawię z tymi działami brytyjskimi. A potem - skok, po kasę, do kolejnych miasteczek nad morzem.

On.
Ostra tura. Na południu, atakuje lotnisko, czołg zajmujący tę pozycję. Moździerz i 3 piechoty - zbijają mi go, mocno. Ale to Aux. Ostatecznie, ostatnia z jego piechot w tym ataku - dostaje nawet lidera!
Nad Dunkierką, Spitfire nadziewa się na moją pułapkę, zbijam mu 3 punkty. I jak dolatuje do mego Messera - to już jest za słaby, i mnie nie atakuje.
Wszystkie jednostki przegrupowały się, ku VH. Czas na trzymanie linii minął w tym scenariuszu.

Ja.
Wjeżdżam w niego, na południu - jak w masło. Ostrzał artylerią jego dział, potem Stukas, potem czołg - Puch, Puch. Teraz artyleria ze środka, oparta o HQ - w piechoty.
Działania na północy - bez historii. Strzał w artylerię, bombardowania, dobijanie czołgiem. Mój Prototyp, niestety, jeszcze nie strzelił ani razu. Recon nabija doświadczenia.
Samolotem walę w Spitfire'a, i lecę osłaniać Condora. RAFu zostały 2/10.
Na południu ustawiam na lotnisku mojego flaka, wspartego artylerią. Niech zgarnie doświadczenie, w walce z tymi piechotami. Czołgi aux i 2 artylerie - jadą na północ, po kasę. Tam też z boku artyleria i 2 piechoty jadą, od zachodu.
Resta tam, będzie zbierała doświadczenie, na linii wroga.

Ja - już 3 tury do BV. Wszystko prawie moje, tylko zbieram kasę i doświadczenie.
W kolejnej turze, atakuję na południu, przy lotnisku, piechotę - i dostaję na czołgu super lidera - Recon Movement! olala!.
Najgorszy jest ten końcowy bezład i chaos. Gdy już wiem, że wygrałem. I wtedy, zdarzają się głupie, przypadkowe straty. Gdzieś wysuwam jednostkę, zbyt daleko, jestem zbyt pewny siebie. I mi trzepią kogoś. Także, spokojnie. Trzeba nadal trzymać porządek.
3 tury przed końcem - mogę zając wszystkie VH, ale walczę - o 3 miasteczka jeszcze, czyli 120 prestiżu. Więc dalej, aż to zajmę.

Dwie tury przed końcem, rozwalam wszystkie jednostki w miasteczkach, zajmuje wszystko. Można jeszcze powalczyć, dla doświadczenia - ale decyduję się zakończyć. Niech będzie, że "punkty do rankingu".

besiu

Cytat
OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: C:\Users\Lesio\Documents\SS-WAFFEN\OpenGeneral\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W18 SUKCESY III RZESZY v.4.6,  *  Player prestige modifier 50%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   SPAIN , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: 15cm NbWf41
2   GDANSK , #1 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: PzJgd I
3   GRAUDENZ , #2 , Brilliant Victory , score:64
4   ROAD TO WARSAW , #3 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: Pz IIIG
5   CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:69
6   PRZEMYSL , #5 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Bf 110C-7
7   GREBBE , #6 , Tactical Victory , score:25
8   ARDENNES , #7 , Tactical Victory , score:22
9   SEDAN , #8 , Victory , score:45
10   ARRAS , #9 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Bf 110E-3
11   DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:65
12   AMIENS , #11 , Brilliant Victory , score:65
13   MARNA , #12 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: FJ 10.5cm LG40

Bardzo ciekawe jest, gdy zestawi się opis wyników poszczególnych bitew.
Otóż - jak to w innym wątku wskazywał Rozprza - aby otrzymać inspirację, kiedyś przeglądałem wątki innych graczy.
Bardzo zadziwiał mnie w tym względzie Hansen .
Przede wszystkim tym, iż w ramach swych opisów - w załączniku! Czyli: musisz być "zalogowany", aby widzieć załącznik - ukazywał na mapce kierunki swych działań. natarcia. Czy zatrzymania wojska. I całkowicie - dla mnie - nierealne, niespodziewane sposoby obejścia linii przeciwnika.

I to powoduje również, że ma inne wyniki, niźli ja.
Co można tutaj porównać:
OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: W18 GERMANS BLITZKRIEG v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Hiszpania , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Fw 200 Condor
2   Gdańsk , #1 , Victory , score:33
3   Grudziądz , #2 , Brilliant Victory , score:53
4   Droga do Warszawy , #3 , Tactical Victory , score:14
5   Chełm , #4 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: SdKfz 8/Flak 18
6   Przemyśl , #5 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Pz IVE
7   Grebbe , #6 , Tactical Victory , score:15
8   Ardeny , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4
9   SEDAN , #8 , Victory , score:35
10   ARRAS , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Pz IIIH
11   DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:58
12   AMIENS , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Ju-88C
13   MARNA , #12 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 608  *  Average: 46

besiu

11 Dukierka c.d.

Efekty końcowe
Bardzo dobrze nałapały doświadczenia recony, kazdy ponad 60 exp, to sporo dla tego typu jednostek.
Lider nowy, nadjechał
+  Pz IVE , 20 Przemyśl Proto , 3 bars , 309 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 28 kill , 0 pp - U:022  [+72 exp]
Zebrałem cały prestiż, jest ok. Nie ma nagrody - z powodu CAPa, ale kasy jest dość, aby kupić w kolejnej bitwie porządną jednostkę, typu artyleria/ myśliwiec.

OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: W18 GERMANS BLITZKRIEG v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Hiszpania , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Fw 200 Condor
2   Gdańsk , #1 , Victory , score:33
3   Grudziądz , #2 , Brilliant Victory , score:53
4   Droga do Warszawy , #3 , Tactical Victory , score:14
5   Chełm , #4 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: SdKfz 8/Flak 18
6   Przemyśl , #5 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Pz IVE
7   Grebbe , #6 , Tactical Victory , score:15
8   Ardeny , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4
9   SEDAN , #8 , Victory , score:35
10   ARRAS , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Pz IIIH
11   DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 488  *  Average: 44

..
Current scenario: DUNKIRK,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 600
Army cost: 6696 , Current prestige is 703
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +700, AMIENS , cap 6500, 9 turns prestige: 0
if V : +700, AMIENS , cap 6500, 14 turns prestige: 0
if TV: +1000, AMIENS , cap 6500, 20 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz 4x4 , 114/6 , 5 bars , 570 exp , Germany , 6/10 , Fire Discipline  , 13 kill , 0 pp - U:002  [+64 exp]
*  Sturmpioniere 38 , Opel Blitz 4x4 , 57//6 , 5 bars , 518 exp , Germany , 9/10 , Extended Front  , 25 kill , 0 pp - U:003  [+26 exp]
*  Hauptquartier , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 464 exp , Germany , 14/2 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:008
MG Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 31 Sedan , 1 bars , 106 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 204 pp - U:031  [+11 exp]

Tank 
*  Pz IVD , 11/6 , 5 bars , 714 exp , Germany , 9/10 , Resilience  , 68 kill , 0 pp - U:007  [+70 exp]
Pz IVD , 16 Warszawa , 5 bars , 599 exp , Germany , 9/10 , Determined Defense  , 54 kill , 240 pp - U:016  [+40 exp]
+  Pz IVE , 20 Przemyśl Proto , 3 bars , 309 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 28 kill , 0 pp - U:022  [+72 exp]
Pz IVD , 30 Sedan , 1 bars , 180 exp , Germany , 6/10 , 20 kill , 240 pp - U:030  [+24 exp]
+  Pz IIIH , 34 Arras Protoryp , 0 bars , 7 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:034  [+7 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 4 bars , 444 exp , Germany , 9/10 , Recon, 9 kill , 0 pp - U:005  [+62 exp]
PSW 222 , 9 Spain , 5 bars , 556 exp , Germany , 6/10 , Recon, 15 kill , 120 pp - U:009  [+53 exp]
PSW 222 , 26 Greb Holandia , 3 bars , 327 exp , Germany , 5/10 , Recon, 6 kill , 120 pp - U:024  [+65 exp]

Anti-tank
+  SdKfz 8/Flak 18 , 19 Chełm Proto , 2 bars , 297 exp , Germany , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:019  [+29 exp]

Artillery
*  21 cm K38/39 , Wagon , 116/6 , 4 bars , 446 exp , Germany , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 12 kill , 0 pp - U:004  [+39 exp]
15 sFH18 , Wagon , 10 Spain , 3 bars , 375 exp , Germany , 10/10 , 16 kill , 348 pp - U:010  [+33 exp]
15 sFH18 , Wagon , 11 Spain , 3 bars , 386 exp , Germany , 8/10 , 11 kill , 348 pp - U:011  [+43 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 13 Grudziądz , 4 bars , 458 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 22 kill , 384 pp - U:013  [+34 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 14 Grudziądz , 3 bars , 311 exp , Germany , 10/10 , 13 kill , 384 pp - U:014  [+13 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 17 Chełm , 2 bars , 264 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 384 pp - U:017  [+25 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 21 GrebHolandia , 1 bars , 194 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 384 pp - U:020  [+23 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 25 Greb Holandia , 1 bars , 173 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 384 pp - U:023  [+20 exp]

Air Defense
SdKfz 6/2 , 15 Gdańsk , 1 bars , 124 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 228 pp - U:006
SdKfz 6/2 , 16 Grudziądz , 1 bars , 112 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 228 pp - U:015
SdKfz 6/2 , 20 Przemyśl , 0 bars , 86 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 228 pp - U:018  [+27 exp]
SdKfz 6/2 , 22 GrebHoland , 2 bars , 241 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 228 pp - U:021  [+76 exp]
SdKfz 6/2 , 23 Greb Holandia , 1 bars , 148 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 228 pp - U:025
SdKfz 6/2 , 24 Greb Holandia , 1 bars , 170 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 228 pp - U:026
SdKfz 6/2 , 33 Arras , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 228 pp - U:033

Fighter
Bf-109E-3 , 28 Ardeny , 1 bars , 133 exp , Germany , 8/10 , Air Defense, 7 kill , 420 pp - U:028  [+28 exp]
+  Bf-109E-4 , 29 Ardeny Prototyp , 1 bars , 133 exp , Germany , 8/10 , Air Defense, 4 kill , 0 pp - U:029  [+28 exp]

Tactical Bomber
Fi 156 , 13 Gdańsk , 3 bars , 330 exp , Germany , 10/10 , Recon, 2 kill , 240 pp - U:001  [+12 exp]
Fi 156 , 27 Aredny , 0 bars , 73 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:027  [+31 exp]
Ju-87B ,  , 0 bars , 93 exp , Germany , 9/10 , 0 kill , 420 pp - U:032  [+93 exp]
Fi 156 ,  , 0 bars , 46 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:071  [+46 exp]

Level Bomber
+  Fw 200 Condor , 12 Spain Proto , 2 bars , 298 exp , Germany , 10/10 , Support, 5 kill , 0 pp - U:012  [+13 exp]

Player 1 : Germany
Killed: INF:260  TNK:27   RCN:20   AT:11   FLAK:4    FORT:6    ATY:81   AD:16   FTR:19   TB:10     Total: 454
Lost  : INF:3      Total: 3

BV  7
V   2
TV  2
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1658 exp,     39 kill,    204 pp    Average:    415 exp,     10 kill,     51 pp
Tank           *   5 Units *  3 Leaders      Total :   1809 exp,    171 kill,    480 pp    Average:    362 exp,     34 kill,     96 pp
Recon          *   3 Units *  0 Leaders      Total :   1327 exp,     30 kill,    240 pp    Average:    442 exp,     10 kill,     80 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    297 exp,     12 kill,      0 pp    Average:    297 exp,     12 kill,      0 pp
Artillery      *   8 Units *  2 Leaders      Total :   2607 exp,     95 kill,   2616 pp    Average:    326 exp,     12 kill,    327 pp
Air Defense    *   7 Units *  0 Leaders      Total :    881 exp,     10 kill,   1596 pp    Average:    126 exp,      1 kill,    228 pp
Fighter        *   2 Units *  0 Leaders      Total :    266 exp,     11 kill,    420 pp    Average:    133 exp,      6 kill,    210 pp
Tactical Bomber *   4 Units *  0 Leaders      Total :    542 exp,      2 kill,   1140 pp    Average:    136 exp,      1 kill,    285 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    298 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    298 exp,      5 kill,      0 pp
* Summary:     *  35 Units *  7 Leaders      Total :   9685 exp,    375 kill,   6696 pp    Average:    277 exp,     11 kill,    191 pp


Player 1  Germany   has 56 units total (core+aux):
Infantry : 14
Tank   : 10
Recon :  3
Anti-tank :  1
Artillery : 13
Air Defense :  7
Fighter :  2
Tactical Bomber :  5
Level Bomber :  1

Player 2  United Kingdom, France   has 7 units total (core+aux):
Infantry :  6
Fortification :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Spoilery: NIE CZYTAJ - jeśli potrafisz grać. I chcesz dobrej zabawy. Jeśli NIE potrafisz przejść tej planszy - to podpowiedzi są dla Ciebie.
Najważniejsze - to skoncentrować wysiłki, na zdobyciu VH. Przede wszystkim - omijać statyczne punkty oporu, jak bunkry. Jechać, ile wlezie, do przodu. Linie obie na południu, można sobie darować. Tak samo, północny odcinek frontu, spokojnie można odpuścić. Jeśli starczy czasu - można tam potem powalczyć.
Czasu jest dosyć. Spokój i rozwaga. Zaledwie 1 czołg przeciwnika. wyłącznie skupisko na południu, jest trudne do rozbicia. Ale trzeba być systematycznym w jego niwelowaniu.

besiu

p.s.
Co ciekawe, w tym scenariuszu, wcześniej miał być podział na Sea Lion i Belgrad. - patrz sam dół "Raportu" po bitwie.
Ale, jak widać, potem dodano jeszcze bitwy, jak Marna (i chyba coś dalej). bo się już to w opcjach "If BV go to" - nie pojawiło.

12 Amiens

Wstęp.
Plan.
Zakupy.
Walka.
Liderzy.
Zakupy końcowe.
Efekty.
Raport.
Spoilery: NIE CZYTAJ - jeśli potrafisz grać. I chcesz dobrej zabawy. Jeśli NIE potrafisz przejść tej planszy - to podpowiedzi są dla Ciebie.

Wstęp.
Sprawdzamy, jak sytuacja na początku wygląda. Otóż, jestem prawie w granicach CAPa. Jeśli zbiorę punkty za VH, czyli +360 -> wówczas przekroczę CAPa, więc nagrody nie dostanę.
..
Current scenario: AMIENS,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 640
Army cost: 6696 , Current prestige is 703
AI stance is Defensive
if BV: +1000, MARNA , cap 7000, 12 turns prestige: 0
if V : +1000, MARNA , cap 7000, 14 turns prestige: 0
if TV: +1500, MARNA , cap 7000, 17 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Tym samym - wynika z tego wyraźnie, że chodzi o uzupełnienie ewentualnych strat, jakie poniesiemy, w trakcie tejże bitwy. Podobnie było w kilku poprzednich bitwach. A to - daje nam wskazówkę, iż chodzi o gracza słabszego, czy inaczej: mniej doświadczonego. A więc - do dzieła!, Koledzy, grajcie! Da się!

Co my tutaj na planszy, będziemy mieli?
Player 2 France - estimated force: 44 units
Infantry / Anti-tank : 44%
Recon / Tank   : 11%
Air Defense / FlaK :  4%
Air :  4%
Naval :  0%
Hm... 4 samoloty, 4 flaki (czyli spoko, niezbyt wiele, będę raczej samolotami bezpieczny), do tego niestety - aż 11 czołgów, część z tego, to będą recony opancerzone, jak Panhard, ale z 7 czołgów, pewnie będzie. I to francuskie, np. B1-bis, które strzelają na 2 hexy, i są zdeeecydowanie lepszymi, pod względem parametrów, od czołgów niemieckich (Posłuchaj sobie youtube: Podcast Wojenne historie: Stonne, szarża francuskich czołgów).
Dostanę 4 jednostki Aux: 2 piechoty, 1 recon, 1 czołg, ale resztę, tylko ja. Ale mam 39 do 44 jednostek wroga. Z tym, że on będzie rozrzucony po mapie. Więc spoko będzie.

Plan:
Trzeba zająć 3 punkty "mostowe", ale... jest też punkt, daleeeko, na tyłach. Niby 12 tur, ale samo podejście, do VH, zajmie 3 tury. Czyli... Cianko z czasem.
No, to siły tak: po 2 czołgi na południe i północ. Południowa grupa - skręci potem, wzdłuż rzeki, na północny wschód, i zajmie miasteczko śodkowe, nad rzeką.
Grupa północna - silniejszy skład - wydzieli grupę, która przebije się na południe, i popędzi do południowego VH, między wojskami wroga. A w tym czasie, osłabiona Północna Grupa - zdobędzie VH.
Taki plan, zobaczymy, jak wyjdzie w walce.

Zakupy:
1)  Bf-109E-3 , 36 Amiens , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 420 pp - U:089
Z dodadktkiem "Air Defence", czyli kosztował 555 prestiżu. zostało 140 punktów.
Za resztę trzeba będzie pewnie kupić flaka... a może coś innego?

Walka.
2 artylerie, piechota najsłabsza, 3 flaki (2 najsłabsze i 1 porządny), Pz prototyp oraz Pz z liderem Recon Movement - na południe.
Reszta, na zachód. Ostrzał z 9 hexów w kawalerię, oparte o HQ. Wszystko pancerne do przodu, za nimi flaki ukryte i ppanc, za nimi na konikach artylerie. Za nimi 2 artylerie oparte o HQ, rozstawione, do wsparcia obrony.
Samoloty - Bociany rozleciały się na 3 strony, żeby obejrzeć teren. Wykryły linię kawalerii. Jedną od razu ostrzał tą 9 hexową, drugą ze Stukasa. Jest wsparcie w obronie, zobaczymy, czy podejdzie.
Pułapki na samoloty ustawione. Też, rozstawiłem tak samoloty, żeby - z lotniska środkowe lecące samoloty, wpadły na mnie, w przelocie, i dostały Surprise contact (Out of the sun!).
Te 2 artylerie, rozłożone, będą ostatnie z tyłu - więc pojadą do VH z przodu, rozwalać jednostki wroga. Te artyllerie, które pojechały z przodu, pojadą też w głąb linii wroga, do najdalszego VH. Tak, aby jednocześnie zaatakowały wroga, w końcowych turach, aby nie tracić czasu na poszczególne punkty, tylko jednocześnie uderzać w miarę. Czas jest istotny.

jednostki Aux - nad rzeką - rozpoznają, co się dzieje na środku. Jest tam kilka jednostek W sumie 12 jednostek wykryłem wroga, czyli z 12/44.

On.
Samolot nadleciał, zero zrobił. Kawalerie podeszły i uciekły. Nie miały szans, na atak.
Ja.
Z prawej - jadę po prostu, koniki galopują, dyszle mało nie połamią. Pancerna czołówka o 1 dzien drogi szybciej niż działa będzie. Flaki kryją.
HQ przesuwam do 2 artylerii, strzelam, dobijam czołgiem i reconem dwie kawalerie. uciekały w góry, mogłyby naprzykrzyć problemów, więc od razu obie skasowałem.
Kolejne dwie kawalerie kasuję czołgiem. Wszyscy jadą, artylerie na maxa ile mogą, te, o najdłuższym zasięgu najpierw, potem kolejne. 3 flaki osłaniają. Pancerna czołówka i piechoty i flak z przodu.
Na środku, Bocian sprawdza - pustka tam, gdzie były 4 oddziały. Został tylko bunkier z przodu. Ale - są na wschód, przesunięte te oddziały. Rozpoznaję 3 samoloty francuskie, z nich 2 są na wschodzie, na lotnisku. Tam, będzie ostro. Ale jest obsada, któa tam jedzie.
Na śodku - kawaleria jedna i potem druga, w Bunkier blokujący przejście. Surrender! Będą musieli się trochę podzielić, aby to zabezpieczyć.
"Jest taki obraz" w Polskie Radio Dwójka, opisuje Leonardo da Vinci, rysunki anatomiczne. Niesamowite, jaki to był człowiek. Bardzo polecam
Bocian śodkowy, rozpoznaje środkowy VH. Tam to obiecany flak na 3 hexy 75mm. Artyleria 6 hexów. Oki. da radę.
Bocian zachodni, sprawdza zachodni VH. Uuuu, 2 czołgi ciężkie B1-bis.
Ustawiam się Bocianem tak, żeby mnie północne jednostki widziały, ale z prawej, niewidocznej - stawiam na drodze ewentualnego przelotu przeciwnika - ochraniający tegoż Bociana Messerschmitt. jako pułapkę.
Bocian zachodni, odlatuje na północ, poza zasięg wzroku, Wokół niego oba moje samoloty, oparte o nowego, 0 experience. W razie czego, jest.
Trzeci Bocian i dobry Messer - stoi też, na drodze ewentualnego przelotu przeciwnika, z lotniska na wschodzie, ku środkowi. Jeśli poleci, to na nich Out of the sun!.

On.
Jeden samolot się nadział, i spadł strącony. Drugi - trafił na mojego Bociana, a nie myśliwca. więc tylko pozostał. Trzeci =- gdzieś uciekł.
Na śodkowy most, który pozbawiłem obrony - poszła obrona. Trochę więc się wschodni "rozcieńczył" w obronie.
Na zachodzie, niestety uciekł mi pod oslonę prawdopodobnie flaka, z czołgami.

besiu

c.d. 12 Amiens

Ja.
Uhu, na zachodzie nie ma flaka. Więc Stukas nurkuje do B1 z liderem. I Puch! Na środku, walę w blokujący przeprawę kluczową, na południe bunkier z 88mki. potem Condor strategicznie. Potem czołg i likwiduję bunkier. Już mogę, jechać tam, w głąb. Tylko muszę podciągnąć artylerię. Niezbędny jest zakup jednej artylerii na ciężarówkach, żeby goniła czołgi! Zapomniałem!
Dobra, na zachodzie Bocian rozpoznaje, wali w artylerię na moście -2. Potem, z tyłu rozpoznaje Flaka i kolejną artylerię. Wraca obok stukasa. Do nich, dołącza żółtodziób nieostrzelany, ale wali w piechotę 0 experiencu, więc podczas tego ataku zyskuje chociaż startowe 24 exp. Także jakoś sobie poradzi.
Na moście, gdzie zniszczyłem bunkier przed chwilą, stoi bombowiec, widoczny dla przeciwnika. Tam to, oczekuję, poleci samolot. Ale jest z tyłu mój myśliwiec. Drugi z jego Fighterów, może mnie zaatakować, no, ale zobaczymy.

On.
Atakuje mnie na wschodzie, czołgiem. I jeszcze dostaje lidera, na czołgu! Resilience, trudniej będzie go zniszczyć.
Samolot jeden, nadziewa się na mój samolot, i hamuje. Drugi - atakuje mojego nowicjusza, tracę -3 z niego. No, trudno.

Ja.
Na zachodzie: 88mka rozbija B1-bis. Bocian - atakuje artylerię. Condor dobija go, stojące działo na moście. Puch!. Teraz flak strzela w złapany samolot. 5 i 2 supressed. "zółtodziub" leci do niego, strąca na ziemie. Ustawiony jestem tak, aby przelatujący samolot tamtędy, naciął się na te dwa moje samoloty.
HQ do przodu, wtula się do 7 hexowej artylerii z podwójnym ogniem "Devastating Fire". Walę w bunkier przed środkowym VH. Puch!.
Na południowym moście, gdzie Aux się przebiły, na północ od wschodniego VH - blokują mnie francuscy inżynierowie. Ani kawaleria, ani czołgi, nie za wiele działają tam, tracę po -1 na nich. Potem jeden Bocian, na bok, Messer -1:-1 tracimy równo. Teraz Kawaleria, traci sporo, ale wypycha Francuza, dobijam szablami galopującej drugiej kawalerii. Ok. Jadę na południe nimi. Będzie to punkt, gdzie znowu będą musieli reagować, aby łatać dziur, a to znowu - rozwodni ich obronę.
Pułapki zastawiam, ukazując swe wojska, a za nimi w ukryciu flaki. Na wschodzie - trudności, z tylko pojedynczym czołgiem przeciwnika. Kiepsko... To razem jest 3-ci czołg z 11 niby mających tutaj zaistnieć, na tej planszy. To źle wróży, na przyszłość, gdy będę miał podzielone siły, w szczególności na południu, w najdalszym VH.

On.
Ostrzlał mnie na zachodzie, w widocznego dla niego Recona. Ale samolot chciał też go uszczknąć, a tam mój flak i dostał ostrzał.

Ja. 8 tur do BV.
Krystian Zimmerman ma jutro 66 urodziny. Super. Koncert Chopina z jego wczesnego okresu puszczają, zaraz jak miał 20 lat. Miodzio. Teraz, grał jako 19 latek, po wygraniu Konkursu Chopinowskiego.
Na wchodzie: Artyleria x2 w czołga z tym nowym liderem Resilience, potem mój "żółtodziób" Prototyp, ledwo co, ale już, już tam jestem, mam 7 tur, na zdobycie miasta. Spoko. Piechota go wali, traci -1, ale recon jako trzeci, i zbija go o -5. Git. Bocian na wschodzie sprawdza VH. Nadciąga tam wsparcie, słaby czołg z 1936 roku wersja, więc oki. (zaśpiew Krystiana Zimmermana, oczywiście wygrywany na klawiaturze fortepianu jest niesamowity). Bocian odlatuje obok francuskiego czołgu, a nadlatuje na niego Meesser, i dobija go. Czyli spokój pełny, w kolejnej turze lotnisko tam zajmę i bunkier zlikwiduję.
Na trochę północ, stamtąd - jadę pełną parą, zajmując teren i miasteczka, ku ostatniemu na południu VH. Befehl: Pełen gaz!
Środkowy VH, trochę dalej na północ: Recon podjeżdża, bo bunkier już zlikwidowany. Wyznacza cele, dla artylerii. 9 hexowa oparta o HQ wali Flaka w VH. Teraz HQ do przodu, do innych artylerii się przytula. Walę we flaka drugi raz Puch. Wybrałem jego, jako cel, bo: Mogę teraz swobodnie tam bombardować. Mogę przelatywać nad tym rejonem, nie martwiąc się niczym. Flak 75mm jest trudny do zniszczenia przez czołg, jako overrun (a z tyłu miałby wsparcie artylerii). No, i po zniszczeniu jednostki w VH, która była okopana, na to miejsce Francuz wyśle inną jednostkę, z jej pozycji okopanych, aby zabezpieczyć VH, aby nie stał pusty. Więc zyskuję również, że przeciwnik traci okopanie w takiej jednostce, wyłażąc z dotychczasowych swych okopów.
Uciekam Reconem, poza zasięg potencjalnego wzroku. Artyleria z tyłu, ciągnie do przodu swe działa. Wszystko osłaniane przez 3 flaki, bo tam 5 artylerii ciągnie, wraz z HQ.
Na zachodzie: Postanawiam całkowicie pominąć zachodni VH, 2 czołgi, 2 piechoty, 2 flaki i recon - jadą na południe. Tam, muszą na końcu, podziałać. Na razie 4 czołgi wykryłem, więc tam może być ich nawet 7 sztuk!. Także gaz do dechy!.
Samoloty: Bardzo trudna decyzja. Mam 2 amunicji i 1 amunicje w drugim bombowcu. "Wyczyszczenie" zachodniego VH niewiele mnie wspomoże. Będę potrzebował samolotów na południu, bo artyleria nie nadąży do BV. Więc - trzeba zdobyć lotnisko. Wysyłam więc samoloty na środkowy VH. Condor już świetnie sobie radzi, bombardując nawet -3 artylerii, Myśliwiec wali w ppanca -2. Jeden Bocian z 1 ammo - leci na południe, w celu wykrycia, co tamże czyha na mnie.
Drugi Bocian i "żółtodziób" Messer, muszą stworzyć pułapkę na Francuza. Więc ustawię tak, aby chciał Bociana atakować, podleciał, ale był na ogniu Flaka. w mojej turze, wystawiony.
Bezwzględnie niezbędna jest artyleria na ciężarówkach, bo to dramat, żebym tak "cyrklował", już drugą mapę o dużym zasięgu.

On.
Idealnie, nadział się samolotem na w/w pułapkę. Dostał -4. Jest mój!

Ja.
Na wschodzie: Artyleria w lotnisko, czołg Puch. Teraz artyleria druga w bunkier, potem czołg, potem piechota, potem Messer, i dobijam Reconem. Mam przedmoście. Lotnisko zajmuję flakiem. Bocian sprawdza - ok. jest tam w porządku.
Na północ Auxy: grupa ciśnie, na południowy zachód.
Na północ dalej Core: ciśnie grupa pancerna.
Środkowy VH: Walę artylerią opartą o HQ. Teraz ją przesuwam, i strzelam znowu. Teraz bombardowanie. Francuska Artyleria Puch. Dalej Messer w ppanca. Zostaje tam 1 piechota, druga bardzo osłabiona i słabiutki ppanc. Więc wjeżdżam reconem na lotnisko. Za nim - ustawiam 3 samoloty, żeby nabrały amunicji.
Na zachodzie: walę artyleriami dwiema w 2 piechoty, potem 2x overrun. Samolot wroga - ostrzelany, zostaje mu 1 punkcik.
Tworzę kolejną pułapkę, na samolot - ustawiam obok niego działo na konikach - ale za nim flak. Więc z pewnością go strącę.
Całość sił głównych - jedzie na południe. Za chwilę będą tam moje samoloty.

On.
Samolot jego poleciał na południe, tam po drodze 2x moje flaki - i spadł. Na wschodzie - piechota chciała moją pułapkę atakować, czyli flak. Ale 2 artylerie wsparły mojego, i Attack broken up!

Ja.
Na wschodzie: rozbijam jedną z piechot, druga ma tylko 4/10. Tam sytuacja opanowana. Wystawiam dwa flaki, żeby je widział, za nimi 2 artylerie wsparcia. Liczę, że spróbuje Francuz tam zaatakować. Messer atakuje, też zyskuje trochę experiencu.
Na południu - brakuje w 3 czołgach paliwa, dopełniam. Kawaleria i piechota - pędzą na południe. Samoloty ze środka lecą na południe. Ło kurde! ile na południu jest wojska! 2 czołgi, artyleria, flak, 5 piechot. Hm... No, zobaczymy, co zrobimy samolotami.
Nad rzeką - po prostu, strzelam, zostały mu tam na zachodzie ledwo jakie jednostki. Podjeżdżam tam artylerią, by strzelić w jego artylerię. Z tyłu - jest moje wsparcie. Podobnie pod drugim VH, na środku.

On.
Moc. tu;lp się wycofuje, do VH.
Ja.
Na wschodzie Amiens: Rozbijam piechotę przed VH, zostały tam 4 jednostki. Ale to pryszcz. Wystawiam czołg do przodu, może mnie zaatakuje, mam wsparcie artylerii.

On i ja - co tutaj opisywać. Jedziemy (na południe) i strzelamy (pod VH).
Walę, czym się da, na południu robię 2x overrun, i się przebijam, na drugą stronę rzeki. Teraz - bombowce i samoloty ogólnie, osłabiają wszystko, poza zasięgiem flaka. 2 artylerie ciągną, ale ledwo strzelą. 4 czołgi i 2 piechoty oraz auxowy recon i kawaleria - będą się przebijały. Ustawiam się tak, żeby czołg ostatni francuski - nie mógł tam manewrować. Jestem przed ostatnim VH o 1 hex. Ale on ma artylerię, ja nie mam. Więc wysyłam tam flaka, na wabia - może go ostrzela, jako najsłabszą jednostkę, najbardziej wrażliwą na ostrzał. Lepiej tracić jej punkty, niż w czołgu atakującym za chwilę albo w piechocie.

On.
Na południu: Idealnie - zaatakował tego flaka czołgiem. Straciłem sporo - ale Dostałem Lidera! Na flaku - czyli może podjechać i strzelić teraz, w samolot!.
Na wschodzie - zaatakował mojego flaka - czyli dostałem też, doświadczenie darmowe. Mimo poniesionych strat - ale po bitwie mi to uzupełni automatycznie, więc się opłacało.

Ja. 2 tury do BV.
Na południu: Objeżdżam jego linię, i walę reconem w artylerię, potem drugim. I Surrender! Nie ma już wsparcia! A ja mam czołgi jeszcze.
Walę czołgami raz, drugi, kilka overrunów. Teraz piechotą w piechotę - znowu potem kolejny overrun. Jestem przy VH południowym. Walę w tego flaka, i po dwóch atakach - puch! Tak samo z czołgiem i piechotą ostatnią, przy tym VH. Jest!
Dobra, została garstka jednostek. Postanawiam zakończyć. I tak nie ma prestiżu "za tury", a sobie podniosę punkty, za szybsze osiągnięcie celu.

besiu

Efekty końcowe:
Trzeba było rzetelnie wyznaczyć kierunki natarcia. Trzeba trzymać się celów - omijać punkty, które mogą zając wojska "drugiego rzutu", czyli VH nad rzeką. Wspaniały nowy lider:
SdKfz 6/2 , 22 GrebHoland , 3 bars , 301 exp , Germany , 7/10 , Devastating Fire  , 3 kill , 228 pp - U:021  [+60 exp]
I ładnie powalczył nowy Stukas:
Ju-87B , 32 Arras , 2 bars , 204 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:032  [+111 exp]


OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: W18 GERMANS BLITZKRIEG v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Hiszpania , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Fw 200 Condor
2   Gdańsk , #1 , Victory , score:33
3   Grudziądz , #2 , Brilliant Victory , score:53
4   Droga do Warszawy , #3 , Tactical Victory , score:14
5   Chełm , #4 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: SdKfz 8/Flak 18
6   Przemyśl , #5 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Pz IVE
7   Grebbe , #6 , Tactical Victory , score:15
8   Ardeny , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4
9   SEDAN , #8 , Victory , score:35
10   ARRAS , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Pz IIIH
11   DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:58
12   AMIENS , #11 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 546  *  Average: 45

..
Current scenario: AMIENS,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 640
Army cost: 7116 , Current prestige is 788
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
if BV: +1000, MARNA , cap 7000, 12 turns prestige: 0
if V : +1000, MARNA , cap 7000, 14 turns prestige: 0
if TV: +1500, MARNA , cap 7000, 17 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz 4x4 , 114/6 , 5 bars , 595 exp , Germany , 10/10 , Fire Discipline  , 13 kill , 0 pp - U:002  [+25 exp]
*  Sturmpioniere 38 , Opel Blitz 4x4 , 57//6 , 5 bars , 525 exp , Germany , 10/10 , Extended Front  , 25 kill , 0 pp - U:003  [+7 exp]
*  Hauptquartier , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 464 exp , Germany , 14/2 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:008
MG Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 31 Sedan , 1 bars , 150 exp , Germany , 6/10 , 2 kill , 204 pp - U:031  [+44 exp]

Tank 
*  Pz IVD , 11/6 , 5 bars , 740 exp , Germany , 9/10 , Resilience  , 71 kill , 0 pp - U:007  [+26 exp]
Pz IVD , 16 Warszawa , 5 bars , 646 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , 62 kill , 240 pp - U:016  [+47 exp]
+  Pz IVE , 20 Przemyśl Proto , 3 bars , 338 exp , Germany , 6/10 , Reconnaissance Movement  , 28 kill , 0 pp - U:022  [+29 exp]
Pz IVD , 30 Sedan , 1 bars , 195 exp , Germany , 10/10 , 23 kill , 240 pp - U:030  [+15 exp]
+  Pz IIIH , 34 Arras Protoryp , 0 bars , 52 exp , Germany , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:034  [+45 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 4 bars , 493 exp , Germany , 6/10 , Recon, 9 kill , 0 pp - U:005  [+49 exp]
PSW 222 , 9 Spain , 5 bars , 598 exp , Germany , 10/10 , Recon, 16 kill , 120 pp - U:009  [+42 exp]
PSW 222 , 26 Greb Holandia , 3 bars , 366 exp , Germany , 9/10 , Recon, 8 kill , 120 pp - U:024  [+39 exp]

Anti-tank
+  SdKfz 8/Flak 18 , 19 Chełm Proto , 3 bars , 370 exp , Germany , 7/10 , 13 kill , 0 pp - U:019  [+73 exp]

Artillery
*  21 cm K38/39 , Wagon , 116/6 , 4 bars , 474 exp , Germany , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 12 kill , 0 pp - U:004  [+28 exp]
15 sFH18 , Wagon , 10 Spain , 3 bars , 398 exp , Germany , 10/10 , 16 kill , 348 pp - U:010  [+23 exp]
15 sFH18 , Wagon , 11 Spain , 4 bars , 409 exp , Germany , 10/10 , 15 kill , 348 pp - U:011  [+23 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 13 Grudziądz , 4 bars , 491 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 25 kill , 384 pp - U:013  [+33 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 14 Grudziądz , 3 bars , 327 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 384 pp - U:014  [+16 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 17 Chełm , 2 bars , 281 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 384 pp - U:017  [+17 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 21 GrebHolandia , 2 bars , 208 exp , Germany , 10/10 , 10 kill , 384 pp - U:020  [+14 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 25 Greb Holandia , 2 bars , 201 exp , Germany , 10/10 , 8 kill , 384 pp - U:023  [+28 exp]

Air Defense
SdKfz 6/2 , 15 Gdańsk , 1 bars , 124 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 228 pp - U:006
SdKfz 6/2 , 16 Grudziądz , 1 bars , 157 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 228 pp - U:015  [+45 exp]
SdKfz 6/2 , 20 Przemyśl , 1 bars , 100 exp , Germany , 3/10 , Air Defense, 0 kill , 228 pp - U:018  [+14 exp]
SdKfz 6/2 , 22 GrebHoland , 3 bars , 301 exp , Germany , 7/10 , Devastating Fire  , 3 kill , 228 pp - U:021  [+60 exp]
SdKfz 6/2 , 23 Greb Holandia , 1 bars , 148 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 228 pp - U:025
SdKfz 6/2 , 24 Greb Holandia , 1 bars , 170 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 228 pp - U:026
SdKfz 6/2 , 33 Arras , 0 bars , 4 exp , Germany , 8/10 , Air Defense, 0 kill , 228 pp - U:033  [+4 exp]

Fighter
Bf-109E-3 , 28 Ardeny , 2 bars , 205 exp , Germany , 8/10 , Air Defense, 12 kill , 420 pp - U:028  [+72 exp]
+  Bf-109E-4 , 29 Ardeny Prototyp , 1 bars , 193 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 4 kill , 0 pp - U:029  [+60 exp]
Bf-109E-3 , 36 Amiens , 0 bars , 45 exp , Germany , 7/10 , Air Defense, 1 kill , 420 pp - U:089  [+45 exp]

Tactical Bomber
Fi 156 , 13 Gdańsk , 3 bars , 354 exp , Germany , 10/10 , Recon, 2 kill , 240 pp - U:001  [+24 exp]
Fi 156 , 27 Aredny , 0 bars , 88 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:027  [+15 exp]
Ju-87B , 32 Arras , 2 bars , 204 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:032  [+111 exp]
Fi 156 , 35 Dunkierka , 1 bars , 100 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:035  [+54 exp]

Level Bomber
+  Fw 200 Condor , 12 Spain Proto , 3 bars , 316 exp , Germany , 10/10 , Support, 6 kill , 0 pp - U:012  [+18 exp]

Player 1 : Germany
Killed: INF:283  TNK:32   RCN:20   AT:13   FLAK:4    FORT:10   ATY:86   AD:19   FTR:21   TB:11     Total: 499
Lost  : INF:3      Total: 3

BV  8
V   2
TV  2
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1734 exp,     40 kill,    204 pp    Average:    434 exp,     10 kill,     51 pp
Tank           *   5 Units *  3 Leaders      Total :   1971 exp,    186 kill,    480 pp    Average:    394 exp,     37 kill,     96 pp
Recon          *   3 Units *  0 Leaders      Total :   1457 exp,     33 kill,    240 pp    Average:    486 exp,     11 kill,     80 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    370 exp,     13 kill,      0 pp    Average:    370 exp,     13 kill,      0 pp
Artillery      *   8 Units *  2 Leaders      Total :   2789 exp,    107 kill,   2616 pp    Average:    349 exp,     13 kill,    327 pp
Air Defense    *   7 Units *  1 Leaders      Total :   1004 exp,     10 kill,   1596 pp    Average:    143 exp,      1 kill,    228 pp
Fighter        *   3 Units *  0 Leaders      Total :    443 exp,     17 kill,    840 pp    Average:    148 exp,      6 kill,    280 pp
Tactical Bomber *   4 Units *  0 Leaders      Total :    746 exp,      3 kill,   1140 pp    Average:    187 exp,      1 kill,    285 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    316 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    316 exp,      6 kill,      0 pp
* Summary:     *  36 Units *  8 Leaders      Total :  10830 exp,    415 kill,   7116 pp    Average:    301 exp,     12 kill,    198 pp


Player 1  Germany   has 40 units total (core+aux):
Infantry :  6
Tank   :  6
Recon :  4
Anti-tank :  1
Artillery :  8
Air Defense :  7
Fighter :  3
Tactical Bomber :  4
Level Bomber :  1

Player 2  France   has 4 units total (core+aux):
Infantry :  1
Tank   :  1
Recon :  1
Anti-tank :  1

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

besiu

grane 04 grudnia 2022 roku :D ;) w końcu wstawiłem, po odnalezieniu plików.

13 Sukcesy III Rzeszy  - Marna, Francja.
Plan.
Zakupy.
Walka.
Liderzy.
Zakupy końcowe.
Efekty.
Raport.
Spoilery: NIE CZYTAJ - jeśli potrafisz grać. I chcesz dobrej zabawy. Jeśli NIE potrafisz przejść tej planszy - to podpowiedzi są dla Ciebie.

Wstęp.
Jak dobrze pogram - to na Wyspy Brytyjskie się udamy. Jeśli słabiej - to historycznie, czyli na Bałkany, Belgrad. Mało czasu.
..
Current scenario: MARNA,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 7116 , Current prestige is 788
AI stance is Defensive
if BV: +800, SEA LION , cap 7500, 9 turns prestige: 0
if V : +1000, BELGRADE , cap 10000, 11 turns prestige: 0
if TV: +1000, BELGRADE , cap 10000, 13 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Ale mamy przewagę liczebną, bo jest nas 36, a ich:

Player 2 France - estimated force: 33 units
Infantry / Anti-tank : 30%
Recon / Tank   : 19%
Air Defense / FlaK :  4%
Air :  7%
Naval :  0%

Trzeba rozważyć, jak rozłożę siły, czy z północy spłynę  hakiem, czy po prostu - prosty cios.

Plan.
3 kierunki uderzeń. Na zachód, na Marnę i potem ewentualnie skręt na południe, zależnie od możliwości i potrzeb, do ostatniego VH za drugą rzeką.
Środkowy - na południe do VH i potem skręt na zachód.
Wschodni - pomocniczy. Zabezpieczać ma przed ewentualnym atakiem z flanki, od południa.

Zakupy.
Niezbędna jest artyleria, najlepiej 6 hexowa, na ciężarówkach, aby "w razie czego" wspierała najdalsze ataki, na najdalszych kierunkach, i mogła nadążyć za czołgami.
1)  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 38 Marna , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:068


Walka:
Ja.
Bociany, potem samoloty na wykryte czołgi. Potem - HQ i artyleria oparta o niego. Overruny. Jak skończyłem w jednym kierunku, - zacząłem wystawiać jednostki na drugim kierunku (południowym).
Południe: Tam przeniosłem HQ, strzeliłem jedną artylerią i dostałem na niej lidera Recoaisance (Phased) Movement = czyli mogę się ruszyć i rozpakować potem nawet, jeśli starczy jeszcze 1 punktu ruchu. Super sprawa.
Rozwinięcie natarcia. Ustawione flaki. Samoloty zabezpieczone.

On.
Prawie nic. Tylko mi się na strzał wystawił, na południu.
Ja.
artylerie, potem samoloty. teraz overrun tego, co tam jest.
Bardzo łatwa mapa. Jadę południowym szlakiem, jak taran.
Na środku - kieruję się na południe, najpierw Bocian sprawdza, aha, jest artyleria, to ją bombarduję i odlatuję, potem drugim Bocianem, teraz czołgiem propozycja 7:1, ale rozwalam go, i jest Surrender.
Na zachodzie - łapie Lidera na czołgu, "Influence", czyli 1/2 kosztów upgrade'u albo podniesienia stanów podczas bitwy. Jest oki.

Hmmm. tutaj, nie ma co opisywać. Jadę, jak walec. Wpada w moje pułapki na samoloty. Wpada na moje wojska. Są takie wsparcia, że on ledwo może cokolwiek. Tylko rusza się, dostaje baty, i zalega. W mojej turze - rozjeżdżam go.
Sukcesywnie Bociany, artyleria, samoloty, (ewentualnie osłabienie reconem 0:0 / 0:1) czołgi overrun. Bez historii.


besiu

Efekty końcowe:
Miałka bitwa. Bardzo łatwa, już pełna demoralizacja wroga.
Przybyli nowi liderzy, bardzo istotni:
Pz IVD , 30 Sedan , 2 bars , 211 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 24 kill , 240 pp - U:030  [+16 exp]
15 sFH18 , Wagon , 10 Spain , 4 bars , 409 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement , 16 kill , 348 pp - U:010  [+11 exp]

OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: W18 GERMANS BLITZKRIEG v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Hiszpania , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Fw 200 Condor
2   Gdańsk , #1 , Victory , score:33
3   Grudziądz , #2 , Brilliant Victory , score:53
4   Droga do Warszawy , #3 , Tactical Victory , score:14
5   Chełm , #4 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: SdKfz 8/Flak 18
6   Przemyśl , #5 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Pz IVE
7   Grebbe , #6 , Tactical Victory , score:15
8   Ardeny , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4
9   SEDAN , #8 , Victory , score:35
10   ARRAS , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Pz IIIH
11   DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:58
12   AMIENS , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Ju-88C
13   MARNA , #12 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 608  *  Average: 46

..
Current scenario: MARNA,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 7644 , Current prestige is 782
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive
if BV: +800, SEA LION , cap 7500, 9 turns prestige: 0
if V : +1000, BELGRADE , cap 10000, 11 turns prestige: 0
if TV: +1000, BELGRADE , cap 10000, 13 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz 4x4 , 114/6 , 5 bars , 598 exp , Germany , 10/10 , Fire Discipline  , 14 kill , 0 pp - U:002  [+3 exp]
*  Sturmpioniere 38 , Opel Blitz 4x4 , 57//6 , 5 bars , 525 exp , Germany , 10/10 , Extended Front  , 25 kill , 0 pp - U:003
*  Hauptquartier , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 464 exp , Germany , 14/2 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:008
MG Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 31 Sedan , 1 bars , 158 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 204 pp - U:031  [+8 exp]

Tank 
*  Pz IVD , 11/6 , 5 bars , 750 exp , Germany , 10/10 , Resilience  , 72 kill , 0 pp - U:007  [+10 exp]
Pz IVD , 16 Warszawa , 5 bars , 708 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , 69 kill , 240 pp - U:016  [+62 exp]
+  Pz IVE , 20 Przemyśl Proto , 3 bars , 375 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 31 kill , 0 pp - U:022  [+37 exp]
Pz IVD , 30 Sedan , 2 bars , 211 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 24 kill , 240 pp - U:030  [+16 exp]
+  Pz IIIH , 34 Arras Protoryp , 0 bars , 62 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:034  [+10 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 4 bars , 497 exp , Germany , 9/10 , Recon, 10 kill , 0 pp - U:005  [+4 exp]
PSW 222 , 9 Spain , 5 bars , 635 exp , Germany , 10/10 , Recon, 17 kill , 120 pp - U:009  [+37 exp]
PSW 222 , 26 Greb Holandia , 4 bars , 406 exp , Germany , 10/10 , Recon, 8 kill , 120 pp - U:024  [+40 exp]

Anti-tank
+  SdKfz 8/Flak 18 , 19 Chełm Proto , 3 bars , 376 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:019  [+6 exp]

Artillery
*  21 cm K38/39 , Wagon , 116/6 , 4 bars , 495 exp , Germany , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 12 kill , 0 pp - U:004  [+21 exp]
15 sFH18 , Wagon , 10 Spain , 4 bars , 409 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement , 16 kill , 348 pp - U:010  [+11 exp]
15 sFH18 , Wagon , 11 Spain , 4 bars , 418 exp , Germany , 10/10 , 15 kill , 348 pp - U:011  [+9 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 13 Grudziądz , 5 bars , 538 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 28 kill , 384 pp - U:013  [+47 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 14 Grudziądz , 3 bars , 344 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 384 pp - U:014  [+17 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 17 Chełm , 2 bars , 290 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 384 pp - U:017  [+9 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 21 GrebHolandia , 2 bars , 220 exp , Germany , 10/10 , 10 kill , 384 pp - U:020  [+12 exp]
15 cm sFH 37(t) , Wagon , 25 Greb Holandia , 2 bars , 210 exp , Germany , 10/10 , 8 kill , 384 pp - U:023  [+9 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 38 Marna , 0 bars , 12 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 528 pp - U:068  [+12 exp]

Air Defense
SdKfz 6/2 , 15 Gdańsk , 1 bars , 141 exp , Germany , 9/10 , Air Defense, 2 kill , 228 pp - U:006  [+17 exp]
SdKfz 6/2 , 16 Grudziądz , 1 bars , 180 exp , Germany , 6/10 , Air Defense, 1 kill , 228 pp - U:015  [+23 exp]
SdKfz 6/2 , 20 Przemyśl , 1 bars , 100 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 228 pp - U:018
SdKfz 6/2 , 22 GrebHoland , 3 bars , 326 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 4 kill , 228 pp - U:021  [+25 exp]
SdKfz 6/2 , 23 Greb Holandia , 1 bars , 148 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 228 pp - U:025
SdKfz 6/2 , 24 Greb Holandia , 2 bars , 212 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 228 pp - U:026  [+42 exp]
SdKfz 6/2 , 33 Arras , 0 bars , 4 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 228 pp - U:033

Fighter
Bf-109E-3 , 28 Ardeny , 2 bars , 233 exp , Germany , 9/10 , Air Defense, 13 kill , 420 pp - U:028  [+28 exp]
+  Bf-109E-4 , 29 Ardeny Prototyp , 2 bars , 218 exp , Germany , 8/10 , Air Defense, 4 kill , 0 pp - U:029  [+25 exp]
Bf-109E-3 , 36 Amiens , 0 bars , 70 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 2 kill , 420 pp - U:036  [+25 exp]

Tactical Bomber
Fi 156 , 13 Gdańsk , 3 bars , 354 exp , Germany , 10/10 , Recon, 2 kill , 240 pp - U:001
Fi 156 , 27 Aredny , 1 bars , 103 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:027  [+15 exp]
Ju-87B , 32 Arras , 2 bars , 283 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 420 pp - U:032  [+79 exp]
Fi 156 , 35 Dunkierka , 1 bars , 115 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:035  [+15 exp]
+  Ju-88C , 37 Amiens Prototyp , 0 bars , 39 exp , Germany , 10/10 , AntiTank, 0 kill , 0 pp - U:037  [+39 exp]

Level Bomber
+  Fw 200 Condor , 12 Spain Proto , 3 bars , 336 exp , Germany , 10/10 , Support, 8 kill , 0 pp - U:012  [+20 exp]

Player 1 : Germany
Killed: INF:296  TNK:37   RCN:23   AT:13   FLAK:4    FORT:10   ATY:90   AD:21   FTR:23   TB:12     Total: 529
Lost  : INF:3      Total: 3

BV  9
V   2
TV  2
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1745 exp,     41 kill,    204 pp    Average:    436 exp,     10 kill,     51 pp
Tank           *   5 Units *  4 Leaders      Total :   2106 exp,    200 kill,    480 pp    Average:    421 exp,     40 kill,     96 pp
Recon          *   3 Units *  0 Leaders      Total :   1538 exp,     35 kill,    240 pp    Average:    513 exp,     12 kill,     80 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    376 exp,     14 kill,      0 pp    Average:    376 exp,     14 kill,      0 pp
Artillery      *   9 Units *  3 Leaders      Total :   2936 exp,    112 kill,   3144 pp    Average:    326 exp,     12 kill,    349 pp
Air Defense    *   7 Units *  1 Leaders      Total :   1111 exp,     12 kill,   1596 pp    Average:    159 exp,      2 kill,    228 pp
Fighter        *   3 Units *  0 Leaders      Total :    521 exp,     19 kill,    840 pp    Average:    174 exp,      6 kill,    280 pp
Tactical Bomber *   5 Units *  0 Leaders      Total :    894 exp,      4 kill,   1140 pp    Average:    179 exp,      1 kill,    228 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    336 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    336 exp,      8 kill,      0 pp
* Summary:     *  38 Units * 10 Leaders      Total :  11563 exp,    445 kill,   7644 pp    Average:    304 exp,     12 kill,    201 pp


Player 1  Germany   has 38 units total (core+aux):
Infantry :  4
Tank   :  5
Recon :  3
Anti-tank :  1
Artillery :  9
Air Defense :  7
Fighter :  3
Tactical Bomber :  5
Level Bomber :  1

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Spojlery - brak. Bitwa zbyt łatwa, bez historii.